Sari la continut

Spune-ți părerea! Intră alături de noi în comunitatea Republica

Vă invităm să intrați în Comunitatea Republica, grupul de Facebook în care contributorii, cei care își scriu aici ideile, vor sta de vorbă cu tine. Tot ce trebuie să faci este să ceri intrarea în acest spațiu al dialogului.

Grupul BRD a anunțat un profit net pe 2020 de 963 de milioane de lei, în scădere cu 35,7% față de anul anterior

Francois Bloch

Grupul BRD a dat publicității rezultatele pe anul 2020, când a înregistrat un profit cu 35,7% mai mic față de anul anterior - 963 de milioane de lei, în comparație cu 1,49 miliarde de lei în 2019.

„Anul 2020 a fost marcat de o criză sanitară fară precedent, care s-a transformat rapid într-o criză economică severă. Deși se așteaptă o revenire economică, amplitudinea și momentul acesteia depind în mare măsură de evoluțiile pe plan sanitar și de execuția programelor de relansare economică. Băncile sunt actori cheie pentru reziliența și redresarea economică.

În acest context dificil, BRD a acționat rapid și eficient pentru a-și sprijini pe deplin și continuu clienții, adaptându-și în același timp organizația pentru a asigura continuitatea activității și a implementat rapid măsuri pentru a atenua impactul financiar negativ”, a declarat François Bloch, Directorul General al BRD Groupe Société Générale.

Creditele nete ale Grupului BRD, inclusiv creanțele din leasing, au înregistrat o creștere de +0,5%* față de 2019, reflectând revenirea activității în semestrul II după impactul semnificativ al măsurilor restrictive, se arată într-un comunicat al companiei.

„Creșterea creditelor retail de bază (core retail loans), de +0,8%* în dinamică anuală, a fost determinată în principal de creditele imobiliare (+2,4%* în dinamică anuală), in timp ce creditele de consum nou acordate au afișat o revenire puternică după scăderea din timpul măsurilor restrictive, ajungând la +37% în semestrul II față de semestru I 2020.

Creditarea companiilor (+1,9%* comparativ cu 2019) a fost alimentată de o finanțare puternică a IMM-urilor, cu soldurile medii și finale în creștere cu +7,9%, respectiv +22%. Această creștere s-a bazat pe participarea activă la Programul IMM Invest, cu credite aprobate de 930 milioane RON și pe un avans solid al portofoliului de leasing de +18%* în dinamică anuală. Finanțarea clienților companii mari a scăzut cu -2,3%* an pe an, din cauza apetitului investițional redus al companiilor în contextul pandemiei.

Depozitele clienților au înregistrat o continuă consolidare, atât pe segmentul de retail, cât și pe cel al companiilor”, precizează sursa citată.

BRD menționează că a promovat în continuare adoptarea canalelor digitaleatât pentru clienții retail, cât și pentru clienții companii. Numărul de utilizatori activi ai canalelor la distanță a crescut cu +23% în dinamică anuală la sfârșitul lunii decembrie, în timp ce 99% din tranzacțiile clienților companii mari și 96% din tranzacțiile IMM-urilor au fost efectuate prin intermediul canalelor digitale.

Venitul net bancar al Grupului BRD aferent întregului an, a atins 3.088 milioane RON, cu 5,6% mai mic în comparație cu anul 2019,  transmite grupul BRD.

„Calitatea portofoliului de credite a rămas solidă în 2020, după cum o reflectă nivelul redus al ratei NPL (la nivelul băncii, credite neperformante, conform definiției ABE), de 3% la finalul anului 2020, stabil în comparație cu finalul anului 2019. Banca beneficiază de un nivel consistent de acoperire cu provizioane a expunerilor neperformante, de 75,8% la finalul anului 2020, în comparație cu 74% la finalul anului 2019, mult peste media pieței. Costul net al riscului a înregistrat o cheltuială netă cu provizioanele de 353 milioane RON în 2020 față de o eliberare netă de provizion de 204 milioane RON în 2019, ce reflectă tratamentul prudent al expunerilor care au beneficiat de moratoriu și deteriorarea mediului economic.

In consecință, profitul net la nivelul Grupului BRD a atins 963 milioane RON în 2020 față de 1.499 milioane RON în 2019.

