Sari la continut

Spune-ți părerea! Intră alături de noi în comunitatea Republica

Vă invităm să intrați în Comunitatea Republica, grupul de Facebook în care contributorii, cei care își scriu aici ideile, vor sta de vorbă cu tine. Tot ce trebuie să faci este să ceri intrarea în acest spațiu al dialogului.

Protocolul „Bun venit în siguranță”, realizat pentru relansarea turismului în Italia

În timp ce autoritățile din România se contrazic una pe cealaltă cu privire la marea sau mica relaxare din 15 mai, italienii s-au pus la aceeași masă și au realizat un protocol pentru cei din industria HORECA. Documentul se numește „Bun venit în siguranță” și reprezintă un prim set de măsuri ce trebuie implementate de hotelieri și de cei care oferă spații de cazare pentru a împiedica răspândirea virusului SAR COV2. 


Încă din introducere, autoritățile din Italia susțin că setul de măsuri este adresat unităților cu facilități de cazare cu recepție, servicii și echipamente suplimentare în care sunt oferite spații de cazare și, în cele mai multe cazuri, sunt administrate alimente și băuturi. Iar scopul este clar: „măsuri care trebuie adoptate pentru a atenua riscul de transmitere a infecției din Covid – 19”.

Acest document a fost întocmit de o echipă specială din care au făcut parte Federalberghi – cea mai reprezentativă asociație a afacerilor din turism din Italia, experții din partea Confindustria Alberghi – asociație a hotelierilor din Italia și Assohotel – Asociația Antreprenorilor Hotelieri din Italia. Aceștia au lucrat sub supravegherea prof. univ. Pierluigi Viale, de la Universitatea din Bologna, directorul unității de operare a bolilor infecțioase a Policlinicii din S. Orsola, dar și Crucea Roșie Italiană a colaborat la elaborarea documentului.

La recepție și în alte zone comune, este obligatorie respectarea distanțării sociale

Prima indicație a experților este ca personalul hotelier să le reamintească turiștilor că toate măsurile luate sunt tocmai pentru a-i proteja. “La recepție și în alte zone comune, este întotdeauna obligatoriu respectarea distanței interpersonale (cel puțin un metru între o persoană și alta sau distanța cea mai largă definită de orice ordonanțe ale autorității locale). Pentru a facilita respectarea distanței, se recomandă aplicarea de semne informaționale și / sau delimitarea spațiilor (de exemplu, cu autocolante care să se lipească pe podea, stâlpi, indicatoare de traseu etc.). Dacă este posibil, diferențiați rutele de intrare de rutele de ieșire. Evitați să vă strângeți mâinile, să vă îmbrățișați sau să sărutați oaspeții și colegii de muncă”, se mai specifică în document.

Gelurile cu o concentrație de 60-85% alcool pentru igiena mâinilor ar trebui să fie puse la dispoziția personalului și a oaspeților, dacă este posibil pentru fiecare zonă de primire. De asemenea, personalul de la recepție trebuie să fie dotat cu echipament personal de protecție: mănuși (dacă este necesar); mască.

Sursa foto: http://blog.tomistravel.ro

Timpul petrecut în zona de recepție ar trebui redus cât mai mult prin următoarele măsuri:

– recepționerii să solicite oaspeților să trimită hotelului, înainte de sosire, toate informațiile necesare pentru înregistrare, precum și o copie a documentului de identitate care va fi afișat la sosire, oferind oaspeților informații despre prelucrarea datelor cu caracter personal;

– dacă este posibil, utilizați sisteme automate de înregistrare și autorizare (auto-check-in, chei electronice etc.), fără a aduce atingere necesității de a verifica identitatea oaspetelui folosind documentul de identitate original și de a obține autorizarea debitării cardului dvs. de credit;

– în cazul rezervărilor multiple (grupuri, grupuri familiale etc.) invită liderul grupului sau reprezentantul familiei să acționeze singur prin procedura de check-in și pentru toate celelalte nevoi de contact direct la recepție; solicitați lista de camere până cu o zi înainte de sosire; cheile, împreună cu etichetele bagajelor cu numărul camerei, vor fi date conducătorului grupului sau reprezentantului familiei care le va distribui oaspeților;

– dacă este posibil, utilizați sisteme virtuale de concierge sau sisteme similare de informații pentru oaspeți, pentru a reduce la minimum oportunitățile de contact cu recepția;

– încurajați utilizarea procedurilor prioritare de check-out și auto-check-out, fără a aduce atingere necesității de a solicita semnarea autorizațiilor relative (așa-numitul „Acord de prioritate de ieșire” și „Acordul de încărcare cu întârziere”).

– ori de câte ori este posibil, evitați sau limitați la strictul necesar contactul mâinilor cu obiectele oaspeților (de exemplu: invitați oaspeții să păstreze cheia pe toată durata șederii; vizualizați documentele de identitate fără a le atinge; favorizați plățile cu sisteme fără contact; etc.).

