Organizarea examenului de admitere la liceu este (încă) o dovadă că învățământul românesc a devenit un lux pe care din ce în ce mai puțini copii din România și-l mai permit.
Până la examenul propriu-zis, să admitem, vă rog, că o (înfricoșătoare) majoritate a elevilor supraviețuiește în școlile noastre datorită meditațiilor. Un sistem paralel, o adevărată industrie care ia amploare pe măsură ce serviciile educaționale prestate în școli sunt din ce în ce mai modeste. Cu excepțiile de rigoare desigur, cunosc și cunoașteți și dumneavoastră profesori care merită toată stima pentru maniera responsabilă cu care lucrează cu copiii. Sunt însă doar excepții, nu regula. Insule de competență și profesionalism, înconjurate de un ocean fără margini de indiferență și mediocritate.
Să nu ne amăgim. Rezultatele elevilor de pe la concursuri și olimpiade nu sunt ale noastre. Ale școlii. De cele mai multe ori sunt ale copilului și pasiunii sale pentru o materie și meditatorilor. Școala (cu excepțiile de rigoare, sigur că da) nu are nici un merit.
Examenul de admitere va alimenta, fără doar și poate, această industrie. Nu, copiii nu sunt niște loaze care se tem de un examen. Sunt doar copii care au avut șansa unei familii care să-i susțină, bani pentru meditații și care s-au născut în locul potrivit. Și copii care n-au avut șansa asta. Pentru a intra la un liceu bun (dacă putem da o definiție acestei sintagme) va trebui să recuperezi ceea ce nu ți-a fost oferit în patru ani de gimnaziu.
Și, uite așa, ajungi la meditații.
Ăsta este motivul pentru care admiterea va adânci inechitatea din școlile noastre.
Meditațiile însă sunt doar un efect. Ba, aș îndrăzni sa spun, unul neplanificat de artizanii legilor educației. Mai degrabă ignorat. Până la urmă, ce? A ieșit careva în Piața Victoriei să protesteze împotriva acestui fenomen? Nu. Prin urmare, nu-i bătaie de cap. Nu-i suspectez nici măcar că ar avea vreun interes. Serios. Îi vedeți cumva în stare de raționamente atât de sofisticate?
Nu. Așa mă gândeam și eu.
Ăsta e poporul pentru care au fost făcute legile educației. Un popor măcinat de iluzii și complexe de inferioritate.
Sunt însă oportuniști. Au intuit corect ce dă bine la popor. Cum, care popor? Ăla care are nostalgii după școala de altădată! Ăla care a dat examen de admitere, treapta I, treapta a II-a, a muncit vara la sapă, și-a luat și câte o palmă după cap de la ăl bătrân. Da' a ieșit Om, domn'e. Poporul ăla care suspină lăcrimând când vede câte o poză cu olimpici în aeroport cu steagul României la gât și o medalie.
Si atunci oftează și își spune. Suntem cei mai buni, domnule! Noi, românii, olimpicii, Gică Hagi, Nadia Comăneci, David Popovici! Noi suntem Ei!
Da. Ăsta e poporul pentru care au fost făcute legile educației. Un popor măcinat de iluzii și complexe de inferioritate.
Nu. Noi nu suntem Ei. Suntem doar noi, cu mediocritatea și neîmplinirile noastre. Cu viețile noastre marcate de jumătate de secol de totalitarism care a estompat (aproape) orice urmă de rațiune și onestitate. Ne hrănim cu mituri. Cu minciună.
Și știți ce e mai trist? Că le facem asta și copiilor noștri.
Urmăriți Republica pe Google News
Urmăriți Republica pe Threads
Urmăriți Republica pe canalul de WhatsApp
Alătură-te comunității noastre. Scrie bine și argumentat și poți fi unul dintre editorialiștii platformei noastre.
Meditațiile ar trebui făcute țintit, pe ce alege copilul. Cum materia din școala românească e dificilă, rezultatul ar fi catastrofal.
=====================================
RECOMANDARE> Pedagogica, blog dedicat educației
https://pedagogicamagazin.blogspot.com/
La un liceu de informatica de exemplu 40% la vor intra in urma evaluarii nationale si a repartizarii computerizate.
60% vor intra in urma unui examen in plus, la alte discipline, considerate a face diferenta intre un copil cu talent pentru informatica si un anti-talent. Lasand la o parte dificultatea conceperii unor probe pentru un astfel de examen. Asta zice ministra, sau ea stie ce debiteaza de fapt.
