Sari la continut

De opt ani suntem împreună. Vă mulțumim!

Găsim valori comune, sau scriem despre lucruri care ne despart. Ne unesc bunul simț și credința că putem fi mai buni. Suntem Republica, sunteți Republica!

Ecaterina Andronescu anunță o nouă schimbare a programelor școlare și a planurilor-cadru: „Trebuie să aducem programul la 25 de ore pe săptămână”

Ecaterina Andronescu

Foto: Inquam Photos

Ministrul Educației, Ecaterina Andronescu, a anunțat că, în mandatul său, vor fi schimbate din nou planurile-cadru și programele școlare. „Am avut o întâlnire cu reprezentanţii Institutului de Ştiinţe ale Educaţiei şi sper să mă sprijine ca să facem o programă profesionistă. La ciclul primar, se pare că am reuşit să facem o programă suficient de echilibrată şi este apreciată de foarte mulţi oameni, inclusiv de cei care se uită din afară la sistemul românesc de învăţământ. Dacă vom reuşi să facem asta şi la gimnaziu şi, ulterior, la liceu cred că este un lucru pozitiv”, a declarat Ecaterina Andronescu într-un interviu pentru Adevărul.ro

Anunțul Ecaterinei Andronescu vine după ce programa pentru gimnaziu a trecut deja printr-o schimbare, nu mai departe de anul 2017. Mai mult, actualul ministru al Educației vrea și reducerea numărului de ore. Întrebată dacă va schimba planurile-cadru pentru gimnaziu și liceu, Ecaterina Anronescu a răspuns: „În mod categoric, da. Trebuie să aducem programul la 25 de ore pe săptămână. A fost aşa în mandatele mele anterioare. N-am înţeles de ce a crescut numărul de ore, pentru că unui copil la 11 ani îi este greu să facă faţă unui program de 32-34 de ore pe săptămână. Care este rezultatul? Îl antagonizăm pe elev faţă de şcoală. Aceasta devine o instituţie pe care el n-o mai vrea, iar asta nu aduce un beneficiu acumulărilor pe care el trebuie să le facă”, a mai declarat Ecaterina Andronescu.

Administrația Prezidenția a refuzat să promulge legea care scade „din pix” numărul de ore din învățământul preuniversitar

Reducerea a numărului de ore la 25 pe săptămâna este prevăzută și de legea Educației trecută deja prin Parlament, pe care președintele Iohannis a refuzat ieri să o promulge și a trimis-o la reexaminare. „Motivul reexaminării îl reprezintă măsurile introduse la articolul I, punctul 4, prin care se realizează reducerea din pix a numărului de ore din ciclul primar, gimnazial și liceal începând cu următorul an școlar. Astfel, potrivit acestor noi reglementări, numărul de ore alocat disciplinelor din planurile cadru de învăţământ este în medie de 20 de ore pe săptămână, la învăţământul primar, 25 la învătământul gimnazial şi 30 de ore pe săptămână la învăţământul liceal”, a declarat joi Ligia Deca, consilierul prezidențial pe Educație. „Orice modificare a numărului de ore alocat disciplinelor afectează automat și profilul de formare, conținuturile educaționale, modalitățile de predare, învățare și evaluare. Nu există o analiză a modului în care formarea elevilor va fi afectată de aceste schimbări. Reducerea numărului de ore la o asemenea dimensiune va însemna, cel mai probabil, un val de concedieri în sistemul de învățământ”, a adăugat ea.

Ecaterina Andronescu s-a declarat „surprinsă” de decizia Administrației Prezidențiale de a trimite legea la reexaminare. „Am fost puţin surprinsă, că am o relaţie de comunicare cu doamna Deca şi m-a surprins puţin că putem să discutăm şi lucrurile acestea ca să nu se rostogolească în felul acesta. Dar nu e târziu nici mâine, nici poimâine pentru că până la urmă sistemul de învăţământ nu este nici al lui Andronescu, nu este nici al acestui Guvern, este un sistem de învăţământ care trebuie să ne pună în situaţia să lucrăm toţi ca el să crească în performanţă”, a spus ea pentru Adevărul. 

Urmăriți Republica pe Google News

Urmăriți Republica pe Threads

Urmăriți Republica pe canalul de WhatsApp 

Abonează-te la newsletterul Republica.ro

Primește cele mai bune articole din partea autorilor.

