Ministerul Mediului are în pregătire o nouă taxă auto, în locul timbrului de mediu eliminat la 1 februarie în acest an.
Anunțul a fost făcut de ministrul Mediului, Grațiela Gavrilescu, care susține că în calculul noii taxe se va ține cont de numărul de kilometri parcurși, astfel încât proprietarul să fie determinat la un moment dat să își schimbe mașina.
„Să fie pe toată durata de funcţionare a maşinii, în funcţie de numărul de kilometri pe care tu îi parcurgi. Şi lucrul acesta se poate face într-o anumită perioadă de timp, la o anumită perioadă de timp şi asta să te determine la un moment dat să-ţi schimbi maşina”, a afirmat Grațiela Gavrilescu, potrivit știrileprotv.ro.
În calculul vechii taxe auto erau luate în considerare norma de poluare, anul de fabricaţie și capacitatea cilindrică.
După eliminarea timbrului de mediu, la 1 februarie anul acesta, piața auto locală a fost invadată de mașini second hand aduse din import, majoritatea Euro 2 și Euro 3.
Numărul de autovehicule rulate din import înmatriculate în primele șapte luni din acest an a fost de 294.000, similar cu numărul de mașini second hand înscrise în circulație în întreg anul trecut - 297.000 de unități.
Urmăriți Republica pe Google News
Urmăriți Republica pe Threads
Urmăriți Republica pe canalul de WhatsApp
Alătură-te comunității noastre. Scrie bine și argumentat și poți fi unul dintre editorialiștii platformei noastre.
O noua taxa? Sigur ca da, o inghitim si pe asta. Atata doar ca vrem sa ne dam si noi cu parerea cum sa fie ea calculata. Imi e si sila.
pe cand autoturisme DA. DAcia. Ai luat vreodata in calcul sa iti cumperi o Dacie nou-nouta, la acelasi pret final ca o rabla? Ce te-a oprit? Nemtii, francezii, englezii sau turcii cumpara Dacii. Multe Dacii.
De ce sa nu fii tu unul dintre multii români fuduli care dau banii pe un Volswagen vechi in care vor mai baga inca pe atat sa il repare?
Asta daca iti pasa de siguranta iin trafic
Dintr-o data transformi orice benzinarie oricat de mica in societate care prelucreaza date cu caracter personal, costuri..si bariere de intrare pe piata ..si asa foarte mari.