Sari la continut

De șase ani suntem împreună. Vă mulțumim!

Găsim valori comune, sau scriem despre lucruri care ne despart. Ne unesc bunul simț și credința că putem fi mai buni. Suntem Republica, sunteți Republica!

Politicianul care a pus denumirea de „taxa de solidaritate” este foarte bun la marketing

Oameni pe stradă în București

Foto: Inquam Photos

Politicianul care a pus denumirea de „taxa de solidaritate” este foarte bun la marketing. 80% dintre oameni vor fi de acord cu această taxă. 

Statul ia bani de la bogați și le dă celor săraci. Dar de fapt toți vom plăti această taxă.

Politicienii trebuie să inventeze taxe noi, atunci când nu mai pot să le crească pe cele existente. Impozitul pe venit a fost inventat în 1864 de un politician din America, pentru a finanța costurile cu Războiul Civil. Până atunci exista doar impozitul pentru folosirea terenului agricol.

TVA- ul a fost inventat de un politician francez, pentru a finanța costurile cu Al Doilea Război Mondial.

Inițial politicienii au încercat să crească impozitul pe venit, dar s-au opus sindicatele.

Acest tip a avut o idee genială.

„Hai să inventăm o taxă plătită de firme, dar de fapt să fie suportată tot de oameni”.

Sindicatele nu au înțeles cum functionează TVA-ul și au fost de acord.

Astăzi, policienii sunt obligați să crească taxele și/sau să reducă cheltuielile. Suntem obligați să reducem deficitul bugetar, acest lucru fiind o condiție pentru a accesa banii din programul PNRR. Este aritmetică de clasa a doua.

Acum intervine marketingul. Cum vrei să ți se spună acest lucru?

1. Fără marketing, în mod direct, crescând TVA-ul, impozitul pe venit

2. Prin marketing, cu o poveste gen Robin Hood, că banii sunt luați de la cei bogați

Probabil 80% vor alege varianta a doua.

În viață sunt doar două lucruri sigure.

Că vom muri.

Și că trebuie să plătim taxe.

Abonează-te la newsletterul Republica.ro

Primește cele mai bune articole din partea autorilor.

Comentarii. Intră în dezbatere
  • Ba eu tare cred că denumirea este inspirată de Solidaritätszuschlag-ul din Germania! Foarte bine!
    • Like 0


Îți recomandăm

UNStudio 1

UNStudio este unul dintre cele mai cunoscute și apreciate birouri de arhitectură din lume, cu filiale în Amsterdam, Frankfurt, Shanghai, Hong Kong, Dubai și Melbourne. are în portofoliu peste 120 de proiecte internaționale, precum clădiri de birouri, rezidențiale, muzee, poduri, dar și masterplanuri urbane. Printre cele mai cunoscute lucrări - Podul Erasmus din Rotterdam, Mercedes-Benz Museum din Stuttgart, Arnhem Central Station, Designul Doha Metro Station.

Citește mai mult

Marius Sava

„La mine pacienții nu vin niciodată singuri, vin cu partenerul”, spune medicul specialist pneumolog Marius Sava, cu competențe în somnologie, de la Rețeaua Privată de Sănătate Regina Maria, despre cei care ajung la ușa cabinetului cu simptome de apnee în somn.

Citește mai mult

articol audio
play icon mic icon Mihai Bran - Claudiu Pandaru

Când medicul psihiatru Mihai Bran le-a povestit colegilor săi de la muncă, în 2015, că ar vrea să își facă un startup în domeniul serviciilor de telemedicină, pentru a-și putea urmări mai ușor pacienții, cei mai mulți dintre ei au izbucnit în râs, neîncrezători. În prezent, business-ul său, ATLAS, pornit alături de câțiva prieteni IT-ști, a ajuns la o cifră de afaceri de un milion de euro și 400.000 de utilizatori.

Citește mai mult

Food waste Japonia

„În Japonia mâncarea e un personaj din marea poveste a lumii, un prim pas în călătorie. Fiecare regiune are cel puțin un ingredient sau o mâncare pentru care e faimoasă și care, când îi vine sezonul, e consumată în restul Japoniei. E și o formă ritualică de a reuni timpuri, locuri și oameni. Mâncarea japoneză e o formă de echilibru”, spune scriitorul George Moise într-un interviu pentru habits by Republica.

Citește mai mult