Sari la continut

Spune-ți părerea! Intră alături de noi în comunitatea Republica

Vă invităm să intrați în Comunitatea Republica, grupul de Facebook în care contributorii, cei care își scriu aici ideile, vor sta de vorbă cu tine. Tot ce trebuie să faci este să ceri intrarea în acest spațiu al dialogului.

În România, accidentele rutiere au ucis 40.000 de oameni în doar 17 ani. Echivalentul unui oraș ca Mangalia

În 2018, peste 1,3 milioane de oameni și-au pierdut viața în lume în urma accidentelor rutiere. Luna trecută, Organizația Națiunilor Unite a marcat Ziua Mondială a Comemorării Victimelor Accidentelor Rutiere, constatând că accidentele rutiere reprezintă principala cauză a mortalității copiilor și tinerilor cu vârste mai mici de 29 de ani.

În România, peste 1.800 de persoane și-au pierdut viața în 2018 în urma unui accident rutier, țara noastră având cea mai mare incidență a deceselor din accidente rutiere din întreaga Uniune Europeană, cu 96 de persoane la un milion de locuitori. În ultimii 17 ani, între 2001 și 2017, circa 40.000 de oameni și-au pierdut viața în accidente rutiere în România. Practic, am pierdut echivalentul populației unui oraș ca Mangalia.

Suntem martorii unui fenomen care ne îngrijorează și ne obligă să discutăm despre o numărătoare care, din păcate, nu încetinește, România fiind printre puținele state din UE care nu înregistrează progrese la acest capitol. 

În acest context, 19 parteneri publici și privați s-au alăturat în ultima lună inițiativei asigurătorilor din România, reprezentați de UNSAR – Uniunea Națională a Societăților de Asigurare și Reasigurare din România – pentru a-i comemora pe CEI 40.000 și pentru a opri această numărătoare: Poliția Română, Autoritatea de Supraveghere Financiară, Fondul de Garantare a Asiguraților, Biroul Asigurătorilor Auto din România, Uniunea Națională a Societăților de Intermediere și Consultanță în Asigurări, Patronatul Român al Brokerilor de Asigurare-Reasigurare, Asociația pentru Promovarea Asigurărilor, Federația Sindicatelor din Asigurări și Bănci, Academia Titi Aur, Asociația Română de Actuariat, Asociația Utilizatorilor Români de Servicii Financiare, Asociația motoADN, comunitatea Cu bicicleta la mare, Institutul de Studii Financiare, Consiliul Tineretului din România, Cercetașii României, Asociația Română a Brokerilor de Credite, Ford Mustang România și Asociața Română pentru Transporturi Rutiere Internaționale.

Lista rămâne deschisă. Din păcate, nu doar cea a susținătorilor, ci și cea a victimelor. Vestea bună este că fiecare dintre noi poate deveni un susținător, dând dovadă de mai multă responsabilitate pe șosele și ajutându-i pe alții să înțeleagă amploarea unei tragedii pe care doar noi o putem stopa.

Alătură-te campaniei și distribuie acest mesaj în comunitatea ta de prieteni. Ajută-ne să facem șoselele din România un loc mai sigur pentru fiecare dintre noi.

Abonează-te la newsletterul Republica.ro

Primește cele mai bune articole din partea autorilor.

Comentarii. Intră în dezbatere
  • Parerist check icon
    Nu ne intereseaza, problema principala sunt vaccinurile, finantate de Soros si Bill Gates. Alea ne omoara, nu masinile, poluarea sau mancarea multa si proasta!
    • Like 1


Îți recomandăm

Komoder 1

Fotoliile smart fac masaj la degetele de la picioare, la călcâi, la gambe, la mâini, au role încălzite care fac masaj la spate, mai puternic sau mai blând, te cântăresc, îți măsoară pulsul.

Citește mai mult

Tânără la calculator

Academia prietenoasă de IT Wantsome și-a făcut în ultimii patru ani o misiune din a ajuta profesioniști din toate domeniile să facă tranziția spre o carieră de succes în domeniul tehnologiei informației, prin cursuri care urmează atent cerințele companiilor IT, prin sesiuni de practică și printr-o activitate intensă de mentorat calibrată pe nevoile lor. (Foto: Getty Images)

Citește mai mult

Marc Areny

Marc Areny este de origine catalană, este cetățean spaniol și francez și a venit în România în urmă cu 10 ani. Este unul dintre primii din Europa care a identificat o nouă nișă de piață: convertește mașini cu motor termic în mașini electrice.

Citește mai mult