Sari la continut

Descoperă habits by Republica

Vă invităm să intrați în comunitatea habits, un spațiu în care înveți, găsești răspunsuri și resurse pentru a fi mai bun, pentru a avea o viață mai sănătoasă.

Ministrul Transporturilor, Cătălin Drulă, începe restructurarea tuturor companiilor cu pierderi din subordine: „Nu mi se pare normal ca doar cei de la privat să strângă cureaua”

Catalin Drula - Foto: captura Facebook

Foto: captura Facebook

Ministrul Transporturilor, Cătălin Drulă, a declarat vineri că toate companiile din subordinea instituției care au pierderi de sute de milioane de lei - o parte din cauza pandemiei - trebuie să realizeze și să  transmită un plan de reformă și restructurare.

Aceeași solicitare a venit recent și din partea premierului Florin Cîțu. „Pregătim bugetul pentru 2021. Toate priorităţile din programul de guvernare vor avea finanţare. În acelaşi timp, apare o modificare importantă. Companiile de stat cu pierderi primesc resurse de la buget doar în baza unui plan de restructurare/reformă. Vă spun clar tuturor. Fiecare proces de restructurare pe care îl voi dispune o să fie monitorizat şi judecat în Guvern", a scris recent Cîţu, pe Facebook.

„În fiecare an am ajuns să punem sume enorme de la buget ca subvenţii sau forme echivalente de compensare de la bugetul de stat şi nu mai putem avea aceste găuri negre. Trebuie să ajungem la o eficienţă şi o normalitate cu aceste companii. Până la urmă sunt bani din taxele noastre. Aşadar, pe masa ministerului sunt teme grele", a spus Cătălin Drulă într-o conferință de presă.

Ministrul Transporturilor a subliniat că este nemulțumit de activitatea Tarom, care are pierderi de 431 de milioane de lei, dar și de ce se întâmplă la Romatsa, CFR Marfă și Compania Națională Aeroporturi București.

Cătălin Drulă a punctat că nu este normal ca doar companiile private să „strângă cureaua” în pandemie, iar cei de la stat să aibă salarii mari și prime, din banii tuturor românilor.

„Este vorba despre TAROM, unde sunt pierderi de 431 de milioane, CFR Marfă, Romatsa, Aeroportul București. La început de pandemie s-a vorbit de strâns cureaua. Nu mi se pare normal ca doar cei de la privat să strângă cureaua, nu mi se pare normal să nu reduci salariile, primele. Este vorba de banii noștri, ai tuturor”, a mai spus ministrul Transporturilor, notează spotmedia.ro.

Urmăriți Republica pe Google News

Urmăriți Republica pe Threads

Urmăriți Republica pe canalul de WhatsApp 

Îți recomandăm
Abonează-te la newsletterul Republica.ro

Primește cele mai bune articole din partea autorilor.

Comentarii. Intră în dezbatere
  • Bravo! In sfarsit unul care doreste da faca ordine la Tarom, marele amncator de bani publici, in timp ce angajatii de acolo au salarii nerusinat de mari si multiple alte avantaje, cum ar fi calatorii gratuite cu crusele Tarom pentru diverse destinatii. De zeci de ani se tot inecarca restructurarea Tarom, punerea ei macar pe zero daca nu pe profit, dar continua sa aduca pierderi uraise la bugetul de stat. Din punctul meu de vedere, e foarte simplu: nu suntem in stare sa avem o companie decenta de transport aerian (din punct de vedere financiar) nu o mai avem si gata!!!!! E vreo nenorocire nationala??? Nici vorba.... Oare ce s-ar putea face din banii pierduti de Tarom in fiecare an? Spitale, drumuri, inlocuirea conductelor de la Radet (sau cum s-o mai chema acum.), tot felul de lucruri de care sigur oamenii au mai multa nevoie decat de o companie de transport aerian perdanta....
    • Like 0


Îți recomandăm

Vegeterra

Etica muncii e sfântă pentru dl. Szocs Jozsef: „Degeaba ai pământ dacă nu îl muncești”. De altfel, în zonă puține suprafețe de teren zac necultivate. „Pe aici nu prea sunt pământuri lăsate pârloagă”.

Citește mai mult

Guvernul Ciolacu Inquam

România fierbe de un an. A fiert politic, apoi instituțional, bugetar și, în cele din urmă, economic. În doar 12 luni, economia și societatea au intrat într-o spirală a degradării. Iar în centrul acestui haos se află Guvernul Ciolacu — un guvern care a reușit să cheltuiască peste 70 de miliarde de euro în plus, fără să lase urme clare de dezvoltare sau de bunăstare! Foto: Inquam Photos/Octav Ganea

Citește mai mult

Ferma Cernat

În ciuda tuturor costurilor și dificultăților, am simțit la acești oameni o dragoste profundă pentru pământul care ne hrănește pe toți. „Banii au un singur dezavantaj: nu se pot mânca”, râde dl. Moldovan.

Citește mai mult

articol audio
play icon mic icon Shelly la BT Talks

În cel mai nou episod al podcastului economic al Băncii Transilvania, BT Business Talks, am stat de vorbă cu Andrei „Selly” Șelaru despre transformarea din creator de conținut în antreprenor, despre Beach, Please și despre Nibiru – proiectul unei stațiuni private lângă Costinești, gândită ca o platformă de divertisment cu standarde unitare, mix de evenimente și o infrastructură permanentă.

Citește mai mult

Guvernul Ciolacu 2 și Iohannis

Efectele catastrofale ale guvernului-rotativă, cu premierii Ciucă - Ciolacu și miniștrii de Finanțe Cîciu - Boloș, ultimii învârtiți apoi pe la Fonduri Europene, se văd cu ochiul liber. În 2025, 7% din veniturile bugetare totale merg spre plata dobânzilor pentru datoriile contractate de România, față de 5% în 2024.

Citește mai mult