Sari la continut

Încearcă noul modul de căutare din Republica

Folosește noul modul inteligent de căutare din Republica. Primești rezultate în timp ce tastezi și descoperi ceea ce te interesează filtrat pe trei categorii: texte publicate, contributori și subiecte. Încearcă-l și spune-ne cum funcționează, părerea ta ne ajută.

Noul Polidin va avea succes prin investiții masive în marketing, nu prin dezvoltarea unei formule sau forme de prezentare pe care o au deja 100 de competitori

Institutul Cantacuzino

Foto: Inquam Photos

Institutul Cantacuzino, proprietarul mărcii Polidin, a fost cu ani în urmă de talia Institutului Pasteur din Franța și a Institutului Gamaleya din Rusia. Am notat obsedant din 2013 încoace că închiderea producției institutului este un act de trădare a suveranității naționale și economice pentru că a lăsat cale liberă importurilor competiției. Nota bene, piața medicamentelor și a celorlalte produse fabricate odinioară de institut se ridica astăzi la circa 1 miliard de lei și va continua să crească după pandemie.

Ar trebui să bucure știrea că Institutul Cantacuzino înviorează Polidin, cel care a imunizat generația decrețeilor - dar nu este chiar așa. Din păcate, compoziția și modul de fabricație din anii 1990 a mărcii Polidin și a celorlalte produse din institut nu sunt conforme cu standardele de calitate din 2021. Și, subliniez, compoziția și modul de fabricație – la a căror reformulare trebuia să înceapă să se lucreze din 2000 - nu este vorba despre marca în sine care este aur curat.

Așadar, revigorarea Polidinului trebuie făcută înțelegând valoarea mărcii și capitalizarea ei de piață – brand equity – la care se adaugă interesul unui consumator care este tot mai informat.

Pentru că daca veți caută o formula de imunostimulant orice specialist vă poate sugera una, propolis + soc + vitamina C, încă una, propolis + echinaceea + vitamina C, și încă una, propolis + lactobacillus + vitamina C. Nu trebuie investit nici în cercetare de laborator, nici în bioreactoare și nici în echipamente de fabricație, pentru că orice director de dezvoltare din industrie știe cel puțin 5 producători din Europa care pot fabrica sub contract (în “lohn”) o formula originală de tip immunity boost în 10 forme de prezentare atractivă.

Puterea Polidinului stă în MARCĂ, în modul în care se va investi în poziționarea față de consumator într-o piață de publicitate care se ridica, în 2018, la 1,2 miliarde Euro (nenegociat). Banii trebuie dați pe reclamă, nu pe inventarea unor formule sau forme de prezentare pe care deja toți ceilalți importatori le au.

Astfel încât, sfatul către generalii cu multe stele din Institutul Cantacuzino este să nu mai risipească bani în dezvoltare și producție, ci în marketing. Indiferent ce va fi în compoziția Polidin - sau RePolidin, o sugestie pentru like de la tânără generație - acesta, ca și marca, trebuie adus în contemporaneitate, pentru că generația decrețeilor, categoria de vârstă familiara cu numele, oricât de nostalgică ar fi, nu este suficienta pentru un succes de box-office.

Sau, chiar un sfat mai bun, puneți mana pe telefon și sunați la Farmec, întrebați-i cum au reușit să facă din alte doua mărci legendare, Gerovital și Aslavital, fenomene de marketing care se bat de la egal la egal cu toți giganții cosmeticii mondiale.

Urmăriți Republica pe Google News

Urmăriți Republica pe Threads

Urmăriți Republica pe canalul de WhatsApp 

Abonează-te la newsletterul Republica.ro

Primește cele mai bune articole din partea autorilor.

