Sari la continut

Află ce se publică nou în Republica!

În fiecare dimineață, îți scrie unul dintre autorii fondatori ai platformei. Cristian Tudor Popescu, Claudiu Pândaru, Florin Negruțiu și Alex Livadaru sunt cei de la care primești emailul zilnic și cei cărora le poți trimite observațiile, propunerile, ideile tale.

Cum vor arăta mall-urile post-pandemie: obiceiurile de consum se schimbă

Afaceri online

Foto: Guliver Getty Images

Oamenii se adaptează vremurilor pentru a supraviețui. Odată cu instituirea stării de urgență mulți au fost obligați să-și închidă afacerile. Mai ales cei din zona serviciilor. S-au îndreptat către online, încercând să satisfacă cererile prin comenzi și livrări la domiciliul clientului. 

Au fost oameni cu inițiativă care au creat chiar grupuri pe rețele de socializare unde mulți întreprinzători își fac reclamă, vin cu tot felul de oferte.

Recunosc că așa am aflat de existența multora dintre ei. 

Oferte variate, publicitate din toate domeniile serviciilor. De la oferte de lactate și brânzeturi, catering, sau legume și fructe, până la cele mai diverse, gen confecționarea de perdele și draperii, alte servicii, nu mai vorbim despre ce rămâne în vogă în această perioadă sumbră, unde poți găsi la prețuri rentabile măști, mănuși și spirt.

S-a conceput chiar și o bază de date în grupul „Susținem afacerile locale Galați” în care poți accesa firmele și serviciile oferite. Funcționează și ca forum, se pun întrebări, se primesc răspunsuri. Un amic inventiv care se ocupa cu fotografierea și filmarea unor evenimente importante s-a reprofilat, acum se ocupă de publicitatea unor produse, printr-o combinație interactivă de fotografiere și atragere a atenției printr-un mod inteligent asupra celor expuse. Am văzut în acest grup chiar și o hartă creată pe Google cu locația diferitelor firme care doresc să își atragă clienții, bucurându-se apoi de feed-back-ul acestora, prin recomandări și comentarii pozitive. Cred că acest mod de comerț online, descoperit sau redescoperit în aceste luni, va rămâne în proporție covârșitoare și după trecerea pandemiei.

E comod, civilizat, te scutește de drumuri, aglomerație și câștigi timp. Probabil vom face cumpărături doar când vom avea, psihologic vorbind, chef de „shopping".

Abonează-te la newsletterul Republica.ro

Primește cele mai bune articole din partea autorilor.

Comentarii. Intră în dezbatere
  • M-aș bucura să învățăm ceva din nenorocirea aceasta, dar când mă uit cum cei de o seamă cu mine se înghesuie prin piețe, nu prea cred că se va schimba ceva. Mă întreb cum de nu pot da dovadă de puțină decență când e atâta suferință în jur. Toată ziua nu se gândesc decât la stomac. E adevărat că am avut de-a lungul vieții perioade când mâncarea era o problemă, dar aceasta nu e o scuză.
    • Like 0
  • Nume check icon
    Acum facem acest lucru pentru a nu avem alta posibilitate si suntem dispusi si sa platim in plus livrarea numai ca sa ne ferim.
    Dupa ce va trece pandemia vom vedea ca off-line este posibil sa fie mai ieftin decat on-line-ul in anumite cazuri, iar confortul intotdeauna trece prin portofel. Cu siguranta vor fi persoane care vor continua sa cumpere on-line, dar la noi in acest moment, chiar si pentru produsele alimentare, romanul doreste sa vada, sa puna mana, sa verfice, sa compare el preturile in felul lui, sa "negocieze" cum numai el stie preturile acolo unde se poate, samd.
    Iar acest lucru este valabil si pentru clasa mijlocie target de pe republica.ro. Daca ne gandim insa si la cei care castiga salariul minim pe economie sau cei din mediul rural, nu cred ca site-urile on-line sunt la mare cautare ci pietele agroalimentare si de haine unde gasesc preturi pe care si le permit.
    P.S. Iar mall-urile o sa fie pline la fel ca inainte de pandemie pentru ca nu sunt numai pentru cumparaturi, ci si locul de joaca al orasenilor.
    • Like 0


Îți recomandăm

Tânără la calculator

Academia prietenoasă de IT Wantsome și-a făcut în ultimii patru ani o misiune din a ajuta profesioniști din toate domeniile să facă tranziția spre o carieră de succes în domeniul tehnologiei informației, prin cursuri care urmează atent cerințele companiilor IT, prin sesiuni de practică și printr-o activitate intensă de mentorat calibrată pe nevoile lor. (Foto: Getty Images)

Citește mai mult

Marc Areny

Marc Areny este de origine catalană, este cetățean spaniol și francez și a venit în România în urmă cu 10 ani. Este unul dintre primii din Europa care a identificat o nouă nișă de piață: convertește mașini cu motor termic în mașini electrice.

Citește mai mult