Sari la continut

De opt ani suntem împreună. Vă mulțumim!

Republica împlinește opt ani de existență. Vă mulțumim că ne sunteți alături în această călătorie prin care ne poartă bunul simț, nevoia unei dezbateri de calitate și dorința pentru un loc mai bun în care să ne spunem ideile.

Experienţa lui Cristian Tudor Popescu, după ce a mers şi cu Uber, şi cu Taxi

Cristian Tudor Popescu a spus la Digi24 că a mers şi cu Uber, şi cu Taxi şi a făcut un tablou comparativ al serviciilor care i-au fost oferite în ambele situaţii.

Fără a intra în chestiuni de legalitate în legătură cu astfel de servicii, gazetarul a povestit o situaţie pe care a constatat-o de fiecare dată când, de la Gara de Nord a vrut să ia taxiul spre casă: „Nu mă duc, pentru că e puţin. Sunt vreo 5 lei. Pentru 5 lei nu mă ia. Trebuie să îi faci consumaţie. Aşa că mă duc cu metroul”.

Cristian Tudor Popescu a afirmat că de câte ori a mers cu Uber, au fost maşini curate și oameni politicoşi, care erau îmbrăcaţi corespunzător. „Nici gând să fumeze în maşină, nu trebuie să le dau niciun bacşiş şi nu mă.... la cap cu tot felul de întrebări”.

Alta este însă atitudinea majorităţii taximetriştilor întâlniţi, spune jurnalistul: „Consideră că trebuie să îmi împuieze capul câtă vreme durează cursa, dacă las un leu bacşiș se uită strâmb, că sunt zgârciob, mă aşteaptă mulţi dintre ei cu ţigara în gură şi cu greu o sting. Maşina pute îngrozitor şi eu trebuie să merg cu ea. În general sunt maşini murdare, cu indivizi îmbrăcaţi ca nişte cocalari”.

Joi a intrat în vigoare noua lege a taximetriei care poate duce la amendarea şoferilor Uber şi Bolt. Guvernul dă însă asigurări că astfel de servicii nu sunt interzise, dar în acelaşi timp e un gol legislativ care lasă loc la intrepretări.

Urmăriți Republica pe Google News

Urmăriți Republica pe Threads

Urmăriți Republica pe canalul de WhatsApp 

Abonează-te la newsletterul Republica.ro

Primește cele mai bune articole din partea autorilor.

