Sari la continut

Vorbește cu Republica și ascultă editorialele audio

Vă mulțumim că ne sunteți alături de nouă ani Ascultați editorialele audio publicate pe platformă. Un proiect de inovație în tehnologie susținut de DEDEMAN.

Mihaela nu trebuie să creadă în lacrimi

Mihaela Buzărnescu

Meciul Mihaelei Buzărnescu împotriva Camilei Giorgi mi-a amintit de un pariu care se făcea în box cu mai bine de un veac în urmă: cei doi pugiliști, proțăpiți față în față, se loveau pe rând, cu garda jos, cât puteau de tare, fără a avea voie să schițeze cel mai mic gest de apărare. Câștiga cel care rămânea în picioare.

Mai mult de două ceasuri, românca și italianca au izbit mingea fără reținere, lung și tare, într-un ritm uimitor pentru zgura deloc rapidă de la Praga. Nimeni nu a încercat vreo temporizare, o „țăcăneală”, cu mingi mai înalte sau mai lente, de siguranță. Mihaela a mai recurs câteodată la un slais pe rever cu două mâini, dar numai când era prea înghesuită, iar lovitura, deși tăiată, rămânea adâncă și incomodă; Giorgi, în schimb, pare că nu concepe să dea în minge altfel decât puternic și semiplat.

Cea care a schimbat prima direcția de atac a fost, de cele mai multe ori, Michi, în special cu minunatul ei forehand de stângace în lung de linie. Și-a asumat mai multe riscuri decât adversara, ceea ce părea să arate soliditate psihică...

Și totuși, după ce a ajuns să conducă cu 3-2 și 40-15 în setul decisiv, și a ratat cele două mingi de break, fiind egalată și apoi depășită cu break de Giorgi, Mihaela s-a prăbușit pe bancă în lacrimi, căinându-se că i-a lipsit un deget ca să facă 4-2. Antrenoarea poloneză i-a spus un lucru foarte corect și oportun: „De ce te sperii, nu s-a întâmplat nimic, are doar 4-3, cum ți-a făcut ea break, poți să-i faci și tu. Rămâi în meci, rămâi pozitivă”. Însă Michi nu arăta în stare s-o asculte...

Criza asta nu e de tenisul mare în care joacă acum Mihaela, își are rădăcinile în Valea Plângerii, de după locul 300 WTA, pe care a traversat-o atâția ani. Spre surpriza mea însă, la 4-3 și 40-0 pentru Giorgi, Michi a făcut 5 puncte consecutiv atacând cu sânge rece. Și a egalat la 4. Acolo s-a jucat meciul.

A câștigat, dar geografia ei psihică încă este compusă din munți înalți și văi adânci.

În finala de la Praga o va întâlni însă pe Petra Kvitová, dublă câștigătoare la Wimbledon, care joacă acasă. Este meciul de cel mai înalt nivel din cariera de până acum a Mihaelei. Sper ca aceste condiții s-o facă să lase deoparte orice crispare, disperare, autocompătimire.

Dacă ne gândim la titlul unui film celebru, ea nu trebuie să mai creadă în lacrimi. Parafrazând o replică din Moscova nu crede în lacrimi, i-aș spune Mihaelei Buzărnescu: „La 30 de ani, viața în tenis abia începe”...

Urmăriți Republica pe Google News

Urmăriți Republica pe Threads

Urmăriți Republica pe canalul de WhatsApp 

Abonează-te la newsletterul Republica.ro

Primește cele mai bune articole din partea autorilor.



Îți recomandăm

Cristian Păun - ASE

„Magistrații sunt puși să valideze constituțional o măsură care e împotriva lor. (…) E un conflict de interese evident, care nu știu cum se poate rezolva.” Foto: Facebook Cristian Păun

Citește mai mult

Educatie-

Vă scriu dintre bănci încă pline de firimituri, foi mototolite și carioci fără capac. E liniște acum, copiii sunt la ora de sport, dar am în urechi încă agitația lor de dimineață, cu ghiozdane care se trântesc și întrebări puse pe fugă: „Domnu’, azi citim din poveste?”, „Domnu’, mi s-a rupt creionul, pot să iau altul?”

Citește mai mult

Transformare digitală

Digitalizarea în România avansează cu viteze diferite în sectorul public și cel privat. Firmele private în special din industriile bancară, sănătate sau retail au fost forțate de împrejurări concurența acerbă să se transforme digital, dar instituțiile de stat sunt încă prinse în inerția birocrației și lipsa de viziune strategică. În mediul privat, digitalizarea nu mai este un moft, ci o necesitate pentru scalare și eficiență. În sistemul public lipsa bugetelor multianuale și absența ownership-ului fac implementarea proiectelor de IT un proces greoi sau chiar eșuează (foto: Shutterstock).

Citește mai mult

”Cravata galbenă”

”Cravata galbenă”, filmul regizat de Serge Ioan Celebidachi, fiul marelui dirijor, Sergiu Celibidache, este o biografie cinematografică și, în același timp, o confesiune; o ”partitură” a memoriei naționale scrisă cu ”notele” unui destin încercat. Dincolo de cronologia unei vieți extraordinare, filmul este o introspecție despre libertate și identitate și despre România care a dăruit lumii figuri emblematice și genii; dar pe care nu a prea știut să le păstreze acasă.

Citește mai mult