In ignoranta ei, ministra Deca, considera problema meditatiilor rezolvata prin participarea la Scoala dupa Scoala?!? Discriminarea, cu toate ca pute de la o posta, cica nu o vede.
Prostia la putere este noaptea mintii :)).
O alta problema este cea a liceelor centenare, sau cum le zice. Se presupune ca ar fi licee de top. Am mari dubii ca se face educatie de top aici. Sunt aceleasi materii, aceiasi programa, aceiasi didactica marxisto-sovietica-chinezeasca ca la orice scoala de cartier, aceiasi profi slab pregatiti dar cu multe aere :).
Poate sunt si exceptii, dar si aici profii inteleg ca invatarea este dictare, teme pentru acasa si pretentii exagerate la evaluari.
"Cu excepțiile de rigoare desigur, cunosc și cunoașteți și dumneavoastră profesori care merită toată stima pentru maniera responsabilă cu care lucrează cu copiii. Sunt însă doar excepții, nu regula." - iarasi, de unde stiti chestia asta? In baza caror date clasificati dvs. majoritatea profesorilor in acest mod?
"A ieșit careva în Piața Victoriei să protesteze împotriva acestui fenomen? Nu. Prin urmare, nu-i bătaie de cap." - da, poate chiar nu e. Poate gresiti dvs., ati considerat macar posibilitatea asta?
"Nu. Noi nu suntem Ei. Suntem doar noi, cu mediocritatea și neîmplinirile noastre." - motiv pentru care ne apucam sa dam in scoala, in profesori etc. pentru ca strugurii sunt acri?
După 89 educația nu și-a mai revenit. Rădăcinile au rămas în continuare marxiste: materie dificilă, cu pretenții academice, manuale greu de descifrat și pentru adulți, predare greoaie și îmbâcsită.
Programele sunt făcute deseori de inspectori sau metodiști - față de care nimeni nu comentează - ori de profesori care n-au predat la grupa de vârstă respectivă. Un sistem bolnav, la fel ca sistemul de sănătate. Speranțe de schimbare? Nu în următorii 40 de ani.
=====================================
RECOMANDARE> Pedagogica, blog dedicat educației
https://pedagogicamagazin.blogspot.com/
Dar las' ca a facut Sorin Campeanu ordine, nu-i asa? Nu va bucurati dvs. ca vine Sorin Campeanu si face o mare reforma si se schimba tot in bine? Ei, s-a facut au ba?
Acuma, din experienta mea: am doi copii care sunt nascuti si crescuti in Kent, Anglia. De aceea afirm ca as avea o idee despre ce se intampla in sistemul de invatamant din MB. Toti copiii, domnule umanist, toti copiii care vor sa aiba access la scoli mai bune din Kent, (in general scolile aste se numesc Grammar School) au meditatori particulari. Toti!
Personal sunt fan al ideii de a asigura o masa calda gratuita tuturor copiilor care merg la scoala. Sunt convins ca acest lucru ar avea un impact imens asupra educatiei copiilor.
O zi buna
Adică elevul face matematică începători tot gimnaziul, dar poate opta și pentru un modul opțional de matematică avansat, unde poate adăuga și meditații.
La noi nu există matematică începători și matematică avansat. La noi e avansat pe toată linia.
=====================================
RECOMANDARE> Pedagogica, blog dedicat educației
https://pedagogicamagazin.blogspot.com/
=====================================
RECOMANDARE> Pedagogica, blog dedicat educației
https://pedagogicamagazin.blogspot.com/
Iar legat de pe cine intereseaza educatia, e important si aspectul ca numarul romanilor fara copii e din ce in ce mai mare.
Acesta a arătat că educația lor încearcă să acopere toate nevoile societății, nu doar pe cele înalte. Ce folos să ai olimpici dacă nu ai instalatori de calitate? Li se va umfla parchetul de apă în fiecare an, până când își vor lua lumea-n cap și vor emigra. Dacă nu ai instalatori buni nu vei avea nici medici, nici fizicieni, nici matematicieni. Societatea e un organism, nu o colecție de persoane disparate.
=====================================
RECOMANDARE> Pedagogica, blog dedicat educației
https://pedagogicamagazin.blogspot.com/