Sari la continut

De opt ani suntem împreună. Vă mulțumim!

Găsim valori comune, sau scriem despre lucruri care ne despart. Ne unesc bunul simț și credința că putem fi mai buni. Suntem Republica, sunteți Republica!

Doamna divorțată care-și vinde mașina - ultima țeapă în materie de vânzări auto. Plus mitul mașinii second hand din Germania

Anul acesta s-au vândut mai multe mașini cumpărate din Germania, față de anul trecut, fie că oamenii s-au dus acolo și le-au adus personal, fie că le-au adus niște intermediari în țară, iar ei le-au cumpărat de aici. În principiu noi vedem acest lucru la oamenii care vin la noi pe site - vezicatface.ro - și cu care vorbim.

Am făcut acum o lună un chestionar la care au participat 1.000 de persoane care au postat cereri la noi pe site și am urmărit de unde au cumpărat până la urmă mașina. Peste jumătate dintre ei cumpăraseră din Germania. Problema aici este că mașinile acestea nu sunt neapărat mai ieftine decât în România. În foarte puține cazuri sunt mai ieftine ca în România. Automobilele sunt aduse de la dealeri sau tot felul de intermediari din Germania, vin cu probleme de genul un airbag lipsă, sau tot felul de alte daune. Băieții care le aduc le repară și apoi le vând aici ca noi. În plus ei câștigă foarte mult din TVA. Îsi fac o mică firmă în România, aduc 10-20 de mașini, apoi închid firma și nu mai plătesc TVA, sau plătesc TVA pe diferența de preț, nu plătesc la tot prețul.

Poveștile cu țepe auto sunt numeroase.

Cineva a dat o comandă unui intermediar pentru o mașină second hand. Voia ceva foarte specific și nu reușea să găsească. Intermediarul care a preluat comanda s-a dus și i-a găsit o mașină în Germania. În Ungaria, când era pe autostradă, l-a sunat și i-a spus că motorul mașinii s-a dus, și că dacă vrea i-o vinde cu 2.000 de euro mai ieftin. Cumpărătorul de aici era extraordinar de bucuros că nu îi dăduse nici un ban înainte. Samsarul fusese încrezător că o aduce, i-o dă și după aceea treaba lui. Dar mașina s-a scricat înainte. A fost un caz fericit pentru cumpărător.

Sunt cazuri în care persoane cumpără mașini second hand din Germania, Belgia sau Olanda și abia apoi fac o verificare a seriei șasiului și află că mașina are cu 200.000-300.000 de kilometri mai mult decât au crezut ei. Din păcate mulți nu fac verificarea seriei de șasiu înainte de a cumpăra autovehiculul.

Noi le spunem oamenilor care vor o mașină second hand în primul rând să se uite cât costă o mașină similară în România. Dacă văd că costă 5.000 de euro, să se uite pe site-urile mari de anunțuri auto din Germania și să vadă dacă există o mașină similară care se vinde cu 5.000 de euro și să nu fie cea mai ieftină din listă, pentru că cele mai ieftine din listă au probabil ceva de ascuns. 

Un utilizator al site-ului nostru ne dădea acum două săptămâni cazul unui BMW Seria 5, era destul de vechi într-adevăr, din 2006-2007, dar omul credea că poate să îl cumpere cu 4.000 de euro din Germania. A crezut atât de mult că va face o afacere foarte bună, încât s-a dus la negocieri. Însă la o simplă căutare pe site-urile din Germania ar fi văzut că prețul minim pentru o astfel de mașină era de 7.000 de euro.

O domnișoară ne-a trimis la un moment dat povestea ei, iar subiectul emailului era „mi-am dat seama că s-ar putea să fie ceva la mijloc, dar am sperat că Dumnezeu mă ajută”. Oamenii cumva speră că îl apucă pe Dumnezeu de-un picior și fac o afacere bună. Este o naivitate dusă la extrem uneori, iar asta îi costă. Pentru cei care își cumpără o mașină second hand de 4.000 de euro suma este mare și, cu toate acestea, tot nu sunt atenți.

Înainte să cumpere mașina second hand le recomandăm să încerce să verifice istoricul vehiculului pe site-uri de verificări de serii de șasiu (VIN), cum ar fi inspectorauto.ro sau autodna.ro. Aceste site-uri au o bază de date și îți spun din start dacă te pot ajuta sau nu cu un raport ce conține istoricul detaliat al mașinii, după seria de șasiu.

Un astfel de raport este foarte util înaintea tranzacției. Cel ce vrea să cumpere o mașină second hand trebuie să obțină de la vânzător eventual o poză în care să se vadă seria de șasiu, să se asigure că este seria adevărată, pentru că samsarii trec în anunțuri VIN- uri de la alte mașini, tocmai pentru ca să nu fie prinși. Ei caută modele oarecum similare, de exemplu iau o serie de șasiu de la un alt Ford focus. Un utilizator al site-ului ne spunea că el a pățit-o, un samsar i-a luat seria de șasiu și apărea în vreo 20 de anunțuri.

Țepe online

În ultimul timp, au apărut foarte multe țepe în mediul online, în care se cer avansuri prin Western Union sau MoneyGram pentru mașini. Este un scenariu clasic cu o doamnă plecată din România și stabilită printr-un sat în Ungaria sau Franța, în munți, fără semnal la telefon și care comunică cu tine doar prin emailuri. Îți dă detalii foarte specifice despre mașina din anunțul postat de ea pe net, îți descrie performanța motorului etc. Apoi îți zice că e divorțată, dă detalii despre viața ei personală, îți spune că mașina e acasă în România, într-un garaj, foarte bine îngrijită. Apoi îți spune să transferi pe numele tău, dar în orașul ei, niște bani prin Western Union pe care ea nu va putea să îi ia, dar e cumva o garanție că tu vei merge să vezi mașina aceea. Ea zice că se întoarce din Franța în România, ca să vă întâlniți. Cred că o dată la două zile primim email de la cineva care a primit povestea aceasta. Nu ne putem da seama câți își iau țeapă pentru că ne scriu cei care nu și-au luat țeapă.