– cheile camerelor trebuie curățată sau înlocuită la fiecare schimbare a oaspeților. Curățarea trebuie să includă și inelul de cheie.

– este dreptul oaspetelui să solicite personalului de curățenie să nu intre în cameră.

-sunt necesare mănuși pentru manipularea bagajelor.

Măști, mănuși de unică folosință și dezinfectant de suprafață, acolo unde este posibil, vor fi puse la dispoziția oaspeților care le solicită, eventual și contra cost.

Utilizarea ascensoarelor trebuie să permită respectarea distanțării sociale

Distanțarea socială în lift nu se aplică și în cazul membrilor aceleiași familii sau care celor care impart aceeași cameră. Butoanele elevatorului trebuie curățate frecvent. Este recomandat ca parcarea oricărei mașini să se facă de către oaspete. Dacă acest lucru nu este posibil, înainte de a intra în mașina oaspeților, operatorul de parcare trebuie să poarte mănuși și o mască, să ventileze habitaclul și să se asigure că aerul condiționat este oprit. Fiecare obiect (de exemplu, biciclete, calculatoare) furnizate oaspeților pentru utilizare de către structura de cazare trebuie igienizate înainte și după fiecare utilizare. Pentru a limita contactul cu personalul și oaspeții, contractanții și furnizorii de bunuri și servicii care intră în structura hotelului ar trebui să utilizeze, de preferință, rute dedicate, precum și toate măsurile de siguranță și sistemele de prevenire a răspândirii SAR COV 2.

Chiar dacă este probabil ca personalul și oaspeții să fie deja familiarizați cu măsurile de prevenire sanitară, este recomandabil să li se amintească conținutul acestora prin postarea semnelor corespunzătoare în zonele comune de pe etaje. La etaje și în alte zone de lucru, este întotdeauna obligatoriu respectarea distanțării sociale (cel puțin un metru între o persoană și alta sau distanța cea mai largă definită de orice decizie a autorității locale). În zonele comune de pe podele (coridoare, aterizări, telescaune), dozatoarele cu concentrație de 60-85% alcool trebuie să fie disponibile oaspeților pentru igiena mâinilor.

Personalul responsabil cu curățarea și renovarea camerelor și pentru curățarea sălilor și a zonelor comune va fi dotat cu dispozitive de protecție individuale necesare pentru buna desfășurare a lucrărilor încredințate:

– mănuși;

– masca;

– capac pentru păr (dacă este necesar);

– încălțăminte adecvată pentru a fi igienizată (dacă este necesar).

Ospătarii și bucătarii, care sunt în contact direct cu alimentele, trebuie să poarte o mască și trebuie să se spele sau să igienizeze frecvent mâinile dezinfectant

Pentru a facilita distanțarea, pot fi folosite pentru a servi micul dejun/prânzul/cina și alte zone din interiorul și din afara unității de cazare, destinate în mod normal altor utilizări. Mesele trebuie poziționate astfel încât oaspeții să fie la cel puțin un metru distanță, cu excepția familiilor sau a persoanelor care împart aceeași cameră sau unitate de locuit. Ospătarii și bucătarii, care sunt în contact direct cu alimentele, trebuie să poarte o mască și trebuie să se spele sau să igienizeze frecvent mâinile cu gel alcoolic. Fețele de masă trebuie înlocuite la fiecare schimbare de turist/turiști. Dacă deasupra fețelor de masă se folosesc învelișuri de pete, este suficient să se înlocuiască acestea din urmă. Când nu se folosesc fețele de protecție, masa trebuie curățată după fiecare serviciu. Obiectele utilizate pentru un serviciu (coș de pâine, produse de condimentare, bol de zahăr cu o singură doză etc.) nu pot fi puse la dispoziția noilor oaspeți fără o igienizare adecvată. Se pot adopta soluții alternative, cum ar fi produsele cu o singură utilizare. Serviciul de tip bufet poate fi efectuat numai dacă distanțarea poate fi garantată și evitarea aglomerării (de exemplu, cu autocolante care să se lipească pe podea, stâlpi, indicatoare de drum etc.). Mâncarea afișată pe bufet trebuie să fie protejată în mod adecvat. Dacă nu este posibil să instalați protecții anti-picături, oaspeții, precum și personalul de administrare trebuie să fie echipați cu măști.

La fiecare serviciu este necesar să curățați și să dezinfectați toate suprafețele bufetului.

În zonele destinate întâlnirilor, conferințelor și evenimentelor, ca și în alte zone comune, este întotdeauna obligatorie respectarea distanțării sociale.

Sistem de intervenție în caz de depistare a unui caz de infecție cu SAR COV2 în hotel

În cazul în care o persoană prezentă în spațiul de cazare (invitat, colaborator etc.) are febră și simptome de infecție respiratorie (tuse uscată, febră, dureri în gât, dificultăți de respirație), trebuie să o comunice prompt conducerii companiei.

