Ilan Laufer, ministrul pentru Mediul de Afaceri, Comerț și Antreprenoriat, a declarat în timpul emisiunii „În fața ta”, de la Digi24, că „anumite branduri de haine sunt mai scumpe cu până la 30%, unele chiar cu până la 50%, în România”, chiar și atunci când respectivele haine sunt produse aici.
„Lanțul producției în România nu afectează și nu reflectă costul, inclusiv un brand foarte mare, inclusiv Zara, are undeva la 30% din producție în România și asta nu înseamna prețuri mai mici aici (...) Decât în Spania în mod special, pentru că proprietarul acestui brand este Amancio Ortega și e spaniol și aplică o politică de discount a prețurilor. Prețurile pentru Zara în Spania și Portugalia sunt cu 30% mai ieftine decât în alte țări. Sunt mai scumpe în România”, a afirmat Ilan Laufer.
Ministrul pentru Mediul de Afaceri a fost întrebat de moderatori de ce sunt prețurile atât de mari în mallurile din România. „Vânzarea online a crescut însă anumite branduri aplică și online aceeași politică. Însă cel mai des noi nu avem compania-mamă în România, ci avem companii care sunt francizate și costurile de franciză sunt destul de ridicate, le permit o flexibilitate redusă de a face reduceri și prețuri competitive. Al doilea, în România există și costuri de logistică mai ridicate față de alte țări și atunci în clipa în care aduci o marfă de la distanță foarte mare, China spre exemplu, costul crește semnificativ”, a răspuns el.
Acesta a mai spus însă că și prețul unei cămăși aduse din Moldova crește atunci când ajunge pe raft în AFI Cotroceni de 3,5-4,5 ori.
Ilan Laufer e fondatorul companiei Retail Group și cel care a intermediat intrarea retailerului de îmbrăcăminte H&M în România.
Urmăriți Republica pe Google News
Urmăriți Republica pe Threads
Urmăriți Republica pe canalul de WhatsApp
Alătură-te comunității noastre. Scrie bine și argumentat și poți fi unul dintre editorialiștii platformei noastre.
Asta e când nu poți să pui în fruntea ”mediului de afaceri” decât un absolvent de educație fizică.