Sari la continut

Revoluția online

România digitală este cea care ne face să mergem înainte. Un proiect Republica, susținut de eMAG.

Rezultate Bac 2016. O treime dintre candidați nu au promovat examenul. 45.000 de absolvenți nici nu s-au mai înscris

Rezultate Bac 2016. Ministerul Educației a făcut publice rezultatele la Bacalaureat. Anul acesta, o treime dintre candidați au picat examenul de maturitate.

Cu toate acestea, rezultatele sunt cele mai bune înregistrate în ultimii ani, de când au fost introduse camerele de supraveghere în sălile de examinare. 

„Procentul reflectă starea din învățământ Nu ne poate mulțumi în niciun fel. Sper ca prin măsurile pe care le vom lua să ajungem la procente mai bune”, a declarat ministrul Educației, Mircea Dumitru, citat de Digi 24.

137.000 de absolvenți de liceu, din promoția curentă, dar și din cele anterioare, s-au înscris acest an la examenul de Bacalaureat. 45.000 de tineri care au fost înscriși în acest an în clasele a XII-a și a XIII-a nu au mai ajuns însă să dea Bacalaureatul. 

Anul acesta, în clasele a XII-a și a XIII-a, erau înscriși, potrivit datelor de la Ministerul Educației, 161.488 de elevi, însă doar 71,23% dintre ei s-au înscris, mai departe, la examenul de Bacalaureat.

Procentul este mai mic decât anul trecut, când 76% din cei 187.000 de liceeni aflați în clasele terminale s-au înscris la Bac. 

Rezultatele la Bac 2016 pot fi accesate AICI.

Abonează-te la newsletterul Republica.ro

Primește cele mai bune articole din partea autorilor.

