Subiectele primite de elevi au fost făcut publice inițial de Știrile Pro TV și au fost prezentate pe site-ul Ministerului Educație, împreună cu baremul de corectare, începând cu ora 15:00. Subiectele I și II au fost tip grilă, de algebră, respectiv geometrie. la subiectul al III-lea elevii primind, între altele, următoarea problemă:
„Dacă elevii unei clase se aşază câte 2 în fiecare bancă din laboratorul de fizică, atunci rămân în picioare 3 elevi. Dacă elevii se aşază câte 4 în bancă, atunci rămân 5 bănci libere și o bancă în care stă un singur elev.
- a) Verifică dacă în acea clasă pot fi 30 de elevi. Justifică răspunsul dat.
- b) Determină numărul băncilor din laboratorul de fizica.””
Tot la subiectul al III-lea, elevii au avut de rezolvat exerciții cu funcții, dar și o serie de probleme cu figuri geometrice - cerc, triunghi isoscel, prismă dreaptă.
Găsiți mai jos integral subiectele, așa cum au fost prezentate de Știrile Pro TV.
Peste 160.400 de elevi s-au înscris la Evaluarea Națională 2024, a cărei probă de matematică s-a desfășurat joi, 27 iunie. Elevii au avut de rezolvat variante cu numărul 7 de subiecte la matematică,
Când se afișează rezultatele
Primele rezultate vor fi afișate în data de 3 iulie, până la ora 14:00. Contestațiile pot fi depuse la centrele de examen sau transmise prin mijloace electronice, în zilele de 3 iulie (în intervalul orar 16:00 - 19:00) și 4 iulie (în intervalul orar 8:00 - 12:00).
Elevii care depun/transmit contestațiile completează, semnează și depun/transmit și o declarație-tip în care se menționează că au luat cunoștință că nota acordată ca urmare a soluționării contestației poate modifica, după caz, nota inițială, prin creștere sau descreștere. Documentele sunt semnate și de către părinții/reprezentanții legali ai elevilor minori.
Rezultatele finale vor fi afișate marți, 9 iulie.
Urmăriți Republica pe Google News
Urmăriți Republica pe Threads
Urmăriți Republica pe canalul de WhatsApp
Alătură-te comunității noastre. Scrie bine și argumentat și poți fi unul dintre editorialiștii platformei noastre.
Dupa mine ce lipseste sunt intrebari mai serioase legate de teoria numerelor. E ceva pe la subiectul 2, dar putin si usor. Azi in IT, algebra si teoria numerelor sunt folosite mai mult decat geometria Euclideana; poate ca ar trebui pus ceva accent si acolo.
Să nu uităm că încărcarea programei nu are legătură cu elevii, ci cu acele 18 ore de catedră pe care profesorul trebuie să le umple pentru a-și lua salariul; în cazurile materiilor cu o singură oră pe săptămână, profesorul trebuie să se deplaseze la mai multe școli în cadrul unei zile. E o mizerie!
La fel ca până acum, programele școare nu sunt transparente. Nu există studii de specialitate care să justifice alegerea conținuturilor, a elementelor care compun programa.
În sistemele performante materia este reevaluată și sintetizată. Nu sunt oferite toate părțile componente, ci sunt date acele părți care, conform studiilor de specialitate, se pliază pe o anumită treaptă de maturizare. Nu e nicio problemă dacă nu va intra toată matematica pe parcursul școlii; oamenii pot învăța și singuri dacă au fost învțați cum să facă acest lucru.
În medicină, un anumit medicament intră în circuit doar după un anumit număr de ani și pe baza unor studii clare. Sistemele perfomante pot demonstra, prin programe pilot și studii de specialitate, dacă un anumit conținut - să zicem ecuațiile - pot fi asimilate la o anumite vărstă. Atenția cu care aceste sisteme selectează asemenea conținuturi este identică cu cea din lumea medicală; suportul educației performante este științific.
La noi nu există studii, programe pilot etc. De fapt, nu exisă nicio preocupare pentru elev, care este văzut în sistem marxist: o masă, o cantitate amorfă. Programele școlare nu sunt însoțite de studii și nu există nicio justificare pentru un anumit element al programei.
În sistemele totalitare, centralizate, tehnocentriste, materia nu are legătură cu elevul. Ea figurează (aproape) completă, de la A la Z. E pe modelul "mănâncă tot din farfurie".
Sistemele performante dau doar bazele, iar conținuturile complexe sunt oferite suplimentar, ca module opționale. Echipe specializate de psihologi și consilieri școlari (da, spre deosebire de teoria marxistă, psihologia nu este un moft capitalist putred, ci o știință clară) selectează cu o precizie uimitoare pe cei care sunt pasionați de matematică, literatură, artă etc. și îi îndreaptă pe palierele respective.
La noi se procedează ca în Armata Roșie: toți, încolonați frumos, învață aceeași matematică, fie că pot sau nu. Sistemul educațional românesc este un storcător de fructe: se iau câteva kilograme de elevi, se trec prin presă și se obțin 200g de concentrat de fructe.
Restul se aruncă la coș.