Sari la continut

Descoperă habits by Republica

Vă invităm să intrați în comunitatea habits, un spațiu în care înveți, găsești răspunsuri și resurse pentru a fi mai bun, pentru a avea o viață mai sănătoasă.

Ministrul Transporturilor, singur Cuc în fața ziariștilor din Iași: „- Când ați mers opt ore cu trenul vara, fără aer condiționat, domnule ministru? Când ați stat 2 ore în câmp fără ca cineva de la CFR să vă spună ce se întâmplă?…”

Răzvan Cuc, conferință

Foto: George Călin/ Inquam Photos

Partea I. Blocaj al premierului Dăncilă, când jurnaliștii de la Iași au luat-o la bani mărunți: „Cât a costat transportul dumneavoastră de la București la Iași cu elicopterul?” „- Poftim?”

Sunt un om obișnuit. Merg cu transportul public, cu trenul și când e urgență cu microbuzele companiilor private. Pe CFR e din ce în ce mai rău. Gările se dărâmă peste oameni. Stații închise. Locomotive care iau foc. Vara fără aer condiționat și cu ferestrele blocate. Toalete care put. Iarna merge aerul condiționat de ai impresia că CFR îți oferă gratuit criosaună. Iar din Iași, ca să ajungi la București sau la Târgu Mureș, faci mai mult ca pe vremea lui Carol I.

Nu știi, cu CFR, când ajungi. Manualul de jurnalism editat de Universitatea din Lille spune că ai o știre când un tren întârzie. La noi ai o știre când un tren ajunge la timp. 

Ministrul Răzvan Cuc la Iași. Luat la întrebări de jurnaliști.

- Când modernizați CFR?

Ministrul Cuc răspunde cu întrebări:

- De ce sunt proteste ale angajaților și sindicaliștilor?De ce sunt? Că s-au dat măriri de salariu? Haideți să ne uităm și la productivitatea muncii. Că văd tot timpul că atunci când e nemulțumită o anumită grupare imediat fac un scandal în presă și zic că sunt nemulțumiți. Haideți să ne uităm la productivitate că acum, de exemplu, se evaluează productivitatea angajaților din companii. Pentru că totodată nu vrem să admitem un alt aspect, că este un număr mare de persoane care lucrează la aceste companii de stat și s-au început restructurările. A început Taromul, va urma săptămâna viitoare CNAIR. Vor urma toate companiile la periat. Să vedem cum își câștigă fiecare bănuțul și cum îl muncește. Cum își fac munca cei de la Iași, Craiova, Ilfov!

- Sunt proteste!

- Haideți să vedem ce se întâmplă cu aceste companii. Ele primesc niște comenzi de la CFR Călători ca să repare sau să administreze material rulant în capacitatea în care ei pot să o facă. Ar fi foarte bine dacă ar fi să se livreze la timp aceste locomotive pentru că noi avem material rulant performant și aici Ministerul Transporturilor a mers pe două direcții. Pe de o parte, avem Autoritatea de Reformă Feroviară, un pachet de 40 de milioane de euro pentru material rulant nou și, pe de altă parte, modernizăm ceea ce este.

- Dar sunt probleme mari la CFR Călători!

- Să spun că toată lumea este mulțumită… Nu toată lumea. Inclusiv oameni din presă îi văd că fac postări despre condițiile de siguranță.

- De ce locomotivele, și mai ales în Moldova, iau foc?

Ministrul Transporturilor ne privește lung.

- Doamnă! O să merg și la Iași pe omologul coridorului 9 pe calea ferată. Domnul director Acsinia care răspunde de infrastuctură este din Iași. Și tocmai faptul că provine de la Regionala Iași… e dispus să ia măsuri în regie proprie pentru ridicarea restricțiilor de viteză și mărirea, implicit, a vitezei pe acest tronson de cale ferată.

- Când vom avea vagoane noi? Locomotive noi?

- Vagoane noi? CFR Călători are o sumă de bani și are niște contracte încheiate cu entitățile din România care modernizează materialul rulant. De la Cluj la Arad, de la Pașcani, de la Grivița. În funcție de capacitatea fiecărui antreprenor dăm comandă pentru modernizare. Sume de la bugetul de stat sunt, comenzile s-au dat, acuma să recepționăm. Lucrurile astea se fac anual. Se modernizează echipamentul anual.

- De ce nu ajunge nimic nou la Iași, în Moldova? În alte zone?

- Cum să nu ajungă nimic nou la Iași?

- Păi v-ați uitat la vagoanele care circulă? Când se va vedea pe traseu?

- Să știți că la fel de supărat sunt și eu și asta i-am cerut directorului și de asta am început să restructurăm la companiile de stat pentru că îmi doresc să restructurăm la companiile de stat. Îmi doresc o eficiență mult mai mare la aceste companii și îmi doresc ca lucrurile să se întîmple mult mai repede.

Ministrul transporturilor dă deoparte microfoanele și pleacă.

Când ați mers opt ore cu trenul vara, fără aer condiționat, domnule ministru?

Ați stat două ore în câmp fără ca cineva de la CFR să vă spună ce se întâmplă!

E tăcere!

Urmăriți Republica pe Google News

Urmăriți Republica pe Threads

Urmăriți Republica pe canalul de WhatsApp 

Abonează-te la newsletterul Republica.ro

Primește cele mai bune articole din partea autorilor.

Comentarii. Intră în dezbatere
  • Nici macar o data nu a raspuns la intrebarea pusa. Intotdeauna total pe langa subiect.
    Stau si ma intreb:oare chiar ne meritam conducatorii pe care ii avem? Stiu ca nu suntem cei mai priceputi in ale politicii dar nu cred totusi ca acest popor merita conducatori de genul celor din sceste vremuri. Imi pastrez speranta pana dupa urmatoarele alegeri...
    • Like 0
  • Fratele mai mare al penibilului are nume de pasare singuratica!
    • Like 2


Îți recomandăm

Transformare digitală

Digitalizarea în România avansează cu viteze diferite în sectorul public și cel privat. Firmele private în special din industriile bancară, sănătate sau retail au fost forțate de împrejurări concurența acerbă să se transforme digital, dar instituțiile de stat sunt încă prinse în inerția birocrației și lipsa de viziune strategică. În mediul privat, digitalizarea nu mai este un moft, ci o necesitate pentru scalare și eficiență. În sistemul public lipsa bugetelor multianuale și absența ownership-ului fac implementarea proiectelor de IT un proces greoi sau chiar eșuează (foto: Shutterstock).

Citește mai mult

 expert contabil

Pentru fiecare 10.000 de lei distribuiți, impozitul crește de la 1.111 lei la 1.905 lei, iar firmele trebuie să verifice activul net și capitalul social înainte de a face orice distribuție. „Cota de 16% intră în vigoare de la 1 ianuarie, dar se aplică pentru dividendele distribuite după 1 ianuarie. Or, ce dividende pot eu să distribui în ianuarie? Pe cele din trimestru IV, cele care se formează chiar acum”, explică expertul contabil.

Citește mai mult

Pălărie de damă

Copiii mamei soacre și-au confruntat notițele abia după înmormântare. Adevărul i-a eliberat, au urât-o pentru câteva ore, dar prevederile testamentare și o ladă de șampanie vintage, scumpă, cumpărată chiar de soacră-mea pentru ocazie, a mai atenuat șocul și a netezit o parte din drumul spre vindecare. (Foto: Profimedia Images)

Citește mai mult