Rândurile de mai jos au avut diverse forme înainte de publicare. Despre Cuibul de la Mare sunt multe de spus, dar au fost deja așternute în infinitul online-ului. Pe Cosmin si Georgiana îi cunosc virtual și asta din vina mea. Ei tot m-au invitat, dar eu tot continui să mă duc la serviciu și să invoc lipsa de timp. Astrele se vor alinia cumva, iar vinul va fi la fel de rece când ne vom întâlni.
Georgiana și Cosmin, proprietarii Cuibului de la mare. sursa foto: La Colibe
Dar să revenim la ceea ce voiam să vă spun. Știți voi cumva un loc din România noastră turistică în care să ai rezervări de la clienți înainte ca tu să anunți prețurile pentru anul 2021 și perioada în care vei deschide porțile? Iată că există. Și nu doar că există, ci a devenit și un etalon, iar acum a reușit performanța să impună și concurenței standarde pe care le căutăm atunci când mergem în vacanțe. Dacă cineva crede că acesta este un articol publicitar, îl rog să închidă site-ul și să caute oferte de avion cu un euro.
„Dacă omul îți pleacă din bătătură cu o amintire plăcută, se va întoarce cu un prieten”
Ca să vă dați seama ce tip de gazde sunt Georgiana și Cosmin, vă spun că în timp ce stabileam detaliile acestui interviu ei se chinuiau să-mi găsească o cabană la munte, pentru că discuția noastră a început cu simpla întrebare “Ce faci?”, iar eu le-am spus că nu reușesc să găsesc o casă de vacanță liberă în tot județul Brașov.
Revenind, sper ca răspunsurile celor doi să fie citite de toți cei care dețin afaceri în domeniul ospitalității.
sursa foto: Cuibul de la mare
Ați devenit un etalon pentru nordul extrem al litoralului românesc. De la ce ați plecat și cum ați ajuns aici ?
Îți mulțumesc Adrian, însă poate este prea mult spus etalon. Poate sună mai bine că ne dorim să fim un exemplu de așa, da. Am plecat acum 12 ani de la groapa de gunoi a satului și 40 de rabe mari de pământ, ca mai acum să fim aici unde suntem. Natură, mulți copiii și multă dragoste. De ajuns am ajuns aici pentru că ne-am dorit și am fost consecvenți în muncă și timp în care nu ne-am abătut de la crezul nostru că putem face un turism de bun simț, cu servicii dedicat invitaților din bătătură.
Poate că cei care vă urmăresc dezvoltarea se gândesc că ați investit foarte mulți bani în publicitate și de aici rezervările. Hai să-i ajutăm pe cei care au o afacere ca a voastră la mare sau la munte, dar nu știu cum să atragă clienți. Ce le recomandați să facă ?
Nu! Nu am alocat buget publicității, pentru că am considerat că în cazul serviciilor dedicate, cu o afacere mică, de familie precum cuibul, ar trebui să își dezvolte un networking direct cu invitații. Și am să exemplific cum funcționăm noi: fiecare invitat este servit personal de mine sau Georgiana, pentru a avea un feedback direct vizavi de ceea ce servim. Anual, am avut astfel posibilitatea de a înțelege în mod direct ceea ce caută invitații noștri, ce ar trebui îmbunătățit sau adus suplimentar ca servicii. Ca să concluzionez: asta recomand tuturor. Să stea în legătură cu invitații lor, pentru a lega o relație de prietenie. Dacă omul îți pleacă din bătătură cu amintire plăcută, se va întoarce cu un prieten, iar dacă vei face treaba asta 5 ani consecvent, veți putea să vă creșteți șansele ca afacerea să funcționeze.
Am fost „învățat” că dacă aș vinde atâtea butoaie de bere câte dăm noi gratis într-o vară, aș putea să fac X bani. Am zâmbit, și am răspuns politicos : „nu, merci”
Afacerea înseamnă câștig, iar, în mentalul colectiv, litoralul românesc se traduce de multe ori în “japcă”. Sunteți voi singura excepție sau hotelierii înțeleg și ei că nu se mai poate așa ?
Am să fac o glumă, ca cititorii să înțeleagă mai bine abordarea cuibului și scara implicării noastre. Am avut o afacere în Constanța, un club, și după acea experiență, personal nu am mai căutat să vindem alcool. Din acel motiv, înțelegând necesitatea, am introdus un freebar care include și un Draft de bere pe terasă, unde invitații se servesc în regim self service cu ce au nevoie. Revenind la glumă, eram acum 2 ani la un depozit unde așteptam să încarc câteva butoaie de bere, și unde, preț de 5 minute, am schimbat câteva vorbe cu un hotelier vechi din Mamaia, pe care îl știam. „Am fost învățat” că dacă aș vinde atâtea butoaie de bere câte dăm noi gratis într-o vară, aș putea să fac x bani. Am zâmbit, și am răspuns politicos : „Nu, merci’. Anul trecut el a avut hotelul închis, vară în care cuibul a mers, iar noi am cărat mai multe butoaie de bere, până în septembrie târziu. De la el știu ca a ținut închis, și tot el mi-a răspuns că poate ar fi bine să schimbe ceva.