Comentarii. Intră în dezbatere
  • Ah! am uitat dotarile laboratoarelor de practica in care daca elevii isi cumpara in prealabil materialele se pot face daca nu 2 si ne vedem saptamana viitoare. Asa functionau lucrurile cand tu Abramburica faceai scoala pe vremea lui Ceausescu? Ocupate de problemele de moment care bulverseaza atat elevii cat si profesorii care ii fac atat pe unii cat si pe altii doar sa traga de timp. In spatele invatamantului exista cercetare. Aia ce fac? Sunt rupti de situatia reala in care 40% sunt pensionari,, 30 % profesori care si-au dat gradele si diferenta cadre didactice - cu studii superioare in alte domenii, tratate la nivelul celor cu studii medii. Multa, prea multa mizerie!
    • Like 0
  • Deocamdata sa se ocupe de plata burselor invatamantului profesional si liceal care este in mari restante, plata abonamentelor elevilor, care datorita "reformei" au devenit navetisti si li se deconteaza doar 20 % cand isi aduc aminte DESI PLATA SE FACE DIN FONDURI EUROPENE (unde sunt banii?). I-ati furat si pe astia? Profesorii sunt la mila partidului prin intermediul directorului de scoala in asi primi decontarea transportului desi legea spune ca decontarea presupune o restituire din TVA platit. Astea sunt problemele. Iar cresterea nivelului de invatamant? Care ar fi motivare? O privatizare strict pe apartenenta la partid? Posturi cumparate si vandute in sistemulk de stat? Lasati-o mai incet ca atat timp cat coruptia ajunge sa divida societatea nici nu poate fi vorba de competenta!
    • Like 1
  • E extraordinara reforma. Invatamantul primar va avea 4 ore/zi (20), cel gimnazial 5 ore/zi iar cel liceal 6 ore/zi. Unde-i refirma unde este elementul de noutate? Faptul ca in cel liceal s-a ajuns ca in fabrica la 7 ore de doua ori pe saptamana? Au fost marite normele, justificat, de educatie fizica fara sa se ia in calcul numarul total de ore. Androneasca (Abramburica) vine in mod ridicol acum sa reformeze tocmai ce a stricat ea. Cat despre examenele cerute de invatamantul superior ar fi o mare nenorocire sa ajungem cu copiii care intra in viata la nivelul examenelor dinainte ocupate (preferential) din institutiile de stat. Doar minciuna si mizerie!
    • Like 0
  • Doamna Andronescu, inteleg ca schimbarea sta pe toate buzele celor care vor calitate si profesionalism in educatie....dar asta nu inseamna ministrul si reforma !
    • Like 1
  • “N-am înţeles de ce a crescut numărul de ore, pentru că unui copil la 11 ani îi este greu să facă faţă unui program de 32-34 de ore pe saptamana.”
    In Marea Britanie programul scolilor primare si secundare, inclusiv anul 0, este de la 9:00 la 15:00. Basca diferite alte cluburi la care se pot duce elevii dupa ora 15:00. De zeci de ani exista programul asta. In schimb, In Romania, ministrul educatiei vrea sa micsoreze numarul orelor. Pentru ca asa vrea muschii ei, nu din alte motive. De ce sa adoptam un sistem care functioneaza cu succes de cateva decade cand putem sa distrugem si Ce a mai ramas din sistemul existent, nu?
    • Like 1
    • @ Bogdan Misaila
