Foto: Inquam Photos
Institutul Cantacuzino, proprietarul mărcii Polidin, a fost cu ani în urmă de talia Institutului Pasteur din Franța și a Institutului Gamaleya din Rusia. Am notat obsedant din 2013 încoace că închiderea producției institutului este un act de trădare a suveranității naționale și economice pentru că a lăsat cale liberă importurilor competiției. Nota bene, piața medicamentelor și a celorlalte produse fabricate odinioară de institut se ridica astăzi la circa 1 miliard de lei și va continua să crească după pandemie.
Ar trebui să bucure știrea că Institutul Cantacuzino înviorează Polidin, cel care a imunizat generația decrețeilor - dar nu este chiar așa. Din păcate, compoziția și modul de fabricație din anii 1990 a mărcii Polidin și a celorlalte produse din institut nu sunt conforme cu standardele de calitate din 2021. Și, subliniez, compoziția și modul de fabricație – la a căror reformulare trebuia să înceapă să se lucreze din 2000 - nu este vorba despre marca în sine care este aur curat.
Așadar, revigorarea Polidinului trebuie făcută înțelegând valoarea mărcii și capitalizarea ei de piață – brand equity – la care se adaugă interesul unui consumator care este tot mai informat.
Pentru că daca veți caută o formula de imunostimulant orice specialist vă poate sugera una, propolis + soc + vitamina C, încă una, propolis + echinaceea + vitamina C, și încă una, propolis + lactobacillus + vitamina C. Nu trebuie investit nici în cercetare de laborator, nici în bioreactoare și nici în echipamente de fabricație, pentru că orice director de dezvoltare din industrie știe cel puțin 5 producători din Europa care pot fabrica sub contract (în “lohn”) o formula originală de tip immunity boost în 10 forme de prezentare atractivă.
Puterea Polidinului stă în MARCĂ, în modul în care se va investi în poziționarea față de consumator într-o piață de publicitate care se ridica, în 2018, la 1,2 miliarde Euro (nenegociat). Banii trebuie dați pe reclamă, nu pe inventarea unor formule sau forme de prezentare pe care deja toți ceilalți importatori le au.
Astfel încât, sfatul către generalii cu multe stele din Institutul Cantacuzino este să nu mai risipească bani în dezvoltare și producție, ci în marketing. Indiferent ce va fi în compoziția Polidin - sau RePolidin, o sugestie pentru like de la tânără generație - acesta, ca și marca, trebuie adus în contemporaneitate, pentru că generația decrețeilor, categoria de vârstă familiara cu numele, oricât de nostalgică ar fi, nu este suficienta pentru un succes de box-office.
Sau, chiar un sfat mai bun, puneți mana pe telefon și sunați la Farmec, întrebați-i cum au reușit să facă din alte doua mărci legendare, Gerovital și Aslavital, fenomene de marketing care se bat de la egal la egal cu toți giganții cosmeticii mondiale.
Urmăriți Republica pe Google News
Urmăriți Republica pe Threads
Urmăriți Republica pe canalul de WhatsApp
Alătură-te comunității noastre. Scrie bine și argumentat și poți fi unul dintre editorialiștii platformei noastre.
Cum spune și autorul, la farmacie îți prezintă n produse ori combinații de, oferta e mai mult decât generoasă, doar reclama inspirată și recomandările celor cale le-au folosit ar mai putea face o diferență.
Reclama (bună) te ridică, reclama (neinspirată) te coboară. Evident dacă are ce. Polidinul are deja un renume iar brandul ar putea fi valorificat. Asta dacă: 1. ce se va vinde sub umbrela Polidin va fi eficient dar și
2. dacă i se va face reclamă cum trebuie.
3. Preț atractiv
https://www.digi24.ro/stiri/
actualitate/sanatate/institutul-cantacuzino-lucreaza
-la-noul-polidin-capsule-gelatinoase-si-
spray-nazal-1641111