Rezultate Bac 2016. Ministerul Educației a făcut publice rezultatele la Bacalaureat. Anul acesta, o treime dintre candidați au picat examenul de maturitate.
Cu toate acestea, rezultatele sunt cele mai bune înregistrate în ultimii ani, de când au fost introduse camerele de supraveghere în sălile de examinare.
„Procentul reflectă starea din învățământ Nu ne poate mulțumi în niciun fel. Sper ca prin măsurile pe care le vom lua să ajungem la procente mai bune”, a declarat ministrul Educației, Mircea Dumitru, citat de Digi 24.
137.000 de absolvenți de liceu, din promoția curentă, dar și din cele anterioare, s-au înscris acest an la examenul de Bacalaureat. 45.000 de tineri care au fost înscriși în acest an în clasele a XII-a și a XIII-a nu au mai ajuns însă să dea Bacalaureatul.
Anul acesta, în clasele a XII-a și a XIII-a, erau înscriși, potrivit datelor de la Ministerul Educației, 161.488 de elevi, însă doar 71,23% dintre ei s-au înscris, mai departe, la examenul de Bacalaureat.
Procentul este mai mic decât anul trecut, când 76% din cei 187.000 de liceeni aflați în clasele terminale s-au înscris la Bac.
Rezultatele la Bac 2016 pot fi accesate AICI.
Urmăriți Republica pe Google News
Urmăriți Republica pe Threads
Urmăriți Republica pe canalul de WhatsApp
Alătură-te comunității noastre. Scrie bine și argumentat și poți fi unul dintre editorialiștii platformei noastre.
Asteptati sa vedeti cum e cu bacul in tara la care va referiti; intre timp, puteti citi subiectele care tocmai au fost in Franta, de pilda.
Totodata exista școlile profesionale de unde tinerii pot merge la munca încă de la vârsta de 16 ani.
Nu e nevoie sa știe toți integrale si derivate ca sa se descurce in viața.
Învățământul romanesc e putred.
Asa ca...sa ne vedem de lungul nasului!
Revenind la fondul problemei, încă odată, trebuie să înțelegem că școala și bacalaureatul nu sunt pentru oricine. Înțeleg că școala e obligatorie până în clasa a X-a. Ar trebui să fie până în clasa a VIII-a. Atât. Tinerii să se orienteze către școli profesionale pe post de liceu.
Ce atâta BAC. Cum să-i explici unui băiat de la țară nemulțumit de viața lui că "timpul în Lunca Dunării avea nesfârșită răbdare" și că Moromeții a fost scris în perioada interbelică, nu în 1955.
Multă prea multă gargară și teorie inutilă pentru un examen care se numește "de maturitate", dar care a devenit este depășit de realitățile vieții.
Școala nu e pentru oricine și să ții cu arcanul la memorarea de teorie tineri de 16-18 ani care pot învăța o meserie (mecanici, electricieni, ospătari) e o cruzime.
Liceul trebuie să aparțină elitelor intelectuale, cine nu dorește și nu are aplecare... buenas noches.
Am presupus gresit ca Republica nu se va alinia publicatiilor ce cauta titluri de senzatie cu orice pret?
Nu cred ca este relevanta evaluarea problematica, ci mai degraba pregatirea necorespunzatoare a elevilor.
Pentru ca dati exemplu proba de romana, va reamintesc faptul ca exista in continuare o grava problema de folosire inadecvata a limbii romane, chiar si la elevii de liceu; ca sa nu amintim despre problemele de exprimare deficitara sau de lecturile insuficiente.
Rezulta ca aceste probleme trebuie rezolvate, in sensul ca nu poate avea bacalaureatul un tanar care nu stie sa scrie, respectiv nu e admisibil da ajunga la liceu in aceste conditii.
Sau examenul este prea dificil sau promovabilitatea in liceu este o minciuna.
Un elev care promovează la matematica ar trebui sa obțină la bac o medie apropiată de cele din carnetul de note. Așa cum un elev de 10 care merge la Oxford ia 10 la Bac un elev de 5 ar trebui sa obțină minim 4:)
Altfel înțeleg ca in anumite licee se practica frauda.
Bacul nu este și nici nu trebuie să fie un concurs de tipul „vrei să fii milionar”, trebuie să fie un examen normal, accesibil, pe care ar trebui să-l ia aproape toți absolvenții de liceu, altfel nu ar fi trebuit să ajungă acolo, la final. Toate acestea trebuia să fie rezolvate încă de la începutul anilor ’90. Din păcate, România este o țară tipică non-reformă, o țară condusă de birocrați, de învârtitori de hârtii (cam asta fac inspectoratele școlare, învârt tone de hârtii pe lună), fără niciun plan de bătaie, totul este „la plesneală”, cum se spune. Sistemul educațional românesc a rămas închistat undeva la nivelul anilor ’60–’70, la nivelul reformei lui Malița care, la vremea aia, a fost un ministru bun, chiar prea bun pt acele timpuri. Marea problemă a sistemului educațional românesc este că toți vorbesc despre reformă, nimeni nu are însă niciun proiect de reformă.