O altă metodă folosită de samsari este clonarea de site-uri ale dealerilor din țări precum Marea Britanie și Germania.

Băieții iau o temă de WordPress, pun niște poze foarte frumoase cu mașini, iau niște poze cu vânzători de mașini, zic o poveste cu John și afișează niște prețuri bombă la mașini și pun linkul pe site-uri mari de profil. Oamenii le văd acolo, apoi pe site, văd că totul este foarte office. Când sunt contactați, samsarii spun că tocmai au vâdut mașina din poză, dar ar putea să facă o comandă de una din Germania și îți dau poze cu alte mașini care arată foarte bine, dar la prețuri foarte mici, și cer un avans de 400-500 de euro.

Urmăriți Republica pe Google News

Urmăriți Republica pe Threads

Urmăriți Republica pe canalul de WhatsApp 

Abonează-te la newsletterul Republica.ro

Primește cele mai bune articole din partea autorilor.

Comentarii. Intră în dezbatere
  • Mai nou , am patit asta a doua oara astazi prin primirea unui email , ma interesa o masina , va copiez mai jos emailul, au diferite masini la vanzare cu "TEAPA" mare :

    "Hello,
    I would like to thank you for your interest and i appreciate your intention of buying my Audi A4. The car works and stands in perfect condition, i never had any problems with the engine.
    The price is 2000 euro and i believe it is convenient for us both.
    We live in the capital of Denmark, Copenhagen (København), located in the Hovedstaden region, a beautiful place on the Sjælland island.
    We had in the past a nice place to stay during our summer and winter holidays in München.The car also stands in München in our private garage.It has German plates and German registration.I bought the car from Germany and i am the first owner, this is an authentic German vehicle.
    The reason for selling it now is that we are a nice couple of pensioners (i have 66 and my beloved wife has 65 years old), we love spending our time (and money) travelling around the world by plane, so a car is no more useful for us.
    If you agree and you are decided for a meeting to see the car and make a test-drive we are ready to make a trip to Germany and meet you personally.
    I am sure that we will find a nice city in Germany to arrange a meeting, a region acceptable for us and for you in the same time.
    Please tell us, where do you live? We would like to know more about you so we can propose you an appointment.
    We have the faith that this will be a good deal!
    With kindly danish regards,

    Paul & Annelise Lensen
    Oster Farimagsgade 18
    2100 Kobenhavn
    Denmark


    PS:Our romanian is not the best is limited at just a few words so i wish a lot to continue our conversation in English.
    • Like 0
    • @ Manole Manu Marian
      Super Si cum a continuat! Pentru ca si eu am primit același mail
      • Like 0
  • check icon
    Subțire, în linia majorității pricepuților la mașini, prezentând niște întâmplări cu aer senzațional pe post de regulă. Lucrurile nu stau chiar așa, dar dacă vrei s-o crezi, ești liber s-o faci! Din păcate, sunt și unii care iau poveștile astea de bune ...
    • Like 0
  • check icon
    daci ... nu am gasit adresa ... unde locuieste "Doamna divorțată care-și vinde mașina" ? adica ... m-ar interesa si masina ... la o adica :)
    • Like 1
  • " fac o verificare a seriei șasiului și află că mașina are cu 200.000-300.000 de kilometri" , poate ne spuneți și cum se află numărul de kilometri după seria de șasiu.
    • Like 1
    • @ Radu Luncasu
      check icon
      simplu,printre altele,străinii nu-și fac reparațiile și servisările ciclice la garaje de bloc,ca atare intrările în service sunt oficiale,unde apar și km. de la bord,ce pot fi apoi verificați public.Ceste așa de greu de priceput?
      • Like 1
  • Câștigă din TVA ? La export în interiorul uniunii europene ? Poate nu știu eu bine că în interiorul uniunii se reține tva la sursa, 19% in cazul germaniei, adica mai putin decât in ro. Poate ne explicați mai pe larg cum face bani baieții.
    • Like 0


Îți recomandăm

Centrul Pompidou

Francezii anunță, sub patronajul președintelui Emmanuel Macron, deschiderea pe 27 martie a celei mai mari expoziții Brâncuși de până acum, iar un vin românesc a fost ales drept vinul oficial al evenimentului inaugural: Jidvei. (Profimedia Images)

Citește mai mult

Familia Mirică

„Eu, soția, mama și tata. Mai nou, sora și cumnatul care au renunțat să lucreze într-o firmă mare de asigurări ca să ne ajute cu munca pământului. Au fugit din București și au venit la fermă, pentru că afacerea are nevoie de forțe proaspete. Și cei 45 de angajați ai noștri, pe care-i considerăm parte din familie”. Aceasta este aritmetica unei afaceri de familie care poate fi sursă de inspirație pentru toți tinerii care înțeleg cât de mult a crescut valoarea pământului în lumea în care trăim.

Citește mai mult

Dan Byron

Într-un dialog deschis, așa cum sunt și majoritatea pieselor scrise de el, Daniel Radu, cunoscut mai degrabă ca Dan Byron, a vorbit recent la podcastul „În oraș cu Florin Negruțiu” despre copilăria sa, cântatul pe străzi la vârsta de 16 ani, amintirile mai puțin plăcute de la Liceul Militar de Muzică, dar și despre muzica sa și publicul ei întinerit. (Foto: Cristi Șuțu)

Citește mai mult