Sari la continut

Descoperă habits by Republica

Vă invităm să intrați în comunitatea habits, un spațiu în care înveți, găsești răspunsuri și resurse pentru a fi mai bun, pentru a avea o viață mai sănătoasă.

Executivul promite peste 3.400 de kilometri de autostrăzi, drumuri expres și investiții în 3.000 de km de cale ferată în următorii 10 ani

autostrada - Inquam

Foto: Inquam Photos / Ovidiu Dumitru Matiu

Planul Național de Investiții și Relansare Economică care va fi lansat azi de Guvern prevede, între altele, finalizarea în următorii 10 ani a peste 3.400 de kilometri de autostrăzi și drumuri expres, cu un cost total estimat de 35 miliarde de euro.

Pe lista proiectelor se află autostrada Sibiu – Pitești (Loturi 1, 4, 5), Craiova – Pitești, Autostrada Transilvania (Suplacu de Barcău – Borș), Sebeș -Turda, AO:Inelul de Sud București, Varianta de ocolire Bacău, precum și podul peste Dunăre de la Brăila, care însumează peste 407 km.

Planul include și conectarea cu autostrăzi a provinciilor istorice ale României și cu rețelele de transport pan-europene, prin demararea lucrărilor la aproximativ 3.000 de km de autostrăzi și drumuri expres în perioada: 2020 – 2030, cu un cost estimat de 31 miliarde euro ( fără precizarea sursei de finanțare): Sibiu – Pitești (Loturi 2, 3), Autostrada Transilvania: Nădășelu – Suplacu de Barcău, Autostrada Unirii: Tg. Mureș - Iași – Ungheni, A3: Ploiești – Comarnic – Brașov, A7: Ploiești– Suceava – Siret, AO: Inelul de Nord București; București – Alexandria – Craiova - Lugoj, Buzău/Focșani - Brăila – Galați, Măcin – Tulcea – Constanța; Transregio Gilău – Cluj N. – Apahida

Citiți și:

Calea ferată

În domeniul feroviar sunt vizate investiții în aproximativ 3.000 km de cale ferată, în perioada 2020 – 2030, cu un cost estimat de aproximativ 18 miliarde euro. 

Între acestea se numără finalizarea reabilitării liniei ferate pe traseul Frontieră-Curtici-Simeria, parte componentă a Coridorului IV pan-european, pentru circulația trenurilor cu o viteză maximă de 160 km/h, precum și proiecte noi de modernizare a căii ferate: Ploiești-Suceava-Dărmănești, București-Craiova-Timișoara-Arad, Suceava-Cluj Napoca, Buzău-Fetești, Port Constanța-Palas, Predeal-Brașov, Centura feroviară a Municipiului București, Cluj Napoca-Episcopia Bihor.

Documentul guvernamental include și proiectul pentru un tren metropolitan Nădășelu – Baciu – Cluj-Napoca – Apahida – Jucu – Bonțida.

Metrou

La metrou investițiile publice au în vedere dezvoltarea noilor magistrale și extinderea magistralelor existente: finalizare lucrări M5, lansare M6 – tronsonul Gara de Nord – 1 Mai – Aeroport Otopeni, M4 – tronsonul Gara de Nord – Gara Progresu, extensie M2 Pipera – Petricani și Berceni – Linia de Centură Sud.

Un alt proiect menționat este metroul de la Cluj Napoca. Cluj Napoca - Magistrala: Gilău – Florești – Cluj-Napoca. 

În domeniul aerian sunt planificate investiții totale de 2,9 mld. euro: Extinderea și construirea de terminale pentru pasageri, cât și de zone cargo. Crearea de legături inter-modale între infrastructura aeriană, feroviară și rutieră. 

Urmăriți Republica pe Google News

Urmăriți Republica pe Threads

Urmăriți Republica pe canalul de WhatsApp 

Abonează-te la newsletterul Republica.ro

Primește cele mai bune articole din partea autorilor.

Comentarii. Intră în dezbatere
  • Din start ii o mare abureala. " 3400 km cu 35 de mld. " avand in vedere ca acum costul pe km ii la 18 mil. Majoritatea in zona de campie si dealuri joase. Vrei sa imi spui ca o sa scoata ei 10 mil pe km in zona de munte? Gargara cu apa rece inaintea alegerilor. Strategie trasa la indigo de la PSD : promite darea si marea cu 3-4 luni inainte de alegeri. Fac pariu cu oricine ca in urmatorii 10 ani poate , POATE, se mai fac 800 km . Si aia care se creapa si aluneca ca pana acum.
    • Like 0


Îți recomandăm

Solar Resources

„La 16 ani, stăteam de pază la porumbi. Voiam să-mi iau o motocicletă și tata m-a pus la muncă. Aveam o bicicletă cu motor și un binoclu și dădeam roată zi și noapte să nu intre cineva cu căruța în câmp. Că așa se fura: intrau cu căruța în mijlocul câmpului, să nu fie văzuți, făceau o grămadă de pagubă, călcau tot porumbul. Acum vă dați seama că tata nu-și punea mare bază în mine, dar voia să mă facă să apreciez valoarea banului și să-mi cumpăr motocicleta din banii câștigați de mine”.

Citește mai mult

Octavian apolozan

Tavi, un tânăr din Constanța, și-a îndeplinit visul de a studia în străinătate, fiind în prezent student la Universitatea Tehnică din Delft (TU Delft), Olanda, una dintre cele mai renumite instituții de învățământ superior din Europa. Drumul său către această prestigioasă universitate a început încă din liceu, când și-a conturat pasiunea pentru matematică și informatică.

Citește mai mult