Sari la continut

Află ce se publică nou în Republica!

În fiecare dimineață, îți scrie unul dintre autorii fondatori ai platformei. Cristian Tudor Popescu, Claudiu Pândaru, Florin Negruțiu și Alex Livadaru sunt cei de la care primești emailul zilnic și cei cărora le poți trimite observațiile, propunerile, ideile tale.

În România, accidentele rutiere au ucis 40.000 de oameni în doar 17 ani. Echivalentul unui oraș ca Mangalia

În 2018, peste 1,3 milioane de oameni și-au pierdut viața în lume în urma accidentelor rutiere. Luna trecută, Organizația Națiunilor Unite a marcat Ziua Mondială a Comemorării Victimelor Accidentelor Rutiere, constatând că accidentele rutiere reprezintă principala cauză a mortalității copiilor și tinerilor cu vârste mai mici de 29 de ani.

În România, peste 1.800 de persoane și-au pierdut viața în 2018 în urma unui accident rutier, țara noastră având cea mai mare incidență a deceselor din accidente rutiere din întreaga Uniune Europeană, cu 96 de persoane la un milion de locuitori. În ultimii 17 ani, între 2001 și 2017, circa 40.000 de oameni și-au pierdut viața în accidente rutiere în România. Practic, am pierdut echivalentul populației unui oraș ca Mangalia.

Suntem martorii unui fenomen care ne îngrijorează și ne obligă să discutăm despre o numărătoare care, din păcate, nu încetinește, România fiind printre puținele state din UE care nu înregistrează progrese la acest capitol. 

În acest context, 19 parteneri publici și privați s-au alăturat în ultima lună inițiativei asigurătorilor din România, reprezentați de UNSAR – Uniunea Națională a Societăților de Asigurare și Reasigurare din România – pentru a-i comemora pe CEI 40.000 și pentru a opri această numărătoare: Poliția Română, Autoritatea de Supraveghere Financiară, Fondul de Garantare a Asiguraților, Biroul Asigurătorilor Auto din România, Uniunea Națională a Societăților de Intermediere și Consultanță în Asigurări, Patronatul Român al Brokerilor de Asigurare-Reasigurare, Asociația pentru Promovarea Asigurărilor, Federația Sindicatelor din Asigurări și Bănci, Academia Titi Aur, Asociația Română de Actuariat, Asociația Utilizatorilor Români de Servicii Financiare, Asociația motoADN, comunitatea Cu bicicleta la mare, Institutul de Studii Financiare, Consiliul Tineretului din România, Cercetașii României, Asociația Română a Brokerilor de Credite, Ford Mustang România și Asociața Română pentru Transporturi Rutiere Internaționale.

Lista rămâne deschisă. Din păcate, nu doar cea a susținătorilor, ci și cea a victimelor. Vestea bună este că fiecare dintre noi poate deveni un susținător, dând dovadă de mai multă responsabilitate pe șosele și ajutându-i pe alții să înțeleagă amploarea unei tragedii pe care doar noi o putem stopa.

Alătură-te campaniei și distribuie acest mesaj în comunitatea ta de prieteni. Ajută-ne să facem șoselele din România un loc mai sigur pentru fiecare dintre noi.

Urmăriți Republica pe Google News

Urmăriți Republica pe Threads

Urmăriți Republica pe canalul de WhatsApp 

Abonează-te la newsletterul Republica.ro

Primește cele mai bune articole din partea autorilor.

Comentarii. Intră în dezbatere
  • Parerist check icon
    Nu ne intereseaza, problema principala sunt vaccinurile, finantate de Soros si Bill Gates. Alea ne omoara, nu masinile, poluarea sau mancarea multa si proasta!
    • Like 1


Îți recomandăm

articol audio
play icon mic icon Elevi în curtea școlii

Ce (mai) înseamnă săptămâna de „școala altfel” pentru elevii români? Dar „săptămâna verde”? Ce ar trebui să însemne ele în mod ideal, dar și în mod concret? Cum ați organiza dvs, stimați cititori, aceste două programe educative pentru elevi? Cum le văd realmente și decidenții politici de azi, din Educație, care le-au moștenit de la cei de ieri? Iată câteva întrebări, pe care se pare că nu ni le punem suficient de serios și responsabil.

Citește mai mult

Dorin Dobrincu

E nevoie de o igienă a democrației. Și ea nu poate fi gândită în afara cunoașterii istoriei. Pentru că, oricât de des ați auzi asta, ideea e totuși adevărată: cine nu învață lecțiile istoriei e condamnat să le repete. Într-un moment ca acesta, în care regimurile autoritare și discursurile radicale sunt în ascensiune peste tot în lume, predarea lucidă a istoriei recente devine esențială. Coordonarea manualului de „Istoria comunismului din România”, introdus ca disciplină obligatorie în 2025, este mai mult decât un proiect editorial — e o încercare de a-i învăța pe tineri libertatea, prin cunoașterea prețului pierderii ei. Istoricul Dorin Dobrincu explică în acest interviu acordat în exclusivitate platformei Republica de ce memoria nu e doar un exercițiu al trecutului, ci o condiție pentru a nu repeta greșelile care au pus în genunchi o societatea întreagă. Care s-a salvat singură, dar cu prețul sângelui.

Citește mai mult

Vegeterra

Etica muncii e sfântă pentru dl. Szocs Jozsef: „Degeaba ai pământ dacă nu îl muncești”. De altfel, în zonă puține suprafețe de teren zac necultivate. „Pe aici nu prea sunt pământuri lăsate pârloagă”.

Citește mai mult