Sari la continut

Află ce se publică nou în Republica!

În fiecare dimineață, îți scrie unul dintre autorii fondatori ai platformei. Cristian Tudor Popescu, Claudiu Pândaru, Florin Negruțiu și Alex Livadaru sunt cei de la care primești emailul zilnic și cei cărora le poți trimite observațiile, propunerile, ideile tale.

La 2 ani de la venirea aici, Murielle Lorilloux, CEO Vodafone și UPC Romania, face un raport măgulitor despre „viteza noastră de țară”: „Aveți un mod optimist de a vă raporta la tehnologie. Sunteți early adopters ai celor mai noi inovații”

Murielle Lorilloux_CEO Vodafone și UPC Romania

„Vodafone susține licitațiile pentru 5G. Dorim să știm ce obligații avem când participăm la aceste licitații și mai dorim să primim asigurări că acestea vor rămâne clare și neschimbate pentru următorii 15 ani. Pentru că dacă începem cu niște obligații valabile astăzi și licităm iar apoi ni se spune peste șase luni că mai avem niște obligații suplimentare pentru nu se știe ce motiv, aceasta va fi o problemă. Va trebui să ne revizuim cu totul planul de business și simulările. Este extrem de important să existe claritate de acum înainte și să ne asigurăm că facem strategia corectă de investiții”, spune Murielle Lorilloux, CEO Vodafone și UPC România. Numărul 1 de la Vodafone și UPC vede în tehnologiile 5G unul dintre motoarele de creștere ale României în următorii ani. 

„Când am venit aici, am fost foarte impresionată pentru că aveți un mod optimist de a vă raporta la tehnologie. Adoptați foarte repede cele mai noi inovații, cu mult mai devreme decât alte popoare. Există o nerăbdare a românilor de a testa lucrurile noi, fie că e vorba despre 5G, fie că e vorba despre noi soluții pentru telefoanele mobile. Cred că asta vine din faptul că în ultimii 20 ani ați crescut și evoluat atât de mult și cu o viteză atât de mare ca țară. Viitorul tehnologiei va asigura și un viitor al creșterii, cu avantaje deosebite pentru fiecare cetățean”, crede Murielle Lorilloux.

Ce înseamnă investițiile în 5G, cum arată drumul spre miliardul de euro și cei 10 milioane de clienți după achiziția UPC, cât de importante vor deveni ofertele integrate și trecerea de la soluțiile pentru client individual la soluțiile pentru familie, aflăm din interviul acordat de Murielle Lorilloux platformei Republica. 

Jucați pe o piață extrem de competitivă. Ați cumpărat UPC, procesul de fuziune va mai dura. Care este mesajul dumneavoastră pentru clienții Vodafone & clienții UPC?

Cred că Vodafone și UPC împreună vor aduce pe piață oferte mai bune și beneficii mai mari pentru clienți. Astăzi (n.r. ziua anunțării primelor oferte comerciale după fuziune) este o zi simbolică. Dorim să le urăm bun venit clienților care au deja servicii fixe și vor să primească servicii mobile sau invers, vor să se bucure de ofertele de servicii fixe și televiziune. Acesta este pentru mine primul moment de sărbătoare. Bineînțeles că mult mai multe ne așteaptă de acum înainte.

Acesta este mesajul: împreună suntem mai buni. Planul nostru este să ne concentrăm mai mult pe inovație, să avem un portofoliu mai larg de soluții care se va fi gata progresiv în viitorul apropiat și care are ca scop convergența dedicată întregii piețe, valabilă pentru toate serviciile. Credem că asta își doresc clienții. E o așteptare naturală să aibă un singur provider, să le fie ușor să consume, să aibă beneficii mai bune, să se bucure de soluții mai bune. Cred că pentru orice client, fie că este persoană fizică, fie că este corporație, faptul că noi suntem împreună este cea mai bună ocazie de a satisface aceste așteptări.

Subiectul 5G este pe agenda publică de multă vreme. Care este poziția Vodafone România, mai ales după vestita OUG114? E dezbatere publică pe licitațiile pentru frecvențe. Care este mesajul dumneavoastră, dincolo de tehnologia 5G?

