(Foto: Inquam Photos / Octav Ganea)
OUG care modifică legile justiției a fost publicat în Monitorul Oficial de abia marți după-amiază, la 30 de ore după adoptarea sa în ședință de Guvern.
Una dintre cele mai controversate prevederi este cea legată de vechimea minimă de 10 ani, de care procurorii au nevoie pentru a putea lucra în DNA, DIICOT sau Parchetul General. Sub actuala puterea, vechimea minimă necesară a crescut mai întâi de la 6 la 8 ani, pentru ca acum să ajungă la 10 ani, ceea ce va duce la o scădere a numărului de procurori ce lucrează în respectivele parchete.
O altă schimbare o reprezintă creșterea vechimii necesare pentru ocuparea funcții de conducere în Parchetul General, DNA și DIICOT de la 8 la 15 ani.
În plus, procurorii șefi de secții ai Parchetului general, DNA și DIICOT vor fi numiți după aceeași procedură ca și procurorii șefi: de către președintele României, la propunerea ministrului Justiției, cu avizul CSM. Președintele țării are voie să refuze o singură propunere.
Procurorul șef la României, Augustin Lazăr, a avertizat anterior că modificările sunt de natură să afecteze dosarele în curs. „Din păcate, proiectele de acte normative făcute în grabă sunt de natură să afecteze dosarele în curs. În marile dosare care sunt pe rolul Ministerului Public şi sunt foarte bine cunoscute, spre exemplu pe cele pe rolul parchetelor militare, au fost concentrate resursele umane prin delegare aduse de la multe parchete pentru a rezolva dosare mari şi complexe. Cu privire la aceste situaţii, vor înceta delegările pe funcţiile respective, iar colectivele care lucrează în acest moment vor fi desfiinţate, va fi foarte dificil de imaginat cum vor putea fi finalizate aceste dosare despre care toată lumea susţine că dorim să fie finalizate ca România să nu mai plătească sume mari de bani în urma condamnărilor CEDO”, a declarat Augustin Lazăr.
Urmăriți Republica pe Google News
Urmăriți Republica pe Threads
Urmăriți Republica pe canalul de WhatsApp
Alătură-te comunității noastre. Scrie bine și argumentat și poți fi unul dintre editorialiștii platformei noastre.
Niciun fel de jena, sfidare in direct si la ore de maxima audienta.
Dar, totusi, ar fi de comentat. De analizat cum s-a putut ajunge in situatia asta care pare de neiesit.
Strategia a fost gandita in amanunt, oponentii au fost lasati liberi sa spere ca totusi ....
Insa, in momentul in care CCR a ajuns sa fie condus de relicva aia comunista, din momentul in care Institutia Avocatului Poporului a fost mobilata cu o alta relicva fara coloana vertebrala, o molusca total obedienta, trebuia ca beculetele de avertizare sa inceapa sa clipeasca.
Acum toate se incheaga si putem admira big picture in toata splendoarea ei.
Suntem captivi, captivi unui sistem creat din bucatele, ca un puzzle toxic in care fiecare piesa este la locul ei, institutiile indesate cu slugile credincioase si neamurile lor, armata de bugetari cu salarii babane, pensiile speciale indesate in buzunare incapatoare si eterna lalaiala olgutista "Va dam, va vom da doar noi, altii va vor lua" intregesc imaginea unui prezent tragic si a unui viitor sumbru.
Doar ca cei care vor trage ponoasele inca nu realizeaza ce-i asteapta cand va veni scadenta.
Opozitia subtire si de forma se incapataneaza sa taca vorbind, alaturi de alesul neamului care doar ca nu a acceptat pe fata colaborarea cu sistemul si mimeaza, tacand, o opozitie proeuropeana care nu mai are decat un suflu ca sa-si dea obstescul sfarsit si ea.
MCV-ul va scoate scantei, foc si para dar, ca de obicei, cu ajutorul europarlamentarilor latrai sau muti, va trece neobservat.
Curiozitatea care ramane este daca vom fi acceptati sa conducem UE, anul ce vine?!