Sari la continut

Află ce se publică nou în Republica!

În fiecare dimineață, îți scrie unul dintre autorii fondatori ai platformei. Cristian Tudor Popescu, Claudiu Pândaru, Florin Negruțiu și Alex Livadaru sunt cei de la care primești emailul zilnic și cei cărora le poți trimite observațiile, propunerile, ideile tale.

Ministrul Transporturilor, Cătălin Drulă, începe restructurarea tuturor companiilor cu pierderi din subordine: „Nu mi se pare normal ca doar cei de la privat să strângă cureaua”

Catalin Drula - Foto: captura Facebook

Foto: captura Facebook

Ministrul Transporturilor, Cătălin Drulă, a declarat vineri că toate companiile din subordinea instituției care au pierderi de sute de milioane de lei - o parte din cauza pandemiei - trebuie să realizeze și să  transmită un plan de reformă și restructurare.

Aceeași solicitare a venit recent și din partea premierului Florin Cîțu. „Pregătim bugetul pentru 2021. Toate priorităţile din programul de guvernare vor avea finanţare. În acelaşi timp, apare o modificare importantă. Companiile de stat cu pierderi primesc resurse de la buget doar în baza unui plan de restructurare/reformă. Vă spun clar tuturor. Fiecare proces de restructurare pe care îl voi dispune o să fie monitorizat şi judecat în Guvern", a scris recent Cîţu, pe Facebook.

„În fiecare an am ajuns să punem sume enorme de la buget ca subvenţii sau forme echivalente de compensare de la bugetul de stat şi nu mai putem avea aceste găuri negre. Trebuie să ajungem la o eficienţă şi o normalitate cu aceste companii. Până la urmă sunt bani din taxele noastre. Aşadar, pe masa ministerului sunt teme grele", a spus Cătălin Drulă într-o conferință de presă.

Ministrul Transporturilor a subliniat că este nemulțumit de activitatea Tarom, care are pierderi de 431 de milioane de lei, dar și de ce se întâmplă la Romatsa, CFR Marfă și Compania Națională Aeroporturi București.

Cătălin Drulă a punctat că nu este normal ca doar companiile private să „strângă cureaua” în pandemie, iar cei de la stat să aibă salarii mari și prime, din banii tuturor românilor.

„Este vorba despre TAROM, unde sunt pierderi de 431 de milioane, CFR Marfă, Romatsa, Aeroportul București. La început de pandemie s-a vorbit de strâns cureaua. Nu mi se pare normal ca doar cei de la privat să strângă cureaua, nu mi se pare normal să nu reduci salariile, primele. Este vorba de banii noștri, ai tuturor”, a mai spus ministrul Transporturilor, notează spotmedia.ro.

Urmăriți Republica pe Google News

Urmăriți Republica pe Threads

Urmăriți Republica pe canalul de WhatsApp 

Îți recomandăm
Abonează-te la newsletterul Republica.ro

Primește cele mai bune articole din partea autorilor.

Comentarii. Intră în dezbatere
  • Bravo! In sfarsit unul care doreste da faca ordine la Tarom, marele amncator de bani publici, in timp ce angajatii de acolo au salarii nerusinat de mari si multiple alte avantaje, cum ar fi calatorii gratuite cu crusele Tarom pentru diverse destinatii. De zeci de ani se tot inecarca restructurarea Tarom, punerea ei macar pe zero daca nu pe profit, dar continua sa aduca pierderi uraise la bugetul de stat. Din punctul meu de vedere, e foarte simplu: nu suntem in stare sa avem o companie decenta de transport aerian (din punct de vedere financiar) nu o mai avem si gata!!!!! E vreo nenorocire nationala??? Nici vorba.... Oare ce s-ar putea face din banii pierduti de Tarom in fiecare an? Spitale, drumuri, inlocuirea conductelor de la Radet (sau cum s-o mai chema acum.), tot felul de lucruri de care sigur oamenii au mai multa nevoie decat de o companie de transport aerian perdanta....
    • Like 0


Îți recomandăm

E.ON predictibilitate facturi

Din 1 iulie, jocul s-a schimbat complet în piața energiei. Asta înseamnă că furnizorii nu mai practică tarife reglementate, iar prețurile se stabilesc liber, în funcție de evoluția pieței. Da, asta a însemnat și facturi mai piperate pentru mulți dintre noi, așa că apare întrebarea firească: ce putem face ca să avem mai mult control asupra facturii lunare?

Citește mai mult

Fără poveste nu există design

Ezio Manzini este una dintre cele mai influente voci globale în domeniul designului pentru sustenabilitate și inovare socială. Profesor emerit la Politecnico di Milano și fost profesor de Design Industrial la Universitatea de Arte din Londra, Manzini a revoluționat modul în care înțelegem rolul designului în societate. Fondator al DESIS (Design for Social Innovation and Sustainability), o rețea internațională prezentă în peste 50 de universități din întreaga lume, el a fost printre primii care au articulat viziunea designului ca instrument de transformare socială și ecologică. Cărțile sale, printre care ”Design, When Everybody Designs" și "Politics of the Everyday", au devenit texte esențiale pentru designeri, arhitecți și inovatori sociali. Cu o carieră de peste patru decenii dedicată explorării modurilor în care designul poate facilita tranziția către o societate mai sustenabilă și mai justă, Manzini continuă să inspire generații de profesioniști să regândească relația dintre design, comunitate și mediu.

Citește mai mult

Hektar

Traian F1- gogoșarul rotund cu pulpă groasă, Kharpatos 1- ardeii lungi de un roșu intens la maturitate, Minerva F1- vânăta subțire cu semințe puține și miez alb, Prut F1- castravetele care nu se amărăște când îl arde soarele, Burebista- pepeni ovali cu coajă verde și miez zemos, Valahia F1, Daciana F1, Napoca F1. Zeci de soiuri hibrid de legume care poartă nume românești sunt realizate în serele private de cercetare HEKTAR, de lângă Câmpia Turzii.

Citește mai mult

Mara Barbos Niculescu

În România lui „învățăm simultan”- în aceeași oră, unii copii rezolvă probleme, iar alții silabisesc primele propoziții. Discuția cu Mara Barbos Niculescu (Director Regional Centru-Vest, Teach for Romania) oferă o imagine mai puțin vorbită la nivelul societății despre ceea ce se întâmplă în școlile vulnerabile. Clivajele adânci dintre comunități, decalajele de literație și numerație te obligă la gimnaziu, ca profesor, ori să înveți să construiești baza – citit, scris, socotit, ori să cauți sprijin din partea unui specialist.

Citește mai mult

Cartierul perfect

Nu e doar un loc pe hartă, ci o combinație de elemente care ne fac să ne simțim acasă, în siguranță și conectați. „Cartierul perfect” nu e o utopie, ci o lecție sau un model de locuire la comun. E o alfabetizare, spune Alexandru Belenyi, arhitectul care a coordonat, la inițiativa Storia, un proiect curajos în România încercând să răspundă la întrebarea: Ce înseamnă ”perfect” când e vorba de locuire?

Citește mai mult