Foto Inquam Photos / George Călin
Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, a declarat, miercuri, că la ultima rectificare bugetară a solicitat 16 miliarde de lei, creându-i emoţii ministrului Finanţelor, Marcel Boloş. Transporturile vor avea până la sfârşitul anului un buget peste 30 de miliarde lei, mai mult decât dublu faţă de anul 2021.
„Să ştiţi că la final de 2021, când am preluat ministerul, bugetul Ministerului Transporturilor era de 14 miliarde. Era cel mai mare de până atunci, că a crescut. Eu cred că anul acesta, adică după 2 ani, finalul anului ne va prinde la Ministerul Transporturilor cu un buget peste 30 de miliarde, deci mai mult decât dublu. De ce? Pentru că sunt foarte multe lucrări deschise şi asta e foarte bine, dar trebuie să rămână în ritmul ăsta mulţi ani de acum încolo, ca să ajungem într-un final să avem o reţea, o infrastructură decentă în România. Altfel băltim, cum s-a băltit şi până acum. De aceea am cerut 16 miliarde la rectificare. I-am cerut domnului Boloş, am crezut că face infarct când a auzit de 16 miliarde. Asta e, dacă vrei să ai şantiere şi vrei să ai autostrăzi şi căi ferate, lucrurile astea costă", a declarat Sorin Grindeanu, scrie Agerpres.
Fără să îi pronunțe numele UMB, ministrul Grindeanu a spus că este o companie care are în execuție 460 de kilometri de autostradă și drum expres. „Eu nu cred că există în Europa vreo companie, astăzi, când vorbim, care să aibă atâta. E o companie care până acum nu doar că şi-a terminat la timp toate lucrările, dar toate lucrările pe care le avea le-a devansat şi contractele au mers aşa cum trebuie. E adevărat că deschizându-se foarte multe şantiere în România avem mai multe provocări, pe de o parte, e o provocare legată de forţa de muncă, aşa cum ştim, avem o mare problemă din acest punct de vedere (...) Gândiţi-vă că doar anul trecut am semnat contracte la Ministerul Transporturilor de 10,3 miliarde de euro, ceea ce înseamnă cât toţi ceilalţi 5 ani dinainte la un loc", a afirmat Sorin Grindeanu.
Urmăriți Republica pe Google News
Urmăriți Republica pe Threads
Urmăriți Republica pe canalul de WhatsApp
Alătură-te comunității noastre. Scrie bine și argumentat și poți fi unul dintre editorialiștii platformei noastre.
De fapt, ce mă mir și eu atâta? Dacă un individ poate conduce ANCOM-ul și ulterior ministerul transporturilor, care e de fapt pregătirea lui ca să semneze competent ca ordonator principal de credite?
Și continuăm să ne mirăm că segmente de autostradă abia date în folosință o iau la vale după prima ploaie... da’ măcar au fost finalizate înainte de termen...