Sari la continut

Descoperă habits by Republica

Vă invităm să intrați în comunitatea habits, un spațiu în care înveți, găsești răspunsuri și resurse pentru a fi mai bun, pentru a avea o viață mai sănătoasă.

Guvernul abrogă facilitățile pentru IMM-urile care participă la licitații

Vești nu tocmai plăcute pentru IMM-uri. În Monitorul Oficial din 22 septembrie a fost publicată OUG nr 58/2016 care abrogă facilitățile avute de întreprinderile mici și mijlocii când acestea intenționau să participe la licitații. 

Consultați actul normativ aici

Aceasta abrogă posibilitatea ca societățile mici și mijlocii să beneficieze de reducerea la 50% a garanției plătite pentru participarea la licitații sau reducerea la 50% a criteriilor privind valoarea cifrei de afaceri, experiența similară la stabilirea condițiilor de eligibilitate.

Această abrogare vine ca urmare a solicitării Comunității Europene de a elimina „discriminarea pozitivă” de care beneficiază IMM-urile românești pentru procedurile de licitații publice.

Cu această ocazie, prin același act normativ, se modifică modifică una dintre legile deosebit de importante, Legea nr. 51/2006 privind serviciile de utilități publice, tot la solicitarea Comunității Europene. Serviciile de utilități publice cuprind serviciile de salubrizare, alimentare cu apă a localității, serviciile de iluminat stradal și serviciile de transport public local.

Aceste servicii sunt în grija autorității publice locale ce poate să le efectueze în mod direct printr-un serviciu local cu personalitate juridică sau poate să le încredințeze către o societate - ce poate fi înființată de consiliul local, având capital public, cât și de o societate deținută de persoane private.

În esență, această procedură este mai degrabă una tehnică și trebuie analizată mai exact în contextul întregii legislații a utilităților publice. La o primă vedere, se creează premisele ca operatorii economici de drept privat să obțină mai ușor contracte cu autoritățile publice locale pentru aceste servicii, însă acești operatori pot să fie atât societăți deținute de persoane rezidente, cât și operatori economici înființați în România de persoane juridice străine.

Vom vedea în timp dacă efectul ordonanței este doar o mai bună procedură de atribuire a acestor contracte sau s-a facilitat accesul firmelor străine la această piață de servicii de utilități publice.

Urmăriți Republica pe Google News

Urmăriți Republica pe Threads

Urmăriți Republica pe canalul de WhatsApp 

Abonează-te la newsletterul Republica.ro

Primește cele mai bune articole din partea autorilor.

Comentarii. Intră în dezbatere


Îți recomandăm

Fady Fady Chreih | Reginamaria.ro

De la etajul 17 al unei clădiri emblematice din Nordul Bucureștiului, orașul pare mai verde și mai ordonat. Fady Chreih, CEO-ul Rețelei private de sănătate Regina Maria, îmi povestește, într-un interviu pentru platforma republica.ro, despre cum s-a transformat o afacere locală lansată în toamna lui 1995 într-un motor al unei schimbări culturale- a redefinit ce înseamnă să fii pacient, medic și angajator într-o Românie care se caută încă pe sine și face eforturi să găsească răspunsuri la întrebări dificile în istoria sa de după 1990. În 20230, Regina Maria vizează afaceri de 1 miliard de euro, dublu față de astăzi.

Citește mai mult

articol audio
play icon mic icon Studenți la calculator

Din când în când mai schimb vorbe la o cafea, la sfârșit de săptămână, cu studenții sau foștii studenți cu care am lucrat în diverse momente ale vieții. Fac asta de ani de zile și încă îmi face plăcere. La început, când încercam să ne cunoaștem mai bine, eram convinsă că stăpânesc bine limba română. Aveam impresia că știu nuanțe, subtexte, ritmuri. Până într-o zi, acum câțiva ani, când unul dintre ei a spus: „Mamăăă, ce vibe soft are mesajul ăsta, dar totuși e on point.” Și-atunci am realizat că trebuie să mai învăț.

Citește mai mult

politician - Foto: Mihajlo Maricic / Panthermedia / Profimedia

O funcție atât de importantă, cum este cea de prim-ministru, este ocupată de o persoană care este numită oficial de președintele României, în principiu la propunerea partidelor politice reprezentate în Parlament. Spun în principiu, deoarece o persoană din zona non politică ar putea fi numită de președintele țării și eventual votată de partidele reprezentate în Parlament. Foto: Profimedia

Citește mai mult