Sari la continut

La 9 ani de Republica, întrebăm: ChatGPT la urne – Ce ar vota inteligența artificială? Dar tu?

De 9 ani, Republica construiește o comunitate în care ideile prind glas și dezbaterile autentice fac diferența. Anul acesta, facem un experiment: l-am întrebat pe ChatGPT cum ar vota la alegerile din România. Însă întrebarea cea mai importantă rămâne pentru tine: cum alegi tu viitorul? Scrie, alătură-te conversației și hai să schimbăm România împreună!

Ministrul Transporturilor, Cătălin Drulă, începe restructurarea tuturor companiilor cu pierderi din subordine: „Nu mi se pare normal ca doar cei de la privat să strângă cureaua”

Catalin Drula - Foto: captura Facebook

Foto: captura Facebook

Ministrul Transporturilor, Cătălin Drulă, a declarat vineri că toate companiile din subordinea instituției care au pierderi de sute de milioane de lei - o parte din cauza pandemiei - trebuie să realizeze și să  transmită un plan de reformă și restructurare.

Aceeași solicitare a venit recent și din partea premierului Florin Cîțu. „Pregătim bugetul pentru 2021. Toate priorităţile din programul de guvernare vor avea finanţare. În acelaşi timp, apare o modificare importantă. Companiile de stat cu pierderi primesc resurse de la buget doar în baza unui plan de restructurare/reformă. Vă spun clar tuturor. Fiecare proces de restructurare pe care îl voi dispune o să fie monitorizat şi judecat în Guvern", a scris recent Cîţu, pe Facebook.

„În fiecare an am ajuns să punem sume enorme de la buget ca subvenţii sau forme echivalente de compensare de la bugetul de stat şi nu mai putem avea aceste găuri negre. Trebuie să ajungem la o eficienţă şi o normalitate cu aceste companii. Până la urmă sunt bani din taxele noastre. Aşadar, pe masa ministerului sunt teme grele", a spus Cătălin Drulă într-o conferință de presă.

Ministrul Transporturilor a subliniat că este nemulțumit de activitatea Tarom, care are pierderi de 431 de milioane de lei, dar și de ce se întâmplă la Romatsa, CFR Marfă și Compania Națională Aeroporturi București.

Cătălin Drulă a punctat că nu este normal ca doar companiile private să „strângă cureaua” în pandemie, iar cei de la stat să aibă salarii mari și prime, din banii tuturor românilor.

„Este vorba despre TAROM, unde sunt pierderi de 431 de milioane, CFR Marfă, Romatsa, Aeroportul București. La început de pandemie s-a vorbit de strâns cureaua. Nu mi se pare normal ca doar cei de la privat să strângă cureaua, nu mi se pare normal să nu reduci salariile, primele. Este vorba de banii noștri, ai tuturor”, a mai spus ministrul Transporturilor, notează spotmedia.ro.

Urmăriți Republica pe Google News

Urmăriți Republica pe Threads

Urmăriți Republica pe canalul de WhatsApp 

Îți recomandăm
Abonează-te la newsletterul Republica.ro

Primește cele mai bune articole din partea autorilor.

Comentarii. Intră în dezbatere
  • Bravo! In sfarsit unul care doreste da faca ordine la Tarom, marele amncator de bani publici, in timp ce angajatii de acolo au salarii nerusinat de mari si multiple alte avantaje, cum ar fi calatorii gratuite cu crusele Tarom pentru diverse destinatii. De zeci de ani se tot inecarca restructurarea Tarom, punerea ei macar pe zero daca nu pe profit, dar continua sa aduca pierderi uraise la bugetul de stat. Din punctul meu de vedere, e foarte simplu: nu suntem in stare sa avem o companie decenta de transport aerian (din punct de vedere financiar) nu o mai avem si gata!!!!! E vreo nenorocire nationala??? Nici vorba.... Oare ce s-ar putea face din banii pierduti de Tarom in fiecare an? Spitale, drumuri, inlocuirea conductelor de la Radet (sau cum s-o mai chema acum.), tot felul de lucruri de care sigur oamenii au mai multa nevoie decat de o companie de transport aerian perdanta....
    • Like 0


Îți recomandăm

Solar Resources

„La 16 ani, stăteam de pază la porumbi. Voiam să-mi iau o motocicletă și tata m-a pus la muncă. Aveam o bicicletă cu motor și un binoclu și dădeam roată zi și noapte să nu intre cineva cu căruța în câmp. Că așa se fura: intrau cu căruța în mijlocul câmpului, să nu fie văzuți, făceau o grămadă de pagubă, călcau tot porumbul. Acum vă dați seama că tata nu-și punea mare bază în mine, dar voia să mă facă să apreciez valoarea banului și să-mi cumpăr motocicleta din banii câștigați de mine”.

Citește mai mult

Octavian apolozan

Tavi, un tânăr din Constanța, și-a îndeplinit visul de a studia în străinătate, fiind în prezent student la Universitatea Tehnică din Delft (TU Delft), Olanda, una dintre cele mai renumite instituții de învățământ superior din Europa. Drumul său către această prestigioasă universitate a început încă din liceu, când și-a conturat pasiunea pentru matematică și informatică.

Citește mai mult

Green Steps

100.000 de români au participat la marcarea a 100 de kilometri din traseul Via Transilvanica într-un mod ingenios. „Drumul care unește”, este un traseu turistic de lungă distanță, care traversează România pe diagonală, de la Putna la Drobeta Turnu Severin și este destinat drumeției pe jos, cu bicicleta sau călare. Via Transilvanica este semnalizată cu marcaje vopsite și stâlpi indicatori. Pe parcursul drumeției, călătorii vizitează ceea ce constructorii spun că este cea mai lungă galerie de artă din lume, pentru că la fiecare kilometru se găsește o bornă din andezit sculptată individual.

Citește mai mult