Sari la continut

Protecția datelor cu caracter personal

Din 25 mai Republica.ro aplică noua politică de protecție a datelor cu caracter personal și modificările propuse de Regulamentul (UE) 2016/679 (GDPR). Prin continuarea navigării pe platforma noastră confirmi acceptarea utilizării fişierelor de tip cookie conform Politicii de Cookie. Nu uita că poți modifica în orice moment setările acestor fişiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.

Epics, clujenii care aduc „cabina de făcut amintiri” la petreceri private și evenimente corporate. GENERAȚIA B

Totul a început cu o întrebare: De ce nu există cabine de fotografii instantanee care să le amintească vizitatorilor unui obiectiv turistic sau participanților la un eveniment de experiența de acolo? „Un coleg care lucra în industria nunților a ridicat această problemă în 2013, am stat și am discutat un pic și am spus: Hai să facem”, își amintește Cătălina Gal, cofondatoarea Epics.

Au început să se documenteze, au construit o cabină foto deschisă, au cumpărat o imprimantă și un soft și au început să meargă la primele evenimente. Însă misiunea s-a dovedit a fi grea la propriu. Cabina era mare și pătrățoasă, cântărea mult, era dificil de transportat și utilizat. „Cel mai amuzant lucru era că avea un blitz care funcționa pe baterii și în timpul unui eveniment schimbam 100 de baterii. Asta însemna să mă urc pe scăunel, pentru că nu ajungeam la el, luam de sus blitz-ul, îi puneam bateriile și continuam sesiunile foto. Find orientați spre îmbunătățire continuă, n-am stat foarte mult așa”, povestește Cătălina Gal. 

Epics

„Omulețul” care creează amintiri

În toamnă, pe când discuta la masă cu soțul și cu partenerul său de afaceri a prins contur, pe un meniu de restaurant, ideea unei noi cabine foto deschise.

„A apărut forma asta care este cunoscută astăzi, „omulețul de zăpadă”. De ce l-am construit așa? Pentru că trebuia să fie atât de ușor și așa de compact la final, astfel încât și o fată să îl poată asambla. Trebuia să pot să ridic și eu fiecare segment și să îl pot monta, iar toată aparatura să fie înăuntru și să fie în așa fel legată una de alta încât să nu mai fiu nevoită să mă urc pe scăunel. Am folosit alt material și a apărut prima cabină îmbunătățită, V2, foarte frumoasă. Lucea”, spune antreprenoarea. Tot atunci i-a venit și ideea numelui, devenit marcă înregistrată în Uniunea Europeană: Epics. Printre primii clienți care i-au contractat au fost două firme de IT din Cluj, care i-au chemat la petrecerile lor de Crăciun. Pentru Revelionul 2013-2014 trebuiau să fie prezenți în trei locuri diferite, între care un mare hotel din oraș. Cum aveau doar două cabine au fost nevoiți să o construiască pe a treia într-un timp record. 

La început, lucrau până la trei dimineața înaintea unui eveniment

Își amintește că în primul an, lucrau până la trei dimineața pentru a pregăti un eveniment. „Pe atunci, softul era extrem de înapoiat. Tu făceai un eveniment și îmi spuneai cum vrei să arate poza. Urmau testele, iar software-ul de la Photo Booth nu mă lăsa în timp real să văd ce modificări fac. Trebuia să printez, să văd cum iese fotografia, să îmi dau seama dacă trebuie mutat textele mai la dreapta sau mai la stânga. Și ne apuca trei dimineața”, spune Cătălina Gal. 

La început, oamenii nu știau despre ce e vorba să confundau cabina cu un bancomat sau cu un automat de cafea. Pentru a se extinde, au hotărât în aprilie 2014 să facă, timp de șapte nopți în șapte cluburi din Cluj. „Acolo era publicul nostru țintă ni s-a părut. A fost un tur de forță: dimineața făceam layout-ul, noaptea eram în club, dimineața la ora 8 trebuia să trimitem fotografiile. Acum se trimit automat, atunci nu și trebuia să stăm, să le alegem, să le punem într-un folder. În a șaptea zi, nu mai eram buni de nimic”, continuă ea.

„Am vrut să fii tratat impecabil de la cap la coadă și să nu simți niciun moment că nu ți s-a răspuns la întrebare sau că ai cerut ceva și nu ai primit”

După acest tur, au avut nevoie de un angajat să facă față comenzilor. Astăzi Epics are 18 cabine, 6 angajați permanenți la sediul din Cluj, 10 asistenți part-time care sunt prezenți la avenimente și câteva francize în țară. Firma care s-a pus pe picioare cu 8.000 de lei are acum o cifră de afaceri de 120.000 de euro.