Comentarii. Intră în dezbatere
  • Bacul e o afacere in ro, se fac meditații la greu ca sa poți rezolva niște subiecte cretine. Din fericire am plecat la timp din Romania si copilul meu va da bacul intr-o tara unde un angajat la salubritate are salariul de 2 ori mai mare decât un inginer roman cu 10 ani vechime. Ca sa realizezi ca esti in rahat tre sa te depărtezi un pic, sa te miști si după un timp ajungi sa înțelegi de unde venea mirosul.
    • Like 1
    • @ Catalin Paraschiv
      @ Catalin Paraschiv
      Asteptati sa vedeti cum e cu bacul in tara la care va referiti; intre timp, puteti citi subiectele care tocmai au fost in Franta, de pilda.
      • Like 0
    • @ aurora oncescu
      M-am interesat deja. Bacul este un examen de maturitate al celor care termina un liceu. Subiectele nu sunt așa de grele încât sa aibă nevoie de meditații. Mult mai greu este încă la facultate deoarece nu toți absolvenții de liceu au capacitatea sa urmeze o facultate. Cei mai înzestrați fac si un masterat.
      Totodata exista școlile profesionale de unde tinerii pot merge la munca încă de la vârsta de 16 ani.
      Nu e nevoie sa știe toți integrale si derivate ca sa se descurce in viața.
      Învățământul romanesc e putred.
      • Like 0
  • ...ce masuri se vor lua?...este paradoxal ce se intampla...suntem o tara de profesori concomitent cu o rata mare de renuntare la educatie. Sistemul e "corupt", filtrele sunt "deteriorate", exista o discrepanta clara intre a sti, a vrea si a putea. Ar trebui facuta o segmentare a "clientelei", o tintire clara a "segmentelor" si in cele din urma o pozitionare adecvata a invatamantului romanesc in care resursele folosite sa genereze ROI cat mai mare. Cel mai mare dusman al educatiei este minciuna!!!
    • Like 0
  • Buna ziua! Vom avea un viitor de tinichea coclita, vai si amar de cei carora nu vor avea cine sa le plateasca pensiile dupa ani multi si grei de munca! Numai bine!
    • Like 0
    • @ Stela Rusu
      ...poate ca asta e greseala!...le aratam copiilor nostri ca nu merita sa invete pentru ca trebuie sa plateasca in loc sa le aratam ca numai muncind si perfectinindu-se isi vor asigura viitorul pe care il viseaza!
      • Like 1
    • @ Adi Toader
      Învățământul romanesc e varza, produce câteva elite si o turma de tampiti
      • Like 0
  • ...o treime au picat? Este bine. Vorbim de acei elevi care nu au vrut sa facă un liceu și...nu au fost interesați de Bac!
    Asa ca...sa ne vedem de lungul nasului!
    • Like 1
  • Alexius check icon
    În afară de titlul de "Click" sau "Cancan" textul este corect și fără patimă sau istericale.
    Revenind la fondul problemei, încă odată, trebuie să înțelegem că școala și bacalaureatul nu sunt pentru oricine. Înțeleg că școala e obligatorie până în clasa a X-a. Ar trebui să fie până în clasa a VIII-a. Atât. Tinerii să se orienteze către școli profesionale pe post de liceu.
    Ce atâta BAC. Cum să-i explici unui băiat de la țară nemulțumit de viața lui că "timpul în Lunca Dunării avea nesfârșită răbdare" și că Moromeții a fost scris în perioada interbelică, nu în 1955.
    Multă prea multă gargară și teorie inutilă pentru un examen care se numește "de maturitate", dar care a devenit este depășit de realitățile vieții.
    Școala nu e pentru oricine și să ții cu arcanul la memorarea de teorie tineri de 16-18 ani care pot învăța o meserie (mecanici, electricieni, ospătari) e o cruzime.
    Liceul trebuie să aparțină elitelor intelectuale, cine nu dorește și nu are aplecare... buenas noches.
    • Like 4
    • @ Alexius
      Ai pus punctul pe i. As adauga ca si liceul așa cum este acum trebuie reformat si anumite discipline tehnice focalizate mai mult pe înțelegere decât memorarea unor soluții. Asta poate cere reducerea complexitatii dar este OK deoarece exista mai departe facultatea, masteratul, doctoratul unde tematica devine tot mai complexa. Școala trebuie adaptata la nevolle fiecăruia nu către câteva elite si de restul nu ne pasa
      • Like 0
  • Am o nedumerire: de ce preferati ca titlul sa fie "...O treime dintre candidați nu au promovat examenul..." in loc de "...Doua treimi dintre candidați au promovat examenul..." ?
    Am presupus gresit ca Republica nu se va alinia publicatiilor ce cauta titluri de senzatie cu orice pret?
    • Like 4
  • Pana undeva,tinerii au dreptate.Sunt scosi in fata pe toate posturile,persoane care nu au nimic comun cu scoala si educatia. Acesti tineri vad zilnicf pe UNII care au palate,masini de lux,merg in excursii scumpe dar nu stiu nimic despre istoria,geografia sau traditiile Romaniei.Pana si programele scolare sunt concepute ca la final sa ramai cu un ghiveci de cunostinte. Doar interventia parintilor face ca o parte din copiii nostri sa aiva cunostinte multumitoare.Parerea mea este ca un absolvent de liceu cu o nota de sase ,este ca un sofer care a luat carnetul cu spaga.O sa ajunga probabil un avocat sau medic de mana a treia.Mai trist este ca nu au alte alternative .De meseriasi nu poate fi vorba pt ca nu au unde muncii.Nici scoli pt meserii nu avem decat cursuri unde iti ia doar banii dar nu ai unde face practica.Deci pt ospatar sau vanzator diploma nu are nici o valoare practica.
    • Like 2
