Sari la continut

Încearcă noul modul de căutare din Republica

Folosește noul modul inteligent de căutare din Republica. Primești rezultate în timp ce tastezi și descoperi ceea ce te interesează filtrat pe trei categorii: texte publicate, contributori și subiecte. Încearcă-l și spune-ne cum funcționează, părerea ta ne ajută.

O vineri plină de lucruri mari

Samsung Galaxy Note8

Cu toții (bănuiesc) ne întrebăm cum arată viitorul. Cum o să lucrăm în 10 ani de-acum înainte? Cum o să ne petrecem timpul liber? Cât de hyper-conectați vom fi? O să ne ajute tehnologia să trăim mai bine decât acum? Sau va face exact opusul?

Am primit în test un Samsung Note 8, o unealtă a viitorului cu slogan ambițios: Do Bigger Things. Așa că m-am dus să meditez la ce ascunde viitorul în decorul perfect: o tură de enduro.

Pante, noroi, praf, crengi așezate strategic, bușteni, copaci căzuți, scaieți, lipsă parțială semnal (mai ales în pădure). Plus un Note 8 proaspăt desigilat.

Dimineața, nu foarte devreme. Descărcăm motocicletele din remorcă, ne echipăm. Verific mailurile de birou, răspund la vreo două mai urgente. Propunerile pentru următorul pitch se văd în cel mai mic detaliu pe ecranul uriaș. Pentru o secundă mă cred înapoi la birou, doar unul cu ceva mai mulți mesteceni. Clarific niște întrebări pe whatsapp. Anunț acasă că intru în pădure. Bag cu inima strânsă telefonul în buzunarul camel-bag-ului cu un singur gând: să nu cad pe spate. 

Pornim la drum, primele sute de metri sunt mai simple și gândurile zboară aiurea. Peste 10-15 ani o să avem ochelari VR și o să mergem la enduro stând pe canapea? Ce trist. O creangă mă trezește la realitate și mă pocnește peste toată fața. Să nu cazi pe spate! 

Luminiș din care pleacă o urcare mai dificilă. Ne oprim să analizăm situația, moment de care profit ca să beau niște apă, să văd dacă pot debloca telefonul cu fața fără să îmi dau casca jos (merge, dacă insiști un pic), verific dacă totul e în grafic la birou și să confirm că telefonul e waterproof. Nu, nu l-am lăsat 30 de minute în urma de utilaj forestier plină de apă cu noroi. Dar se pare că aș fi putut.

Urcarea mai dificilă iese din prima. Nu același lucru pot să spun și despre o trecere printr-un șanț urmată de una prin vadul unui pârâu. Aterizez în toate pozițiile prin și pe lângă firul de apă, timp în care din rucsac se aud notificări, care mă liniștesc cu privire la faptul că gadgetul e (încă) într-o bucată. O porțiune foarte rapidă în urcare, pădurea se transformă într-o dungă verde-arămiu și praful mă acoperă de la brâu în jos. Pare că levităm.

Frână. Am greșit drumul. Din spate iar vin notificări. Profit de o urmă de semnal și folosesc argumentul ca să îmi mai trag sufletul. Notificările sunt niște felicitări de la modulul de fitness care a detectat unghiuri extreme, mulți pași (majoritatea făcuți de-a bușilea) și pierderi masive de calorii. Probabil o să fiu invitat să fac parte dintr-un lot olimpic de gimnastică din Coreea. De Sud. Sper.

O porțiune abruptă în jos, țopa-țopa peste bolovani, țopa-țopa căzut și pe stânga și pe dreapta. Regăsit drum pierdut, o ultimă porțiune în sus și...vârf! Moț de deal cu radiografie de masivi principali românești, unitate militară mobilă care strică jumătate din oportunitatea foto. Casca jos, poze cât încape, cameră dublă, adică multă tehnologie pentru mega poze. Păcat că nu sunt eu mai talentat la foto... Mailuri mailuri mailuri. Deci cum arată viitorul? Probabil că unul în care toate meseriile plictisitoare sau care nu necesită input din partea celor care le practică vor fi automatizate. Probabil ca unul în care nu vei mai merge la birou, pentru că biroul va fi peste tot cu tine. Probabil că unul în care inteligența artificială va prelua elementele repetitive sau procesele care necesită exactitate și atât.

