Cu o experiență de 20 de ani în domenii precum FMGC, IT sau Real Estate, Răzvan Botezatu s-a alăturat echipei UNTOLD în toamna anului trecut și ocupă poziția de Chief Growth Officer. Într-un interviu acordat Republica a prezentat care este viziunea și planurile de dezvoltare ale organizației, a vorbit despre motivele care face din UNTOLD un angajator căutat și despre cum s-a integrat în echipă, dar și despre ediția din acest an a festivalului UNTOLD, care se va desfășura în perioada 3-6 august.
Republica este partener media oficial al UNTOLD Festival la ediția din 2023.
Cele mai importante declarații:
- În momentul în care UNTOLD postează un anunț de angajare, primim sute de aplicații, iar acest lucru demonstrează că e un brand iubit prin prisma a ceea ce livrează și a faptului că are la bază voluntariat.
- Mulți oameni din UNTOLD, și din echipa de management și din colegii actuali, provin din zona de voluntariat și vin cu ideea și cu principiul de a ajuta, de a crea o organizație în care să-și găsești tu drumul. Astfel ai contextul să devii o versiune mai bună a ta și să contribui la organizație.
- Ambiția ar fi să fim un fel de Disney al entertainmentului. Așa cum Disney a pornit de la visul unor oameni care au creat un șoricel și apoi au creat o industrie. La fel și noi. Am pornit de la un festival și vrem să devenim o companie de entertainment, care să ofere ceva pentru fiecare, în toate momentele vieții.
- Ne dorim ca anul acesta să avem cea mai bună ediție de până acum. Pentru că merităm asta cu toții, după anii de pandemie, după presiunea pe care am resimțit-o.
- Fiecare se bucură și apreciază diverse stiluri de muzică, iar frumuseațea e dată de varietate. Ajutăm rețeta festivalului în fiecare an astfel încât, indiferent de vârstă, toată lumea să se simtă bine și să simtă că face parte din peisaj.
Aveți o experiență de 20 de ani în vânzări și leadership, în domenii ca FMGC, IT, Real Estate. Ce v-a atras să lucrați cu echipa UNTOLD, care organizează cele mai mari evenimente publice din această regiune a continentului?
M-a atras visul lui Bogdan Buta, de a transforma UNTOLD într-un brand internațional de entertainment. Tot timpul am răspuns provocărilor, atunci când a fost vorba de visuri. Fie că am fost într-o asociație de studenți, acum ani de zile, când visul nostru era să ajutăm la educarea și la dezvoltarea studenților, fie visul de a crește niște branduri internaționale și de a le aduce mai aproape de oameni. Acum este visul de a face un brand românesc să fie și mai mare.
Un brand ca UNTOLD ajută foarte mult imaginea țării, oferă un nou motiv de a veni în România. Pentru că am adus turiști străini din toate colțurile lumii, din Japonia, Malaysia sau India, care s-au îndrăgostit de țară și au revenit.
În plus, m-a atras misiunea brandului de a aduce fericire. Pentru că trăim într-un lume cu multă presiune, stres, în care lucrurile nu sunt mereu așa cum ne dorim și găsim destule motive să fim nemulțumiți sau nefericiți, iar UNTOLD are o misiune foarte simplă: să aducă fericire prin ceea ce facem. Și atunci, de ce nu ai veni într-un loc care aduce fericire? Noi spunem despre noi că suntem „magic makers”.
Care este rolul dumneavoastră în echipa UNTOLD, din poziția de Chief Growth Officer?
Una dintre motivațiile UNTOLD este să facă cel mai bun show din lume, iar pe de altă parte suntem un business și trebuie să generăm venituri, ca să putem reinvesti și să ducem povestea mai departe. Rolul meu este să găsesc acele oportunități din care să facem bani într-un mod sustenabil. Fie că vorbim de bilete, fie că vorbim de produse co-branded pe care le facem sau le dezvoltăm împreună cu alți parteneri, fie că vorbim de produse de merchandising și altele. Altfel spus, vânzare către consumatorul final de festival și de tot ce dezvoltăm noi în cadrul grupului.
