Sari la continut

Vorbește cu Republica și ascultă editorialele audio

Vă mulțumim că ne sunteți alături de nouă ani Ascultați editorialele audio publicate pe platformă. Un proiect de inovație în tehnologie susținut de DEDEMAN.

George Călinescu, CFO Banca Transilvania: BT e un loc unde nu te plictisești niciodată, le spun asta tuturor colegilor noi, care vin din alte organizații

Momentul în care Banca Transilvania a achiziționat Volksbank România, în 2015, a fost unul dintre cele mai intense și mai plăcute din punct de vedere profesional, a mărturisit George Călinescu, CFO Banca Transilvania, invitatul jurnalistului Claudiu Pândaru la podcastul „INSIDE BT”.

„La momente plăcute profesional vorbind cred că aș putea menționa achiziția Volksbank, care a fost un lucru foarte complicat, dar care ne-a arătat într-adevăr care este spiritul BT și cum o mână de oameni se pot concentra de la stadiul de negociere al tranzacției până la stadiul de implementare”, a povestit George Călinescu, care a rememorat cum echipa BT s-a gândit la toate aspectele pe care le implica tranzacția, între care mutarea rețelelor de calculatoare, implicarea notarilor din București în realizarea conversiei, până la cele mai mici detalii, precum bomboanele pentru clienții care să se simtă bineveniți în noua relație financiară. „Cred că toți suntem foarte mândri că am arătat că putem face ceva dacă muncim toți cu același țel”, spune George Călinescu.

Întrebat care a fost un lucru dificil pentru el la Banca Transilvania, CFO-ul BT a mărturisit că i-a fost greu, în primii săi trei ani la BT, să facă naveta la Cluj, pentru că familia sa atunci încă nu se mutase din București în Cluj.


Cultura antreprenorială din BT, atenția la detalii și faptul că la BT „nu te plictisești niciodată” au fost lucrurile care l-au atras încă de la început la echipa pe care George Călinescu a găsit-o la Banca Transilvania. 

„Nu cred că BT e un loc unde e ușor să lucrezi, pentru că BT e mai aglomerat decât alte bănci din sistem - și la ghiseu dacă te duci e mult mai aglomerat și mult mai complicat pentru colegii ce lucrează la ghișeu decât în altă parte -, dar și la noi, care lucrăm în back office, lucrurile nu sunt așa de simple. Nu ne dă nimeni o rețetă pe care să o aplicăm și noi doar o aplicăm și asta e, noi ne facem treaba. Este elementul acesta de a gândi tu însuți și a găsi soluții care e foarte important și care ține foarte mult de cultura BT, care e o cultură antreprenorială, dar și de ce vrei tu să faci. Nu știu dacă se potrivește la toată lumea tipul acesta de cultură. BT e un loc unde nu te plictisești niciodată, le spun asta tuturor colegilor noi, care vin din alte organizații”, a punctat George Călinescu.

Despre calitățile pe care trebuie să le aibă cineva pentru a avea succes în banking, CFO-ul BT spune că, așa ca și în alte domenii, pentru a avea succes trebuie să existe o puternică dorință de a învăța lucruri noi, pe de o parte, iar pe de altă parte este nevoie de integritate. Dacă vrei să înveți, poți să înveți orice, crede CFO-ul BT.

Urmăriți discuția dintre George Călinescu, CFO Banca Transilvania, și jurnalistul Claudiu Pândaru în podcastul „Inside BT”, atașat acestui articol.

Urmăriți Republica pe Google News

Urmăriți Republica pe Threads

Urmăriți Republica pe canalul de WhatsApp 

Abonează-te la newsletterul Republica.ro

Primește cele mai bune articole din partea autorilor.

Comentarii. Intră în dezbatere
  • BT este o banca cu o atitudine dispretuitoare fata de clienti. La BT te plictisesti foarte mult, atunci cand stai la cozi imense la ghisee. Si acest sefulet de doi bani ne mai si spune ca : ,,BT e mai aglomerat decât alte bănci din sistem - și la ghiseu dacă te duci e mult mai aglomerat și mult mai complicat pentru colegii ce lucrează la ghișeu decât în altă parte,, vorbeste numai despre colegii sai, de clienti se vede ca nu ii pasa. nu vreau sa mai aud o noua dovada a dispretului sau cu recomandarea de a efectua operatii on line. daca nu sunteti in stare sa organizati operatii la ghiseu, desfiintati-le si limitati-va la operatiile on line. si call-center-ul este un instrument de tortura deosebit de sofisticat. p.s. nu eu am ales sa fiu client al BT, am avut un credit imobiliar la Volksbank si cardul de salariu la BancPost. BT a dat dovada de bilimie financiara si le=a inghitit. nimeni nu m-a intrebat daca vreau sa devin client BT, mi s-a impus
    • Like 0


Îți recomandăm

Solar Resources

„La 16 ani, stăteam de pază la porumbi. Voiam să-mi iau o motocicletă și tata m-a pus la muncă. Aveam o bicicletă cu motor și un binoclu și dădeam roată zi și noapte să nu intre cineva cu căruța în câmp. Că așa se fura: intrau cu căruța în mijlocul câmpului, să nu fie văzuți, făceau o grămadă de pagubă, călcau tot porumbul. Acum vă dați seama că tata nu-și punea mare bază în mine, dar voia să mă facă să apreciez valoarea banului și să-mi cumpăr motocicleta din banii câștigați de mine”.

Citește mai mult

Octavian apolozan

Tavi, un tânăr din Constanța, și-a îndeplinit visul de a studia în străinătate, fiind în prezent student la Universitatea Tehnică din Delft (TU Delft), Olanda, una dintre cele mai renumite instituții de învățământ superior din Europa. Drumul său către această prestigioasă universitate a început încă din liceu, când și-a conturat pasiunea pentru matematică și informatică.

Citește mai mult

Green Steps

100.000 de români au participat la marcarea a 100 de kilometri din traseul Via Transilvanica într-un mod ingenios. „Drumul care unește”, este un traseu turistic de lungă distanță, care traversează România pe diagonală, de la Putna la Drobeta Turnu Severin și este destinat drumeției pe jos, cu bicicleta sau călare. Via Transilvanica este semnalizată cu marcaje vopsite și stâlpi indicatori. Pe parcursul drumeției, călătorii vizitează ceea ce constructorii spun că este cea mai lungă galerie de artă din lume, pentru că la fiecare kilometru se găsește o bornă din andezit sculptată individual.

Citește mai mult