Foto: AP / AP / Profimedia
Valul de entuziasm din online și din presă generat de faptul că intrăm în Schengen parțial, cu frontierele aeriene și maritime, nu face decât să-i avantajeze pe politicienii de la guvernare din PNL și PSD.
Aceștia vor spune în campaniile electorale din 2024 că au băgat România în spațiul de liberă circulație, când, de fapt, realitatea e alta.
Problema reală a lipsei de apartenență a României la spațiul Schengen este de natură economică, iar aceasta se poate rezolva doar cu intrarea în Schengen a țării noastre cu granițe terestre, ca să poată transportatorii să-și desfășoare activitatea în mod optim. A intra cu granițele aeriene nu este ceva ce ajută România în mod concret, dincolo de populismul manifestat de politicieni. Pentru cine nu știe, companiile de transport pierd două miliarde de euro anual pentru că România nu este în Schengen, fiecare în jur de 20% din cifra de afaceri.
Trebuie să înțelegem, dincolo de emoție, că există marea posibilitate ca odată cu intrarea în Schengen doar parțial să se elimine subiectul de pe lista de priorități a UE pentru următoarea perioadă, poate chiar pentru următorii ani. De ce? Pentru că vin alegerile europene și negocierile pentru noua structură executivă a blocului comunitar, iar prioritățile vor fi altele în a doua jumătate a lui 2024.
Problema majoră de ordin social este că viziunile antieuropene au fost intensificate de suprasolicitarea acestei discuții în spațiul public românesc care durează deja de un an jumate încoace. Iar vectorii politici au profitat de oportunitate și au exacerbat subiectul, accentuând și mai mult ura oamenilor pentru UE.
Urmăriți Republica pe Google News
Urmăriți Republica pe Threads
Urmăriți Republica pe canalul de WhatsApp
Alătură-te comunității noastre. Scrie bine și argumentat și poți fi unul dintre editorialiștii platformei noastre.
Nu am de unde să știu câți bani pierde România din acestă cauză, sunt convins că nimeni nu prezintă cifre reale, dar comparând cu pierderile avute din cauza incompetentei și corupției guvernanților români sunt nesemnificative- aș aminti banii cheltuiți aiurea în timpul pandemiei pe vaccinuri, fondurile europene pierdute, banii din PNRR neutilizati,investițiile începute și neterminate Sau supraevaluate ca preț și câte or mai fi fost și nu le știu eu.
Probabil că vom fi primiți la un moment dat în Schengen. Nu mă aștept însă ca asta să rezolve problemele de fond ale României.
Conform "contractului" trebuiau îndeplinite niște condiții. CE în persoană le-a considerat îndeplinite, end of story! Orice alte aberații suplimentare SUNT ÎMPOTRIVA ROMÂNIEI.
Please, nu veniți cu Cherecheș, controlul la frontieră e comun, a trecut și de unguri, care sunt de facto paznicii Schengen!
Da, crește sentimentul antieuropean în România, ar fi de-a dreptul stupid și doar o dovadă de lipsa coloanei vertebrale să nu crească după ce ești scuipat OFICIAL în față tratat la fel de OFICIAL drept cetățean de rang inferior!
1. "La frontiera cu Ungaria se așteaptă uneori 10-12 ore în coloană, iar asta înseamnă un program de condus pierdut, care are 9 ore......
Spre exemplu, un drum între Portul Constanța și Viena, care are aproape 1.400 de kilometri ar putea fi realizat în mai puțin de o zi de un TIR care are doi șoferi sau de 36 de ore de un autocamion cu un șofer.
În realitate acest drum durează minimum două zile, din cauza controalelor vamale de la frontierele României și Ungariei." face peste 2 zile de la 1 zi din cauza ca sta 12 ore in vama :).
2. "Apoi, șoferii români, preferă să lucreze la firme din Vest pentru a nu mai sta între 8 și 10 ore la ieșirea/intrarea în România" :) :)
articol integral https://romania.europalibera.org/a/pierderi-de-două-miliarde-de-euro-schengen/32177585.html
Dar intotdeauna sunt altii de vina. Si ce nu inteleg de ce banii astia sunt trecuti la pierderi? cum poti sa pierzi ce nu ai avut? daca se intra in Schengen, vor scadea preturile transportatorii? Ma indoiesc