Sari la continut

Încearcă noul modul de căutare din Republica

Folosește noul modul inteligent de căutare din Republica. Primești rezultate în timp ce tastezi și descoperi ceea ce te interesează filtrat pe trei categorii: texte publicate, contributori și subiecte. Încearcă-l și spune-ne cum funcționează, părerea ta ne ajută.

Inițiativa România publică lista completă a contractelor dintre spitalele din România și compania Hexi Pharma

Mișcarea civică Inițiativa România a făcut publică o analiză privind situația contractelor cu statul ale companiei Hexi Pharma în perioada 2012-2015. 

Potrivit acesteia, Hexi Pharma a avut în 2015, anul în care a avut loc incendiul de la Colectiv, 20 de contracte cu Spitalul de Arși cu o valoare totală de 26.150,7 de euro, acestea fiind obținute prin încredințare directă.

Jurnalistul Cătălin Tolontan și Gazeta Sporturilor au publicat rezultatul unui test independent de laborator, realizat la laboratorul de stat ICECHIM, care arăta că dezinfectantul vândut de Hexi Pharma în spitalele românești conținea o substanță activă diluată de 10 ori. Potrivit tolo.ro, biocidul Suprasept este folosit pentru a dezinfecta 2.000 de săli de operații din 350 de spitale românești. 

Mișcarea civică Inițiativa România arată pe site-ul său că a început să analizeze contractele pe care Hexi Pharma le are cu spitalele românești, în urma unui drept la replică dat lui Cătălin Tolontan, în care firma susținea că Spitalul Clinic de Urgență Chirurgie Plastică (Spitalul de Arși) nu a achiziționat substanțele pe care le produce în 2015, când s-a produs tragedia de la Colectiv. „Am ajuns, pas cu pas, să descoperim sume fabuloase pe care această firmă le încasează de la stat, nu doar prin licitații, ci și prin achiziții directe de ordinul a milioane de euro. E vorba de mii de achiziții directe prin care se fentează competiția (licitațiile) și pentru care statul român și administratorii spitalelor sunt direct responsabili. Nu este doar o problemă de sănătate sau chimie – la care nu ne pricepem. Este o problemă și de guvernare deschisă și transparență, iar acestea sunt două din obiectivele importante ale mişcării civice Inițiativa România. Este uimitor câte poți afla nemediat, din informațiile publice la îndemână (data.gov.ro)[1], dacă ai instrumentele IT care le pot ordona și clarifica. Cât este incompetență și cât este corupție este sarcina instituțiilor statului să afle”, scrie Inițiativa România. Din datele obținute din surse guvernamentale deschise reiese că Hexi Pharma a avut în 2015 cu Spitalul de Arși 20 de contracte cu o valoare totală de 26.150,7 de euro, obținute prin încredințare directă.

Potrivit sursei citate, în perioada 2012-2015, compania Hexi Pharma a avut cu spitalele din București un număr total de 2.482 de contracte cu o valoare totală de 5.998.211,8 de euro, dintre care 2.381 de contracte prin încredințare directă – cu o valoare de 2.016.453,62 de euro și 101 de contracte obținute prin licitație – cu o valoare de 3.981.758,18 de euro:

Anul 2012:

32 de contracte prin licitație în valoare de 980.445,01 de euro

389 de contracte prin achiziție directă în valoare de 292.475,27 de euro

Anul 2013:

21 de contracte prin licitație în valoare de 1.495.417,46 de euro

439 de contracte prin achiziție directă în valoare de 404.787,57 de euro

Anul 2014:

22 de contracte prin licitație în valoare de 287.678,55 de euro

725 de contracte prin achiziție directă în valoare de 558.920,34 de euro

Anul 2015:

26 de contracte prin licitație în valoare de 1.218.217,16 de euro

828 de contracte prin achiziție directă în valoare de 760.270,44 de euro

Inițiativa România scrie că în perioada 2012-2015, compania Hexi Pharma a avut cu spitalele din România un număr total de 9.339 de contracte cu o valoare totală de 25.975.821,5 de euro, dintre care 9.036 de contracte prin încredințare directă – cu o valoare de 5.440.829,4 de euro și 303 de contracte obținute prin licitație – cu o valoare de 20.534.992,1 de euro:

Anul 2012:

116 de contracte prin licitație în valoare de 3.315.299,7 de euro

597 de contracte prin achiziție directă în valoare de 931.759,5 de euro

Anul 2013:

42 de contracte prin licitație în valoare de 2.257.545,9 de euro

936 de contracte prin achiziție directă în valoare de 1.121.820,0 de euro

Anul 2014:

72 de contracte prin licitație în valoare de 4.834.380,7 de euro

636 de contracte prin achiziție directă în valoare de 1.616.521,0 de euro

Anul 2015:

73 de contracte prin licitație în valoare de 10.127.765,8 de euro

2.867 de contracte prin achiziție directă în valoare de 1.770.728,9 de euro

Abonează-te la newsletterul Republica.ro

Primește cele mai bune articole din partea autorilor.

Comentarii. Intră în dezbatere
  • check icon
    verificare substantelor vandute de Hexi Pharma se face simplu in orice spital : se utilizeaza produsul pe o portiune de podea/perete, ia un betisor cu tampon steril si se iau 2-3 probe aleatorii, apoi trusa de control epidemologic da raspunsul. - http://old.ms.md/_files/5946-Ghid.pdf
    • Like 1
  • Alexius check icon
    Ar fi bine dacă ancheta jurnalistică ar fi dusă până la capăt, pentru a se afla dacă există vreo legătură între reprezentanții societății și vreun oficial din Ministerul Sănătății, vreun subsecretar, secretar de stat ceva, oameni mai pușin cunoscuți publicului, care nu sunt schimbați odată cu schimbarea majorităților parlamentare ori a guvernului. Este evident că schema contractelor este copiată la indigo și că s-a mers pe varianta valorii estimative mici pentru a nu fi necesară organizarea de licitații. S-a mers pe încredințarea directă, evident prin anunțarea pe SEAP, dar cu criteriile deja consacrate în caietul de sarcini.
    • Like 0


Îți recomandăm

Bloc operator Sanador

Când intri într-o astfel de „navă spațială” numai ca să o vizitezi, te gândești că următorul pas în tehnologie nu e foarte departe: specialiștii consultați în prezent de la distanță, prin videoconferință, vor fi prezenți în sală sub formă de hologramă. Sau, de ce nu- se vor teleporta pentru a-i asista pe colegii lor, când aceștia le solicită sprijinul.

Citește mai mult

Angajat dându-și demisia

Atunci când vorbim despre costul pierderii unui angajat, avem două categorii de costuri: există costurile hard, respectiv costurile soft. Costurile hard sunt în general cele care se referă la cheltuieli vizibile, directe și tangibile, lucruri care se pot măsura material foarte ușor, lucruri pe care le identificăm cu toții foarte ușor. (Foto: Profimedia Images)

Citește mai mult