Rata de solvabilitate a fost de 30,3% la finalul lunii decembrie 2020 în comparție cu 24,9% la finalul lunii decembrie 2019, mare parte a creșterii fiind explicată de relaxarea temporară a cerințelor de capital aferente expunerilor suverane denominate în EUR (introduse prin regulament UE ca răspuns la pandemia de COVID-19) și de rezervele din reevaluare mai mari, aferente instrumentelor de datorie înregistrate la valoarea justă prin alte elemente ale rezultatului global”, se arată în comunicatul Grupului BRD.

In 2020, BRD a fost angajată în acțiuni de solidaritate și a investit aproximativ 10 milioane de lei în proiecte pentru societate.

Totodată, BRD făcut donații către 70 de spitale din 43 de orașe, prin achiziția a 53.400 de echipamente medicale de protecție, aparate de testare Covid-19 și ventilatoare.

Urmăriți Republica pe Google News

Urmăriți Republica pe Threads

Urmăriți Republica pe canalul de WhatsApp 

Abonează-te la newsletterul Republica.ro

Primește cele mai bune articole din partea autorilor.

Comentarii. Intră în dezbatere


Îți recomandăm

E.ON predictibilitate facturi

Din 1 iulie, jocul s-a schimbat complet în piața energiei. Asta înseamnă că furnizorii nu mai practică tarife reglementate, iar prețurile se stabilesc liber, în funcție de evoluția pieței. Da, asta a însemnat și facturi mai piperate pentru mulți dintre noi, așa că apare întrebarea firească: ce putem face ca să avem mai mult control asupra facturii lunare?

Citește mai mult

Fără poveste nu există design

Ezio Manzini este una dintre cele mai influente voci globale în domeniul designului pentru sustenabilitate și inovare socială. Profesor emerit la Politecnico di Milano și fost profesor de Design Industrial la Universitatea de Arte din Londra, Manzini a revoluționat modul în care înțelegem rolul designului în societate. Fondator al DESIS (Design for Social Innovation and Sustainability), o rețea internațională prezentă în peste 50 de universități din întreaga lume, el a fost printre primii care au articulat viziunea designului ca instrument de transformare socială și ecologică. Cărțile sale, printre care ”Design, When Everybody Designs" și "Politics of the Everyday", au devenit texte esențiale pentru designeri, arhitecți și inovatori sociali. Cu o carieră de peste patru decenii dedicată explorării modurilor în care designul poate facilita tranziția către o societate mai sustenabilă și mai justă, Manzini continuă să inspire generații de profesioniști să regândească relația dintre design, comunitate și mediu.

Citește mai mult

Hektar

Traian F1- gogoșarul rotund cu pulpă groasă, Kharpatos 1- ardeii lungi de un roșu intens la maturitate, Minerva F1- vânăta subțire cu semințe puține și miez alb, Prut F1- castravetele care nu se amărăște când îl arde soarele, Burebista- pepeni ovali cu coajă verde și miez zemos, Valahia F1, Daciana F1, Napoca F1. Zeci de soiuri hibrid de legume care poartă nume românești sunt realizate în serele private de cercetare HEKTAR, de lângă Câmpia Turzii.

Citește mai mult

Mara Barbos Niculescu

În România lui „învățăm simultan”- în aceeași oră, unii copii rezolvă probleme, iar alții silabisesc primele propoziții. Discuția cu Mara Barbos Niculescu (Director Regional Centru-Vest, Teach for Romania) oferă o imagine mai puțin vorbită la nivelul societății despre ceea ce se întâmplă în școlile vulnerabile. Clivajele adânci dintre comunități, decalajele de literație și numerație te obligă la gimnaziu, ca profesor, ori să înveți să construiești baza – citit, scris, socotit, ori să cauți sprijin din partea unui specialist.

Citește mai mult

Cartierul perfect

Nu e doar un loc pe hartă, ci o combinație de elemente care ne fac să ne simțim acasă, în siguranță și conectați. „Cartierul perfect” nu e o utopie, ci o lecție sau un model de locuire la comun. E o alfabetizare, spune Alexandru Belenyi, arhitectul care a coordonat, la inițiativa Storia, un proiect curajos în România încercând să răspundă la întrebarea: Ce înseamnă ”perfect” când e vorba de locuire?

Citește mai mult