De fapt, să știți că totul este legat de tehnologia 5G. Am să încep prin a vă spune că acesta este un pilon extrem de important pentru dezvoltarea tehnologică a României și pentru viitorul societății, în general. 5G va fi un mare avantaj nu numai pentru consumatori, dar și pentru companii, deci practic va fi un efect de pârghie pentru toate sectoarele care au de-a face cu această tehnologie. În viziunea noastră, România trebuie să fie în plutonul statelor în care este implementat 5G și implicit în zona de inovație pe care o aduce această tehnologie. Tocmai de aceea, am lansat-o prima dată între puținele locuri din Europa, aici, în România.

Vodafone a lansat 5G aici pentru că am dorit să fie un simbol care să arate că România va fi în fruntea inovației. Știm cu toții deja că România are cele mai performante rețele în toată industria, la toți operatorii. Acum facem pași înainte. Licitațiile pentru frecvențele 5G este un subiect important pentru mine. Ceea ce am înțeles și de altfel a fost făcut public este că organizarea a fost trecută din nou la ANCOM, prin ordonanță. Și cred că acesta este un lucru bun, pentru că ei sunt experții. Au administrat cu success toate celelalte licitații anterioare.

ANCOM se va ocupa de acest subiect și chiar a făcut o consultare publică foarte largă, acoperind toate ariile care erau de abordat, de la frecvențe, până la securitatea cibernetică și așa mai departe. Suntem gata să colaborăm, dorim să susținem ANCOM în strategia sa de a avea niște licitații pentru 5G încheiate cu succes. Și vom continua să ne aducem sprijinul, pentru că noi credem că pentru România, pe termen lung, 5G este foarte important.

Investițiile vor fi mari. Care sunt așteptările dumneavoastră?

Așa este, investițiile în 5G for fi însemnate. Este foarte important să avem acel echilibru între investițiile CAPEX pe care le vom face în rețele și echipamente și ceea ce vom plăti la licitații. La fel de important va fi nivelul taxei de frecvență pe care o va fixa ANCOM, pentru că așa cum am spus și cu alte ocazii, e important să existe acest echilibru. Pentru că dacă ceri prea mult la licitații, sau taxa pe frecvență va fi prea mare, buzunarul fiecărui operator este același, iar investițiile pentru acoperirea 5G vor fi reduse, ceea ce nu e bine.

Vrem să ne asigurăm că vom putea să cheltuim cei mai mulți bani în investiții pentru acoperirea și extinderea rețelelor 5G pe tot teritoriul României, nu numai în orașele mari, în următorii 15 ani. Acesta este cel mai important punct. Înțelegem că ANCOM și autoritățile guvernamentale doresc să încaseze sume importante la licitațiile pe frecvențe. Noi ne poziționăm ca niște parteneri care vrem să contribuim, dar într-o manieră corectă, iar nivelul taxelor pe frecvențe trebuie să fie, la fel, echilibrat.

Este stabilitatea legislației unul din subiectele cheie în discuții?

Este, într-adevăr. Dorim să știm ce obligații avem când participăm la aceste licitații și mai dorim să primim asigurări că acestea vor rămâne clare și neschimbate pentru următorii 15 ani. Pentru că dacă începem cu niște obligații valabile astăzi și licităm iar apoi ni se spune peste șase luni că mai avem niște obligații suplimentare pentru nu se știe ce motiv, aceasta va fi o problemă. Va trebui să ne revizuim cu totul planul de business și simulările. Este extrem de important să existe claritate de acum înainte și să ne asigurăm că facem strategia corectă de investiții.

Să ne întoarcem la fuziunea cu UPC. Care este cel mai mare avantaj pe care-l câștigă clientul?

În primul rând, este combinația dintre cea mai bună rețea- Vodafone 4G, Supernet 5G, pachetele cu cel mai mare număr de canale de televiziune la care se adaugă toate cele de sport. Apoi adăugăm internetul broadband fix și super WIFI. Va fi o combinație din toate acestea, cu niște oferte foarte bune. În plus, oferim discount-uri și beneficii pentru noii clienți care doresc să se bucure de ambele experiențe și fixă, și mobilă. Ofertele vor fi detaliate în magazine și pe website-uri, dar acum pot avea un discount de 100 de euro pe an pentru servicii pe perioada contractului și reduceri la device-urile cumpărate.

Care a fost sau este cea mai grea parte a acestei fuziuni?

Acest proces a început acum mai bine de un an. Așteptarea aprobării de la Uniunea Europeană- chiar dacă nu a durat foarte mult… a fost sub o anumită tensiune, nu a fost una ușoară. Dar e ca o călătorie. După aprobare, de pe 1 august, am reușit să ne creștem deja familia, să formăm noua echipă executivă de management foarte repede. Iar acum, la o lună distanță, reușim să venim deja cu o ofertă, cu beneficii pentru clienți. Continuăm cu formarea echipei la următorul nivel de management, jumătate- jumătate UPC și Vodafone.

