Sari la continut

La 9 ani de Republica, întrebăm: ChatGPT la urne – Ce ar vota inteligența artificială? Dar tu?

De 9 ani, Republica construiește o comunitate în care ideile prind glas și dezbaterile autentice fac diferența. Anul acesta, facem un experiment: l-am întrebat pe ChatGPT cum ar vota la alegerile din România. Însă întrebarea cea mai importantă rămâne pentru tine: cum alegi tu viitorul? Scrie, alătură-te conversației și hai să schimbăm România împreună!

Dana Dima, vicepreședinte BCR: „Din totalul vânzărilor de retail, care înseamnă de la supermarketuri la orice cumpără o persoană fizică, 10% s-au întâmplat în mediul online”

BCR - Dana Dima

Una din zece cumpărături făcute anul trecut de persoanele fizice s-a făcut online, iar în noiembrie procentajul a ajuns la 16%, potrivit reprezentanțillor BCR, care vorbesc de o creștere constantă, an de an, a numărului de persoane din România care își fac cumpărături online.

„Din totalul vânzărilor de retail, care înseamnă de la supermarketuri la orice cumpără o persoană fizică, 10% s-au întâmplat în mediul online. Asta înseamnă că avem o creștere față de 2019. Părerea mea personală e că există o creștere constantă, de la an la an, a acestui procent. În perioada de lockdown, creșterile au ajuns la mai mul. În noiembrie, când am avut Black Friday, am avut 16% în online”, a spus  Dana Dima, vicepreședinte Retail & Private Banking BCR (foto). Dima a observat o schimbare de comportament în rândul românilor: din ce în ce mai multe persoane peste 50 de ani aleg să facă tranzacții în mediul online.  

„Nu e vorba doar de România, și în alte țări există acest impediment de vârstă în a tranzacționa online, totuși observăm că această distribuție de vârstă azi nu se mai limitează până în 50 de ani, ci și peste. Observăm o schimbare de comportament pe care dorim să o susținem prin tot ce facem”, a spus oficialul bancar.

Digitalizarea nu înseamnă doar cumpărarea unui serviciu, spune Dima, ci și o întreagă paletă de informații pe care oamenii le pot găsi în online, iar băncile comerciale au introdus procese digitale astfel încât să contribuie la educația digitală a antreprenorilor.

Antreprenorii la început de drum, dar și cei experimentați pot găsi pe platforma online BCR Școala de Business o serie de lecții și sfaturi practice de business. Până în prezent, peste 16.000 de antreprenori s-au înscris pe platformă, oameni din diverse sectoare de activitate, dar și profesori și studenți care își doresc și se pregătesc, folosind cursurile de pe platformă, să devină antreprenori.

„Succesul în vânzări: de la pitch la crearea de valoare” este cel mai recent curs de competențe antreprenoriale lansat pe BCR Școala de Business, în parteneriat cu Trend Consult. Cursul vizează îmbunătățirea abilităților de negociere și ajută antreprenorii să aducă valoare companiilor printr-un proces de vânzare care atrage și fidelizează clienții dincolo de portofoliu și tehnologie.

„Lansarea cursului de vânzări pe platforma BCR Școala de Business este un moment așteptat și solicitat de antreprenori, pe care, personal, îl consider necesar în contextul actual, în care experiența de vânzare se mută tot mai mult în online. Pentru că mai departe de construirea unei strategii omnichannel, cred că este nevoie să ne uităm la contactul uman și la cum au evoluat tehnicile de vânzare în contextul digitalizării, pornind de la schimbarea comportamentului consumatorului și înțelegerea nevoilor clienților. Pentru mine, vânzarea rămâne o experiență, care are la bază curiozitatea și pasiunea. Consider că este foarte important cum îi faci pe clienți să se simtă, astfel încât să le câștigi încrederea, să îi fidelizezi și să recomande mai departe produsul și afacerea ta. Iar, pentru asta, un bun vânzător trebuie să știe să își adapteze discursul, să fie gata să răspundă la întrebările despre diferențierea produsului pe piață și să poată oferi o experiență personalizată, memorabilă, dupa care tânjim cu toții”, a declarat Dana Dima, vicepreședinte Retail & Private Banking BCR.