Comentarii. Intră în dezbatere
  • vad ca te pricepi la toate.Polidinul nu a fost un supliment alimentar .A fost creat si testat de 6 femei minunate .L-au testat pe ele. Nu stiu ce vor sa scoata astia acum cu denumirea de Polidin.Mi se pare un fake produsul care va aparea cu denumirea de Polidin. Personal , am facut Polidin de cateva ori in copilarie si adolescenta dupa raceli insotite de febra.De atunci , n-am mai facut febra niciodata , n-am mai fost gripat niciodata, desi nu mi-am dat interesul sa ma protejez intr-un fel sau altul. Am 57 de ani , racesc foarte greu , nu m-am vaccinat niciodata antigripal ,iar formele usoare de raceala pe care le experimentez ,trec in 2-3 zile fara niciun medicament.
    • Like 0
  • fara banii risipiti pe marketing ci pe dezvoltare si productie vom avea un produs competitiv prin pret mic.
    • Like 0
  • Înainte de orice, Coca Cola se vindea în farmacii. Acum nimeni nu mai are pretenția că este un medicament. După cum recunoaște chiar creatoarea, Polidin poate fi vândut azi cel mult ca tonic, ceea ce se și întâmplă. Toate bune și frumoase, dar dacă stopăm cercetarea pentru marketing, acolo vom da în cele din urmă de prepușii Coca Cola și nu cred că avem vreo tradiție în acea zonă. Știți câte proiecte asemănătoare dau faliment în fiecare an?
    • Like 0
  • ""să nu mai risipească bani în dezvoltare și producție"....matale esti sanatos la cap???
    • Like 4
    • @ Ada Pandele
      Delia MC Delia MC check icon
      Era vorba numai de produsele "pentru imunitate". Care se știu. Roata a fost deja inventată, chiar varianta Polidinului, preparatul francez Luivac ( Polidin e un preparat polibacterian imunomodulator, constituit dintr-un amestec de 13 suspensii bacteriene specii gram-pozitive gram-negative, inactivate termic). Exista un preparat antebelic Omnadin, agreat și de Hitler.
      Cum spune și autorul, la farmacie îți prezintă n produse ori combinații de, oferta e mai mult decât generoasă, doar reclama inspirată și recomandările celor cale le-au folosit ar mai putea face o diferență.
      Reclama (bună) te ridică, reclama (neinspirată) te coboară. Evident dacă are ce. Polidinul are deja un renume iar brandul ar putea fi valorificat. Asta dacă: 1. ce se va vinde sub umbrela Polidin va fi eficient dar și
      2. dacă i se va face reclamă cum trebuie.
      3. Preț atractiv

      https://www.digi24.ro/stiri/
      actualitate/sanatate/institutul-cantacuzino-lucreaza
      -la-noul-polidin-capsule-gelatinoase-si-
      spray-nazal-1641111
      • Like 1


Îți recomandăm

Solar Resources

„La 16 ani, stăteam de pază la porumbi. Voiam să-mi iau o motocicletă și tata m-a pus la muncă. Aveam o bicicletă cu motor și un binoclu și dădeam roată zi și noapte să nu intre cineva cu căruța în câmp. Că așa se fura: intrau cu căruța în mijlocul câmpului, să nu fie văzuți, făceau o grămadă de pagubă, călcau tot porumbul. Acum vă dați seama că tata nu-și punea mare bază în mine, dar voia să mă facă să apreciez valoarea banului și să-mi cumpăr motocicleta din banii câștigați de mine”.

Citește mai mult

Octavian apolozan

Tavi, un tânăr din Constanța, și-a îndeplinit visul de a studia în străinătate, fiind în prezent student la Universitatea Tehnică din Delft (TU Delft), Olanda, una dintre cele mai renumite instituții de învățământ superior din Europa. Drumul său către această prestigioasă universitate a început încă din liceu, când și-a conturat pasiunea pentru matematică și informatică.

Citește mai mult

Green Steps

100.000 de români au participat la marcarea a 100 de kilometri din traseul Via Transilvanica într-un mod ingenios. „Drumul care unește”, este un traseu turistic de lungă distanță, care traversează România pe diagonală, de la Putna la Drobeta Turnu Severin și este destinat drumeției pe jos, cu bicicleta sau călare. Via Transilvanica este semnalizată cu marcaje vopsite și stâlpi indicatori. Pe parcursul drumeției, călătorii vizitează ceea ce constructorii spun că este cea mai lungă galerie de artă din lume, pentru că la fiecare kilometru se găsește o bornă din andezit sculptată individual.

Citește mai mult