      In Marea Britanie copiii învață la scoală într-un singur schimb...la fel și în Germania și în toate tările occidentale. Numai la noi din cauza subfinanțării scolile sunt mult subdimensionate față de numărul de elevi si astfel se învață în două schimburi. Nu ai cum să faci program până la 16 pentru că nu ai spațiu pentru cei de după-amiază. Androneasca ca și toți cei dinaintea ei nu gândesc decat la cum să scoatem orele și să minimizăm programă, ei nu gândesc cum să investească în scoli mai mari, mari dotate etc în asa fel să le fie copiilor bine să să poți avea și cantine si să poți extinde programul scolar....scoala ar trebui să fie un campus ...asa cum este de exemplu Liceul Internațional de Informatică din Bucuresti ...aia e scoală adevărată ( mă refer la dotare)...noi nu am avut nici un ministru care să gândescă strategic nimic.
      • Like 0
    • @ Bogdan Misaila
      Distrugerea a tot ce intră sub incidența sa a fost și este misiunea pentru care, o incapabilă răuvoitoare, a fost numită, pentru a patra oară, în fruntea unui minister esențial pentru societate. Pentru psd & co. este de dorit să " se formeze" cât mai mulți analfabeți, ignoranți, retardați asistați pentru a se putea lauda ei ca "au fost aleși de majoritate". Și in celelalte domenii miniștri actuali sunt niste indivizi fără discernământ, slugi fidele ale camarilei hoților. Ei conduc prin intermediul unor indivizi lipsiți de orice valoare.
      • Like 0
    • @ Adona Luiza Papadima
      Învățatul și culturalizarea nu a omorât pe nimeni. Doar pe puturoșii care aspiră la hoție, înșelăciune, trădare și altele multe rele. Generații întregi au mers la școală, au avut teme acasă și nu s-a întâmplat nimic. Copii nu cărau "ranițe de pușcaș marin" zilnic, așa cum se întâmpla in prezent. Și le cară inutil, pentru că "așa cere cutare profesor". Am trecut si eu prin ceva școală, nu am fost eminent, dar am rămas cu o educație, o doză de cultură generală și ce este mai important știu să scriu, sa citesc, să vorbesc, sa inteleg, sa cunosc și sa folosesc, adecvat, sensul cuvintelor. Ceea ce nu vezi azi la marea majoritate a " absolvenților". Și nici nu am întâlnit un procent atât de mare de incapabili de a își lua bacalaureatul.
      • Like 0
  • Astfel de „pohte” de modificare a legilor organice vor fi la nesfârșit, dacă nu se modifică modul de adoptare a acestor legi. O posibilă modificare ar putea fi următoarea: legile organice se modifică numai în Parlament. La elaborarea acestor legi vor fi implicate în mod obligatoriu institute de cercetări naționale în domeniu sub conducerea Academiei Române care va emite un aviz obligatoriu. Înainte de votul de adoptare în plenul Parlamentului se va obține în mod obligatoriu avizul CCR. Proiectul de lege avizat de către CCR se va adopta cu majoritatea FIECĂRUI GRUP PARLAMENTAR. Dacă legea nu va întruni numărul necesar de voturi pentru a fi adoptată, parlamentu se va dizolva de drept și se vor organiza alegeri anticipate.
    • Like 1
  • Reducerea numărului de ore pomenită de ministră este mai mult decât binevenită!

