Sari la continut

Vorbește cu Republica și ascultă editorialele audio

Vă mulțumim că ne sunteți alături de șapte ani. Ascultați editorialele audio publicate pe platformă. Un proiect de inovație în tehnologie susținut de DEDEMAN.

În România, accidentele rutiere au ucis 40.000 de oameni în doar 17 ani. Echivalentul unui oraș ca Mangalia

În 2018, peste 1,3 milioane de oameni și-au pierdut viața în lume în urma accidentelor rutiere. Luna trecută, Organizația Națiunilor Unite a marcat Ziua Mondială a Comemorării Victimelor Accidentelor Rutiere, constatând că accidentele rutiere reprezintă principala cauză a mortalității copiilor și tinerilor cu vârste mai mici de 29 de ani.

În România, peste 1.800 de persoane și-au pierdut viața în 2018 în urma unui accident rutier, țara noastră având cea mai mare incidență a deceselor din accidente rutiere din întreaga Uniune Europeană, cu 96 de persoane la un milion de locuitori. În ultimii 17 ani, între 2001 și 2017, circa 40.000 de oameni și-au pierdut viața în accidente rutiere în România. Practic, am pierdut echivalentul populației unui oraș ca Mangalia.

Suntem martorii unui fenomen care ne îngrijorează și ne obligă să discutăm despre o numărătoare care, din păcate, nu încetinește, România fiind printre puținele state din UE care nu înregistrează progrese la acest capitol. 

În acest context, 19 parteneri publici și privați s-au alăturat în ultima lună inițiativei asigurătorilor din România, reprezentați de UNSAR – Uniunea Națională a Societăților de Asigurare și Reasigurare din România – pentru a-i comemora pe CEI 40.000 și pentru a opri această numărătoare: Poliția Română, Autoritatea de Supraveghere Financiară, Fondul de Garantare a Asiguraților, Biroul Asigurătorilor Auto din România, Uniunea Națională a Societăților de Intermediere și Consultanță în Asigurări, Patronatul Român al Brokerilor de Asigurare-Reasigurare, Asociația pentru Promovarea Asigurărilor, Federația Sindicatelor din Asigurări și Bănci, Academia Titi Aur, Asociația Română de Actuariat, Asociația Utilizatorilor Români de Servicii Financiare, Asociația motoADN, comunitatea Cu bicicleta la mare, Institutul de Studii Financiare, Consiliul Tineretului din România, Cercetașii României, Asociația Română a Brokerilor de Credite, Ford Mustang România și Asociața Română pentru Transporturi Rutiere Internaționale.

Lista rămâne deschisă. Din păcate, nu doar cea a susținătorilor, ci și cea a victimelor. Vestea bună este că fiecare dintre noi poate deveni un susținător, dând dovadă de mai multă responsabilitate pe șosele și ajutându-i pe alții să înțeleagă amploarea unei tragedii pe care doar noi o putem stopa.

Alătură-te campaniei și distribuie acest mesaj în comunitatea ta de prieteni. Ajută-ne să facem șoselele din România un loc mai sigur pentru fiecare dintre noi.

Urmăriți Republica pe Google News

Urmăriți Republica pe Threads

Urmăriți Republica pe canalul de WhatsApp 

Abonează-te la newsletterul Republica.ro

Primește cele mai bune articole din partea autorilor.

Comentarii. Intră în dezbatere
  • Parerist check icon
    Nu ne intereseaza, problema principala sunt vaccinurile, finantate de Soros si Bill Gates. Alea ne omoara, nu masinile, poluarea sau mancarea multa si proasta!
    • Like 1


Îți recomandăm

Centrul Pompidou

Francezii anunță, sub patronajul președintelui Emmanuel Macron, deschiderea pe 27 martie a celei mai mari expoziții Brâncuși de până acum, iar un vin românesc a fost ales drept vinul oficial al evenimentului inaugural: Jidvei. (Profimedia Images)

Citește mai mult

Familia Mirică

„Eu, soția, mama și tata. Mai nou, sora și cumnatul care au renunțat să lucreze într-o firmă mare de asigurări ca să ne ajute cu munca pământului. Au fugit din București și au venit la fermă, pentru că afacerea are nevoie de forțe proaspete. Și cei 45 de angajați ai noștri, pe care-i considerăm parte din familie”. Aceasta este aritmetica unei afaceri de familie care poate fi sursă de inspirație pentru toți tinerii care înțeleg cât de mult a crescut valoarea pământului în lumea în care trăim.

Citește mai mult

Dan Byron

Într-un dialog deschis, așa cum sunt și majoritatea pieselor scrise de el, Daniel Radu, cunoscut mai degrabă ca Dan Byron, a vorbit recent la podcastul „În oraș cu Florin Negruțiu” despre copilăria sa, cântatul pe străzi la vârsta de 16 ani, amintirile mai puțin plăcute de la Liceul Militar de Muzică, dar și despre muzica sa și publicul ei întinerit. (Foto: Cristi Șuțu)

Citește mai mult