  • Bine, pe mine nu ma mira nr de 43000 de elevi inscrisi in clasele a XII-a si a XIII -a, care nu au intrat in bac. Sa nu uitam corigentele si optiunile elevilor de la clasele de seral. In schimb, mi se pare ingrijorator faptul ca, desi subiectele au avut un grad mediu de dificultate, notele sunt in continuare foarte mici. Asta ma face sa ma gandesc la faptul ca, fie elevii sunt foarte slab pregatiti, fie evaluarea lucrarilor nu se realizeaza, de multe ori, in acord cu baremul. Este greu de crezut ca un elev care a abordat toate subiectele, si nu la un nivel superficial, sa ia la romana o nota sub 5, de exemplu.
    • Like 1
    • @ Adina Ionescu
      @ Adina Ionescu
      Nu cred ca este relevanta evaluarea problematica, ci mai degraba pregatirea necorespunzatoare a elevilor.
      Pentru ca dati exemplu proba de romana, va reamintesc faptul ca exista in continuare o grava problema de folosire inadecvata a limbii romane, chiar si la elevii de liceu; ca sa nu amintim despre problemele de exprimare deficitara sau de lecturile insuficiente.
      Rezulta ca aceste probleme trebuie rezolvate, in sensul ca nu poate avea bacalaureatul un tanar care nu stie sa scrie, respectiv nu e admisibil da ajunga la liceu in aceste conditii.
      • Like 2
  • check icon
    Asta arată că școala obligatorie la nivel de liceu este o utopie.Rezultatele sunt normale,școala nu este pt. toți,chiar dacă ne afectează orgoliile naționaliste stupide.La liceu ar trebui să fie ca la o facultate,cu examene de an ca o selecție permanentă a celor care vor să învețe și care nu.Cine se pierde pe drum să fie îndrumați către școlile de meserii.Restul e gargară repetată anual.
    • Like 3
  • Casargoz check icon
    Îmi pare anormal ca un elev care a promovat 4 clase de liceu sa obțină nota 1.5
    Sau examenul este prea dificil sau promovabilitatea in liceu este o minciuna.
    Un elev care promovează la matematica ar trebui sa obțină la bac o medie apropiată de cele din carnetul de note. Așa cum un elev de 10 care merge la Oxford ia 10 la Bac un elev de 5 ar trebui sa obțină minim 4:)
    Altfel înțeleg ca in anumite licee se practica frauda.
    • Like 3
    • @ Casargoz
      check icon
      Da, corect, dar problemele sistemului de notare în România sunt multe și vechi: teoretic, avem un sistem „dur”, cu 4 niveluri de picare și 6 de promovare. În realitate, nu se dau note de 1, 2 și 3; în acest fel, sistemul 4/6 se transformă într-un ciudat sistem 1/6, deci total 7. La nivel universitar, mulți conducători de lucrări dau 10 pe linie și unui student slab și unuia (foarte) bun, anulînd implicit competiția și punând un semn de egal între studentul (foarte) bun și cel (foarte) slab. De ani de zile urlu problema asta, nu se schimbă nimic. Notele mari în preuniversitar, deci fără 1,2 și 3, ni se trag din anii ’50: dacă un prof pica ori lăsa repetent un elev, era chemat la „partid” și admonestat că lasă prea mulți. Ce să facă săracii, nu au mai lăsat pe nimeni, sistemul s-a viciat și așa a rămas pînă azi. Ce trebuie făcut? simplu: sistem de notare pe 5 niveluri în preuniversitar și pe 4 la universitar (cum au multe țări). Păi cît de tîmpit să fie un student ca să-i dai 1,2,3, chiar 4? Dacă e așa de tîmpit, cum a ajuns student? Primul pas în reformarea sistemului de notare l-a făcut Marga prin 1998, a eliminat notele la clasele I-IV. Vai, ce lamente, ce bocete, nu mai puteau dormi învățătoarele... după ce s-au liniștit, s-a văzut că e foarte bine așa. Din păcate, sistemul s-a poticnit, Marga nu a mai fost ministru și nimeni nu a mai făcut nicio reformă.
      Bacul nu este și nici nu trebuie să fie un concurs de tipul „vrei să fii milionar”, trebuie să fie un examen normal, accesibil, pe care ar trebui să-l ia aproape toți absolvenții de liceu, altfel nu ar fi trebuit să ajungă acolo, la final. Toate acestea trebuia să fie rezolvate încă de la începutul anilor ’90. Din păcate, România este o țară tipică non-reformă, o țară condusă de birocrați, de învârtitori de hârtii (cam asta fac inspectoratele școlare, învârt tone de hârtii pe lună), fără niciun plan de bătaie, totul este „la plesneală”, cum se spune. Sistemul educațional românesc a rămas închistat undeva la nivelul anilor ’60–’70, la nivelul reformei lui Malița care, la vremea aia, a fost un ministru bun, chiar prea bun pt acele timpuri. Marea problemă a sistemului educațional românesc este că toți vorbesc despre reformă, nimeni nu are însă niciun proiect de reformă.
      • Like 2


Îți recomandăm

Statuie mască

„Primul lucru care contează atunci când faci o donație este ca gestul respectiv să te facă să te simți că ai făcut cu adevărat o faptă bună. Dacă cauza respectivă reușește să te facă să te simți ca un mic erou, te face să te simți bine că ai ajutat, reușește să te facă donezi”, spune Nicoleta Deliu.

Citește mai mult

articol audio
play icon mic icon Simona Halep - Foto: Andrew Schwartz / SplashNews.com / Splash / Profimedia)

„Am crescut cu o mentalitate că eram mică, că nu o să ajung să fiu tenismenă, nu o să ajung să fiu sus în clasament, nu o să ajung să câștig turnee mari. Cum până nu demult, în 2017, mi se spunea « nu ai mental de campion de Grand Slam».” (Foto; Andrew Schwartz / SplashNews.com / Splash / Profimedia)

Citește mai mult