Sari la continut

Republica împlinește 10 ani

Un deceniu în care am ținut deschis un spațiu rar în România: unul al ideilor curate, al argumentelor care nu se tem de lumină și al vocilor care gândesc cu adevărat. Într-o vreme în care zgomotul crește, noi am mizat pe ceea ce contează: conținut de calitate, autentic, fără artificii, libertate de gândire, profunzime în loc de superficialitate. Pentru că doar așa România poate merge înainte. Să rămânem împreună într-un loc al reflecției, al întrebărilor care incomodează și al conversațiilor care schimbă ceva. Scrie, întreabă, contestă, propune. 
Republica îți aparține. De 10 ani și pentru anii care vin.

Ministru din Guvernul Tudose: „Anumite branduri de haine sunt mai scumpe cu până la 30%, unele chiar cu până la 50%, în România”

Ilan Laufer, ministrul pentru Mediul de Afaceri, Comerț și Antreprenoriat, a declarat în timpul emisiunii „În fața ta”, de la Digi24, că „anumite branduri de haine sunt mai scumpe cu până la 30%, unele chiar cu până la 50%, în România”, chiar și atunci când respectivele haine sunt produse aici. 

„Lanțul producției în România nu afectează și nu reflectă costul, inclusiv un brand foarte mare, inclusiv Zara, are undeva la 30% din producție în România și asta nu înseamna prețuri mai mici aici (...) Decât în Spania în mod special, pentru că proprietarul acestui brand este Amancio Ortega și e spaniol și aplică o politică de discount a prețurilor. Prețurile pentru Zara în Spania și Portugalia sunt cu 30% mai ieftine decât în alte țări. Sunt mai scumpe în România”, a afirmat Ilan Laufer. 

Ministrul pentru Mediul de Afaceri a fost întrebat de moderatori de ce sunt prețurile atât de mari în mallurile din România. „Vânzarea online a crescut însă anumite branduri aplică și online aceeași politică. Însă cel mai des noi nu avem compania-mamă în România, ci avem companii care sunt francizate și costurile de franciză sunt destul de ridicate, le permit o flexibilitate redusă de a face reduceri și prețuri competitive. Al doilea, în România există și costuri de logistică mai ridicate față de alte țări și atunci în clipa în care aduci o marfă de la distanță foarte mare, China spre exemplu, costul crește semnificativ”, a răspuns el.

Acesta a mai spus însă că și prețul unei cămăși aduse din Moldova crește atunci când ajunge pe raft în AFI Cotroceni de 3,5-4,5 ori. 

Ilan Laufer e fondatorul companiei Retail Group și cel care a intermediat intrarea retailerului de îmbrăcăminte H&M în România.

Urmăriți Republica pe Google News

Urmăriți Republica pe Threads

Urmăriți Republica pe canalul de WhatsApp 

Abonează-te la newsletterul Republica.ro

Primește cele mai bune articole din partea autorilor.

Comentarii. Intră în dezbatere
  • check icon
    De la evreul ăsta pus într-o funcție oficială aștept un gheșeft, o „mișcare”, adică să și facă ceva ca să scadă de exemplu prețurile Zara în România. :)
    • Like 0
  • Ilan Laufer este evreu, nu? Mă dezamăgește! În ”costul” unui produs intră și transportul, dar nu menționează. Să vinzi în țara care produce mai ieftin, mai scump e o treabă interesantă. Ori negociatorul a fost deosebit de prost ori e o mega șpagă pe undeva ori cumpărătorii sunt snobi.
    Asta e când nu poți să pui în fruntea ”mediului de afaceri” decât un absolvent de educație fizică.
    • Like 0
  • check icon
    Nonsalanta cu care factorii de conducere din tara noastra recunosc faptul ca la noi totul e mai scump si de multe ori de calitate mai proasta fata de tarile occidentale...este dezarmanta.
    • Like 0


Îți recomandăm

Fady Fady Chreih | Reginamaria.ro

De la etajul 17 al unei clădiri emblematice din Nordul Bucureștiului, orașul pare mai verde și mai ordonat. Fady Chreih, CEO-ul Rețelei private de sănătate Regina Maria, îmi povestește, într-un interviu pentru platforma republica.ro, despre cum s-a transformat o afacere locală lansată în toamna lui 1995 într-un motor al unei schimbări culturale- a redefinit ce înseamnă să fii pacient, medic și angajator într-o Românie care se caută încă pe sine și face eforturi să găsească răspunsuri la întrebări dificile în istoria sa de după 1990. În 20230, Regina Maria vizează afaceri de 1 miliard de euro, dublu față de astăzi.

Citește mai mult

fermierul din Sânbenedic

Într‑o Românie în care încă ne mai întrebăm cum rămâne cu agricultura noastră, poveştile oamenilor care se încăpăţânează să construiască ceva aici, la noi acasă, capătă valoare. La Republica am tot scris despre antreprenori, despre profesori, despre doctori, despre tineri plecaţi şi întorşi, încercând să arătăm că se poate. E și cazul lui Adi Lupean, ne arată tuturor că se poate.

Citește mai mult

 Mândra Chic

Povestea Mândra Chic începe cu un moment aparent banal, dar care a schimbat totul. Alina Zară își amintește scena de acum mai bine de 15 ani: mătușa Cornelia răsfoia un număr al revistei Vogue, unde a văzut „o rochie de dantelă de Miuccia Prada” ...

Citește mai mult

Foto CTP

130 de milioane de accesări, atât fac pe net postările care zic ce bine i-ar fi fost României dacă Ceaușescu ar fi rămas președinte după `89. Blocuri de locuințe fără număr, autostrăzi, hidrocentrale, fabrici de avioane și televizoare românești, metrouri la Cluj, Timișoara și Iași, țară suverană. Nenumărați tineri iau de bune toate astea.

Citește mai mult

articol audio
play icon mic icon telefon mobil -

Atunci când achiziționăm anumite bunuri prin intermediul firmei, este important să înțelegem beneficiile fiscale potențiale, dar și limitele legale. Trebuie subliniat de la început că nu orice cheltuială poate fi justificată pe o societate comercială; Codul Fiscal prevede că achizițiile trebuie să fie direct legate de desfășurarea activității și de domeniul de activitate al firmei. foto: Maria Kraynova / imageBROKER / Profimedia

Citește mai mult