Sari la continut

La 9 ani de Republica, întrebăm: ChatGPT la urne – Ce ar vota inteligența artificială? Dar tu?

De 9 ani, Republica construiește o comunitate în care ideile prind glas și dezbaterile autentice fac diferența. Anul acesta, facem un experiment: l-am întrebat pe ChatGPT cum ar vota la alegerile din România. Însă întrebarea cea mai importantă rămâne pentru tine: cum alegi tu viitorul? Scrie, alătură-te conversației și hai să schimbăm România împreună!

Gabriela Firea spune că a triplat numărul mijloacelor de transport în comun din Capitală. Afirmația este falsă

Troleibuz în flăcări

După ce în Bucureşti un troleibuz a luat foc în mers, Gabriela Firea a declarat că discuţiile despre problemele tehnice ale vehiculelor SATB (Societatea de Transport Bucureşti) se datorează campaniei electorale şi că a triplat numărul mijloacelor de transport în comun din Capitală:

„Când am ajuns primar general, erau în traficul din Bucureşti doar 600 de mijloace de transport în comun însemnând autobuze, tramvaie, troleibuze (…). În acest moment avem 1800 de mijloace de transport în comun în București şi Ilfov (…).”

Ce verificăm?

Evoluţia numărului de vehicule din transportul în comun din Bucureşti în mandatul Gabrielei Firea.

Verificare

Gabriela Firea a devenit primar al Capitalei în 2016.

La finalul anului 2015 numărul de autobuze, troleibuze şi tramvaie ale Regiei Autonome de Transport Bucureşti era de 1929 de vehicule cu motor plus cinci vagoane remorcă:

  • 485 de tramvaie
  • 297 de troleibuze
  • 1147 de autobuze

Din acestea, au circulat 1021 de vehicule.

La 31 decembrie 2016, parcul auto a crescut cu un tramvai, dar în trafic au circulat doar 1009 autovehicule.

La sfârşitul anului 2019 parcul auto al STB a ajuns la 2155 de vehicule, dar doar 1571 au circulat.

Mai recent, în februarie 2020, un comunicat STB menţionează un parc circulant de „aproximativ 1600 de vehicule”. În declaraţia sa, Gabriela Firea mai pune la socoteală şi cele 81 de autobuze operate de Ecotrans STCM Chitila şi Serviciul Transport Voluntari SA, firme care fac parte din Asociaţia de Dezvoltare Intercomunitară pentru Transport Public Bucureşti-Ilfov.

Concluzie

Afirmaţia Gabrielei Firea este falsă. De exemplu, aceasta susține că a găsit doar 600 de vehicule de transport în comun când a devenit primar, însă realitatea din documentele publice arată că la sfârșitul lui 2015 circulau 1021, iar la sfârșitul lui 2016 numărul era de 1009. Datele de la finalul lui 2019, arată că au circulat 1571 de vehicule de transport în comun.

Articol publicat pe Factual.ro.

Urmăriți Republica pe Google News

Urmăriți Republica pe Threads

Urmăriți Republica pe canalul de WhatsApp 

Abonează-te la newsletterul Republica.ro

Primește cele mai bune articole din partea autorilor.

Comentarii. Intră în dezbatere
  • Nu ma mai obosesc de mult sa o ascult pe Firea - in viata axista probleme mai importante decat acest gunoi de muiere. Pacat ca e atat prostime care s ao voteze, in chiar capitala tarii.
    • Like 1
  • Gecaba Gecaba check icon
    Aici este o discuție mult mai ampla. În primul rand, putea sa cumpere și de 1000 de ori mai multe autobuze, timpul de deplasare ar fi chiar mai mic decat acum, căci ar fi crescut densitatea de autovehicule care se deplasează în aceleași condiții de trafic. Evident ca trebuia început cu un plan de fluidizare al transportului public corelat cu reducerea noxelor, ceea ce ar fi însemnat de la bun început transport electric majoritar și timpi de deplasare minim ptr transportul clasic cu combustibili lichizi. Eu as fi preluat ce au făcut alții, de exemplu nemții în München, lărgirea benzii ptr tramvai, introducerea autobuzelor pe același culoar, transport alternativ unde sunt trotuare late, dispecerizarea transportului public, banda unica unde sunt trei benzi de circulație, parcari subterane, metroul scos pana la linia de centura. Dar astea le știu toți, asa ca nu de idei duce primaria lipsa, ci de dorința de a face ceva.
    • Like 0
  • Delia MC Delia MC check icon
    Cine o mai ascultă pe Fii rea?
    • Like 1
  • Toate bune si frumoase PE HARTIE. Realitatea de la fata locului face diferenta, aici este aici. La urechile primarului(al care le tine deschise) nu prea ajunge realitatea. Ori realiatatea in Romania referitor la orice numai Dumnezeu o stie.
    • Like 1
  • Care este diferenta intre minciuna si afirmatie falsa?
    • Like 2
    • @ Costel Garneata
      check icon
      Minciuna are un scop ascuns, întotdeauna profită cuiva.
      Afirmația falsă se poate face din ignoranță, fără un scop ascuns.
      • Like 2


Îți recomandăm

Solar Resources

„La 16 ani, stăteam de pază la porumbi. Voiam să-mi iau o motocicletă și tata m-a pus la muncă. Aveam o bicicletă cu motor și un binoclu și dădeam roată zi și noapte să nu intre cineva cu căruța în câmp. Că așa se fura: intrau cu căruța în mijlocul câmpului, să nu fie văzuți, făceau o grămadă de pagubă, călcau tot porumbul. Acum vă dați seama că tata nu-și punea mare bază în mine, dar voia să mă facă să apreciez valoarea banului și să-mi cumpăr motocicleta din banii câștigați de mine”.

Citește mai mult

Octavian apolozan

Tavi, un tânăr din Constanța, și-a îndeplinit visul de a studia în străinătate, fiind în prezent student la Universitatea Tehnică din Delft (TU Delft), Olanda, una dintre cele mai renumite instituții de învățământ superior din Europa. Drumul său către această prestigioasă universitate a început încă din liceu, când și-a conturat pasiunea pentru matematică și informatică.

Citește mai mult

Green Steps

100.000 de români au participat la marcarea a 100 de kilometri din traseul Via Transilvanica într-un mod ingenios. „Drumul care unește”, este un traseu turistic de lungă distanță, care traversează România pe diagonală, de la Putna la Drobeta Turnu Severin și este destinat drumeției pe jos, cu bicicleta sau călare. Via Transilvanica este semnalizată cu marcaje vopsite și stâlpi indicatori. Pe parcursul drumeției, călătorii vizitează ceea ce constructorii spun că este cea mai lungă galerie de artă din lume, pentru că la fiecare kilometru se găsește o bornă din andezit sculptată individual.

Citește mai mult