Sari la continut

La 9 ani de Republica, întrebăm: ChatGPT la urne – Ce ar vota inteligența artificială? Dar tu?

De 9 ani, Republica construiește o comunitate în care ideile prind glas și dezbaterile autentice fac diferența. Anul acesta, facem un experiment: l-am întrebat pe ChatGPT cum ar vota la alegerile din România. Însă întrebarea cea mai importantă rămâne pentru tine: cum alegi tu viitorul? Scrie, alătură-te conversației și hai să schimbăm România împreună!

Pentru că statul e incapabil de aproape 30 de ani să construiască autostrada București - Brașov, premierul Tudose recurge la o soluție în premieră

Mașini--

Premierul Mihai Tudose a anunțat miercuri seară la Antena 3 că a discutat cu reprezentanții Băncii Mondiale cărora le-a solicitat ajutor tehnic pentru construirea autostrăzii București-Brașov, finanțarea lucrărilor urmând să fie asigurată de statul român.

„Am vorbit chiar ieri cu Banca Mondială pe mai multe proiecte. Nu m-am întâlnit cu Banca Mondială pentru a cere bani. Am solicitat ajutor tehnic. Vă dau un exemplu: autostrada București-Brașov. (...) Am vorbit cu Banca Mondială, am consfințit în weekend la partid, la alianță, să facem unitate de management-proiect sub conducerea lor, cu sprijinul lor tehnic și să începem să facem acest lucru”, a afirmat Mihai Tudose.

Șeful Executivului a estimat că în două-trei săptămâni la București vor veni experți din Banca Mondială cărora li se va pune la dispoziție un studiu de fezabilitate al autostrăzii București-Brașov, găsit „prin sertarele Ministerului Transporturilor”.

„Facem o echipă de suport și tot ceea ce înseamnă management de proiect să fie la un organism întreg la minte. Pe procedurile lor, cu specialiștii lor. Banii de la noi. Ei să fie managerul de proiect. Noi spunem: uite, asta e țara, ăștia sunt banii, noi vrem de aici până aici. Ei au spus că în maximum două-trei săptămâni vine echipa tehnică de suport în România. Între timp noi am găsit niște proiecte mai vechi.. . Știți că studii de fezabilitate avem să facem un drum până la Lună. Am găsit un proiect - care este prin sertarele din Ministerul Transporturilor - care mai are autorizația de mediu încă valabilă și pe care vrem să îl implementăm cât mai repede”, a adăugat premierul Mihai Tudose.

Șeful Guvernului a spus că proiectul prevede o autostradă cu două bezi. „Avem determinarea întregului guvern, a coaliției de guvernare, susținere parlamentară și a întregii populații”, a mai spus Mihai Tudose.

Întrebat în ce termen ar putea să fie gata noua autostradă, premierul a răspuns: „Dacă ar fi după mine, aș spune că aș vrea să fie gata ieri. Aștept echipa tehnică și vom vedea, ei sunt în măsură să ne spună doi ani, trei ani. Poate o să fie mai repede nu știu, să ne spună ei, având banii la dispoziție”.

Autostrada București-Brașov cuprinde tronsoanele București-Ploiești, (finalizat, cu excepția 3,3 kilometri la intrarea în București), Ploiești-Comarnic și Comarnic-Brașov.  Telenovela tronsonului Comarnic-Brașov - care ar elimina problemele de trafic de pe DN1 - cuprinde trei încercări de realizare prin concesiune, toate eșuate.  

Urmăriți Republica pe Google News

Urmăriți Republica pe Threads

Urmăriți Republica pe canalul de WhatsApp 

Abonează-te la newsletterul Republica.ro

Primește cele mai bune articole din partea autorilor.

