Sari la continut

Vorbește cu Republica și ascultă editorialele audio

Vă mulțumim că ne sunteți alături de nouă ani Ascultați editorialele audio publicate pe platformă. Un proiect de inovație în tehnologie susținut de DEDEMAN.

România inaugurează azi primul lot de drum expres „veritabil": cum arată cei 16 km din centura Balș și care va fi viteza maximă admisă

centura Bals - drum expres

Foto: Facebook Asociatia Pro Infrastructură

Veste bună pentru șoferi. Centura de ocolire a municipiului Balş va fi inaugurată azi, a anunțat joi premierul Nicolae Ciucă. 

„Astăzi, se deschide centura de ocolire a municipiului Balş, avem garanţiile, domnule ministru, și de la contructor. Este un demers care a început cu aproximativ trei ani în urmă şi iată că reuşim să deschidem astăzi prima porţiune de drum expres din România, care va asigura cu certitudine evitarea acestei aştepări şi pierderea timpului în trafic, în localitatea Balş”, a spus Nicolae Ciucă la începutul ședinței de guvern, scrie News.ro.

În zona localității Balş, traficul aglomerat ducea la situații în care deseori șoferii parcurgeau o porțiune de câţiva kilometri în mai mult de o oră.

Asociația Pro Infrastructura, care monitorizează marile proiecte din transporturi de la nivel național, a anunțat că drumul expres DEx12 Balș Vest-Slatina Vest va fi deschis circulației, cel mai probabil, spre seară - „nu mai devreme de ora 17:00, probabil în jur de 18:00” -, după parcurgerea tuturor procedurilor în astfel de situații și a îndemnat șoferii „să nu forțeze” intrarea pe lotul de drum expres. 

Asociația a publicat și o hartă interactivă a traseului. Sunt „primii 16 kilometri de drum expres veritabil din țara noastră”, notează reprezentanții asociației.

„Viteza maximă permisă va fi de 100 km/h, urmând ca ea să fie crescută la 120 km/h, după ce președintele Iohannis va promulga legea adoptată deja de Parlament. Estimăm în câteva săptămâni, maxim o lună. Oricum, recomandăm ca șoferii să circule foarte atent, cu maxim 100 km/h, deoarece pe drum pot exista animale și unele resturi de materiale care au scăpat vigilenței constructorului”, se arată într-o postare pe contul de Facebook al Pro Infrastructura.

Constructurul tronsonului de drum expres care se inaugurează azi este compania UMB, din Bacău.

Foto: Facebook Pro Infrastructură

Urmăriți Republica pe Google News

Urmăriți Republica pe Threads

Urmăriți Republica pe canalul de WhatsApp 

Îți recomandăm
Abonează-te la newsletterul Republica.ro

Primește cele mai bune articole din partea autorilor.

Comentarii. Intră în dezbatere
  • Nu se poate ! Nici macar o taiere de "pamblicà" pe undeva ? Vreun popà sa sfinteascà sfântul bitum ? Ca sfintirea unei curbe de sosea am vazut ca se poate, parca prin judetul Bacau era. Si nici vreun burtaverde de politician sa-si faca niscai propagandà electorala ? Atunci bine si asa, mai discretzeanu. Sa vedem acum si pe când primele cârpeli si reparatii. Doamne-ajuta sa nu fie cazul prea curand si ...la mai multi kilometri !
    • Like 0


Îți recomandăm

Foto CTP

L-am criticat pe președintele Dan pentru declarații și gesturi pe care le-am considerat greșite sau nepotrivite. Totul, în termeni raționali, strict cu materialul clientului, căci altfel nu știu. Însă un răspuns al domniei-sale, în interviul acordat ziarului Le Monde, m-a lăsat bouche bée. Rațiunea subsemnatului se dovedește neputincioasă.

Citește mai mult

articol audio
play icon mic icon Uniunea Europeană 2025

Să fim realiști, dragi cititori: în 2025, cu un război care mușcă din estul continentului, cu tarife americane care ne lovesc exporturile și cu o Chină care are posibilitatea de a cumpăra Europa pe bucăți, Uniunea Europeană arată ca un uriaș cu picioare de lut. Avem 27 de state, fiecare cu ambițiile ei așa-zis suveraniste, care se ceartă pe nimicuri în timp ce lumea se reconfigurează sub ochii noștri. Soluția? O federație adevărată, cu o monedă unică pentru toți, cu politici externe și fiscale comune și cu o armată comună. Datele oficiale, de la Comisia Europeană, Banca Centrală Europeană și Eurobarometrul arată clar: cetățenii vor asta, economia o cere, iar securitatea o impune. Foto: Profimedia

Citește mai mult