Ești de patru luni în echipa UNTOLD. Ce anume face din această organizație una de râvnit pentru cei care doresc să-și dezvolte cariera intern și internațional?
În ultima vreme chiar am fost mai aproape de zona de HR și am văzut că în momentul în care UNTOLD postează un anunț de angajare, primim sute de aplicații, iar acest lucru demonstrează că e un brand iubit prin prisma a ceea ce livrează și a faptului că are la bază voluntariat. Mulți oameni din UNTOLD, atât din echipa de management, cât și din colegii actuali, provin din zona de voluntariat și vin cu ideea și cu principiul de a ajuta, de a crea o organizație în care să-și găsești și tu drumul. Astfel, ai contextul să devii o versiune mai bună a ta și să contribui la organizație. Ai posibilitatea să experimentezi, să înveți într-un mod pe care nu l-ai avea poate în alte părți fără să suporți consecințele greșelilor. Pentru că nu toate experiențele sunt pozitive. Așadar, poți să înveți, să experimentezi și să faci lucruri pe care cei din jur le iubesc.
Proiecte în spatele cărora se află și foarte multă muncă. Cât este de greu? Este mai greu decât în altă parte având în vedere experiența pe care o ai?
Am avut norocul să lucrez pentru companii de top în industria în care activau. Peste tot se muncea pentru că era dorința aceasta de a fi mai bun decât piața și mai bun decât tine însuți. Iar în momentul în care organizația este competitivă, acest lucru pune presiune și atrage un anumit gen de oameni care își doresc să depună efort. Tocmai pentru că am trecut prin mai multe companii, pot spune că au ajuns în vârf tocmai pentru că a existat această dorință de a fi mai bun. Nu poți să ajungi să faci performanță și să te menții în top dacă nu faci acest efort suplimentar. Se muncește mult pentru că ne dorim mai mult, dar nu mai mult decât în alte companii care sunt în vârf și doresc să se mențină acolo.
Cum i-ați găsit pe membrii UNTOLD? Cum și cât de repede ați reușit să vă adaptați, să comunicați?
M-am conectat foarte repede și chiar mi-au spus și colegii că, deși sunt cu ei de numai 3-4 luni, pare că fac parte din echipă de cel puțin un an. Depinde de felul fiecăruia, dar este o organizație caldă, curioasă, primitoare, colegii sunt deschiși, nu contează dacă ești în cămașă sau în hanorac, putem să vorbim deschis și să ne spunem părerile. M-am integrat mult mai bine și mult mai repede decât în alte locuri în care am lucrat. Asta vine din natura inclusivă și din acel ADN de organizație de studenți, în care fiecare e primit să contribuie cu ce are.
Ce anume face din această organizație liderul pe industria sa?
În primul rând, visul unor oameni nebuni și frumoși în același timp. Visul echipei de management care a pus bazele UNTOLD-ului. Și ei și-au dorit lucruri care erau nebunești la momentul respectiv, și mereu își doresc lucruri care par nebunești. Nu pot să dau încă din casă, dar am pregătit niște lucruri foarte frumoase pentru anul următor și despre care mi-am zis inițial că nu le vom putea face. Dar din această dorință de a face niște lucruri care nouă ni se pot părea nebunești, iese efortul, progresul și tot ce s-a întâmplat. Trebuie întâi să ai un vis mare și apoi capacitatea de a-i atrage și pe alții în jurul tău, care să creadă în același vis. Asta m-a atas și pe mine și am decis să fac o mișcare în carieră pe care alții au văzut-o ca fiind foarte provocatoare.
Și nu sunt singurul. Acest vis atrage mulți colegi care se adaugă și vin cu expertiza lor în organizație, pentru că s-a dezvoltat, s-a făcut mare și suntem în momentul în care avem nevoie de mai multe mâini care să ducă acest vis mai departe și să facă toate evenimentele pe care le avem în plan.