Și aici ajungem la titlul articolului. Cum de ați început să aveți rezervări deși nu aveți tarifele stabilite ?
În politica cuibului, am considerat ca luna februarie-martie, să fie mărțișorul pe care ni-l oferim reciproc cu invitații noștri. Ei pentru că ne aleg, noi pentru că ne-au ales. Dacă de câțiva ani avem aceeași abordare cu pachete early booking în luna februarie, și acest an a trebuit să ne conformăm, având invitați care deja își programează concediile. Și pentru că suntem mici, dorința mea a fost să ne vindem înainte de a începe sezonul, ca ulterior, să fim setați pe a presta ceea ce am promis. Nu am avea timp să facem și servire la masă, și printre picături să preluăm rezervări. Nu că nu am mai fi făcut-o, dar e bine ca fiecare perioadă să fie pentru o acțiune clar stabilită și pentru a putea fi ordonat și organizat. Anul acesta, clienții ne-au bătut la ușă, și deși am spus tuturor că nu avem încă tarifele și pachetele stabilite pentru acest an, oamenii casei au cerut sa deschidem agenda, cu rezerva ca ulterior când definitivăm tarifele, să îi anunțăm. Și în aceasta manieră, am deschis agenda de prerezervări și am constatat că suntem peste 85% vânduți.
Să presupunem că un cititor află pentru prima dată de voi din acest articol. Când ar putea să mai găsească o cameră liberă ?
Acum mai avem locuri disponibile în mai și septembrie, dar cu schimbări de la zi la zi, din ce în ce mai puține locuri. Așa cum am spus și mai devreme, după ce definitivăm tarifele și pachetele early booking, comunicăm public pe pagina noastră de Facebook, iar cei interesați pot lua legătura personal cu mine pe WhatsApp, pentru perfectarea unei rezervări.
„Am mentalitatea că dacă tu faci ceva bine, poți impulsiona oameni de lângă tine și poți prin puterea exemplului să schimbi lucruri”
Bun, vin la voi, este frumos și bine. Nu ies din curte sau ați reușit să impulsionați comunitatea din Corbu ?
Oamenii au înțeles că ceea ce ține de noi, noi facem și facem cu plăcere și fără rabat de la calitate. Mai departe ei au înțeles totodată că neajunsurile din afara gardului cuibului nu mai țin de noi. Trama stradală, iluminatul, drumul până la plajă, sunt inconveniente specifice multor zone rurale din România. Puțin câte puțin se mișcă lucrurile la noi în zonă. Timid, însă apreciez că se îmbunătățesc anumite lucruri în zonă. Am mentalitatea că dacă tu faci ceva bine, poți impulsiona oameni de lângă tine și poți prin puterea exemplului să schimbi lucruri. Apar anual foarte multe pensiuni în Corbu, și unde am observat că oamenii au început să pună preț pe concept și servicii. Am regăsit lucruri din cuib, dar nu ne deranjează. Dimpotrivă. Ne bucurăm că pentru unii suntem un exemplu, și ne bucurăm când oamenii fac și se implică. Doar așa putem schimba și îmbunătăți imaginea nu foarte uau a turismului românesc, prin muncă, implicare și interes focusat pe invitați.
Articol preluat de pe Funky Travel
Urmăriți Republica pe Google News
Urmăriți Republica pe Threads
Urmăriți Republica pe canalul de WhatsApp
Alătură-te comunității noastre. Scrie bine și argumentat și poți fi unul dintre editorialiștii platformei noastre.
Este adevarat ca turistii romani sunt mult mai pretentiosi si mai critici cand calatoresc in tara fata de strainatate, pentru aceleasi tarife, totusi, daca intr-adevar ceea ce scrie mai jos s-a intamplat de mai multe ori, atunci biletul de avion cu 1 euro ramane in continuare o solutie.
Au aparut foarte multe locatii turistice in zone de vis, amenajate cu bun gust, cu ceva investitii in spate care vor sa schimbe turismul de masa in Romania reprezentat de mici, bere, gratare si manele.
Foarte frumos si foarte bine pana aici, DAR daca vor sa obtina tarife de peste 100 de EURO pe camera atunci totul trebuie sa fie perfect: curatenie luna peste tot, amabilitate cat cuprinde, flexibiliate unde se poate ca intreg sejurul sa fie memorabil. Iar pentru afacerile mai mici, in momentul in care ai deja 20-30% clienti repetitivi care iti fac reclama numai in cercul de prieteni, singura ta problema va fi sa ai putere de munca si angajati buni.
Din pacate anul trecut o parte din aceste locatii, cu bune intentii de altfel, au cam sarit calul crescand tarifele foarte mult, profitand de cererea mult mai mare decat oferta, dar nu peste tot lucrurile au stat bine din punct de vedere servicii, iar in unele locuri chiar rau. Nimeni nu este perfect, toti gresim, dar important este sa nu repetam greseala pentru ca internet-ul are memoria lunga.
In rest, sa speram va ne vom intoarce la normal cat de curand si avem posibilitatea sa calatorim peste tot din nou, inclusiv in Romania.