Sari la continut

Încearcă noul modul de căutare din Republica

Folosește noul modul inteligent de căutare din Republica. Primești rezultate în timp ce tastezi și descoperi ceea ce te interesează filtrat pe trei categorii: texte publicate, contributori și subiecte. Încearcă-l și spune-ne cum funcționează, părerea ta ne ajută.

Interes uriaș pentru Programul rabla pentru electrocasnice. Efectul nedorit, dar previzibil: se scumpesc electrocasnicele noi. „Urmăresc prețurile la câteva produse. De curând s-au scumpit toate, cu 100 - 200 de lei”

rabla - Foto: Getty Images

Foto: Getty Images

Aproximativ jumătate dintre românii care au cont pe platforma Rabla pentru Electrocasnice este posibil să nu poată beneficia de vouchere în cadrul programului guvernamental. Peste 100.000 de conturi au fost create în platforma Rabla pentru Electrocasnice, a anunțat Ministerul Mediului duminică seara, reamintind că data limită până la care pot fi create conturile este joi, 20 mai, ora 23:59. Bugetul de 75 de milioane de lei, alocat în 2021 pentru Rabla Electrocasnice, este estimat să ajungă însă pentru un număr cuprins între 50.000 și 60.000 de persoane care își schimbă efectiv electrocasnicele, potrivit rablaelectrocasnice.ro.

Echipamentele dorite vor fi selectate în trei etape. În etapa I, între 21 mai - 3 iunie, vor fi selectate vouchere aferente categoriei din care fac parte mașinile de spălat rufe/vase și frigiderele/congelatoarele. În etapa a II-a, vouchere aferente categoriei din care fac parte televizoarele, laptopurile și tabletele (4 iunie-17 iunie), iar în etapa a III-a, care se va derula între 18 iunie și 1 iulie, vouchere pentru aparate de aer condiționat, uscătoare de rufe și aspiratoare.

Valoarea voucherelor: 400 de lei pentru maşini de spălat rufe, 400 de lei pentru maşini de spălat vase, având cel puţin noua clasa energetică D, la maşinile de spălat rufe cel puţin clasa energetică C, 400 de lei pentru aparatele de aer condiţionat care trebuie să fie în cel puţin A++, 400 de lei pentru combine frigorifice, lăzi frigorifice, congelatoare clasele energetică cel puţin E, 400 de lei pentru televizoare, având cel puţin clasa energetică E, 400 de lei pentru uscătoarele de rufe A++, 200 de lei pentru aspiratoare, consumul să fie mai mic de 43 kilowatti oră pe an 500 de lei pentru laptopuri, 300 de lei pentru tablete. 

Valabilitatea voucherelor este de 15 zile de la data validării lor.

„Apropo, urmăresc prețurile la câteva produse de ceva vreme, ce credeți, de curând s-au scumpit toate, între 100 și 200 de lei...”

Pe rețelele sociale au apărut comentarii ale unor persoane care spun că anunțarea programului guvernamental a dus în unele cazuri la majorarea prețurilor la electrocasnice. „Apropo, urmăresc prețurile la câteva produse de ceva vreme, ce credeți, de curând s-au scumpit toate, între 100 și 200 de lei...Acest gen de campanii cu utilizarea voucherelor într-un timp scurt nu face altceva decât să crească și mai mult veniturile marilor companii din industria comerțului online....”, sună un comentariu postat de un utilizator pe contul de Facebook al Ministerului Mediului.

Lista magazinelor înscrise în Programul Rabla Electrocasnice 2021

Citiți și:

Abonează-te la newsletterul Republica.ro

Primește cele mai bune articole din partea autorilor.

Comentarii. Intră în dezbatere
  • Asta e o urmare naturala a subventionarii achizitiei unor bunuri! O mizerie, mai ales venita din partea unui guvern liberal! Face viata mai grea majoritatii cetatenilor (pt ca doar o mica minoritate poate beneficia de subventia aia) tot pe banii lor. 400 de lei dati gratuit sunt 400 de lei luati de la cineva! Speram ca pe viitor schemele astea sa dispara!
    • Like 1


Îți recomandăm

articol audio
play icon mic icon Mihai Bran - Claudiu Pandaru

Când medicul psihiatru Mihai Bran le-a povestit colegilor săi de la muncă, în 2015, că ar vrea să își facă un startup în domeniul serviciilor de telemedicină, pentru a-și putea urmări mai ușor pacienții, cei mai mulți dintre ei au izbucnit în râs, neîncrezători. În prezent, business-ul său, ATLAS, pornit alături de câțiva prieteni IT-ști, a ajuns la o cifră de afaceri de un milion de euro și 400.000 de utilizatori.

Citește mai mult

Food waste Japonia

„În Japonia mâncarea e un personaj din marea poveste a lumii, un prim pas în călătorie. Fiecare regiune are cel puțin un ingredient sau o mâncare pentru care e faimoasă și care, când îi vine sezonul, e consumată în restul Japoniei. E și o formă ritualică de a reuni timpuri, locuri și oameni. Mâncarea japoneză e o formă de echilibru”, spune scriitorul George Moise într-un interviu pentru habits by Republica.

Citește mai mult