Sari la continut

Spune-ți părerea! Intră alături de noi în comunitatea Republica

Vă invităm să intrați în Comunitatea Republica, grupul de Facebook în care contributorii, cei care își scriu aici ideile, vor sta de vorbă cu tine. Tot ce trebuie să faci este să ceri intrarea în acest spațiu al dialogului.

România inaugurează azi primul lot de drum expres „veritabil": cum arată cei 16 km din centura Balș și care va fi viteza maximă admisă

centura Bals - drum expres

Foto: Facebook Asociatia Pro Infrastructură

Veste bună pentru șoferi. Centura de ocolire a municipiului Balş va fi inaugurată azi, a anunțat joi premierul Nicolae Ciucă. 

„Astăzi, se deschide centura de ocolire a municipiului Balş, avem garanţiile, domnule ministru, și de la contructor. Este un demers care a început cu aproximativ trei ani în urmă şi iată că reuşim să deschidem astăzi prima porţiune de drum expres din România, care va asigura cu certitudine evitarea acestei aştepări şi pierderea timpului în trafic, în localitatea Balş”, a spus Nicolae Ciucă la începutul ședinței de guvern, scrie News.ro.

În zona localității Balş, traficul aglomerat ducea la situații în care deseori șoferii parcurgeau o porțiune de câţiva kilometri în mai mult de o oră.

Asociația Pro Infrastructura, care monitorizează marile proiecte din transporturi de la nivel național, a anunțat că drumul expres DEx12 Balș Vest-Slatina Vest va fi deschis circulației, cel mai probabil, spre seară - „nu mai devreme de ora 17:00, probabil în jur de 18:00” -, după parcurgerea tuturor procedurilor în astfel de situații și a îndemnat șoferii „să nu forțeze” intrarea pe lotul de drum expres. 

Asociația a publicat și o hartă interactivă a traseului. Sunt „primii 16 kilometri de drum expres veritabil din țara noastră”, notează reprezentanții asociației.

„Viteza maximă permisă va fi de 100 km/h, urmând ca ea să fie crescută la 120 km/h, după ce președintele Iohannis va promulga legea adoptată deja de Parlament. Estimăm în câteva săptămâni, maxim o lună. Oricum, recomandăm ca șoferii să circule foarte atent, cu maxim 100 km/h, deoarece pe drum pot exista animale și unele resturi de materiale care au scăpat vigilenței constructorului”, se arată într-o postare pe contul de Facebook al Pro Infrastructura.

Constructurul tronsonului de drum expres care se inaugurează azi este compania UMB, din Bacău.

Foto: Facebook Pro Infrastructură

Urmăriți Republica pe Google News

Urmăriți Republica pe Threads

Urmăriți Republica pe canalul de WhatsApp 

Îți recomandăm
Abonează-te la newsletterul Republica.ro

Primește cele mai bune articole din partea autorilor.

Comentarii. Intră în dezbatere
  • Nu se poate ! Nici macar o taiere de "pamblicà" pe undeva ? Vreun popà sa sfinteascà sfântul bitum ? Ca sfintirea unei curbe de sosea am vazut ca se poate, parca prin judetul Bacau era. Si nici vreun burtaverde de politician sa-si faca niscai propagandà electorala ? Atunci bine si asa, mai discretzeanu. Sa vedem acum si pe când primele cârpeli si reparatii. Doamne-ajuta sa nu fie cazul prea curand si ...la mai multi kilometri !
    • Like 0


Îți recomandăm

E.ON predictibilitate facturi

Din 1 iulie, jocul s-a schimbat complet în piața energiei. Asta înseamnă că furnizorii nu mai practică tarife reglementate, iar prețurile se stabilesc liber, în funcție de evoluția pieței. Da, asta a însemnat și facturi mai piperate pentru mulți dintre noi, așa că apare întrebarea firească: ce putem face ca să avem mai mult control asupra facturii lunare?

Citește mai mult

Fără poveste nu există design

Ezio Manzini este una dintre cele mai influente voci globale în domeniul designului pentru sustenabilitate și inovare socială. Profesor emerit la Politecnico di Milano și fost profesor de Design Industrial la Universitatea de Arte din Londra, Manzini a revoluționat modul în care înțelegem rolul designului în societate. Fondator al DESIS (Design for Social Innovation and Sustainability), o rețea internațională prezentă în peste 50 de universități din întreaga lume, el a fost printre primii care au articulat viziunea designului ca instrument de transformare socială și ecologică. Cărțile sale, printre care ”Design, When Everybody Designs" și "Politics of the Everyday", au devenit texte esențiale pentru designeri, arhitecți și inovatori sociali. Cu o carieră de peste patru decenii dedicată explorării modurilor în care designul poate facilita tranziția către o societate mai sustenabilă și mai justă, Manzini continuă să inspire generații de profesioniști să regândească relația dintre design, comunitate și mediu.

Citește mai mult

Hektar

Traian F1- gogoșarul rotund cu pulpă groasă, Kharpatos 1- ardeii lungi de un roșu intens la maturitate, Minerva F1- vânăta subțire cu semințe puține și miez alb, Prut F1- castravetele care nu se amărăște când îl arde soarele, Burebista- pepeni ovali cu coajă verde și miez zemos, Valahia F1, Daciana F1, Napoca F1. Zeci de soiuri hibrid de legume care poartă nume românești sunt realizate în serele private de cercetare HEKTAR, de lângă Câmpia Turzii.

Citește mai mult

Mara Barbos Niculescu

În România lui „învățăm simultan”- în aceeași oră, unii copii rezolvă probleme, iar alții silabisesc primele propoziții. Discuția cu Mara Barbos Niculescu (Director Regional Centru-Vest, Teach for Romania) oferă o imagine mai puțin vorbită la nivelul societății despre ceea ce se întâmplă în școlile vulnerabile. Clivajele adânci dintre comunități, decalajele de literație și numerație te obligă la gimnaziu, ca profesor, ori să înveți să construiești baza – citit, scris, socotit, ori să cauți sprijin din partea unui specialist.

Citește mai mult

Cartierul perfect

Nu e doar un loc pe hartă, ci o combinație de elemente care ne fac să ne simțim acasă, în siguranță și conectați. „Cartierul perfect” nu e o utopie, ci o lecție sau un model de locuire la comun. E o alfabetizare, spune Alexandru Belenyi, arhitectul care a coordonat, la inițiativa Storia, un proiect curajos în România încercând să răspundă la întrebarea: Ce înseamnă ”perfect” când e vorba de locuire?

Citește mai mult