Comentarii. Intră în dezbatere
  • Nu are sprijinul intregii populatii pentru acest proiect. Pe al meu nu il are. Mi se pare ca tara are multe alte prioritati decat eficientizarea gratarelor de pe Valea Prahovei si a excursiilor de o zi la schi.
    • Like 1
  • Si cat e spaga pardon plata pt specialistii de la Banca Mondiala din banii nostri ai tuturor ???
    Primul alcoolist al tarii a decis pe banii nostri ai contribuabililor...
    Avem si noi un primar alcoolic in comuna, de 16 ani nu face nimic dar e votat ca da tuturor ajutoare sociale, iar cand ai nevoie de o stampila de la primarie te duci peste drum la carciuma.
    Lumea zice ca primim ce-am votat, da aia care nu am votat cu PSD-ul ce vina avem ???
    • Like 3
  • Ovo check icon
    N-am putea face așa cu întreaga țară? Adică miniștrii ăștia, gen Genunche, Laufer, Tudose, Mulguța, Mişa să se ocupe cu divertismentul pe la televiziuni, să facă, de exemplu, un concurs de idei trăznite numit "Discutate și uitate", iar de treabă să se ocupe niște experți de pe la banca mondială. Că ei oricum sunt total pe lângă. Am ajuns să îl regret pe Ponta, ceea ce nu credeam vreodată! Cred că ar fi mai bine așa. Oricum, mai rău nu are cum să fie. Pe ăștia chiar i-aș plati să NU facă nimic, ceva de genul : "luați de aici niște bani și mergeți voi și jucați-vă între voi mai încolo, să nu ne stricați țara, că și așa e vai de ea!"
    • Like 5
  • Va rog frumos... Hai sa terminăm cu autostrăzile turistice.... Pitești - Sibiu e cerută și așteptată de toată lumea și noi facem fix invers fata de orice rațiune economica.... Păcat!
    • Like 4
    • @ Florin Tudosie
      check icon
      Pitești-Sibiu NU este o autostradă turistică, turistic va rămâne actualul DN. România are nevoie de cel puțin 3 autostrăzi care să taie munții: Pitești-Sibiu e prima; a doua este Ploiești-Brașov; a treia prin Banat, Turnu Severin-Bîile Herculane-Timișoara. Nu mai vorbesc de București-Iași-Chișinău, cu ramificație la Suceava. Apoi autostrada Cluj-Suceava, că și acolo e tot România. Cam mult... În mod normal, dacă la nivelul anului 1990, am fi avut măcar 500 km de autostrăzi, astăzi am fi putut bifa măcar jumate din rest. Nu e chiar așa de simplu cum vi se pare dv., mai ales într-o țară marcată de interese locale mărunte și de îmbogățiri prin șmecherii.
      • Like 0
  • Pai ăștia parca erau cu Soros , ăla de vrea sa pună mâna pe tarisoara ! Asta nu dovedește decât , incompetenta partidului bolșevic .
    • Like 3
  • Foarte bine. Doar sa se construiasca repede autostrazile!
    • Like 3
  • Dragnea si-a pus soferul la CNAIR. Soferul lui Dragnea cred ca poate face o expertiza tehnica pe cinste, de ce nu este lasat sa isi arate competenta? Tot Oculta Mondiala si Camatarii Internationali trebuie sa munceasca in locul Guvernului Patriotilor si al Bunilor Romani.
    • Like 4
  • Dan Dan Dan Dan check icon
    ...



    • Like 0
  • check icon
    Vorbe... Banca Mondială și orice bancă finanțează proiecte, nu construiește ea străzi ori autostrăzi. Dacă premierul a la stadiul de vorbe, fără proiectul gata, este ca și cum ne-ar povesti despre primul român pe lună, care ar putea ajunge acolo peste un un an, peste 10 ani ori peste un secol.
    Altminteri, premierul e chiar simpatic, îmi este tot mai simpatic, îmi aduce aminte, nu știu de ce, de milițienii grași și bonomi din anii ’70 și ’80. Mici și țuică scrie pe chipul lor, că bere bună nu prea era pe vremea aia, o mai găseai pe la un restaurant la 8 lei sticla, bere poloneză și redegistă, mai ales.
    • Like 0
  • Anon check icon
    Aha, acum ne construieste Banca Mondiala autostrada. Pai nene Tudose, noi de ce va mai platim pe voi? Serios, de ce sa nu dam bani direct Bancii, ba sa o si lasam sa ne guverneze? Ca parca pe ce puneti voi mana numai in rahat (turcesc) se transforma, intai irositi bani in disperare, dupa care ii chemati pe altii sa va faca treaba. E bine ca o sa avem autostrada, dar prestatia voastra tot jalnica e. Apropo de sustinerea intregii populatii, sustinerea mea nu o aveti. Sunteti incompetenti "pana la Luna".
    • Like 4


Îți recomandăm

Solar Resources

„La 16 ani, stăteam de pază la porumbi. Voiam să-mi iau o motocicletă și tata m-a pus la muncă. Aveam o bicicletă cu motor și un binoclu și dădeam roată zi și noapte să nu intre cineva cu căruța în câmp. Că așa se fura: intrau cu căruța în mijlocul câmpului, să nu fie văzuți, făceau o grămadă de pagubă, călcau tot porumbul. Acum vă dați seama că tata nu-și punea mare bază în mine, dar voia să mă facă să apreciez valoarea banului și să-mi cumpăr motocicleta din banii câștigați de mine”.

Citește mai mult

Octavian apolozan

Tavi, un tânăr din Constanța, și-a îndeplinit visul de a studia în străinătate, fiind în prezent student la Universitatea Tehnică din Delft (TU Delft), Olanda, una dintre cele mai renumite instituții de învățământ superior din Europa. Drumul său către această prestigioasă universitate a început încă din liceu, când și-a conturat pasiunea pentru matematică și informatică.

Citește mai mult

Green Steps

100.000 de români au participat la marcarea a 100 de kilometri din traseul Via Transilvanica într-un mod ingenios. „Drumul care unește”, este un traseu turistic de lungă distanță, care traversează România pe diagonală, de la Putna la Drobeta Turnu Severin și este destinat drumeției pe jos, cu bicicleta sau călare. Via Transilvanica este semnalizată cu marcaje vopsite și stâlpi indicatori. Pe parcursul drumeției, călătorii vizitează ceea ce constructorii spun că este cea mai lungă galerie de artă din lume, pentru că la fiecare kilometru se găsește o bornă din andezit sculptată individual.

Citește mai mult