Sari la continut

Descoperă habits by Republica

Vă invităm să intrați în comunitatea habits, un spațiu în care înveți, găsești răspunsuri și resurse pentru a fi mai bun, pentru a avea o viață mai sănătoasă.

De câte mașini e nevoie ca să îi faci pe fraieri?

Cristian Tudor Popescu

Ministrul Transporturilor, Lucian Bode, a fost declarat curat și nevinovat ca argintul strecurat de către premierul Orban, în cazul accidentului provocat de mașina SPP în care circula. Nici președintele Iohannis n-a avut nimic a-i reproșa demnitarului, dând vina, a dracului fatalitate!, pe starea infrastructurii din patria noastră.

Un simplu cetățean, care conduce mașina proprie, sau e doar pasager sau pieton, ar avea însă a le pune domnilor Bode, Orban și Iohannis niște întrebări. 

1. Ministrul Bode, aflat pe bancheta din spate, nu poate pretinde că dormea, deci n-aude, n-a vede, întrucât mașina SPP zbura cu semnalele acustice și luminoase pornite, ca un pom de Crăciun vara, zădărând toți câinii de pe drum. De ce fuseseră declanșate girofarul și sirena, de vreme ce, potrivit declarației aceluiași ministru, nu era vorba de o misiune specială, care să reclame deplasare ultrarapidă?

2. Fiind perfect treaz, la lumina zilei, ministrul n-a văzut ce face șoferul SPP? Acesta executa manevrele specifice șmecherilor naturali, pitecantropii cu mașini tari – viteză mult peste limita legală în localitate, călcarea liniei continue, intrare pe contrasens pentru a depăși coloana de „fraieri”. De ce nu i-a cerut imediat să înceteze batjocorirea legilor și să circule normal?

3. Dl Bode spune că nu putea decât să indice destinația și ora la care vrea să ajungă, altfel, ciocu mic, că așa e cu SPP-ul. Da? Păi, asta înseamnă că ministrul Transporturilor e mai jos decât oricare cetățean care are dreptul să sesizeze Poliției, prin 112, ca avertizor public, orice încălcare a legii în trafic. Deci, tu, ministru, asiști la comiterea de ilegalități sub ochii tăi și nu faci nimic? 

4. Asta a fost prima dată când șoferul SPP a condus așa?

5. Zona Dealul Negru e o pacoste cunoscută pentru șoferi. Ministrul a refuzat, deci, să se amestece cu prostimea care circula greu, obositor, dar regulamentar pe acea autostradă zburătoare Pitești- Rm. Vîlcea, așa de sus că nu se vede?

6. Președintele spune că diferența dintre cazul Oprea și cazul Bode constă în a). faptul că atunci a murit un polițist și b). Bode nu avea coloană oficială. Tot dl Iohannis mai zice însă că a fost un noroc că nimeni nu a fost rănit grav în cazul Bode. Logic, rezultă că argumentul a). e nul – n-au fost create toate condițiile ca să moară cineva, cum a murit Bogdan Gigină?

Cât privește b)., e nevoie de mai multe mașini și motociclete, nu e suficientă una ca să fii nesimțit și disprețuitor de semeni?

Urmăriți Republica pe Google News

Urmăriți Republica pe Threads

Urmăriți Republica pe canalul de WhatsApp 

Abonează-te la newsletterul Republica.ro

Primește cele mai bune articole din partea autorilor.



Îți recomandăm

Cristian Păun - ASE

„Magistrații sunt puși să valideze constituțional o măsură care e împotriva lor. (…) E un conflict de interese evident, care nu știu cum se poate rezolva.” Foto: Facebook Cristian Păun

Citește mai mult

Educatie-

Vă scriu dintre bănci încă pline de firimituri, foi mototolite și carioci fără capac. E liniște acum, copiii sunt la ora de sport, dar am în urechi încă agitația lor de dimineață, cu ghiozdane care se trântesc și întrebări puse pe fugă: „Domnu’, azi citim din poveste?”, „Domnu’, mi s-a rupt creionul, pot să iau altul?”

Citește mai mult

Transformare digitală

Digitalizarea în România avansează cu viteze diferite în sectorul public și cel privat. Firmele private în special din industriile bancară, sănătate sau retail au fost forțate de împrejurări concurența acerbă să se transforme digital, dar instituțiile de stat sunt încă prinse în inerția birocrației și lipsa de viziune strategică. În mediul privat, digitalizarea nu mai este un moft, ci o necesitate pentru scalare și eficiență. În sistemul public lipsa bugetelor multianuale și absența ownership-ului fac implementarea proiectelor de IT un proces greoi sau chiar eșuează (foto: Shutterstock).

Citește mai mult

”Cravata galbenă”

”Cravata galbenă”, filmul regizat de Serge Ioan Celebidachi, fiul marelui dirijor, Sergiu Celibidache, este o biografie cinematografică și, în același timp, o confesiune; o ”partitură” a memoriei naționale scrisă cu ”notele” unui destin încercat. Dincolo de cronologia unei vieți extraordinare, filmul este o introspecție despre libertate și identitate și despre România care a dăruit lumii figuri emblematice și genii; dar pe care nu a prea știut să le păstreze acasă.

Citește mai mult