Nu mă pricep la tehnică, nu știu prea multe despre putere de calcul, procesoare, obiective, mega pixeli, ecrane tactile și alte tehnicalități. Știu doar că am putut petrece o zi în afara biroului fără să imi iau liber și că în buzunarul de la spate al rucsacului am avut o super unealtă, foarte foarte deșteaptă, mult mai sus decât nivelul meu la enduro. Merci, Samsung!

Urmăriți Republica pe Google News

Urmăriți Republica pe Threads

Urmăriți Republica pe canalul de WhatsApp 

Îți recomandăm
Abonează-te la newsletterul Republica.ro

Primește cele mai bune articole din partea autorilor.

Comentarii. Intră în dezbatere
  • John check icon
    După cum bine știi, felul acesta de a face motocros pur și simplu nu există în țări mai cu ștaif, sau pur și simplu în țări care au grijă de pădurile lor. Sunt piste și trasee de motocros special amenajate, sigur, unele chiar în pădure ! Atât. Eu, din partea mea, sunt indrăgostit de mountainbike, mai exact de o variantă mai blândă de enduro ( dacă există așa ceva – lol ). Mă întâlnesc des cu voi în pădure, acolo unde locuiesc, cunosc personal cel puțin 20 de motocrosiști. Dar în țări ca Austria, Italia, Elveția, Franța, nici tu și nici eu nu putem intra ”în pădure” pe unde vrem, cum vrem și cu ce vrem, indiferent că scula este mountainbike, atv, sau motocicletă enduro. Am fost de multe ori în Austria, știu ce vorbesc. Am fost în zona Kitzbühel, în Sölden, în Saalbach- Hinterglemm, toate sunt paradise de ski și mountainbike, dar pistele sunt și ele categorisite și amenajate ca și pistele de ski, în culori.
    Așa că – cu speranța că mă înțelegi – eu personal sunt de partea acelor dintre conaționali, care ar dori ca să se reglementeze odată ȘI această nebunie ! Uneori pur și simplu nu știi, care este sursa zgomotului din pădure : voi, cu motocicletele, sau hoții de weekend cu drujba. ( Am făcut zeci de poze cu urmele pe care le lasă hoții cu drujba și cu TAF : copaci tăiați, drumuri desfundate, noroi, eroziuni. Un singur lucru nu am văzut de 30 de ani : pădurari ! )
    Crede-mă, este în interesul nostru ca aceste sporturi să se facă în zone, piste, trasee amenajate și categorisite după dificultate. Să vezi atunci cum ar veni și străinii. Pentru asta trebuie să luptăm : să apărăm ”de exploatare”, de JAF, pădurile care ne-au mai rămas, să valorificăm potențialele turistice inegalabile pe care le are țara. Cu bine !
    • Like 5
  • valserg check icon
    Ce mizerie e "enduro" ăsta. Motociclete, zgomot infernal, fum, putoare de benzină - toate în natură, pe munte, prin păduri, peste pajiști, prin pâraie curate de munte...
    • Like 4
    • @ valserg
      Anouk check icon
      ...prin păduri tăiate ilegal, prin pâraie pline de gunoaiele lăsate de turiștii fără motoare și "putoare de benzină"......
      Ai văzut vreodată cum rămâne pădurea după un concurs de enduro?! Nu răspunde. Știu deja că nu.

