Sari la continut

Spune-ți părerea! Intră alături de noi în comunitatea Republica

Vă invităm să intrați în Comunitatea Republica, grupul de Facebook în care contributorii, cei care își scriu aici ideile, vor sta de vorbă cu tine. Tot ce trebuie să faci este să ceri intrarea în acest spațiu al dialogului.

Dana Dima, vicepreședinte BCR: „Din totalul vânzărilor de retail, care înseamnă de la supermarketuri la orice cumpără o persoană fizică, 10% s-au întâmplat în mediul online”

BCR - Dana Dima

Una din zece cumpărături făcute anul trecut de persoanele fizice s-a făcut online, iar în noiembrie procentajul a ajuns la 16%, potrivit reprezentanțillor BCR, care vorbesc de o creștere constantă, an de an, a numărului de persoane din România care își fac cumpărături online.

„Din totalul vânzărilor de retail, care înseamnă de la supermarketuri la orice cumpără o persoană fizică, 10% s-au întâmplat în mediul online. Asta înseamnă că avem o creștere față de 2019. Părerea mea personală e că există o creștere constantă, de la an la an, a acestui procent. În perioada de lockdown, creșterile au ajuns la mai mul. În noiembrie, când am avut Black Friday, am avut 16% în online”, a spus  Dana Dima, vicepreședinte Retail & Private Banking BCR (foto). Dima a observat o schimbare de comportament în rândul românilor: din ce în ce mai multe persoane peste 50 de ani aleg să facă tranzacții în mediul online.  

„Nu e vorba doar de România, și în alte țări există acest impediment de vârstă în a tranzacționa online, totuși observăm că această distribuție de vârstă azi nu se mai limitează până în 50 de ani, ci și peste. Observăm o schimbare de comportament pe care dorim să o susținem prin tot ce facem”, a spus oficialul bancar.

Digitalizarea nu înseamnă doar cumpărarea unui serviciu, spune Dima, ci și o întreagă paletă de informații pe care oamenii le pot găsi în online, iar băncile comerciale au introdus procese digitale astfel încât să contribuie la educația digitală a antreprenorilor.

Antreprenorii la început de drum, dar și cei experimentați pot găsi pe platforma online BCR Școala de Business o serie de lecții și sfaturi practice de business. Până în prezent, peste 16.000 de antreprenori s-au înscris pe platformă, oameni din diverse sectoare de activitate, dar și profesori și studenți care își doresc și se pregătesc, folosind cursurile de pe platformă, să devină antreprenori.

„Succesul în vânzări: de la pitch la crearea de valoare” este cel mai recent curs de competențe antreprenoriale lansat pe BCR Școala de Business, în parteneriat cu Trend Consult. Cursul vizează îmbunătățirea abilităților de negociere și ajută antreprenorii să aducă valoare companiilor printr-un proces de vânzare care atrage și fidelizează clienții dincolo de portofoliu și tehnologie.

„Lansarea cursului de vânzări pe platforma BCR Școala de Business este un moment așteptat și solicitat de antreprenori, pe care, personal, îl consider necesar în contextul actual, în care experiența de vânzare se mută tot mai mult în online. Pentru că mai departe de construirea unei strategii omnichannel, cred că este nevoie să ne uităm la contactul uman și la cum au evoluat tehnicile de vânzare în contextul digitalizării, pornind de la schimbarea comportamentului consumatorului și înțelegerea nevoilor clienților. Pentru mine, vânzarea rămâne o experiență, care are la bază curiozitatea și pasiunea. Consider că este foarte important cum îi faci pe clienți să se simtă, astfel încât să le câștigi încrederea, să îi fidelizezi și să recomande mai departe produsul și afacerea ta. Iar, pentru asta, un bun vânzător trebuie să știe să își adapteze discursul, să fie gata să răspundă la întrebările despre diferențierea produsului pe piață și să poată oferi o experiență personalizată, memorabilă, dupa care tânjim cu toții”, a declarat Dana Dima, vicepreședinte Retail & Private Banking BCR.

„A vinde cu succes înseamnă să creezi valoare pentru partenerii tăi de afaceri. Iar ca să oferi valoare reală trebuie să îți dorești să construiești o cultură superioară a serviciilor, care, de cele mai multe ori, se bazează pe curiozitate și dorința de a acumula informații, pe înțelegerea nevoilor clientului și empatie, dar, mai ales, pe respectarea promisiunilor. De-a lungul anilor, am descoperit că succesul în vânzări are la bază credibilitatea pe care o ai în fața clientului, iar aceasta se construiește cu tenacitate, pas cu pas. Micile eșecuri sunt inevitabile, însă pentru un vânzător trebuie să fie lecții de viață, pe care să le folosească drept resursă pentru reușită”, a spus Marius Decuseară-Brandenburg, Senior Partner Trend Consult.

La doar un an de la lansare, platforma BCR Școala de Business a ajuns la peste 16.000 de utilizatori, antreprenori, manageri, liber profesionști, profesori și studenți care doresc să se pregătească pentru o aventură în lumea businessului.

BCR Școala de Business este o platformă online cu lecții și sfaturi practice de business pentru antreprenorii aflați la început de drum, dar și pentru cei experimentați, unde aceștia pot învăța cum să își completeze abilitățile native și simțul afacerilor cu cunoștințele necesare pentru a avea un business inteligent. De la lansare, din februarie 2020, platforma online a dezvoltat pentru antreprenori 5 cursuri, 64 de teste și 70 de materiale video.

Urmăriți Republica pe Google News

Urmăriți Republica pe Threads

Urmăriți Republica pe canalul de WhatsApp 

Abonează-te la newsletterul Republica.ro

Primește cele mai bune articole din partea autorilor.

Comentarii. Intră în dezbatere


Îți recomandăm

articol audio
play icon mic icon Elevi în curtea școlii

Ce (mai) înseamnă săptămâna de „școala altfel” pentru elevii români? Dar „săptămâna verde”? Ce ar trebui să însemne ele în mod ideal, dar și în mod concret? Cum ați organiza dvs, stimați cititori, aceste două programe educative pentru elevi? Cum le văd realmente și decidenții politici de azi, din Educație, care le-au moștenit de la cei de ieri? Iată câteva întrebări, pe care se pare că nu ni le punem suficient de serios și responsabil.

Citește mai mult

Dorin Dobrincu

E nevoie de o igienă a democrației. Și ea nu poate fi gândită în afara cunoașterii istoriei. Pentru că, oricât de des ați auzi asta, ideea e totuși adevărată: cine nu învață lecțiile istoriei e condamnat să le repete. Într-un moment ca acesta, în care regimurile autoritare și discursurile radicale sunt în ascensiune peste tot în lume, predarea lucidă a istoriei recente devine esențială. Coordonarea manualului de „Istoria comunismului din România”, introdus ca disciplină obligatorie în 2025, este mai mult decât un proiect editorial — e o încercare de a-i învăța pe tineri libertatea, prin cunoașterea prețului pierderii ei. Istoricul Dorin Dobrincu explică în acest interviu acordat în exclusivitate platformei Republica de ce memoria nu e doar un exercițiu al trecutului, ci o condiție pentru a nu repeta greșelile care au pus în genunchi o societatea întreagă. Care s-a salvat singură, dar cu prețul sângelui.

Citește mai mult