Când v-ați așezat la masă, cu ce a venit fiecare?

Cu siguranță, din punct de vedere al conținutului TV, gestionarea canalelor, exclusivității pe conținut, UPC are mult mai multă experiență câștigată de-a lungul anilor, decât noi, cei de la Vodafone. Și aceasta este una dintre cele mai importante valori pe care am dorit de fapt să le exploatăm și pe care vom să le folosim. Super Wi-Fi este cu siguranță ceva care va continua să fie solicitat și utilizat, deoarece este legat de experiența de acasă. Broadband fix ​​va continua să se extindă. Vodafone oferă internet de bandă largă ​​pentru marii clienți corporativi. Deci, vom continua să creștem aici. Mai este, desigur, rețeaua mobilă, oferită de Vodafone. Toți clienții, inclusiv SOHO, de dimensiuni mici sau medii, vor putea beneficia de toate acestea sau de combinația dintre acestea.

Gestionarea dispozitivelor și propunerea noilor oferte va fi mai mult la Vodafone. Dar în curând cred cred că va fi o combinație a ambelor. Avem magazine în toată țara, fie că sunt UPC sau Vodafone. Cred că acest lucru este grozav pentru clienții noștri. Le va fi ușor să meargă mâine la un magazin UPC sau la un magazin Vodafone și să aibă întrebări și să primească răspunsuri. Sau- sunt client UPC- vreau să plătesc o factură la Vodafone, pot să o fac. De asemenea, mâine, apelând la call-center, sau accesând site-ul, veți avea de fapt toate modalități de a ne contacta și de a primi informații atât despre UPC, cât și despre Vodafone. Cred că acesta este unul dintre cele mai mari câștiguri ale clienților noștri.

E o piață extrem de concurențială. De unde vedeți venind creșterea veniturilor în viitorii ani?

Sunt convinsă că în primul rând creșterea va veni din faptul că Vodafone și UPC sunt împreună. În al doilea rând, ne vom extinde pentru că vom trece de la ofertele individuale la ofertele pentru familie. Având un portofoliu lărgit, complet, cred că plusurile vor veni din ceea ce înseamnă Internet of Things. Am mai spus asta și cu alte ocazii, cred că va fi vorba despre conectarea a tot mai multe lucruri la rețea.

Cred că IoT va fi o zonă de unde vom înregistra creșteri însemnate în viitor. Suntem deja primii pe piață, am dat tonul, am pus inovația pe primul loc. Va mai dura câțiva ani, pentru că așa cum se întâmplă în orice tehnologie nouă, trebuie să construim întregul ecosistem. Avem deja parteneriate cu jucători mari din domeniul soluțiilor Internet of Things. Ei sunt foarte bucuroși, pentru că le oferim eficiență și productivitate în activitatea pe care o desfășoară. Vom extinde toate aceste servicii și în alte industrii și către consumatori, treptat. Internet of Things va fi o experiență plăcută pentru toate aceste categorii.

Câte persoane lucrează la procesul de fuziune?

Sunt undeva pe la 100 de persoane, jumătate de la UPC, jumătate de la Vodafone, pentru fiecare zonă de activitate. De la departamentele de legal, la HR, de la rețea la IT sau comercial, retail și așa mai departe. Deci fiecare zonă din companie este acoperită de oameni care se ocupă de integrare, care caută soluții ca să fim mai buni împreună pe fiecare canal. Va trebui să facem planurile foarte atent în viitorii trei ani ca să ne asigurăm că avem o integrare lină.

Sunteți de 2 ani în România. Cum i-ați descrie pe români?

Sunt foarte încântată, în primul rând pentru că familia mea este aici, cu mine, în România. Îmi plac foarte mult peisajele de aici. Ne place natura, pot să spun că este o țară foarte frumoasă și am călătorit mult în ultima vreme. Și voi continua să o fac.

