Grupul BRD a dat publicității rezultatele pe anul 2020, când a înregistrat un profit cu 35,7% mai mic față de anul anterior - 963 de milioane de lei, în comparație cu 1,49 miliarde de lei în 2019.
„Anul 2020 a fost marcat de o criză sanitară fară precedent, care s-a transformat rapid într-o criză economică severă. Deși se așteaptă o revenire economică, amplitudinea și momentul acesteia depind în mare măsură de evoluțiile pe plan sanitar și de execuția programelor de relansare economică. Băncile sunt actori cheie pentru reziliența și redresarea economică.
În acest context dificil, BRD a acționat rapid și eficient pentru a-și sprijini pe deplin și continuu clienții, adaptându-și în același timp organizația pentru a asigura continuitatea activității și a implementat rapid măsuri pentru a atenua impactul financiar negativ”, a declarat François Bloch, Directorul General al BRD Groupe Société Générale.
Creditele nete ale Grupului BRD, inclusiv creanțele din leasing, au înregistrat o creștere de +0,5%* față de 2019, reflectând revenirea activității în semestrul II după impactul semnificativ al măsurilor restrictive, se arată într-un comunicat al companiei.
„Creșterea creditelor retail de bază (core retail loans), de +0,8%* în dinamică anuală, a fost determinată în principal de creditele imobiliare (+2,4%* în dinamică anuală), in timp ce creditele de consum nou acordate au afișat o revenire puternică după scăderea din timpul măsurilor restrictive, ajungând la +37% în semestrul II față de semestru I 2020.
Creditarea companiilor (+1,9%* comparativ cu 2019) a fost alimentată de o finanțare puternică a IMM-urilor, cu soldurile medii și finale în creștere cu +7,9%, respectiv +22%. Această creștere s-a bazat pe participarea activă la Programul IMM Invest, cu credite aprobate de 930 milioane RON și pe un avans solid al portofoliului de leasing de +18%* în dinamică anuală. Finanțarea clienților companii mari a scăzut cu -2,3%* an pe an, din cauza apetitului investițional redus al companiilor în contextul pandemiei.
Depozitele clienților au înregistrat o continuă consolidare, atât pe segmentul de retail, cât și pe cel al companiilor”, precizează sursa citată.
BRD menționează că a promovat în continuare adoptarea canalelor digitaleatât pentru clienții retail, cât și pentru clienții companii. Numărul de utilizatori activi ai canalelor la distanță a crescut cu +23% în dinamică anuală la sfârșitul lunii decembrie, în timp ce 99% din tranzacțiile clienților companii mari și 96% din tranzacțiile IMM-urilor au fost efectuate prin intermediul canalelor digitale.
Venitul net bancar al Grupului BRD aferent întregului an, a atins 3.088 milioane RON, cu 5,6% mai mic în comparație cu anul 2019, transmite grupul BRD.
„Calitatea portofoliului de credite a rămas solidă în 2020, după cum o reflectă nivelul redus al ratei NPL (la nivelul băncii, credite neperformante, conform definiției ABE), de 3% la finalul anului 2020, stabil în comparație cu finalul anului 2019. Banca beneficiază de un nivel consistent de acoperire cu provizioane a expunerilor neperformante, de 75,8% la finalul anului 2020, în comparație cu 74% la finalul anului 2019, mult peste media pieței. Costul net al riscului a înregistrat o cheltuială netă cu provizioanele de 353 milioane RON în 2020 față de o eliberare netă de provizion de 204 milioane RON în 2019, ce reflectă tratamentul prudent al expunerilor care au beneficiat de moratoriu și deteriorarea mediului economic.
In consecință, profitul net la nivelul Grupului BRD a atins 963 milioane RON în 2020 față de 1.499 milioane RON în 2019.
Rata de solvabilitate a fost de 30,3% la finalul lunii decembrie 2020 în comparție cu 24,9% la finalul lunii decembrie 2019, mare parte a creșterii fiind explicată de relaxarea temporară a cerințelor de capital aferente expunerilor suverane denominate în EUR (introduse prin regulament UE ca răspuns la pandemia de COVID-19) și de rezervele din reevaluare mai mari, aferente instrumentelor de datorie înregistrate la valoarea justă prin alte elemente ale rezultatului global”, se arată în comunicatul Grupului BRD.
In 2020, BRD a fost angajată în acțiuni de solidaritate și a investit aproximativ 10 milioane de lei în proiecte pentru societate.
Totodată, BRD făcut donații către 70 de spitale din 43 de orașe, prin achiziția a 53.400 de echipamente medicale de protecție, aparate de testare Covid-19 și ventilatoare.
Urmăriți Republica pe Google News
Urmăriți Republica pe Threads
Urmăriți Republica pe canalul de WhatsApp
Alătură-te comunității noastre. Scrie bine și argumentat și poți fi unul dintre editorialiștii platformei noastre.