Folosește noul modul inteligent de căutare din Republica. Primești rezultate în timp ce tastezi și descoperi ceea ce te interesează filtrat pe trei categorii: texte publicate, contributori și subiecte. Încearcă-l și spune-ne cum funcționează, părerea ta ne ajută.
O nouă linie de metrou a fost inaugurată la New York. Lucrările, coordonate de românul Michael Horodniceanu
În prima zi a lui 2017, la New York a fost inaugurat primul tronson al unei noi linii de metrou. Lucrările la linia care trece pe sub Second Avenue și pe care new-yorkezii și-o doresc încă din anul 1919 sunt coordonate de un român, Michael Horodniceanu.
Peste 4 miliarde de euro a costat primul segment al magistralei care va ajunge, cel mai devreme în 2029, la o lungime de 14 kilometri. Deocamdată, porțiunea proaspăt inaugurată măsoară 3 kilometri, iar pe ea vor circula în jur de 200.000 de călători.
Până acum, singura linie care ajungea în estul Manhattanului era Lexington Avenue Subway, care devenise cea mai aglomerată din SUA cu 1,3 milioane de călători zilnic.
Noile stații de metrou au WiFi și un sistem de control al climei și au fost construite fără stâlpi de susținere pentru a oferi o senzație de deschidere.
Zece ani au durat lucrările la primul tronson al celei mai noi linii de metrou de la New York. Acestea au fost coordonate de inginerul de origine română Michael Horodniceanu, președintele MTA Capital Construction.(Foto: Yana Paskova/Getty Images)
În timpul lucrărilor de construcție a noii linii de metrou, Michael Horodniceanu a botezat mașina care săpa tunelul de sub Manhattan după nepoata sa (Foto: Yana Paskova/Getty Images)
Primul tronson al noii linii de metrou are 3 kilometri, costurile acestuia ridicându-se la 4 miliarde de dolari (Foto: Yana Paskova/Getty Images)
În final, noua linie de metrou va măsura 14 kilometri și va fi terminată cel mai devreme în anul 2029. (Foto: Yana Paskova/Getty Images)
Autoritățile estimează că aproximativ 200.000 de călători vor circula zilnic pe tronsinul inaugurat la 1 ianuarie (Foto: Yana Paskova/Getty Images)
Primele planuri pentru noua linie de metrou ce trece pe sub estul Manhattanului au fost făcute în 1919. (Foto: Yana Paskova/Getty Images)
O instalație de artă creată de Jean Shin decorează stația 63rd St. - Lex Q de pe noul tronson de metrou inaugurat la New York (Foto: Yana Paskova/Getty Images)
Noile stații de metrou vor avea WiFi și un sistem de control al climei. Au fost construite fără stâlpi de susținere pentru a da o senzație de deschidere (Foto: Yana Paskova/Getty Image)
Acum un secol, când a fost prima dată propus proiectul, se estima că va costa 86 de milioane de dolari (Foto: Yana Paskova/Getty Image)
Până acum, linia care ajungea în estul Manhattanului era Lexington Avenue Subway care devenise cea mai aglomerată linie din SUA, fiind folosită de 1,3 milioane de călători zilnic. (Foto: Yana Paskova/Getty Image)
Mă bucur să descopăr astfel de inițiative care ne dovedesc încă o dată că educația și formarea cetățenilor de mâine este un efort comun al familiei, al școlii, al ONG-urilor și al companiilor private responsabile. Semințele plantate acum ne vor arăta probabil peste 10-20 de ani dacă țara asta va fi mai bună și mai curată.
„La 16 ani, stăteam de pază la porumbi. Voiam să-mi iau o motocicletă și tata m-a pus la muncă. Aveam o bicicletă cu motor și un binoclu și dădeam roată zi și noapte să nu intre cineva cu căruța în câmp. Că așa se fura: intrau cu căruța în mijlocul câmpului, să nu fie văzuți, făceau o grămadă de pagubă, călcau tot porumbul. Acum vă dați seama că tata nu-și punea mare bază în mine, dar voia să mă facă să apreciez valoarea banului și să-mi cumpăr motocicleta din banii câștigați de mine”.
Alătură-te comunității noastre. Scrie bine și argumentat și poți fi unul dintre editorialiștii platformei noastre.