Sari la continut

De șapte ani suntem împreună. Vă mulțumim!

Găsim valori comune, sau scriem despre lucruri care ne despart. Ne unesc bunul simț și credința că putem fi mai buni. Suntem Republica, sunteți Republica!

Politicianul care a pus denumirea de „taxa de solidaritate” este foarte bun la marketing

Oameni pe stradă în București

Foto: Inquam Photos

Politicianul care a pus denumirea de „taxa de solidaritate” este foarte bun la marketing. 80% dintre oameni vor fi de acord cu această taxă. 

Statul ia bani de la bogați și le dă celor săraci. Dar de fapt toți vom plăti această taxă.

Politicienii trebuie să inventeze taxe noi, atunci când nu mai pot să le crească pe cele existente. Impozitul pe venit a fost inventat în 1864 de un politician din America, pentru a finanța costurile cu Războiul Civil. Până atunci exista doar impozitul pentru folosirea terenului agricol.

TVA- ul a fost inventat de un politician francez, pentru a finanța costurile cu Al Doilea Război Mondial.

Inițial politicienii au încercat să crească impozitul pe venit, dar s-au opus sindicatele.

Acest tip a avut o idee genială.

„Hai să inventăm o taxă plătită de firme, dar de fapt să fie suportată tot de oameni”.

Sindicatele nu au înțeles cum functionează TVA-ul și au fost de acord.

Astăzi, policienii sunt obligați să crească taxele și/sau să reducă cheltuielile. Suntem obligați să reducem deficitul bugetar, acest lucru fiind o condiție pentru a accesa banii din programul PNRR. Este aritmetică de clasa a doua.

Acum intervine marketingul. Cum vrei să ți se spună acest lucru?

1. Fără marketing, în mod direct, crescând TVA-ul, impozitul pe venit

2. Prin marketing, cu o poveste gen Robin Hood, că banii sunt luați de la cei bogați

Probabil 80% vor alege varianta a doua.

În viață sunt doar două lucruri sigure.

Că vom muri.

Și că trebuie să plătim taxe.

Abonează-te la newsletterul Republica.ro

Primește cele mai bune articole din partea autorilor.

Comentarii. Intră în dezbatere
  • Ba eu tare cred că denumirea este inspirată de Solidaritätszuschlag-ul din Germania! Foarte bine!
    • Like 0


Îți recomandăm

Stinge lumina!

Consumerismul nostru a lucrat în compensare. Ne-am cumpărat frigidere mari și le-am burdușit cu mâncare. Ne-am vârfuit cărucioarele la supermarket, cumpărând produse la ofertă de care nu aveam nevoie și care ni s-au stricat în cămară. Ne-am construit clădiri de sticlă pe care le-am luminat feeric, așteptându-ne ca factura la curent s-o plătească sfântul CEO. (Foto: Profimedia Images)

Citește mai mult

Carlos Moreno

„Logica e simplă de fapt - cu cât se construiesc mai multe drumuri pentru mașini, cu atât vom avea mai multe mașini, iar cu cât vom construi mai multe piste pentru biciclete, cu atât vom avea mai multe biciclete, de asemenea, cu cât vom face mai multe spații pentru oameni, cu atât va veni mai multă lume să facă activități”, spune Carlos Moreno. (Foto: ARCEN)

Citește mai mult

UNStudio 1

UNStudio este unul dintre cele mai cunoscute și apreciate birouri de arhitectură din lume, cu filiale în Amsterdam, Frankfurt, Shanghai, Hong Kong, Dubai și Melbourne. are în portofoliu peste 120 de proiecte internaționale, precum clădiri de birouri, rezidențiale, muzee, poduri, dar și masterplanuri urbane. Printre cele mai cunoscute lucrări - Podul Erasmus din Rotterdam, Mercedes-Benz Museum din Stuttgart, Arnhem Central Station, Designul Doha Metro Station.

Citește mai mult

Marius Sava

„La mine pacienții nu vin niciodată singuri, vin cu partenerul”, spune medicul specialist pneumolog Marius Sava, cu competențe în somnologie, de la Rețeaua Privată de Sănătate Regina Maria, despre cei care ajung la ușa cabinetului cu simptome de apnee în somn.

Citește mai mult