Sari la continut

De opt ani suntem împreună. Vă mulțumim!

Găsim valori comune, sau scriem despre lucruri care ne despart. Ne unesc bunul simț și credința că putem fi mai buni. Suntem Republica, sunteți Republica!

Cum vor arăta mall-urile post-pandemie: obiceiurile de consum se schimbă

Afaceri online

Foto: Guliver Getty Images

Oamenii se adaptează vremurilor pentru a supraviețui. Odată cu instituirea stării de urgență mulți au fost obligați să-și închidă afacerile. Mai ales cei din zona serviciilor. S-au îndreptat către online, încercând să satisfacă cererile prin comenzi și livrări la domiciliul clientului. 

Au fost oameni cu inițiativă care au creat chiar grupuri pe rețele de socializare unde mulți întreprinzători își fac reclamă, vin cu tot felul de oferte.

Recunosc că așa am aflat de existența multora dintre ei. 

Oferte variate, publicitate din toate domeniile serviciilor. De la oferte de lactate și brânzeturi, catering, sau legume și fructe, până la cele mai diverse, gen confecționarea de perdele și draperii, alte servicii, nu mai vorbim despre ce rămâne în vogă în această perioadă sumbră, unde poți găsi la prețuri rentabile măști, mănuși și spirt.

S-a conceput chiar și o bază de date în grupul „Susținem afacerile locale Galați” în care poți accesa firmele și serviciile oferite. Funcționează și ca forum, se pun întrebări, se primesc răspunsuri. Un amic inventiv care se ocupa cu fotografierea și filmarea unor evenimente importante s-a reprofilat, acum se ocupă de publicitatea unor produse, printr-o combinație interactivă de fotografiere și atragere a atenției printr-un mod inteligent asupra celor expuse. Am văzut în acest grup chiar și o hartă creată pe Google cu locația diferitelor firme care doresc să își atragă clienții, bucurându-se apoi de feed-back-ul acestora, prin recomandări și comentarii pozitive. Cred că acest mod de comerț online, descoperit sau redescoperit în aceste luni, va rămâne în proporție covârșitoare și după trecerea pandemiei.

E comod, civilizat, te scutește de drumuri, aglomerație și câștigi timp. Probabil vom face cumpărături doar când vom avea, psihologic vorbind, chef de „shopping".

Urmăriți Republica pe Google News

Urmăriți Republica pe Threads

Urmăriți Republica pe canalul de WhatsApp 

Abonează-te la newsletterul Republica.ro

Primește cele mai bune articole din partea autorilor.

Comentarii. Intră în dezbatere
  • M-aș bucura să învățăm ceva din nenorocirea aceasta, dar când mă uit cum cei de o seamă cu mine se înghesuie prin piețe, nu prea cred că se va schimba ceva. Mă întreb cum de nu pot da dovadă de puțină decență când e atâta suferință în jur. Toată ziua nu se gândesc decât la stomac. E adevărat că am avut de-a lungul vieții perioade când mâncarea era o problemă, dar aceasta nu e o scuză.
    • Like 0
  • Nume check icon
    Acum facem acest lucru pentru a nu avem alta posibilitate si suntem dispusi si sa platim in plus livrarea numai ca sa ne ferim.
    Dupa ce va trece pandemia vom vedea ca off-line este posibil sa fie mai ieftin decat on-line-ul in anumite cazuri, iar confortul intotdeauna trece prin portofel. Cu siguranta vor fi persoane care vor continua sa cumpere on-line, dar la noi in acest moment, chiar si pentru produsele alimentare, romanul doreste sa vada, sa puna mana, sa verfice, sa compare el preturile in felul lui, sa "negocieze" cum numai el stie preturile acolo unde se poate, samd.
    Iar acest lucru este valabil si pentru clasa mijlocie target de pe republica.ro. Daca ne gandim insa si la cei care castiga salariul minim pe economie sau cei din mediul rural, nu cred ca site-urile on-line sunt la mare cautare ci pietele agroalimentare si de haine unde gasesc preturi pe care si le permit.
    P.S. Iar mall-urile o sa fie pline la fel ca inainte de pandemie pentru ca nu sunt numai pentru cumparaturi, ci si locul de joaca al orasenilor.
    • Like 0


Îți recomandăm

Centrul Pompidou

Francezii anunță, sub patronajul președintelui Emmanuel Macron, deschiderea pe 27 martie a celei mai mari expoziții Brâncuși de până acum, iar un vin românesc a fost ales drept vinul oficial al evenimentului inaugural: Jidvei. (Profimedia Images)

Citește mai mult

Familia Mirică

„Eu, soția, mama și tata. Mai nou, sora și cumnatul care au renunțat să lucreze într-o firmă mare de asigurări ca să ne ajute cu munca pământului. Au fugit din București și au venit la fermă, pentru că afacerea are nevoie de forțe proaspete. Și cei 45 de angajați ai noștri, pe care-i considerăm parte din familie”. Aceasta este aritmetica unei afaceri de familie care poate fi sursă de inspirație pentru toți tinerii care înțeleg cât de mult a crescut valoarea pământului în lumea în care trăim.

Citește mai mult

Dan Byron

Într-un dialog deschis, așa cum sunt și majoritatea pieselor scrise de el, Daniel Radu, cunoscut mai degrabă ca Dan Byron, a vorbit recent la podcastul „În oraș cu Florin Negruțiu” despre copilăria sa, cântatul pe străzi la vârsta de 16 ani, amintirile mai puțin plăcute de la Liceul Militar de Muzică, dar și despre muzica sa și publicul ei întinerit. (Foto: Cristi Șuțu)

Citește mai mult