Sari la continut

Vorbește cu Republica și ascultă editorialele audio

Vă mulțumim că ne sunteți alături de șapte ani. Ascultați editorialele audio publicate pe platformă. Un proiect de inovație în tehnologie susținut de DEDEMAN.

Cum pot folosi companiile inteligența artificială pentru a inova și a prospera în economia digitală

ChatGPT 4o

Foto: AA/ABACA/ Abaca Press/ Profimedia

Într-o epocă în care tehnologia ne remodelează constant modul în care trăim cu o viteză uimitoare, puterea de transformare a inteligenței artificiale (AI) se evidențiază în special în domeniul educației.

Pe măsură ce școlile, universitățile devin din ce în ce mai digitale și căile de învățare personalizate devin normalul, inteligența artificială apare ca un instrument crucial în modelarea viitorului educației. Dincolo de mediul academic, companiile devin deja condiționate de folosirea Inteligenței Artificiale pentru a supraviețui în primul rând și pentru a prospera pe piața competitivă. Prin exploatarea AI-ului, firmele își pot eficientiza operațiunile, pot inova strategii, simula diverse situații, și își pot asigura un viitor de succes.

Acest articol analizează modul în care AI revoluționează educația și modul în care companiile avangardiste utilizează această tehnologie pentru a rămâne în frunte.

Totuși, de-a lungul anilor, lumea s-a confruntat cu nenumărate dezastre, de la războaie purtate ani în șir, până la cataclisme care au făcut uitate generații întregi. Însă, ideea evoluției arată cum natura progresează, iar cea mai importantă realizare a acesteia a dus chiar la apariția omului, cea mai evoluată ființă de pe planetă. De fapt, cea mai mare lecție pentru mintea umană este recunoașterea evoluției, ceea ce ar trebui să facem și noi, în acest moment, după apariția Inteligenței Artificiale.

Evoluția sugerează o tranziție de la relativ simplu la ceva mai complex, deoarece se referă la desfășurare, expansiune și dezvoltare. Iar același lucru putem să îl spunem și când ne referim la noile tehnologii. Inteligența Artificială ne face să evoluăm, ne face să ne găsim alte îndeletniciri, competențe, atunci când acestea sunt înlocuite de o mașinărie. AI înseamnă evoluție pentru că locurile de muncă vor presupune mai puține activități repetitive și vor necesita mai mult efort intelectual și creativitate. Progresul nu este un simplu accident, ci o necesitate. În loc să vedem apariția civilizației ca pe un proces artificial, ar trebui să o privim ca pe o parte a naturii, un proces la fel de natural ca dezvoltarea unui embrion sau deschiderea petalelor unei flori.

Pe scurt, nu Inteligența Artificială va lua locurile de muncă ale oamenilor, ci alți oameni care s-au adaptat și au învățat să folosească Inteligența Artificială la locurile de muncă. Într-o eră digitală în continuă evoluție, educația privind inteligența artificială (IA) devine esențială pentru companiile care aspiră să rămână competitive. Utilizarea IA poate simplifica semnificativ procesele de marketing și poate deschide porți către dezvoltarea de noi modele de afaceri.

Cum va ajuta inteligența artificială la democratizarea și eficientizarea conținutului de marketing?

Introducerea IA în strategiile de marketing transformă modul în care companiile interacționează cu clienții lor. Prin algoritmi de învățare automată, IA poate analiza informații despre consumul utilizatorilor în timp real, permițând marketerilor să creeze conținut personalizat care răspunde direct la interesele și comportamentul consumatorilor. Concret, tehnologia face treaba de jos, migăloasă, și analizează supravegheată de om date pentru a stabili conținutul optim în funcție de cerințele clientului.

În plus, IA democratizează pentru companiile mici și mijlocii accesul la marketing de calitate prin scăderea barierelor de intrare, ceea ce înseamnă că antreprenorii pot accesa instrumente analitice avansate, care erau odată rezervate doar corporațiilor mari, egalând astfel șansele de succes pe piață.

Dezvoltarea de noi modele de afaceri prin IA

Inteligența artificială nu doar că optimizează eficiența, ci transformă și modalitățile prin care companiile pot genera venituri. Potrivit Harvard Business Review, integrarea IA în operațiunile zilnice permite companiilor să exploreze noi modele de afaceri, inclusiv platforme bazate pe subscripții și servicii personalizate. Acestea răspund nevoilor specifice ale consumatorilor într-un mod scalabil. Un exemplu notabil este utilizarea IA pentru automatizarea gestionării relațiilor cu clienții, reducând costurile și îmbunătățind satisfacția clienților. Acesta deschide calea pentru modelul "software ca servicii" (SaaS), care devine din ce în ce mai popular în rândul startup-urilor tehnologice.