UNTOLD a crescut și s-a dezvoltat de la o ediție la altul. Astăzi vorbim despre UNTOLD Universe, care reprezintă o adevărată industrie în sine pe zona de evenimente. Mai e loc de crescut?
Cu certitudine, iar aici ambiția ar fi să fim un fel de Disney al entertainmentului. Așa cum Disney a pornit de la visul unor oameni care au creat un șoricel și apoi au creat o industrie. La fel și noi. Am pornit de la un festival și vrem să devenim o companie de entertainment, care să ofere câte ceva pentru fiecare, în toate momentele vieții. Fie că mănânci o înghețată by UNTOLD, bei o băutură care este co-branded sau participi la un eveniment care este organizat de noi, te duci într-o zonă de entertainment sau la un târg de Crăciun. Sunt diverse momente legate de entertainment și care sunt legate de ideea de a genera fericire sub diverse forme, pe care dorim să le dezvoltăm și să le aducem în piață.
Așadar, da, mai e mult loc. Și în zona de evenimente de tip festival, dar și pe segmentul zonelor de entertainment în care furnizezi un concept de distracție și evenimente pe o anumită perioadă de timp. Cum este, de exemplu, la Neversea Beach, adică o plajă tematică cu multe activități care se întâmplă acolo, iar momentul culminat este festivalul. Pe de altă parte, sunt produsele noastre co-branded, serviciile pe care le furnizează companiile din grupul nostru tot în zona de entertainment.
La ce să ne așteptăm pentru ediția din acest an a UNTOLD?
Ne dorim ca anul acesta să avem cea mai bună ediție de până acum. Pentru că merităm asta cu toții, după anii de pandemie, după presiunea pe care am resimțit-o. Fiecare la nivel personal are nevoie de mai mult în zona de gratificare. Și un superfestival în care te poți reîntâlni cu prietenii, în care te poți bucura de muzică, în care pur și simplu să te duci într-un alt univers pentru câteva zile, e ceva de care avem nevoie.
Am chiar o poveste personală legat de acest aspect. Experiența pe care am avut-o cu mama mea de 75 de ani pe care am dus-o la Neversea înainte să încep să colaborarea cu cei de la UNTOLD, și care m-a făcut să realizez că festivalul este o experiență care poate să unească prieteni, familii și care te poate aduce mai aproape de cei dragi. UNTOLD e mai mult decât muzică.
Dar în ceea ce privește muzica, un lucru pe care noi îl facem în mod constant este să adaptăm fără să pierdem esența festivalului, astfel încât să fie relevant pentru toată lumea. Pentru că fiecare se bucură și apreciază diverse stiluri de muzică, iar frumusețea e dată de varietate. Ajutăm rețeta festivalului în fiecare an astfel încât, indiferent de vârstă, toată lumea să se simtă bine și să simtă că face parte din peisaj. Pentru că acesta este un festivalul pentru toată lumea, iar noi lucrăm la asta. Avem o echipă de colegi specializați pe zona aceasta. Avem studii, ne uităm la topuri, la preferințe, colegii noștri participă la târguri internaționale de muzică, cunosc trendurile. E o știință în a crea produsul de festival ca muzică.
Pe de altă parte, sunt foarte mulți artiști care își doresc să vină să cânte în România. Sunt artiști pe care îi atragem noi și care vin pentru prima oară, cum este cazul Imagine Dragons, dar și artiști ca Armin van Buuren, care abia aștepta să se reîntoarcă la Cluj-Napoca, așa cum spune el, „home” (n.r. „acasă”). Iar asta e senzațional. Înseamnă că am făcut treabă foarte bună.
Urmăriți Republica pe Google News
Urmăriți Republica pe Threads
Urmăriți Republica pe canalul de WhatsApp
Alătură-te comunității noastre. Scrie bine și argumentat și poți fi unul dintre editorialiștii platformei noastre.