Sari la continut

Descoperă habits by Republica

Vă invităm să intrați în comunitatea habits, un spațiu în care înveți, găsești răspunsuri și resurse pentru a fi mai bun, pentru a avea o viață mai sănătoasă.

Hotel de 5 stele, aceleași prețuri ca în sezonul estival, dar ce diferență uriașă în doar câteva luni: tocmai am înțeles cum se spune în bulgărește „Iarna nu-i ca vara”

Pește la gheață

Foto: Guliver Getty Images

Speriați de o ieșire pe Valea Prahovei și implicit de orele pierdute în trafic care vin la pachet, anul acesta am dat muntele pe mare. Așa că am „trădat” România plecând la vecinii bulgari. Drum lejer, pe una din puținele autostrăzi ale noastre, și în aproximativ trei ore am ajuns la destinație.

Hotelul ne era cunoscut, l-am vizitat și astă vară și am fost încântați de el: poziționare bună, confort, servicii complete.

De data aceasta ne-am trezit într-un hotel de cinci stele, cu renume, unde parcarea era plină de mașini din România (mare parte din București), plătind aceiași bani ca și astă vară, dar primind servicii total diferite.

Diferența dintre astă-vară și acum a fost ca de la midii nature... la aripioare de pui. Probabil o fi sezonul, ne-am spus resemnați...

Acum ce să zic? Poate am avut așteptări prea mari?

Dar parcă și serviciile s-au schimbat, ca de la vară la iarnă.

Acum am fost „vânați” tot timpul în restaurant, de fiecare dată veneau să ne întrebe numărul de copii de la masă (deși îl mai declaram o dată la intrarea în restaurant).

Un alt lucru care ne-a surprins a fost lipsa băuturilor la cină. Am fost anunțați din prima seară că avem doar un pahar de apă inclus în prețul cinei. Ce scârțari! ne-am gândit. Și apa o primeai doar dacă dacă specificai că știi de gratuitatea ei, altfel o plăteai. Oricum, s-a rezolvat repede și dilema asta. După prima seară a dispărut dozatorul de apă, pe motiv că s-a defectat. Apoi ne-au adus apă în carafe de la chiuvetă.

A treia seară, bulgarii au trecut în ofensivă: ne-au adus apă îmbuteliată direct cu nota de plată.

Acum nici nu prea mai aveai după ce să bei apă. Astă vară ne-au luat ochii cu pește proaspăt, midii de tot felul, preparate gustoase. La un moment dat au făcut exces de zl, aducând un rechin întreg din care iți felia elegant un bucătar. De data aceasta nimic... nu tu meniu de sărbătoare (având în vedere numărul clienților din România aș fi făcut ceva pentru ei), nu tu abundență, doar cartofi și carne (porc și aripioare de pui). Or fi auzit ei că asta ne place nouă. Deh, sezonul, am gândit din nou.

Doar că trăgând linie, ceva nu ne-a ieșit la socoteală.

Așa cum vă spuneam, prețul mesei a fost identic în ambele perioade și atunci am încercat să găsesc o explicație de unde această schimbare. Ar fi normal ca, plătind aceeași sumă de bani, să primești aceleași servicii.

Mi-am dat seama că în vară românii erau o raritate în hotel, iar acum aveam o pondere de cel puțin 90%. O fi avut de-a face cu asta sau iar cu sezonul?...

Oricum ar fi, au mers și ei pe principiul : „Las' că merge și așa...” Sau poate că noi, românii, am dus așa o vorbă pe litoralul bulgăresc cum că mâncăm mult și prost?

Urmăriți Republica pe Google News

Urmăriți Republica pe Threads

Urmăriți Republica pe canalul de WhatsApp 

Abonează-te la newsletterul Republica.ro

Primește cele mai bune articole din partea autorilor.

Comentarii. Intră în dezbatere
  • check icon
    Aici te plângi de condiții, nu putem rezolva problema.
    Acolo ai facut reclamație?
    Nu rezolvă problema constatările; ceva acțiune?
    • Like 0
  • asa le trebuie conationalilor ahtiati dupa all inclusiv ieftin la inapoiatii de bulgari. Inmatriculam masini la ei, le umflam buzunarele cu banii nostrii primind umilinta si bataie de joc! Mi se face scarba!
    • Like 1


Îți recomandăm

Fady Fady Chreih | Reginamaria.ro

De la etajul 17 al unei clădiri emblematice din Nordul Bucureștiului, orașul pare mai verde și mai ordonat. Fady Chreih, CEO-ul Rețelei private de sănătate Regina Maria, îmi povestește, într-un interviu pentru platforma republica.ro, despre cum s-a transformat o afacere locală lansată în toamna lui 1995 într-un motor al unei schimbări culturale- a redefinit ce înseamnă să fii pacient, medic și angajator într-o Românie care se caută încă pe sine și face eforturi să găsească răspunsuri la întrebări dificile în istoria sa de după 1990. În 20230, Regina Maria vizează afaceri de 1 miliard de euro, dublu față de astăzi.

Citește mai mult

fermierul din Sânbenedic

Într‑o Românie în care încă ne mai întrebăm cum rămâne cu agricultura noastră, poveştile oamenilor care se încăpăţânează să construiască ceva aici, la noi acasă, capătă valoare. La Republica am tot scris despre antreprenori, despre profesori, despre doctori, despre tineri plecaţi şi întorşi, încercând să arătăm că se poate. E și cazul lui Adi Lupean, ne arată tuturor că se poate.

Citește mai mult

 Mândra Chic

Povestea Mândra Chic începe cu un moment aparent banal, dar care a schimbat totul. Alina Zară își amintește scena de acum mai bine de 15 ani: mătușa Cornelia răsfoia un număr al revistei Vogue, unde a văzut „o rochie de dantelă de Miuccia Prada” ...

Citește mai mult

Foto CTP

130 de milioane de accesări, atât fac pe net postările care zic ce bine i-ar fi fost României dacă Ceaușescu ar fi rămas președinte după `89. Blocuri de locuințe fără număr, autostrăzi, hidrocentrale, fabrici de avioane și televizoare românești, metrouri la Cluj, Timișoara și Iași, țară suverană. Nenumărați tineri iau de bune toate astea.

Citește mai mult

articol audio
play icon mic icon telefon mobil -

Atunci când achiziționăm anumite bunuri prin intermediul firmei, este important să înțelegem beneficiile fiscale potențiale, dar și limitele legale. Trebuie subliniat de la început că nu orice cheltuială poate fi justificată pe o societate comercială; Codul Fiscal prevede că achizițiile trebuie să fie direct legate de desfășurarea activității și de domeniul de activitate al firmei. foto: Maria Kraynova / imageBROKER / Profimedia

Citește mai mult