Am discutat cu Alexandru Dan, CEO Triumvirate Labs și expert în AI, și cu Cătalina Chinie, coordonatorul programului Master in Digital Business and Innovation din cadrul ASE despre importanța educației IA la ora actuală.

Alexandru Dan: “Impactul inteligenței artificiale asupra societății noastre contemporane poate fi comparat cu cel al energiei electrice în cadrul celei de-a doua revoluții industriale. Asemenea electricității, care a redefinit fundamental industriile și a schimbat paradigmele vieții cotidiene, inteligența artificială are capacitatea de a transforma fiecare segment al societății. Prin analiza avansată a datelor și automatizarea proceselor, inteligența artificială extinde granițele posibilului în domenii variate, de la producție la servicii și educație. Impactul său nu este limitat la îmbunătățirea eficienței in toate domeniile, ci se extinde și la crearea de noi oportunități de inovare și la democratizarea accesului la tehnologie. Educația în domeniul inteligenței artificiale este esențială pentru a cultiva o generatie inovatoare, pregătită să navigheze și să modeleze peisajul în continuă schimbare al acestei noi ere bazată pe tehnologie și inovare. În contextul evoluției rapide a inteligenței artificiale, utilizarea responsabilă a IA presupune o înțelegere profundă și o abordare meticuloasă a potențialelor riscuri și consecințe. Este crucial ca, în dezvoltarea și implementarea tehnologiilor AI, să se pună un accent deosebit pe transparență, echitate și respectarea intimității individuale. De asemenea, este important să se asigure că IA nu perpetuează sau amplifică inegalitățile existente, ci să contribuie la crearea unor oportunități echitabile pentru toți. Prin cultivarea unei conștiințe etice puternice, putem asigura că dezvoltarea și aplicarea inteligenței artificiale servesc binele comun și susțin dezvoltarea sustenabilă a societății noastre.”

Catalina Chinie: “Domeniul AI este unul foarte complex și are un impact dincolo de sectorul IT. La nivelul societății, unele voci s-au arătat îngrijorate de restructurarea ofertei de muncă, ce ar lăsa multe persoane fără un loc de muncă. Cu siguranță vor exista schimbări majore privind competențele necesare unui job bun în viitorul apropiat, iar instituțiile de învățământ la nivel național și internațional au răspuns rapid, oferind programe de instruire atât pentru programatori, cât și pentru economiști și alte categorii de personal, inclusiv manageri ce vor să înțeleagă modul în care inteligența articifială le va afecta sectorul de business. Totodată, am remarcat companii care au început să investească în educarea personalului actual pentru a învăța cum să își eficientizeze munca, folosing tool-urile actuale”.

Concluzie

Educația în domeniul IA nu este doar o necesitate tehnică, ci o investiție strategică esențială pentru viitorul oricărei companii. Pe măsură ce piața globală devine din ce în ce mai saturată, capacitatea de a adopta și de a implementa IA va distinge liderii de restul. În acest sens, este vital ca liderii in afaceri să înțeleagă și să investească în promovarea educației folosind IA. Astfel, companiile își vor păstra competitivitatea și vor contribui la configurarea afacerilor de viitor într-o lume tot mai digitalizată.

Urmăriți Republica pe Google News

Urmăriți Republica pe Threads

Urmăriți Republica pe canalul de WhatsApp 

Abonează-te la newsletterul Republica.ro

Primește cele mai bune articole din partea autorilor.

Comentarii. Intră în dezbatere


Îți recomandăm

Green Steps

100.000 de români au participat la marcarea a 100 de kilometri din traseul Via Transilvanica într-un mod ingenios. „Drumul care unește”, este un traseu turistic de lungă distanță, care traversează România pe diagonală, de la Putna la Drobeta Turnu Severin și este destinat drumeției pe jos, cu bicicleta sau călare. Via Transilvanica este semnalizată cu marcaje vopsite și stâlpi indicatori. Pe parcursul drumeției, călătorii vizitează ceea ce constructorii spun că este cea mai lungă galerie de artă din lume, pentru că la fiecare kilometru se găsește o bornă din andezit sculptată individual.

Citește mai mult

Testat e Hot

Vreau să vă arăt azi un program inedit de educație la firul ierbii: el începe chiar pe pajiștea a două festivaluri care atrag în fiecare an zeci de mii de tineri și își propune să fie un fel de curs introductiv într-o materie pe care școala românească se jenează să o predea.

Citește mai mult

BT Go

Într-o eră în care tehnologia avansează rapid, IMM-urile sunt nevoite să adopte rapid inovații digitale pentru a rămâne competitive și a profita de oportunitățile de pe piață. Serviciile care simplifică birocrația permit antreprenorilor să se concentreze pe inovație și dezvoltarea afacerilor lor.

Citește mai mult
sound-bars icon