„A vinde cu succes înseamnă să creezi valoare pentru partenerii tăi de afaceri. Iar ca să oferi valoare reală trebuie să îți dorești să construiești o cultură superioară a serviciilor, care, de cele mai multe ori, se bazează pe curiozitate și dorința de a acumula informații, pe înțelegerea nevoilor clientului și empatie, dar, mai ales, pe respectarea promisiunilor. De-a lungul anilor, am descoperit că succesul în vânzări are la bază credibilitatea pe care o ai în fața clientului, iar aceasta se construiește cu tenacitate, pas cu pas. Micile eșecuri sunt inevitabile, însă pentru un vânzător trebuie să fie lecții de viață, pe care să le folosească drept resursă pentru reușită”, a spus Marius Decuseară-Brandenburg, Senior Partner Trend Consult.

La doar un an de la lansare, platforma BCR Școala de Business a ajuns la peste 16.000 de utilizatori, antreprenori, manageri, liber profesionști, profesori și studenți care doresc să se pregătească pentru o aventură în lumea businessului.

BCR Școala de Business este o platformă online cu lecții și sfaturi practice de business pentru antreprenorii aflați la început de drum, dar și pentru cei experimentați, unde aceștia pot învăța cum să își completeze abilitățile native și simțul afacerilor cu cunoștințele necesare pentru a avea un business inteligent. De la lansare, din februarie 2020, platforma online a dezvoltat pentru antreprenori 5 cursuri, 64 de teste și 70 de materiale video.

Urmăriți Republica pe Google News

Urmăriți Republica pe Threads

Urmăriți Republica pe canalul de WhatsApp 

Abonează-te la newsletterul Republica.ro

Primește cele mai bune articole din partea autorilor.

Comentarii. Intră în dezbatere


Îți recomandăm

E.ON predictibilitate facturi

Din 1 iulie, jocul s-a schimbat complet în piața energiei. Asta înseamnă că furnizorii nu mai practică tarife reglementate, iar prețurile se stabilesc liber, în funcție de evoluția pieței. Da, asta a însemnat și facturi mai piperate pentru mulți dintre noi, așa că apare întrebarea firească: ce putem face ca să avem mai mult control asupra facturii lunare?

Citește mai mult

Fără poveste nu există design

Ezio Manzini este una dintre cele mai influente voci globale în domeniul designului pentru sustenabilitate și inovare socială. Profesor emerit la Politecnico di Milano și fost profesor de Design Industrial la Universitatea de Arte din Londra, Manzini a revoluționat modul în care înțelegem rolul designului în societate. Fondator al DESIS (Design for Social Innovation and Sustainability), o rețea internațională prezentă în peste 50 de universități din întreaga lume, el a fost printre primii care au articulat viziunea designului ca instrument de transformare socială și ecologică. Cărțile sale, printre care ”Design, When Everybody Designs" și "Politics of the Everyday", au devenit texte esențiale pentru designeri, arhitecți și inovatori sociali. Cu o carieră de peste patru decenii dedicată explorării modurilor în care designul poate facilita tranziția către o societate mai sustenabilă și mai justă, Manzini continuă să inspire generații de profesioniști să regândească relația dintre design, comunitate și mediu.

Citește mai mult

Hektar

Traian F1- gogoșarul rotund cu pulpă groasă, Kharpatos 1- ardeii lungi de un roșu intens la maturitate, Minerva F1- vânăta subțire cu semințe puține și miez alb, Prut F1- castravetele care nu se amărăște când îl arde soarele, Burebista- pepeni ovali cu coajă verde și miez zemos, Valahia F1, Daciana F1, Napoca F1. Zeci de soiuri hibrid de legume care poartă nume românești sunt realizate în serele private de cercetare HEKTAR, de lângă Câmpia Turzii.

Citește mai mult

Mara Barbos Niculescu

În România lui „învățăm simultan”- în aceeași oră, unii copii rezolvă probleme, iar alții silabisesc primele propoziții. Discuția cu Mara Barbos Niculescu (Director Regional Centru-Vest, Teach for Romania) oferă o imagine mai puțin vorbită la nivelul societății despre ceea ce se întâmplă în școlile vulnerabile. Clivajele adânci dintre comunități, decalajele de literație și numerație te obligă la gimnaziu, ca profesor, ori să înveți să construiești baza – citit, scris, socotit, ori să cauți sprijin din partea unui specialist.

Citește mai mult

Cartierul perfect

Nu e doar un loc pe hartă, ci o combinație de elemente care ne fac să ne simțim acasă, în siguranță și conectați. „Cartierul perfect” nu e o utopie, ci o lecție sau un model de locuire la comun. E o alfabetizare, spune Alexandru Belenyi, arhitectul care a coordonat, la inițiativa Storia, un proiect curajos în România încercând să răspundă la întrebarea: Ce înseamnă ”perfect” când e vorba de locuire?

Citește mai mult