Comentarii. Intră în dezbatere
  • Cu valu', cu malu', mâine vine Salvamaru'.
    Desigur, asta nu e decât o metaforă, în realitate, el vine cu mascații, cu brățări de argint noi nouțe și, nu pe valuri ci pe calea aerului. Măi nimerit ar fi fost: "Mazăre, I'll be back" sau "pasărea migratoare Mazăre, revine la cuib". Iată cel puțin trei motive pentru care norocul l-a părăsit pe faimosul edil de Constanța.
    1 Alegerile prezidențiale din Madagascar. Câtă intuiție să ai să-ți imaginezi că valul prezidențialelor din Republica Malgașe va aduce la putere un individ care și-a propus în campania electorală să reducă nivelul corupției în țara sa. Fiind el informat că Mazăre al nostru e maestru de ceremonii în arta corupției și temându-se să nu contamineze cu tehnicile sale rafinate și pe corupții autohtoni, a decis, într-o primă fază, să-l pună în carantină, după care, să de-a undă verde procedurii de extrădare. Cireașa de pe tort sau picătura care a umplut paharul a costituit-o țeapa pe care Mazăre i-a aplicat-o românului malgaș, fiu al consulului român la Antananarivo.
    2 Al doilea mare motiv a fost cauzat de decizia "regelui" socialiștilor europeni, Franas Tiemmermans, de a-l excomunica de la curtea sa de la Bruxelles pe Liviu Dragnea și partidul său, pentru siluirea Statului de Drept în România. Pus într-o atare perspectivă, baronul de Teleorman, a mobilizat-o pe pupila sa de la interimatul Justiției să urgenteze cu maximă celeritate, documentele necesare aducerii în patrie a celebrului transfug. Asta ca dovadă că ceva tot a mai rămas din cenușa Justiției, după rugul legislativ în care au ars Codurile penale și de procedură. Poate, poate, erezia-i va fi iertată.
    3 În fine, al treilea motiv îl constituie lipsa de viziune a lui Radu Mazăre. În loc să-și aleagă locații din zonă, cum ar fi Belarus, Serbia lui Ghiță Seby sau Rusia lui Gerard Depardieu, Mazăre a crezut că depărtarea e îndestulătoare pentru brațul lung al Justiției, și-l va pune la adăpost de condamnarea la 9 ani de pușcărie. Nu-i mai puțin adevărat că locațiile din proximitate nu-i confereau condiții prielnice pentru hobyurile sale de a se da cu zmeul, așa cum avea în apele cristaline ale Oceanului Indian.
    Oricum, ispășirea pedepsei în România are și ea avantajele sale. Din cei 9 ani, va executa probabil 3 și ca urmare a lucrărilor științifice pe care le va elabora despre flora și fauna malgașe, sub coordonarea și îndrumarea calificată a profesorului universitar doctor, autor al celebrei lucrări despre Viața și Evoluția varanului de Komodo. Apoi, nici o celulă la standardul de 5 stele, cu saună, SPA și toate cele, în care să viețuiască și să creeze singur, nu se compară cu viermuiala sufocantă din închisorile madagascariene.
    • Like 0
  • Romania a devenit locul in care coexistenta informatiilor oficiale sau nu pe un subiect sau altul condimenteaza viata si o face lipsita de plictis. La asta se adauga proverbiala desteptaciune romaneasca in "toate cele" un subiectivism fanatic si lipsa unei educatii coerente. Facem aceste supozitii pe principiul reducerii la absurdul societatii romanesti si in absenta unei rautati native feroce a indivizilor implicati. Pe subiectul articolului Uber versus taxi lucrurile sant cat se poate de simple. Ordonanta guvernului pare a fi elaborata pe principiul esti liber a fi gasit sub influenta alcoolului la volan dar, daca te prinde un control aleatoriu..... cu alte cuvinte faci asta pe riscul tau. Fireste, cam peste tot, mentalitatea romaneasca uraste competitia de orice fel, Nu am avut ocazia de a folosi Uber dar aici se aplica know howul romanesc ca in cazul legumelor ca exemplu. Tot ce este din strainatate este plin de otrava si scump tot ce producem noi este mai bun si mai ieftin. Pe principiul asta, ma gasesc eu ca tert, baiat destept si patriot, iau fonduri europene, evental si ajutor de la stat pentru legume, bag insecticide, ierbicide, fungicide fara a respecta vreo norma pentru ca in final sa vand rosia, castravetele mai scump ca produse similare(care de regula se incadreaza totusi in niste norme) din import. Daca nu le vand la cat vreau eu, tip in gura mare ca sant nedreptatit raportat la marfa din import. Acelasi mod de gandire se aplica si in Cazul Uber versus taxi. Diferenta in orice si oriunde o face calitatea oamenilor. Asta ne prefacem noi a nu intelege si asta in corpore
    • Like 0
  • Evident ca asa e, poate sunt cateva exceptii care confirma regula. Eu stau in alta tara de vreo 4 ani jumate, folosesc aproape exclusiv Uber si merg doar cu Lexus ES350 sau Infiniti. Aici masinile sunt cumparate de Uber. Exista si taxi-uri, curate, dar in genere cu soferi pakistanezi care nu sunt jegosi, dar au tendinta sa te "plimbe" ca sa faca mai mult cursa. Asta una, a doua, compania locala de taxi (de stat) a facut parteneriat cu Uber, iar soferii de taxi pot sa lucreze pe Uber part-time dupa ce isi termina tura pe taxiul normal. Win-win situation pentru toate partile implicate: Uber, soferi, guvern. Doar daca nu te duce capul sau esti rau intentionat, populist, prost si idiot (cum e psd) nu gasesti o solutie pt toata lumea. De fiecare data cand o sa vin in tara, ingros randurile masinilor in trafic, doar de-al naibii sa nu folosesc TAXI de acum incolo. Iar berea aia pot s-o beau la 10 minute de mers pe jos daca vreau. E corect, nici Uber nu e usa de Biserica daca cererea e mare, crestul pretul, dar de asta exista concurenta, nu iti convine, iei pe altcineva de la alta companie. Piata se regleaza singura, doar incompetentii de la psd nu au inteles asta. Prefer sa am 4-5 optiuni, decat sa fiu fortat sa merg cu alea cateva firme de "casa" care fac taxi de 30 de ani si nu ofera nimic in schimb la un nivel decent. Tampitii astia trebuie boicotati la greu, si sanctionati la VOT pentru toate ineptiile pe care le transforma in OUG-uri de parca maine ar fi sfarsitul lumii...
    • Like 0
    • @ Radu Andrei Malica
      - slava Domnului !! - ma bucur intotdeauna cand aud de bun simt si de bine !!!
      • Like 0
  • Toată povestea asta este o scorneală a incompetenței și cimentării în concepții vechi de 1000 de ani.
    Dacă celebrele licențe s-ar da la liber și nu în număr limitat, (aici altă aberație românească: legea zice că se dau x la 1000 de locuitori și Consiliul local dă mai multe decât zicea legea) toată lumea ar fi fericită.
    Modificăm 100 de legi, dăm ordonanțe de urgență cât cel mai simplu se modifică o singură lege, licențele se dau în continuare (cu un preț mult mai mic) și apare concurența.
    Gata tărășenia.
    • Like 2
    • @ Andrei Moldovanu
      Cu siguranta se da spaga pe acest motiv, daca s-ar da la liber "fara numar" nu s-ar mai da, mpai vrem sa dea faliment fabrica de spaga :)))
      • Like 0
    • @ Andrei Moldovanu
      - asta-i un SF la care viseaza oamenii cinstiti .................. eheeee .........
      • Like 0
  • Ce se mai înghesuie postacii pesedei pe aici, indignați că le critică lumea guvernul de semi-analfabeți. Guvernul ăla care după ce stabilește niște amenzi îl trimite pe ministrul transporturilor să spună că cine primește amenda trebuie să o conteste în instanță.
    Tot înainte, cu avânt revoluționar, spre noi și mărețe culmi ale prostiei!
    • Like 3
  • storo check icon
    Dar de ce nu se dau aceste licente de transport/taximetrie la liber ? Vrei sa lucrezi part-time ca taximetrist ( uberist sau la vreo firma de profil) , te duci la Primarie, platesti taxa de rigoare, iti iei o casa de marcat ca sa poti da bon fiscal si gata discutia. Cel mai bun/curat/politicos/ieftin/rapid/disponibil/etc cistiga. Piata se va sedimenta natural intr-un an. Altfel, actualii mahari din taximetria bucuresteana isi apara intersele facind presiune si obtin o pozitie dominanta pe o piata ne-libera, in ciuda serviciilor proaste dar cu sprijinul direct al Administratiei ( Primarie/Guvern).

