Foto: Inquam Photos
Politicianul care a pus denumirea de „taxa de solidaritate” este foarte bun la marketing. 80% dintre oameni vor fi de acord cu această taxă.
Statul ia bani de la bogați și le dă celor săraci. Dar de fapt toți vom plăti această taxă.
Politicienii trebuie să inventeze taxe noi, atunci când nu mai pot să le crească pe cele existente. Impozitul pe venit a fost inventat în 1864 de un politician din America, pentru a finanța costurile cu Războiul Civil. Până atunci exista doar impozitul pentru folosirea terenului agricol.
TVA- ul a fost inventat de un politician francez, pentru a finanța costurile cu Al Doilea Război Mondial.
Inițial politicienii au încercat să crească impozitul pe venit, dar s-au opus sindicatele.
Acest tip a avut o idee genială.
„Hai să inventăm o taxă plătită de firme, dar de fapt să fie suportată tot de oameni”.
Sindicatele nu au înțeles cum functionează TVA-ul și au fost de acord.
Astăzi, policienii sunt obligați să crească taxele și/sau să reducă cheltuielile. Suntem obligați să reducem deficitul bugetar, acest lucru fiind o condiție pentru a accesa banii din programul PNRR. Este aritmetică de clasa a doua.
Acum intervine marketingul. Cum vrei să ți se spună acest lucru?
1. Fără marketing, în mod direct, crescând TVA-ul, impozitul pe venit
2. Prin marketing, cu o poveste gen Robin Hood, că banii sunt luați de la cei bogați
Probabil 80% vor alege varianta a doua.
În viață sunt doar două lucruri sigure.
Că vom muri.
Și că trebuie să plătim taxe.
Urmăriți Republica pe Google News
Urmăriți Republica pe Threads
Urmăriți Republica pe canalul de WhatsApp
Alătură-te comunității noastre. Scrie bine și argumentat și poți fi unul dintre editorialiștii platformei noastre.