Sari la continut

Vorbește cu Republica și ascultă editorialele audio

Vă mulțumim că ne sunteți alături de nouă ani Ascultați editorialele audio publicate pe platformă. Un proiect de inovație în tehnologie susținut de DEDEMAN.

Hotel de 5 stele, aceleași prețuri ca în sezonul estival, dar ce diferență uriașă în doar câteva luni: tocmai am înțeles cum se spune în bulgărește „Iarna nu-i ca vara”

Pește la gheață

Foto: Guliver Getty Images

Speriați de o ieșire pe Valea Prahovei și implicit de orele pierdute în trafic care vin la pachet, anul acesta am dat muntele pe mare. Așa că am „trădat” România plecând la vecinii bulgari. Drum lejer, pe una din puținele autostrăzi ale noastre, și în aproximativ trei ore am ajuns la destinație.

Hotelul ne era cunoscut, l-am vizitat și astă vară și am fost încântați de el: poziționare bună, confort, servicii complete.

De data aceasta ne-am trezit într-un hotel de cinci stele, cu renume, unde parcarea era plină de mașini din România (mare parte din București), plătind aceiași bani ca și astă vară, dar primind servicii total diferite.

Diferența dintre astă-vară și acum a fost ca de la midii nature... la aripioare de pui. Probabil o fi sezonul, ne-am spus resemnați...

Acum ce să zic? Poate am avut așteptări prea mari?

Dar parcă și serviciile s-au schimbat, ca de la vară la iarnă.

Acum am fost „vânați” tot timpul în restaurant, de fiecare dată veneau să ne întrebe numărul de copii de la masă (deși îl mai declaram o dată la intrarea în restaurant).

Un alt lucru care ne-a surprins a fost lipsa băuturilor la cină. Am fost anunțați din prima seară că avem doar un pahar de apă inclus în prețul cinei. Ce scârțari! ne-am gândit. Și apa o primeai doar dacă dacă specificai că știi de gratuitatea ei, altfel o plăteai. Oricum, s-a rezolvat repede și dilema asta. După prima seară a dispărut dozatorul de apă, pe motiv că s-a defectat. Apoi ne-au adus apă în carafe de la chiuvetă.

A treia seară, bulgarii au trecut în ofensivă: ne-au adus apă îmbuteliată direct cu nota de plată.

Acum nici nu prea mai aveai după ce să bei apă. Astă vară ne-au luat ochii cu pește proaspăt, midii de tot felul, preparate gustoase. La un moment dat au făcut exces de zl, aducând un rechin întreg din care iți felia elegant un bucătar. De data aceasta nimic... nu tu meniu de sărbătoare (având în vedere numărul clienților din România aș fi făcut ceva pentru ei), nu tu abundență, doar cartofi și carne (porc și aripioare de pui). Or fi auzit ei că asta ne place nouă. Deh, sezonul, am gândit din nou.

Doar că trăgând linie, ceva nu ne-a ieșit la socoteală.

Așa cum vă spuneam, prețul mesei a fost identic în ambele perioade și atunci am încercat să găsesc o explicație de unde această schimbare. Ar fi normal ca, plătind aceeași sumă de bani, să primești aceleași servicii.

Mi-am dat seama că în vară românii erau o raritate în hotel, iar acum aveam o pondere de cel puțin 90%. O fi avut de-a face cu asta sau iar cu sezonul?...

Oricum ar fi, au mers și ei pe principiul : „Las' că merge și așa...” Sau poate că noi, românii, am dus așa o vorbă pe litoralul bulgăresc cum că mâncăm mult și prost?

Urmăriți Republica pe Google News

Urmăriți Republica pe Threads

Urmăriți Republica pe canalul de WhatsApp 

Abonează-te la newsletterul Republica.ro

Primește cele mai bune articole din partea autorilor.

Comentarii. Intră în dezbatere
  • check icon
    Aici te plângi de condiții, nu putem rezolva problema.
    Acolo ai facut reclamație?
    Nu rezolvă problema constatările; ceva acțiune?
    • Like 0
  • asa le trebuie conationalilor ahtiati dupa all inclusiv ieftin la inapoiatii de bulgari. Inmatriculam masini la ei, le umflam buzunarele cu banii nostrii primind umilinta si bataie de joc! Mi se face scarba!
    • Like 1


Îți recomandăm

Fără poveste nu există design

Ezio Manzini este una dintre cele mai influente voci globale în domeniul designului pentru sustenabilitate și inovare socială. Profesor emerit la Politecnico di Milano și fost profesor de Design Industrial la Universitatea de Arte din Londra, Manzini a revoluționat modul în care înțelegem rolul designului în societate. Fondator al DESIS (Design for Social Innovation and Sustainability), o rețea internațională prezentă în peste 50 de universități din întreaga lume, el a fost printre primii care au articulat viziunea designului ca instrument de transformare socială și ecologică. Cărțile sale, printre care ”Design, When Everybody Designs" și "Politics of the Everyday", au devenit texte esențiale pentru designeri, arhitecți și inovatori sociali. Cu o carieră de peste patru decenii dedicată explorării modurilor în care designul poate facilita tranziția către o societate mai sustenabilă și mai justă, Manzini continuă să inspire generații de profesioniști să regândească relația dintre design, comunitate și mediu.

Citește mai mult

Hektar

Traian F1- gogoșarul rotund cu pulpă groasă, Kharpatos 1- ardeii lungi de un roșu intens la maturitate, Minerva F1- vânăta subțire cu semințe puține și miez alb, Prut F1- castravetele care nu se amărăște când îl arde soarele, Burebista- pepeni ovali cu coajă verde și miez zemos, Valahia F1, Daciana F1, Napoca F1. Zeci de soiuri hibrid de legume care poartă nume românești sunt realizate în serele private de cercetare HEKTAR, de lângă Câmpia Turzii.

Citește mai mult

Mara Barbos Niculescu

În România lui „învățăm simultan”- în aceeași oră, unii copii rezolvă probleme, iar alții silabisesc primele propoziții. Discuția cu Mara Barbos Niculescu (Director Regional Centru-Vest, Teach for Romania) oferă o imagine mai puțin vorbită la nivelul societății despre ceea ce se întâmplă în școlile vulnerabile. Clivajele adânci dintre comunități, decalajele de literație și numerație te obligă la gimnaziu, ca profesor, ori să înveți să construiești baza – citit, scris, socotit, ori să cauți sprijin din partea unui specialist.

Citește mai mult

Cartierul perfect

Nu e doar un loc pe hartă, ci o combinație de elemente care ne fac să ne simțim acasă, în siguranță și conectați. „Cartierul perfect” nu e o utopie, ci o lecție sau un model de locuire la comun. E o alfabetizare, spune Alexandru Belenyi, arhitectul care a coordonat, la inițiativa Storia, un proiect curajos în România încercând să răspundă la întrebarea: Ce înseamnă ”perfect” când e vorba de locuire?

Citește mai mult

articol audio
play icon mic icon  BT Business Talks - Corina Cojocaru, CEO BT Pensii

Într-un nou episod din BT Business Talks, podcastul economic și financiar al Băncii Transilvania, am stat de vorbă cu Corina Cojocaru, CEO BT Pensii, despre sustenabilitatea sistemului public, importanța pilonului III și deciziile care ne pot defini calitatea vieții… peste zeci de ani.

Citește mai mult