La finalul anului 2014, cineva i-a întrebat dacă nu vând cabine, așa că au avut de luat o decizie: „Vindem sau mergem în alt sistem? Scopul nostru este să oferim servicii impecabile. Să fii tratat impecabil de la cap la coadă și să nu simți niciun moment că nu ți s-a răspuns la întrebare sau că ai cerut ceva și nu ai primit. Din cauza asta, și ofertele noastre erau foarte bine scrise, întrebam mereu clienții: Înțelegeți? E ok? Totul a fost testat până am definitivat cum să arate un mail de ofertă, cum să arate oferta respectivă. Ca să putem păstra controlul calității, am decis să oferim francize”, spune ea. Prima franciză a fost dată în urmă cu trei ani pe județul Mureș și a doua pe București. Apoi a urmat o pauză: „Voiam să fim siguri că sistemul funcționează, că fac profit. Dovada faptului că funcționează și că a meritat este că după cei trei ani, au semnat continuarea francizei”. Așa că recent, au mai acordat trei noi francize și vor să extindă sistemul la nivel național. 

Cum au evoluat cabinele

Între timp, cabinele, construite 100% în România, au evoluat. Nu mai sunt lucioase, ca să nu se zgârie cu ușurință, și sunt făcute dintr-un material mult mai ușor și rezistent. Anul trecut, în timpul furtunii din Vestul țării, au avut două cabine la un eveniment în aer liber din Arad. Au fost dărâmate, dar nu s-au stricat, spune Cătălina Gal. 

În prezent, cabinele sunt folosite în proporție de 65-70% la evenimente private, iar restul la evenimente corporate. Pentru că sunt modulare, pot fi micșorate și amplasate le petrecerile pentru copii. 

Însă în viitor vor să se concentreze, odată cu creșterea numărului de francize, mai mult pe clienții corporate. „Pentru clienții foarte mari, care fac activări de brand vrem să devenim singura soluție viabilă pentru activări de brand care să acopere toată țara”, își dorește cofondatoarea Epics. 

Articolul face parte din seria Generația B. Generația B este generația românilor care și-au luat destinul în propriile mâini. Ei sunt motorul evoluției, sunt cei care depășesc obstacole și cei care fac lucrurile să se întâmple. Oriunde s-ar afla, în țară sau în afara ei, acești oameni arată imaginea unei Românii care merge înainte.

Îi scoatem în față, le facem portretele, îi prezentăm pentru ca alții să își găsească inspirația în exemplele lor. De la ei vei învăța cum să faci un business, vei vedea ce înseamnă viziune, inovație și dorința de a reuși.

Abonează-te la newsletterul Republica.ro

Primește cele mai bune articole din partea autorilor.

Comentarii. Intră în dezbatere
  • Foarte faina ideea. In ritmul acesta, se pot extinde si in afara tarii in curand.
    • Like 0
    • @ JohnKelheim
      Nu stiu, tinand cont ca e relativ simplu sa-ti faci si singur o "cabina" daca ai: o camera foto, o tableta, o imprimanta, un set de lumini, un fundal, accesorii. Par multe, dar un fotograf profesionist probabil le are deja pe cele scumpe, iar cele ieftine le iei din Jumbo sau Lidl. Da, n-o sa ai carcasa aia frumoasa dar butucanoasa.
      • Like 0


Îți recomandăm

Banca Transilvania-logo

Finanțăm spitale, fabrici, şcoli, universități de stat şi private, baraje şi hidrocentale, autostrăzi şi cabinete veterinare, dar şi sute de mii de oameni. Susținem tot atâtea planuri şi vise ale românilor. Suntem cel mai mare finanțator instituțional al Statului prin impozite şi titluri de stat, precum şi al mediului de business românesc. Facem asta cu capitalul şi datorită competențelor acumulate în cei 25 de ani, aici, în țara noastră.

Citește mai mult

Café Istanbul

Boabe de cafea Arabica Mocha din Yemen se adaugă boabelor din India și Indonezia și te poartă cu simțurile într-un bazar oriental din alte vremuri. Amestecul exotic, intens, cu ale sale note condimentate, ce amintesc de piperul negru, te invită într-o călătorie prin istorie al cărui punct terminus este veacul în care Istanbulul, numit pe atunci Constantinopole, era cel mai bogat și mai populat oraș din lume și forfotea de viață și de tentații.

Citește mai mult