Dacă persoana care prezintă simptomele este un angajat sau un colaborator, ar trebui să înceteze imediat activitatea. Comunicarea trebuie făcută prin telefon, prin recepție (pentru oaspeți) sau prin biroul personalului (pentru angajați, colaboratori etc.).Conducerea companiei informează prompt autoritatea sanitară competentă (contactând numerele de urgență pentru Covid – 19 indicate de regiune) și medicul competent.

Pentru a minimiza riscul de contagiune, în așteptarea sosirii lucrătorilor medicali, trebuie luate următoarele măsuri:

– obligați-l să poarte o mască chirurgicală;

– minimizarea contactelor cu alte persoane;

– direcționați-l/o către o cameră sau către un mediu izolat, cu ușa închisă, asigurând o ventilație naturală adecvată;

– opriți sistemul de recirculare a aerului, dacă este posibil;

– orice formă de asistență trebuie să fie realizată de persoane cu sănătate bună, care folosesc echipamentele de protecție personală adecvate; numai în acest caz se folosesc dispozitive de protecție a feței, huse pentru haine și mască FFP2;

– spălați-vă bine pe mâini cu soluție hidroalcoholică înainte și după contactul cu persoana sau cu mediul; acordați o atenție deosebită suprafețelor corpului care au putut intra în contact cu fluidele pacientului (secreții respiratorii, urină, fecale);

Dacă un angajat sau un colaborator raportează de acasă că are simptome sau suspiciune de infecție cu Coronavirus, va trebui să stea la domiciliu și să solicite asistență medicală imediată. 

Articol publicat pe Funky Travel, unde găsiți mai multe articole despre turism.

Urmăriți Republica pe Google News

Urmăriți Republica pe Threads

Urmăriți Republica pe canalul de WhatsApp 

Abonează-te la newsletterul Republica.ro

Primește cele mai bune articole din partea autorilor.

Comentarii. Intră în dezbatere
  • AlexisZ check icon
    Ca de obicei, la unii se lucreaza. la altii se parlamenteaza...
    • Like 1


Îți recomandăm

E.ON predictibilitate facturi

Din 1 iulie, jocul s-a schimbat complet în piața energiei. Asta înseamnă că furnizorii nu mai practică tarife reglementate, iar prețurile se stabilesc liber, în funcție de evoluția pieței. Da, asta a însemnat și facturi mai piperate pentru mulți dintre noi, așa că apare întrebarea firească: ce putem face ca să avem mai mult control asupra facturii lunare?

Citește mai mult

Fără poveste nu există design

Ezio Manzini este una dintre cele mai influente voci globale în domeniul designului pentru sustenabilitate și inovare socială. Profesor emerit la Politecnico di Milano și fost profesor de Design Industrial la Universitatea de Arte din Londra, Manzini a revoluționat modul în care înțelegem rolul designului în societate. Fondator al DESIS (Design for Social Innovation and Sustainability), o rețea internațională prezentă în peste 50 de universități din întreaga lume, el a fost printre primii care au articulat viziunea designului ca instrument de transformare socială și ecologică. Cărțile sale, printre care ”Design, When Everybody Designs" și "Politics of the Everyday", au devenit texte esențiale pentru designeri, arhitecți și inovatori sociali. Cu o carieră de peste patru decenii dedicată explorării modurilor în care designul poate facilita tranziția către o societate mai sustenabilă și mai justă, Manzini continuă să inspire generații de profesioniști să regândească relația dintre design, comunitate și mediu.

Citește mai mult

Hektar

Traian F1- gogoșarul rotund cu pulpă groasă, Kharpatos 1- ardeii lungi de un roșu intens la maturitate, Minerva F1- vânăta subțire cu semințe puține și miez alb, Prut F1- castravetele care nu se amărăște când îl arde soarele, Burebista- pepeni ovali cu coajă verde și miez zemos, Valahia F1, Daciana F1, Napoca F1. Zeci de soiuri hibrid de legume care poartă nume românești sunt realizate în serele private de cercetare HEKTAR, de lângă Câmpia Turzii.

Citește mai mult

Mara Barbos Niculescu

În România lui „învățăm simultan”- în aceeași oră, unii copii rezolvă probleme, iar alții silabisesc primele propoziții. Discuția cu Mara Barbos Niculescu (Director Regional Centru-Vest, Teach for Romania) oferă o imagine mai puțin vorbită la nivelul societății despre ceea ce se întâmplă în școlile vulnerabile. Clivajele adânci dintre comunități, decalajele de literație și numerație te obligă la gimnaziu, ca profesor, ori să înveți să construiești baza – citit, scris, socotit, ori să cauți sprijin din partea unui specialist.

Citește mai mult

Cartierul perfect

Nu e doar un loc pe hartă, ci o combinație de elemente care ne fac să ne simțim acasă, în siguranță și conectați. „Cartierul perfect” nu e o utopie, ci o lecție sau un model de locuire la comun. E o alfabetizare, spune Alexandru Belenyi, arhitectul care a coordonat, la inițiativa Storia, un proiect curajos în România încercând să răspundă la întrebarea: Ce înseamnă ”perfect” când e vorba de locuire?

Citește mai mult