Când am venit aici, am fost foarte impresionată pentru că aveți un mod optimist de a vă raporta la tehnologie. Sunteți early adopters ai celor mai noi inovații, cu mult mai mult decât alte popoare. Există o nerăbdare a românilor de a testa lucrurile noi, fie că e vorba despre 5G, fie că e vorba despre noi soluții pentru telefoanele mobile, iar asta este grozav. Cred că asta vine din faptul că în ultimii 20 ani ați crescut și evoluat atât de mult și cu o viteză atât de mare ca țară. Viitorul tehnologiei va asigura și un viitor al creșterii, cu avantaje deosebite pentru fiecare cetățean. Îmi place acest optimism. Dincolo de asta, mi-a plăcut foarte mult căldura cu care am fost primită. Oamenii de aici sunt foarte calzi. Mă simt bine venită oriunde merg. Îmi place mult asta.

V-ați concentrat mult pe resursa umană în IT. Cât de mult vă așteptați să cântărească aceasta în funziunea UPC-Vodafone?

Anul trecut am anunțat că vom internaliza zonele pe care le considerăm critice pentru organizație. IT-ul era externalizat, aveam multe echipe, pentru că desfășurăm multe proiecte legate de digital, big data, AI și așa mai departe. Peste toate acestea, avem acum această integrare pe care trebuie să ne asigurăm că trebuie să o desfășurăm cu succes în toate formele. Acum, echipa de IT a UPC va trebui să colaboreze foarte bine cu echipele Vodafone și să găsească cea mai bună soluție pentru a integra sistemele, să mute clienții de pe o platformă pe alta și așa mai departe.

Acesta va fi un efort mare. Am fost întrebată de mai multe ori care va fi cel mai greu pas în integrare. Nu cred că vor fi momente extrem de dificile. Este un proiect grozav, provocator, ca să fiu cinstită cu toată compania și toate echipele. Este despre cum să păstrăm echilibrul și cum să avem 5G, Internet of Things, big data, digital și să asigurăm integrarea în condiții de siguranță. Este provocator să le administrezi pe toate în același timp și ca pe un tot. Să facem planificarea corectă, să păstrăm echilibrul între ele, să știm să le așezăm pe lista cu priorități. Aceasta este provocarea, acestea sunt subiectele pe care trebuie să le tratăm cu mare atenție. 

Urmăriți Republica pe Google News

Urmăriți Republica pe Threads

Urmăriți Republica pe canalul de WhatsApp 

Abonează-te la newsletterul Republica.ro

Primește cele mai bune articole din partea autorilor.

Comentarii. Intră în dezbatere
  • AlexisZ check icon
    Murielle va fi mandra ca ne vom descarca formularele pentru administratie si mai rapid cu 5G in loc de 4G, pentru ca apoi sa le imprimam, sa le completam si sa le depunem personal, dupa ce am stat la sfanta coada, la acelasi serviciu administrativ de alta data, unde la intrare este pus afisul : FORMULARELE ON LINE SE DEPUN LA ETAJUL 1 GHISEUL 4
    • Like 3


Îți recomandăm

Solar Resources

„La 16 ani, stăteam de pază la porumbi. Voiam să-mi iau o motocicletă și tata m-a pus la muncă. Aveam o bicicletă cu motor și un binoclu și dădeam roată zi și noapte să nu intre cineva cu căruța în câmp. Că așa se fura: intrau cu căruța în mijlocul câmpului, să nu fie văzuți, făceau o grămadă de pagubă, călcau tot porumbul. Acum vă dați seama că tata nu-și punea mare bază în mine, dar voia să mă facă să apreciez valoarea banului și să-mi cumpăr motocicleta din banii câștigați de mine”.

Citește mai mult

Octavian apolozan

Tavi, un tânăr din Constanța, și-a îndeplinit visul de a studia în străinătate, fiind în prezent student la Universitatea Tehnică din Delft (TU Delft), Olanda, una dintre cele mai renumite instituții de învățământ superior din Europa. Drumul său către această prestigioasă universitate a început încă din liceu, când și-a conturat pasiunea pentru matematică și informatică.

Citește mai mult

Green Steps

100.000 de români au participat la marcarea a 100 de kilometri din traseul Via Transilvanica într-un mod ingenios. „Drumul care unește”, este un traseu turistic de lungă distanță, care traversează România pe diagonală, de la Putna la Drobeta Turnu Severin și este destinat drumeției pe jos, cu bicicleta sau călare. Via Transilvanica este semnalizată cu marcaje vopsite și stâlpi indicatori. Pe parcursul drumeției, călătorii vizitează ceea ce constructorii spun că este cea mai lungă galerie de artă din lume, pentru că la fiecare kilometru se găsește o bornă din andezit sculptată individual.

Citește mai mult