Sari la continut

Vorbește cu Republica și ascultă editorialele audio

Vă mulțumim că ne sunteți alături de nouă ani Ascultați editorialele audio publicate pe platformă. Un proiect de inovație în tehnologie susținut de DEDEMAN.

Executivul promite peste 3.400 de kilometri de autostrăzi, drumuri expres și investiții în 3.000 de km de cale ferată în următorii 10 ani

autostrada - Inquam

Foto: Inquam Photos / Ovidiu Dumitru Matiu

Planul Național de Investiții și Relansare Economică care va fi lansat azi de Guvern prevede, între altele, finalizarea în următorii 10 ani a peste 3.400 de kilometri de autostrăzi și drumuri expres, cu un cost total estimat de 35 miliarde de euro.

Pe lista proiectelor se află autostrada Sibiu – Pitești (Loturi 1, 4, 5), Craiova – Pitești, Autostrada Transilvania (Suplacu de Barcău – Borș), Sebeș -Turda, AO:Inelul de Sud București, Varianta de ocolire Bacău, precum și podul peste Dunăre de la Brăila, care însumează peste 407 km.

Planul include și conectarea cu autostrăzi a provinciilor istorice ale României și cu rețelele de transport pan-europene, prin demararea lucrărilor la aproximativ 3.000 de km de autostrăzi și drumuri expres în perioada: 2020 – 2030, cu un cost estimat de 31 miliarde euro ( fără precizarea sursei de finanțare): Sibiu – Pitești (Loturi 2, 3), Autostrada Transilvania: Nădășelu – Suplacu de Barcău, Autostrada Unirii: Tg. Mureș - Iași – Ungheni, A3: Ploiești – Comarnic – Brașov, A7: Ploiești– Suceava – Siret, AO: Inelul de Nord București; București – Alexandria – Craiova - Lugoj, Buzău/Focșani - Brăila – Galați, Măcin – Tulcea – Constanța; Transregio Gilău – Cluj N. – Apahida

Citiți și:

Calea ferată

În domeniul feroviar sunt vizate investiții în aproximativ 3.000 km de cale ferată, în perioada 2020 – 2030, cu un cost estimat de aproximativ 18 miliarde euro. 

Între acestea se numără finalizarea reabilitării liniei ferate pe traseul Frontieră-Curtici-Simeria, parte componentă a Coridorului IV pan-european, pentru circulația trenurilor cu o viteză maximă de 160 km/h, precum și proiecte noi de modernizare a căii ferate: Ploiești-Suceava-Dărmănești, București-Craiova-Timișoara-Arad, Suceava-Cluj Napoca, Buzău-Fetești, Port Constanța-Palas, Predeal-Brașov, Centura feroviară a Municipiului București, Cluj Napoca-Episcopia Bihor.

Documentul guvernamental include și proiectul pentru un tren metropolitan Nădășelu – Baciu – Cluj-Napoca – Apahida – Jucu – Bonțida.

Metrou

La metrou investițiile publice au în vedere dezvoltarea noilor magistrale și extinderea magistralelor existente: finalizare lucrări M5, lansare M6 – tronsonul Gara de Nord – 1 Mai – Aeroport Otopeni, M4 – tronsonul Gara de Nord – Gara Progresu, extensie M2 Pipera – Petricani și Berceni – Linia de Centură Sud.

Un alt proiect menționat este metroul de la Cluj Napoca. Cluj Napoca - Magistrala: Gilău – Florești – Cluj-Napoca. 

În domeniul aerian sunt planificate investiții totale de 2,9 mld. euro: Extinderea și construirea de terminale pentru pasageri, cât și de zone cargo. Crearea de legături inter-modale între infrastructura aeriană, feroviară și rutieră. 

Urmăriți Republica pe Google News

Urmăriți Republica pe Threads

Urmăriți Republica pe canalul de WhatsApp 

Abonează-te la newsletterul Republica.ro

Primește cele mai bune articole din partea autorilor.

Comentarii. Intră în dezbatere
  • Din start ii o mare abureala. " 3400 km cu 35 de mld. " avand in vedere ca acum costul pe km ii la 18 mil. Majoritatea in zona de campie si dealuri joase. Vrei sa imi spui ca o sa scoata ei 10 mil pe km in zona de munte? Gargara cu apa rece inaintea alegerilor. Strategie trasa la indigo de la PSD : promite darea si marea cu 3-4 luni inainte de alegeri. Fac pariu cu oricine ca in urmatorii 10 ani poate , POATE, se mai fac 800 km . Si aia care se creapa si aluneca ca pana acum.
    • Like 0


Îți recomandăm

Cristian Tudor Popescu---

Privesc reportajele care relatează despre cei 100.000 de oameni din Prahova stând la cozi cu bidoanele să ia apă. Dacă ar fi fără sonor și cuvinte scrise pe ecran, aș putea să cred că sunt din Ucraina. De o săptămână în România se petrece o criză umanitară tipică distrugerilor provocate de război – dar încă fără război. România arată de parcă în toate instituțiile statului ar fi plantați sabotori profesioniști. De fapt, e vorba de impostori amatori. Amatori de bani mulți, câștigați fără să miște un deget – poate altă parte a corpului.

Citește mai mult

Călin Georgescu Alba Iulia

“Azi nu simt bucurie, ci durere”. Asta a spus Călin Georgescu la Alba Iulia, locul simbol în care se întâlnesc românii de Ziua Națională să își amintească de faptul că în unire stă puterea. Nu voi comenta azi în niciun fel faptul că un om care este considerat de autoritățile române un “candidat al Moscovei” are libertatea de a convoca mitinguri în zile simbolice și nici că își permite sub ochii forțelor de ordine să cheme românii “la luptă” și la “sacrificiu”. El având un dosar penal pentru complicitate la tentativa de răsturnare a ordinii constituționale. Foto: Inquam Photos

Citește mai mult