Sari la continut

Republica împlinește 10 ani

Un deceniu în care am ținut deschis un spațiu rar în România: unul al ideilor curate, al argumentelor care nu se tem de lumină și al vocilor care gândesc cu adevărat. Într-o vreme în care zgomotul crește, noi am mizat pe ceea ce contează: conținut de calitate, autentic, fără artificii, libertate de gândire, profunzime în loc de superficialitate. Pentru că doar așa România poate merge înainte. Să rămânem împreună într-un loc al reflecției, al întrebărilor care incomodează și al conversațiilor care schimbă ceva. Scrie, întreabă, contestă, propune. 
Republica îți aparține. De 10 ani și pentru anii care vin.

Ministru din Guvernul Tudose: „Anumite branduri de haine sunt mai scumpe cu până la 30%, unele chiar cu până la 50%, în România”

Ilan Laufer, ministrul pentru Mediul de Afaceri, Comerț și Antreprenoriat, a declarat în timpul emisiunii „În fața ta”, de la Digi24, că „anumite branduri de haine sunt mai scumpe cu până la 30%, unele chiar cu până la 50%, în România”, chiar și atunci când respectivele haine sunt produse aici. 

„Lanțul producției în România nu afectează și nu reflectă costul, inclusiv un brand foarte mare, inclusiv Zara, are undeva la 30% din producție în România și asta nu înseamna prețuri mai mici aici (...) Decât în Spania în mod special, pentru că proprietarul acestui brand este Amancio Ortega și e spaniol și aplică o politică de discount a prețurilor. Prețurile pentru Zara în Spania și Portugalia sunt cu 30% mai ieftine decât în alte țări. Sunt mai scumpe în România”, a afirmat Ilan Laufer. 

Ministrul pentru Mediul de Afaceri a fost întrebat de moderatori de ce sunt prețurile atât de mari în mallurile din România. „Vânzarea online a crescut însă anumite branduri aplică și online aceeași politică. Însă cel mai des noi nu avem compania-mamă în România, ci avem companii care sunt francizate și costurile de franciză sunt destul de ridicate, le permit o flexibilitate redusă de a face reduceri și prețuri competitive. Al doilea, în România există și costuri de logistică mai ridicate față de alte țări și atunci în clipa în care aduci o marfă de la distanță foarte mare, China spre exemplu, costul crește semnificativ”, a răspuns el.

Acesta a mai spus însă că și prețul unei cămăși aduse din Moldova crește atunci când ajunge pe raft în AFI Cotroceni de 3,5-4,5 ori. 

Ilan Laufer e fondatorul companiei Retail Group și cel care a intermediat intrarea retailerului de îmbrăcăminte H&M în România.

Urmăriți Republica pe Google News

Urmăriți Republica pe Threads

Urmăriți Republica pe canalul de WhatsApp 

Abonează-te la newsletterul Republica.ro

Primește cele mai bune articole din partea autorilor.

Comentarii. Intră în dezbatere
  • check icon
    De la evreul ăsta pus într-o funcție oficială aștept un gheșeft, o „mișcare”, adică să și facă ceva ca să scadă de exemplu prețurile Zara în România. :)
    • Like 0
  • Ilan Laufer este evreu, nu? Mă dezamăgește! În ”costul” unui produs intră și transportul, dar nu menționează. Să vinzi în țara care produce mai ieftin, mai scump e o treabă interesantă. Ori negociatorul a fost deosebit de prost ori e o mega șpagă pe undeva ori cumpărătorii sunt snobi.
    Asta e când nu poți să pui în fruntea ”mediului de afaceri” decât un absolvent de educație fizică.
    • Like 0
  • check icon
    Nonsalanta cu care factorii de conducere din tara noastra recunosc faptul ca la noi totul e mai scump si de multe ori de calitate mai proasta fata de tarile occidentale...este dezarmanta.
    • Like 0


Îți recomandăm

Transformare digitală

Digitalizarea în România avansează cu viteze diferite în sectorul public și cel privat. Firmele private în special din industriile bancară, sănătate sau retail au fost forțate de împrejurări concurența acerbă să se transforme digital, dar instituțiile de stat sunt încă prinse în inerția birocrației și lipsa de viziune strategică. În mediul privat, digitalizarea nu mai este un moft, ci o necesitate pentru scalare și eficiență. În sistemul public lipsa bugetelor multianuale și absența ownership-ului fac implementarea proiectelor de IT un proces greoi sau chiar eșuează (foto: Shutterstock).

Citește mai mult

 expert contabil

Pentru fiecare 10.000 de lei distribuiți, impozitul crește de la 1.111 lei la 1.905 lei, iar firmele trebuie să verifice activul net și capitalul social înainte de a face orice distribuție. „Cota de 16% intră în vigoare de la 1 ianuarie, dar se aplică pentru dividendele distribuite după 1 ianuarie. Or, ce dividende pot eu să distribui în ianuarie? Pe cele din trimestru IV, cele care se formează chiar acum”, explică expertul contabil.

Citește mai mult

Pălărie de damă

Copiii mamei soacre și-au confruntat notițele abia după înmormântare. Adevărul i-a eliberat, au urât-o pentru câteva ore, dar prevederile testamentare și o ladă de șampanie vintage, scumpă, cumpărată chiar de soacră-mea pentru ocazie, a mai atenuat șocul și a netezit o parte din drumul spre vindecare. (Foto: Profimedia Images)

Citește mai mult