Sari la continut

Vorbește cu Republica și ascultă editorialele audio

Vă mulțumim că ne sunteți alături de șase ani. Ascultați editorialele audio publicate pe platformă. Un proiect de inovație în tehnologie susținut de DEDEMAN.

Hotel de 5 stele, aceleași prețuri ca în sezonul estival, dar ce diferență uriașă în doar câteva luni: tocmai am înțeles cum se spune în bulgărește „Iarna nu-i ca vara”

Pește la gheață

Foto: Guliver Getty Images

Speriați de o ieșire pe Valea Prahovei și implicit de orele pierdute în trafic care vin la pachet, anul acesta am dat muntele pe mare. Așa că am „trădat” România plecând la vecinii bulgari. Drum lejer, pe una din puținele autostrăzi ale noastre, și în aproximativ trei ore am ajuns la destinație.

Hotelul ne era cunoscut, l-am vizitat și astă vară și am fost încântați de el: poziționare bună, confort, servicii complete.

De data aceasta ne-am trezit într-un hotel de cinci stele, cu renume, unde parcarea era plină de mașini din România (mare parte din București), plătind aceiași bani ca și astă vară, dar primind servicii total diferite.

Diferența dintre astă-vară și acum a fost ca de la midii nature... la aripioare de pui. Probabil o fi sezonul, ne-am spus resemnați...

Acum ce să zic? Poate am avut așteptări prea mari?

Dar parcă și serviciile s-au schimbat, ca de la vară la iarnă.

Acum am fost „vânați” tot timpul în restaurant, de fiecare dată veneau să ne întrebe numărul de copii de la masă (deși îl mai declaram o dată la intrarea în restaurant).

Un alt lucru care ne-a surprins a fost lipsa băuturilor la cină. Am fost anunțați din prima seară că avem doar un pahar de apă inclus în prețul cinei. Ce scârțari! ne-am gândit. Și apa o primeai doar dacă dacă specificai că știi de gratuitatea ei, altfel o plăteai. Oricum, s-a rezolvat repede și dilema asta. După prima seară a dispărut dozatorul de apă, pe motiv că s-a defectat. Apoi ne-au adus apă în carafe de la chiuvetă.

A treia seară, bulgarii au trecut în ofensivă: ne-au adus apă îmbuteliată direct cu nota de plată.

Acum nici nu prea mai aveai după ce să bei apă. Astă vară ne-au luat ochii cu pește proaspăt, midii de tot felul, preparate gustoase. La un moment dat au făcut exces de zl, aducând un rechin întreg din care iți felia elegant un bucătar. De data aceasta nimic... nu tu meniu de sărbătoare (având în vedere numărul clienților din România aș fi făcut ceva pentru ei), nu tu abundență, doar cartofi și carne (porc și aripioare de pui). Or fi auzit ei că asta ne place nouă. Deh, sezonul, am gândit din nou.

Doar că trăgând linie, ceva nu ne-a ieșit la socoteală.

Așa cum vă spuneam, prețul mesei a fost identic în ambele perioade și atunci am încercat să găsesc o explicație de unde această schimbare. Ar fi normal ca, plătind aceeași sumă de bani, să primești aceleași servicii.

Mi-am dat seama că în vară românii erau o raritate în hotel, iar acum aveam o pondere de cel puțin 90%. O fi avut de-a face cu asta sau iar cu sezonul?...

Oricum ar fi, au mers și ei pe principiul : „Las' că merge și așa...” Sau poate că noi, românii, am dus așa o vorbă pe litoralul bulgăresc cum că mâncăm mult și prost?

Abonează-te la newsletterul Republica.ro

Primește cele mai bune articole din partea autorilor.

Comentarii. Intră în dezbatere
  • check icon
    Aici te plângi de condiții, nu putem rezolva problema.
    Acolo ai facut reclamație?
    Nu rezolvă problema constatările; ceva acțiune?
    • Like 0
  • asa le trebuie conationalilor ahtiati dupa all inclusiv ieftin la inapoiatii de bulgari. Inmatriculam masini la ei, le umflam buzunarele cu banii nostrii primind umilinta si bataie de joc! Mi se face scarba!
    • Like 1


Îți recomandăm

Stinge lumina!

Consumerismul nostru a lucrat în compensare. Ne-am cumpărat frigidere mari și le-am burdușit cu mâncare. Ne-am vârfuit cărucioarele la supermarket, cumpărând produse la ofertă de care nu aveam nevoie și care ni s-au stricat în cămară. Ne-am construit clădiri de sticlă pe care le-am luminat feeric, așteptându-ne ca factura la curent s-o plătească sfântul CEO. (Foto: Profimedia Images)

Citește mai mult

Carlos Moreno

„Logica e simplă de fapt - cu cât se construiesc mai multe drumuri pentru mașini, cu atât vom avea mai multe mașini, iar cu cât vom construi mai multe piste pentru biciclete, cu atât vom avea mai multe biciclete, de asemenea, cu cât vom face mai multe spații pentru oameni, cu atât va veni mai multă lume să facă activități”, spune Carlos Moreno. (Foto: ARCEN)

Citește mai mult

UNStudio 1

UNStudio este unul dintre cele mai cunoscute și apreciate birouri de arhitectură din lume, cu filiale în Amsterdam, Frankfurt, Shanghai, Hong Kong, Dubai și Melbourne. are în portofoliu peste 120 de proiecte internaționale, precum clădiri de birouri, rezidențiale, muzee, poduri, dar și masterplanuri urbane. Printre cele mai cunoscute lucrări - Podul Erasmus din Rotterdam, Mercedes-Benz Museum din Stuttgart, Arnhem Central Station, Designul Doha Metro Station.

Citește mai mult

Marius Sava

„La mine pacienții nu vin niciodată singuri, vin cu partenerul”, spune medicul specialist pneumolog Marius Sava, cu competențe în somnologie, de la Rețeaua Privată de Sănătate Regina Maria, despre cei care ajung la ușa cabinetului cu simptome de apnee în somn.

Citește mai mult