Sari la continut

De șase ani suntem împreună. Vă mulțumim!

Găsim valori comune, sau scriem despre lucruri care ne despart. Ne unesc bunul simț și credința că putem fi mai buni. Suntem Republica, sunteți Republica!

Noul Polidin va avea succes prin investiții masive în marketing, nu prin dezvoltarea unei formule sau forme de prezentare pe care o au deja 100 de competitori

Institutul Cantacuzino

Foto: Inquam Photos

Institutul Cantacuzino, proprietarul mărcii Polidin, a fost cu ani în urmă de talia Institutului Pasteur din Franța și a Institutului Gamaleya din Rusia. Am notat obsedant din 2013 încoace că închiderea producției institutului este un act de trădare a suveranității naționale și economice pentru că a lăsat cale liberă importurilor competiției. Nota bene, piața medicamentelor și a celorlalte produse fabricate odinioară de institut se ridica astăzi la circa 1 miliard de lei și va continua să crească după pandemie.

Ar trebui să bucure știrea că Institutul Cantacuzino înviorează Polidin, cel care a imunizat generația decrețeilor - dar nu este chiar așa. Din păcate, compoziția și modul de fabricație din anii 1990 a mărcii Polidin și a celorlalte produse din institut nu sunt conforme cu standardele de calitate din 2021. Și, subliniez, compoziția și modul de fabricație – la a căror reformulare trebuia să înceapă să se lucreze din 2000 - nu este vorba despre marca în sine care este aur curat.

Așadar, revigorarea Polidinului trebuie făcută înțelegând valoarea mărcii și capitalizarea ei de piață – brand equity – la care se adaugă interesul unui consumator care este tot mai informat.

Pentru că daca veți caută o formula de imunostimulant orice specialist vă poate sugera una, propolis + soc + vitamina C, încă una, propolis + echinaceea + vitamina C, și încă una, propolis + lactobacillus + vitamina C. Nu trebuie investit nici în cercetare de laborator, nici în bioreactoare și nici în echipamente de fabricație, pentru că orice director de dezvoltare din industrie știe cel puțin 5 producători din Europa care pot fabrica sub contract (în “lohn”) o formula originală de tip immunity boost în 10 forme de prezentare atractivă.

Puterea Polidinului stă în MARCĂ, în modul în care se va investi în poziționarea față de consumator într-o piață de publicitate care se ridica, în 2018, la 1,2 miliarde Euro (nenegociat). Banii trebuie dați pe reclamă, nu pe inventarea unor formule sau forme de prezentare pe care deja toți ceilalți importatori le au.

Astfel încât, sfatul către generalii cu multe stele din Institutul Cantacuzino este să nu mai risipească bani în dezvoltare și producție, ci în marketing. Indiferent ce va fi în compoziția Polidin - sau RePolidin, o sugestie pentru like de la tânără generație - acesta, ca și marca, trebuie adus în contemporaneitate, pentru că generația decrețeilor, categoria de vârstă familiara cu numele, oricât de nostalgică ar fi, nu este suficienta pentru un succes de box-office.

Sau, chiar un sfat mai bun, puneți mana pe telefon și sunați la Farmec, întrebați-i cum au reușit să facă din alte doua mărci legendare, Gerovital și Aslavital, fenomene de marketing care se bat de la egal la egal cu toți giganții cosmeticii mondiale.

Abonează-te la newsletterul Republica.ro

Primește cele mai bune articole din partea autorilor.

Comentarii. Intră în dezbatere
  • vad ca te pricepi la toate.Polidinul nu a fost un supliment alimentar .A fost creat si testat de 6 femei minunate .L-au testat pe ele. Nu stiu ce vor sa scoata astia acum cu denumirea de Polidin.Mi se pare un fake produsul care va aparea cu denumirea de Polidin. Personal , am facut Polidin de cateva ori in copilarie si adolescenta dupa raceli insotite de febra.De atunci , n-am mai facut febra niciodata , n-am mai fost gripat niciodata, desi nu mi-am dat interesul sa ma protejez intr-un fel sau altul. Am 57 de ani , racesc foarte greu , nu m-am vaccinat niciodata antigripal ,iar formele usoare de raceala pe care le experimentez ,trec in 2-3 zile fara niciun medicament.
    • Like 0
  • fara banii risipiti pe marketing ci pe dezvoltare si productie vom avea un produs competitiv prin pret mic.
    • Like 0
  • Înainte de orice, Coca Cola se vindea în farmacii. Acum nimeni nu mai are pretenția că este un medicament. După cum recunoaște chiar creatoarea, Polidin poate fi vândut azi cel mult ca tonic, ceea ce se și întâmplă. Toate bune și frumoase, dar dacă stopăm cercetarea pentru marketing, acolo vom da în cele din urmă de prepușii Coca Cola și nu cred că avem vreo tradiție în acea zonă. Știți câte proiecte asemănătoare dau faliment în fiecare an?
    • Like 0
  • ""să nu mai risipească bani în dezvoltare și producție"....matale esti sanatos la cap???
    • Like 4
    • @ Ada Pandele
      Delia MC Delia MC check icon
      Era vorba numai de produsele "pentru imunitate". Care se știu. Roata a fost deja inventată, chiar varianta Polidinului, preparatul francez Luivac ( Polidin e un preparat polibacterian imunomodulator, constituit dintr-un amestec de 13 suspensii bacteriene specii gram-pozitive gram-negative, inactivate termic). Exista un preparat antebelic Omnadin, agreat și de Hitler.
      Cum spune și autorul, la farmacie îți prezintă n produse ori combinații de, oferta e mai mult decât generoasă, doar reclama inspirată și recomandările celor cale le-au folosit ar mai putea face o diferență.
      Reclama (bună) te ridică, reclama (neinspirată) te coboară. Evident dacă are ce. Polidinul are deja un renume iar brandul ar putea fi valorificat. Asta dacă: 1. ce se va vinde sub umbrela Polidin va fi eficient dar și
      2. dacă i se va face reclamă cum trebuie.
      3. Preț atractiv

      https://www.digi24.ro/stiri/
      actualitate/sanatate/institutul-cantacuzino-lucreaza
      -la-noul-polidin-capsule-gelatinoase-si-
      spray-nazal-1641111
      • Like 1


Îți recomandăm

Wantsome

Academia Prietenoasă Wantsome îi invită pe toți cei care își doresc să facă o reconversie profesională în IT sau un upgrade de skill-uri în 2022 să participe gratuit la evenimentul Perfect Week - o săptămână deschisă demonstrativă care aduce oportunități de cunoaștere a universului IT, a mentorilor, a angajatorilor și a foștilor cursanți.

Citește mai mult

Școală modernă

Educația, în toate formele sale, este o investiție, nu o cheltuială. De la nivelul familiei și până la societate în ansamblul ei, toți ar trebui să fim conștienți că fiecare resursă alocată acestui domeniu aduce, aproape fără excepție, plus valoare ce se întoarce la nivel de individ și în comunitate.

Citește mai mult

Apartamente

22 de grade Celsius. Aceasta este temperatura pe care românii din orașe preferă să o aibă iarna în case, conform unui studiu realizat pentru Habits by Republica de Unlock Research.

Citește mai mult