      PS-Drăguț text, Radu.
      • Like 0
    • @ Anouk
      valserg check icon
      Adică enduro se face numai prin "păduri tăiate ilegal, prin pâraie pline de gunoaiele lăsate de turiștii fără motoare" ? Sau dacă pădurile sunt tăiate ilegal și pâraiele pline de gunoaie, putem băga și motocicletele, nu ?
      Merg mult pe munte. Și da, se aud motoarele de la kilometri distanță. Și da, putoarea se simte de la sute de metri și fumul rămâne pe poteci, în aer. Și, da, urmele de cauciucuri rămân, pajiștile sunt făcute terci de roți și arbușii rupți. Dar, vai, ce sport minunat...
      • Like 2
    • @ valserg
      Astia si cu atv-urile. Nu mai ai liniste nici la munte. Dupa un concurs de-asta la Predeal anu asta toate aleile erau pline de noroi (ca traversau alei asfaltate pe la Polistoaca) si mergeau spre Belvedere sa-i vada si lumea, iar potecile erau ravasite si distruse. Lasam la o parte zgomotul si mirosul proaspat de benzina. La Cabana 3 Brazi la fel, numai atv-uri si enduro care bantuie aiurea fara zone prestabilite sau circuite izolate. Sat fara caini. Toate astea nu sunt decat o noua sursa de poluare pentru placerea catorva, afara nu vezi asa ceva. De-aia aia au autostrazi si le merg trenurile cu viteza.
      • Like 5


Îți recomandăm

Hektar

Traian F1- gogoșarul rotund cu pulpă groasă, Kharpatos 1- ardeii lungi de un roșu intens la maturitate, Minerva F1- vânăta subțire cu semințe puține și miez alb, Prut F1- castravetele care nu se amărăște când îl arde soarele, Burebista- pepeni ovali cu coajă verde și miez zemos, Valahia F1, Daciana F1, Napoca F1. Zeci de soiuri hibrid de legume care poartă nume românești sunt realizate în serele private de cercetare HEKTAR, de lângă Câmpia Turzii.

Citește mai mult

Cartierul perfect

Nu e doar un loc pe hartă, ci o combinație de elemente care ne fac să ne simțim acasă, în siguranță și conectați. „Cartierul perfect” nu e o utopie, ci o lecție sau un model de locuire la comun. E o alfabetizare, spune Alexandru Belenyi, arhitectul care a coordonat, la inițiativa Storia, un proiect curajos în România încercând să răspundă la întrebarea: Ce înseamnă ”perfect” când e vorba de locuire?

Citește mai mult

articol audio
play icon mic icon  BT Business Talks - Corina Cojocaru, CEO BT Pensii

Într-un nou episod din BT Business Talks, podcastul economic și financiar al Băncii Transilvania, am stat de vorbă cu Corina Cojocaru, CEO BT Pensii, despre sustenabilitatea sistemului public, importanța pilonului III și deciziile care ne pot defini calitatea vieții… peste zeci de ani.

Citește mai mult

Solar Resources

V-am spus anul trecut povestea IT-stului care a făcut o „reconfigurare de traseu” în carieră: sătul de orele pierdute în trafic în București, s-a întors „la țară”, lângă Turnu Măgurele, să facă agricultură bio.

Citește mai mult

Post Malone

A deschis turneul său european ”The Big Ass Tour” la Cluj și a spus în fața tuturor că nu a mai fost niciodată în România, dar că e „ireal” că a fost primit atât de bine aici. A vorbit cu sinceritate despre începuturile sale și despre cum i se zicea la început că va fi un „one hit wonder”. Am descoperit la Untold X un artist cu o voce foarte bună, inepuizabilă, ca o baterie cu reîncărcare rapidă: la finalul fiecărei piese părea că rămâne fără suflare. În mod neașteptat, se reîncărca în câteva zeci de secunde în care i se auzea respirația adâncă și intra cu aceeași forță în următoarea melodie. E foarte valoros Post Malone, pentru mine, revelația acestei ediții (foto: Inquam Photos / Vlad Bereholschi).

Citește mai mult