    Celor de la Consiliul Concurentei nu li se pare un pic dubios ?
    • Like 0
  • Intreb si eu ca naivul, ca nu folosesc taxiuri nici macar o data pe an: cand mergeti cu Uber, cat de des faceti curse de 5 lei?
    • Like 1
    • @ Nicu Buculei
      Nu există cursă de 5 lei la UBER, au sumă minimă de plată 12 lei.
      • Like 0
    • @ Adrian Ionescu
      - bravo si uraaaaaaaa - asa se pune la punct o treaba buna, da' nu la romani ..................
      • Like 0
    • @ Adrian Ionescu
      atunci apropos de ce zice CTP „Nu mă duc, pentru că e puţin. Sunt vreo 5 lei. Pentru 5 lei nu mă ia. Trebuie să îi faci consumaţie. Aşa că mă duc cu metroul”. - nici Uber nu il ia, trebuie sa ii faci consumatie.
      • Like 0
  • Am vazut reactia unui francez cand a mers cu taxi-ul la noi. Cand a ajuns si a fost cazul sa plateasca a asteptat pana am ajuns si eu pentru ca nu intelegea : de ce nu primea bon fiscal ? In conditii normale lumea ia taxi in scop profesional si are nevoie de bonul fiscal ca sa ramburseze suma. Daca ar fi avut de platit 20 de euro cu bon fiscal ar fi fost mai bine decat 5 euro din buzunarul lui.
    • Like 1
  • Am mers cu taxiul de o grămadă de ori și nu mi s-a întâmplat niciodată să dau peste taximetriști slinoși, afumați etc.
    Poate or fi vreunii mai ghinioniști de la natură dacă tot nimeresc peste astfel de taximetriști.
    • Like 0
    • @ Lucian Sarbu
      - eu cred ca-i vorba aia jucausa la tine -----> corb la corb ..............
      • Like 0
  • Nu pot decat sa fiu 100% cu dl CTP! de taximietristi slinosi, masini slinoase, fumatori, sunt SATUL! Fata mea cea mare are aplicatia pe telefon mobil prin care comanda si primeste taxiul curat, soferi corect imbracati, etc, in max 10 min! (locuieste in zona Baneasa ...De ce sa distrugem un sistem de transport care este spre satisfactia clientului?? Bon fiscal se da, etc...Mergeam cu sotia la Policlinica de specialitate Iancului...cautam, la plecare din zona Pantelimon, zeci de minute un taxi! La plecare, erau zeci de taximetristi puturosi in zona Pietii Iancului, Bucuresti si Ilfov! Si slinosi!
    • Like 1


Îți recomandăm

Centrul Pompidou

Francezii anunță, sub patronajul președintelui Emmanuel Macron, deschiderea pe 27 martie a celei mai mari expoziții Brâncuși de până acum, iar un vin românesc a fost ales drept vinul oficial al evenimentului inaugural: Jidvei. (Profimedia Images)

Citește mai mult

Familia Mirică

„Eu, soția, mama și tata. Mai nou, sora și cumnatul care au renunțat să lucreze într-o firmă mare de asigurări ca să ne ajute cu munca pământului. Au fugit din București și au venit la fermă, pentru că afacerea are nevoie de forțe proaspete. Și cei 45 de angajați ai noștri, pe care-i considerăm parte din familie”. Aceasta este aritmetica unei afaceri de familie care poate fi sursă de inspirație pentru toți tinerii care înțeleg cât de mult a crescut valoarea pământului în lumea în care trăim.

Citește mai mult

Dan Byron

Într-un dialog deschis, așa cum sunt și majoritatea pieselor scrise de el, Daniel Radu, cunoscut mai degrabă ca Dan Byron, a vorbit recent la podcastul „În oraș cu Florin Negruțiu” despre copilăria sa, cântatul pe străzi la vârsta de 16 ani, amintirile mai puțin plăcute de la Liceul Militar de Muzică, dar și despre muzica sa și publicul ei întinerit. (Foto: Cristi Șuțu)

Citește mai mult