    La clasele primare s-ar putea scoate de exemplu religia, fără să fie dat nimeni afară: profesorii de religie s-ar putea cupla cu câte-o biserică, și să ofere elevilor — oficial — activități și școli de vară, care ar fi foarte bine primite, atât de părinți, cât și de copii și de biserică.

    Cred de asemenea că ar trebui eliminat sistemul de after school din clasele primare, generator de conflicte de interese. În prezent, deși legea și regulamentele în interzic, el o duce bine-mersi, fiind prezent la aproape fiecare clasă din ciclul primar, cu aceeași învățătoare cu care copiii fac ore de curs. Dacă acest sistem s-ar elimina pe bune, deja ciclul primar ar putea deveni prietenos pentru elevi, temele s-ar reduce ca dificultate și lungime, iar învățătoarele ar fi mai relaxate, putându-și focaliza mai bine energia pentru orele de curs, de dimineață, plătite din banul public.
    Evident, ar trebui eliminat și sistemul de concentrare al elevilor în „școli de elită” : școlile ar trebui să primească elevii exclusiv pe baza proximității. fără excepție!

    Iar dacă se va reduce și numărul de ore de la gimnaziu la 25 în mandatul Ecaterinei Andronescu, eu voi deveni simpatizant pesedist! (hai, poate nu simpatizant, dar cu siguranță nu-i voi mai urî ca acuma).
    • Like 2
    • @ Tom Dick N'Harry
      cel mai simplu ar fi sa desfiintam cu totul scoala,la ce ne trebuie?statul oricum ne vrea prosti,
      • Like 1
    • @ Stefan 51
      Da,ar fi o variantă și să desființăm direct statul...
      • Like 0
    • @ Tom Dick N'Harry
      Alien check icon
      Cum sa scoată bre religia, ai înnebunit?! De aia au murit tinerii la Revoluție?!
      Mai bine sa scoată matematica, ca matematicieni oricum ajung putini, dar Dumnezeu ne vede și ne judeca pe toți! :D
      • Like 2
  • Păi, da, Abramburico! Tocmai tu, care ai răscolit și viciat sistemul de învâțâmânt, încurajând trecerea prin școală precum gâsca prin apă, desființând școlile de meserii, înfigând tot felul de neaveniți prin neavenitele inspectorate școlare, populând ministerul cu o gașcă ce-ți protejează coledzi abuzatori din ”teritoriu”, mușamalizând realitatea cruntă de dragul impresiilor ireale pe care le ”rostogolești” de la tembelizor, etc Tocmai tu, după ilustrul ”în genuncheat”, te-ai aruncat să modifici modificarea? Unde-ai fost când ti-am strigat de abuzatorii angajați să ”învețe”copiii? Unde-ai fost când ți-am strigat să nu mai faci politică în școală? De ce refuzi să interzici cerșitul de bani în școlile de stat? De ce acoperi șpaga, peșcheșul și atențiile din instituțiile școlare? de ce mai acceptați funcții pe care le-ați devalizat de conținutul în interesul elevului? de ce nu renunțați la politizarea inspectoratelor? de ce nu cereți feedback-ul elevilor și părinților în mod real? De exemplu, așa-zisele asociații ale părinților, supuse vouă, nu reprezintă interesele copiilor mei școlari! În școla unde învață copii mei asociația este condusă de o profesoară, membră a partidului tău abuzator, iar banii pe care-i cere de la mine sunt un alt abuz, protejeat de către voi și acoliții voștrii instituționali; pentru că protejeați o gașcă de complici! marea majoritate fără pregătire adecvată... unii chiar submediocrii. Tu, Abramburico, de ce nu respecți drepturile noastre și, mai ales, Constituția României?!
    P.S. După câțiva ani de ”hârtii” trimise la școlă, inspectoratul școlar (roșu) și minister, am primit confirmarea faptului că învățământul este gratuit și este interzis cerșitul de bani de la părinți și elevi; inspectorul (roșu) a urcat pe site o ”adresă” în acest sens, dar în realitate nimic nu s-a schimbat! Voi continuați să vă țineți mâinile jegoase în buzunarele mele ! Mi-e silă!
    • Like 7
    • @ Ion Popescu
      Asta vine pentru a treia sau a patra oară să distrugă total sistemul de învățământ. După "monstra de subinteligență Genunche" revine catastrofa eternă a educației. Vai de bieții copii!
      • Like 1


Îți recomandăm

Solar Resources

„La 16 ani, stăteam de pază la porumbi. Voiam să-mi iau o motocicletă și tata m-a pus la muncă. Aveam o bicicletă cu motor și un binoclu și dădeam roată zi și noapte să nu intre cineva cu căruța în câmp. Că așa se fura: intrau cu căruța în mijlocul câmpului, să nu fie văzuți, făceau o grămadă de pagubă, călcau tot porumbul. Acum vă dați seama că tata nu-și punea mare bază în mine, dar voia să mă facă să apreciez valoarea banului și să-mi cumpăr motocicleta din banii câștigați de mine”.

Citește mai mult

Octavian apolozan

Tavi, un tânăr din Constanța, și-a îndeplinit visul de a studia în străinătate, fiind în prezent student la Universitatea Tehnică din Delft (TU Delft), Olanda, una dintre cele mai renumite instituții de învățământ superior din Europa. Drumul său către această prestigioasă universitate a început încă din liceu, când și-a conturat pasiunea pentru matematică și informatică.

Citește mai mult

Green Steps

100.000 de români au participat la marcarea a 100 de kilometri din traseul Via Transilvanica într-un mod ingenios. „Drumul care unește”, este un traseu turistic de lungă distanță, care traversează România pe diagonală, de la Putna la Drobeta Turnu Severin și este destinat drumeției pe jos, cu bicicleta sau călare. Via Transilvanica este semnalizată cu marcaje vopsite și stâlpi indicatori. Pe parcursul drumeției, călătorii vizitează ceea ce constructorii spun că este cea mai lungă galerie de artă din lume, pentru că la fiecare kilometru se găsește o bornă din andezit sculptată individual.

Citește mai mult

Testat e Hot

Vreau să vă arăt azi un program inedit de educație la firul ierbii: el începe chiar pe pajiștea a două festivaluri care atrag în fiecare an zeci de mii de tineri și își propune să fie un fel de curs introductiv într-o materie pe care școala românească se jenează să o predea.

Citește mai mult