Foto: Guliver Getty Images
Oamenii se adaptează vremurilor pentru a supraviețui. Odată cu instituirea stării de urgență mulți au fost obligați să-și închidă afacerile. Mai ales cei din zona serviciilor. S-au îndreptat către online, încercând să satisfacă cererile prin comenzi și livrări la domiciliul clientului.
Au fost oameni cu inițiativă care au creat chiar grupuri pe rețele de socializare unde mulți întreprinzători își fac reclamă, vin cu tot felul de oferte.
Recunosc că așa am aflat de existența multora dintre ei.
Oferte variate, publicitate din toate domeniile serviciilor. De la oferte de lactate și brânzeturi, catering, sau legume și fructe, până la cele mai diverse, gen confecționarea de perdele și draperii, alte servicii, nu mai vorbim despre ce rămâne în vogă în această perioadă sumbră, unde poți găsi la prețuri rentabile măști, mănuși și spirt.
S-a conceput chiar și o bază de date în grupul „Susținem afacerile locale Galați” în care poți accesa firmele și serviciile oferite. Funcționează și ca forum, se pun întrebări, se primesc răspunsuri. Un amic inventiv care se ocupa cu fotografierea și filmarea unor evenimente importante s-a reprofilat, acum se ocupă de publicitatea unor produse, printr-o combinație interactivă de fotografiere și atragere a atenției printr-un mod inteligent asupra celor expuse. Am văzut în acest grup chiar și o hartă creată pe Google cu locația diferitelor firme care doresc să își atragă clienții, bucurându-se apoi de feed-back-ul acestora, prin recomandări și comentarii pozitive. Cred că acest mod de comerț online, descoperit sau redescoperit în aceste luni, va rămâne în proporție covârșitoare și după trecerea pandemiei.
E comod, civilizat, te scutește de drumuri, aglomerație și câștigi timp. Probabil vom face cumpărături doar când vom avea, psihologic vorbind, chef de „shopping".
Urmăriți Republica pe Google News
Urmăriți Republica pe Threads
Urmăriți Republica pe canalul de WhatsApp
Alătură-te comunității noastre. Scrie bine și argumentat și poți fi unul dintre editorialiștii platformei noastre.
Dupa ce va trece pandemia vom vedea ca off-line este posibil sa fie mai ieftin decat on-line-ul in anumite cazuri, iar confortul intotdeauna trece prin portofel. Cu siguranta vor fi persoane care vor continua sa cumpere on-line, dar la noi in acest moment, chiar si pentru produsele alimentare, romanul doreste sa vada, sa puna mana, sa verfice, sa compare el preturile in felul lui, sa "negocieze" cum numai el stie preturile acolo unde se poate, samd.
Iar acest lucru este valabil si pentru clasa mijlocie target de pe republica.ro. Daca ne gandim insa si la cei care castiga salariul minim pe economie sau cei din mediul rural, nu cred ca site-urile on-line sunt la mare cautare ci pietele agroalimentare si de haine unde gasesc preturi pe care si le permit.
P.S. Iar mall-urile o sa fie pline la fel ca inainte de pandemie pentru ca nu sunt numai pentru cumparaturi, ci si locul de joaca al orasenilor.