Sari la continut

Republica împlinește 10 ani

Un deceniu în care am ținut deschis un spațiu rar în România: unul al ideilor curate, al argumentelor care nu se tem de lumină și al vocilor care gândesc cu adevărat. Într-o vreme în care zgomotul crește, noi am mizat pe ceea ce contează: conținut de calitate, autentic, fără artificii, libertate de gândire, profunzime în loc de superficialitate. Pentru că doar așa România poate merge înainte. Să rămânem împreună într-un loc al reflecției, al întrebărilor care incomodează și al conversațiilor care schimbă ceva. Scrie, întreabă, contestă, propune. 
Republica îți aparține. De 10 ani și pentru anii care vin.

Dana Dima, vicepreședinte BCR: „Din totalul vânzărilor de retail, care înseamnă de la supermarketuri la orice cumpără o persoană fizică, 10% s-au întâmplat în mediul online”

BCR - Dana Dima

Una din zece cumpărături făcute anul trecut de persoanele fizice s-a făcut online, iar în noiembrie procentajul a ajuns la 16%, potrivit reprezentanțillor BCR, care vorbesc de o creștere constantă, an de an, a numărului de persoane din România care își fac cumpărături online.

„Din totalul vânzărilor de retail, care înseamnă de la supermarketuri la orice cumpără o persoană fizică, 10% s-au întâmplat în mediul online. Asta înseamnă că avem o creștere față de 2019. Părerea mea personală e că există o creștere constantă, de la an la an, a acestui procent. În perioada de lockdown, creșterile au ajuns la mai mul. În noiembrie, când am avut Black Friday, am avut 16% în online”, a spus  Dana Dima, vicepreședinte Retail & Private Banking BCR (foto). Dima a observat o schimbare de comportament în rândul românilor: din ce în ce mai multe persoane peste 50 de ani aleg să facă tranzacții în mediul online.  

„Nu e vorba doar de România, și în alte țări există acest impediment de vârstă în a tranzacționa online, totuși observăm că această distribuție de vârstă azi nu se mai limitează până în 50 de ani, ci și peste. Observăm o schimbare de comportament pe care dorim să o susținem prin tot ce facem”, a spus oficialul bancar.

Digitalizarea nu înseamnă doar cumpărarea unui serviciu, spune Dima, ci și o întreagă paletă de informații pe care oamenii le pot găsi în online, iar băncile comerciale au introdus procese digitale astfel încât să contribuie la educația digitală a antreprenorilor.

Antreprenorii la început de drum, dar și cei experimentați pot găsi pe platforma online BCR Școala de Business o serie de lecții și sfaturi practice de business. Până în prezent, peste 16.000 de antreprenori s-au înscris pe platformă, oameni din diverse sectoare de activitate, dar și profesori și studenți care își doresc și se pregătesc, folosind cursurile de pe platformă, să devină antreprenori.

„Succesul în vânzări: de la pitch la crearea de valoare” este cel mai recent curs de competențe antreprenoriale lansat pe BCR Școala de Business, în parteneriat cu Trend Consult. Cursul vizează îmbunătățirea abilităților de negociere și ajută antreprenorii să aducă valoare companiilor printr-un proces de vânzare care atrage și fidelizează clienții dincolo de portofoliu și tehnologie.

„Lansarea cursului de vânzări pe platforma BCR Școala de Business este un moment așteptat și solicitat de antreprenori, pe care, personal, îl consider necesar în contextul actual, în care experiența de vânzare se mută tot mai mult în online. Pentru că mai departe de construirea unei strategii omnichannel, cred că este nevoie să ne uităm la contactul uman și la cum au evoluat tehnicile de vânzare în contextul digitalizării, pornind de la schimbarea comportamentului consumatorului și înțelegerea nevoilor clienților. Pentru mine, vânzarea rămâne o experiență, care are la bază curiozitatea și pasiunea. Consider că este foarte important cum îi faci pe clienți să se simtă, astfel încât să le câștigi încrederea, să îi fidelizezi și să recomande mai departe produsul și afacerea ta. Iar, pentru asta, un bun vânzător trebuie să știe să își adapteze discursul, să fie gata să răspundă la întrebările despre diferențierea produsului pe piață și să poată oferi o experiență personalizată, memorabilă, dupa care tânjim cu toții”, a declarat Dana Dima, vicepreședinte Retail & Private Banking BCR.

„A vinde cu succes înseamnă să creezi valoare pentru partenerii tăi de afaceri. Iar ca să oferi valoare reală trebuie să îți dorești să construiești o cultură superioară a serviciilor, care, de cele mai multe ori, se bazează pe curiozitate și dorința de a acumula informații, pe înțelegerea nevoilor clientului și empatie, dar, mai ales, pe respectarea promisiunilor. De-a lungul anilor, am descoperit că succesul în vânzări are la bază credibilitatea pe care o ai în fața clientului, iar aceasta se construiește cu tenacitate, pas cu pas. Micile eșecuri sunt inevitabile, însă pentru un vânzător trebuie să fie lecții de viață, pe care să le folosească drept resursă pentru reușită”, a spus Marius Decuseară-Brandenburg, Senior Partner Trend Consult.

La doar un an de la lansare, platforma BCR Școala de Business a ajuns la peste 16.000 de utilizatori, antreprenori, manageri, liber profesionști, profesori și studenți care doresc să se pregătească pentru o aventură în lumea businessului.

BCR Școala de Business este o platformă online cu lecții și sfaturi practice de business pentru antreprenorii aflați la început de drum, dar și pentru cei experimentați, unde aceștia pot învăța cum să își completeze abilitățile native și simțul afacerilor cu cunoștințele necesare pentru a avea un business inteligent. De la lansare, din februarie 2020, platforma online a dezvoltat pentru antreprenori 5 cursuri, 64 de teste și 70 de materiale video.

Urmăriți Republica pe Google News

Urmăriți Republica pe Threads

Urmăriți Republica pe canalul de WhatsApp 

Abonează-te la newsletterul Republica.ro

Primește cele mai bune articole din partea autorilor.

Comentarii. Intră în dezbatere


Îți recomandăm

Transformare digitală

Digitalizarea în România avansează cu viteze diferite în sectorul public și cel privat. Firmele private în special din industriile bancară, sănătate sau retail au fost forțate de împrejurări concurența acerbă să se transforme digital, dar instituțiile de stat sunt încă prinse în inerția birocrației și lipsa de viziune strategică. În mediul privat, digitalizarea nu mai este un moft, ci o necesitate pentru scalare și eficiență. În sistemul public lipsa bugetelor multianuale și absența ownership-ului fac implementarea proiectelor de IT un proces greoi sau chiar eșuează (foto: Shutterstock).

Citește mai mult

 expert contabil

Pentru fiecare 10.000 de lei distribuiți, impozitul crește de la 1.111 lei la 1.905 lei, iar firmele trebuie să verifice activul net și capitalul social înainte de a face orice distribuție. „Cota de 16% intră în vigoare de la 1 ianuarie, dar se aplică pentru dividendele distribuite după 1 ianuarie. Or, ce dividende pot eu să distribui în ianuarie? Pe cele din trimestru IV, cele care se formează chiar acum”, explică expertul contabil.

Citește mai mult

Pălărie de damă

Copiii mamei soacre și-au confruntat notițele abia după înmormântare. Adevărul i-a eliberat, au urât-o pentru câteva ore, dar prevederile testamentare și o ladă de șampanie vintage, scumpă, cumpărată chiar de soacră-mea pentru ocazie, a mai atenuat șocul și a netezit o parte din drumul spre vindecare. (Foto: Profimedia Images)

Citește mai mult