Sari la continut

De șase ani suntem împreună. Vă mulțumim!

Găsim valori comune, sau scriem despre lucruri care ne despart. Ne unesc bunul simț și credința că putem fi mai buni. Suntem Republica, sunteți Republica!

Șeful Corpului de Control al premierului: „Moda 1 demnitar = 1 mașină de serviciu, cu tot cu șofer, drenează sume imense din banii de la buget în fiecare lună”

Premierul Dacian Cioloș se deplasează fără coloană oficială și fără girofaruri, iar unii miniștri vin la muncă cu metroul, scrie pe Facebook șeful Corpului de Control al primului-ministru, Valentin Mircea, care a anunțat că renunță la autoturismul de serviciu și se va deplasa la serviciu cu bicicleta, cu metroul sau cu Uber. 

El spune că în instituțiile publice există „o mulțime de șefi și șefuleți care nu renunță la auto de serviciu”.

„Nu vreau să mă laud și nu sunt singurul demnitar care nu uită că singura calitate care nu se pierde, cea de bază, este cea de cetățean. Sunt miniștri și alți demintari care aleargă la maraton - Dragoș Pîslaru, Raluca Prună, Adrian Curaj, Dragoș Doros, Claudiu Vrînceanu, etc - și sunt miniștri în actualul guvern care merg cu metroul și la film cu copii - Raluca Pruna, Violeta Alexandru și alții. Chiar și primul ministru Dacian Ciolos merge fără coloană și fără girofaruri. Aceasta este normalitatea și nimic altceva”, scrie Valentin Mircea. 

Șeful Corpului de Control al premierului spune că ceea ce l-a determinat să renunțe la mașina de serviciu este rezultatul unui control efectuat la Sucursala transporturi auto a RAAPPS, care pune la dispoziție autoturisme pentru guvern, „la prețuri foarte mari și fără licitație”.

„Moda 1 demnitar = 1 mașină de serviciu, cu tot cu șofer, drenează sume imense din banii de la buget în fiecare lună. Sunt instituții care nu au hârtie pentru imprimantă, dar au o mulțime de șefi și șefuleți care nu renunță la auto de serviciu, care este considerată un adevărat drept, iar renunțarea la aceasta este un tabu. Măcar în mediul privat, punerea la dispoziție a unui autoturism poate fi supusă impozitării, dacă persoana îl folosește pentru transportul spre birou și spre casă”, comentează Valentin Mircea.

În opinia lui, scene ca aceea cu David Cameron sau primarul Londrei in metrou „ni se par PR, dar nu sunt chiar așa”. „La Bruxelles și la Paris, unde sunt amenințări teroriste reale, secretarii de stat și directorii merg cu metroul și doar miniștrii/comisarii merg cu autoturism de serviciu. Securitatea o asigură - doar pentru anumiți demnitari - SPP. Restul este risipă”, arată șeful Corpului de Control.

La sfârșitul lunii ianuarie, premierul Cioloș a declarat, răspunzând la o întrebare din partea presei, că nu folosește poliție în trafic și preferă să se trezească cu 10-15 minute mai devreme pentru a ajunge la timp la birou.

Minstrul Justiției, Raluca Prună, a povestit recent pe Facebook că într-o seară, puțin după ora 22:00, la metrou la Piața Victoriei nu a mai găsit casa de bilete deschisă, iar paznicul a invitat-o să sară turnichetul. 

Abonează-te la newsletterul Republica.ro

Primește cele mai bune articole din partea autorilor.

Comentarii. Intră în dezbatere
  • check icon
    Doamnă dragă, văd că șeful corpului de control al guvernului este vedeta dv. Nu insinuez nimic, dar văz că vă place rău de tot de el. Ah, a aflat și domnia sa că în alte țări miniștrii merge la birou cu metroul, cu autobuzul ori cu bicicleta? Eu știam de mult asta, dv. nu? Dacă aș fi ministru aici, nu aș avea însă curaj să merg cu bicicleta prin București, la asemenea trafic dement mi-aș pune viața în pericol. Mai întâi l-aș ruga pe ministrul de interne să pună naibii ordine în trafic, consiliul general să voteze niște hotărâri dure privind parcarea de-a curmezișul, apoi mai văd. Cu metroul, dacă aș putea, da, cu condiția ca, în sfârșit, să se facă și stații la marile intersecții pe unde metroul trece prin tunel dar nu e stație. E mult de lucru. Aștept următorul episod despre alte isprăvi ale d-lui șef al corpului de control.
    • Like 0
  • Mie printre altele mi se pare o reclama mascata la un serviuciu ilegal in Romania... Cum poate seful Corpului de Control al premierului sa ne indemne sa folosim uber care face un transport ilicit de persoane???
    • Like 0
  • Pentru mine ar fi mai simplu sa scada nr de parlamentari la 300. 150 o camera, 150 o camera. Costurile adiacente ar scadea colosal. La fel si in ministere, o injumatatire a personalului ar scadea dramatic costurile.
    • Like 3


Îți recomandăm

UNStudio 1

UNStudio este unul dintre cele mai cunoscute și apreciate birouri de arhitectură din lume, cu filiale în Amsterdam, Frankfurt, Shanghai, Hong Kong, Dubai și Melbourne. are în portofoliu peste 120 de proiecte internaționale, precum clădiri de birouri, rezidențiale, muzee, poduri, dar și masterplanuri urbane. Printre cele mai cunoscute lucrări - Podul Erasmus din Rotterdam, Mercedes-Benz Museum din Stuttgart, Arnhem Central Station, Designul Doha Metro Station.

Citește mai mult

Marius Sava

„La mine pacienții nu vin niciodată singuri, vin cu partenerul”, spune medicul specialist pneumolog Marius Sava, cu competențe în somnologie, de la Rețeaua Privată de Sănătate Regina Maria, despre cei care ajung la ușa cabinetului cu simptome de apnee în somn.

Citește mai mult

articol audio
play icon mic icon Mihai Bran - Claudiu Pandaru

Când medicul psihiatru Mihai Bran le-a povestit colegilor săi de la muncă, în 2015, că ar vrea să își facă un startup în domeniul serviciilor de telemedicină, pentru a-și putea urmări mai ușor pacienții, cei mai mulți dintre ei au izbucnit în râs, neîncrezători. În prezent, business-ul său, ATLAS, pornit alături de câțiva prieteni IT-ști, a ajuns la o cifră de afaceri de un milion de euro și 400.000 de utilizatori.

Citește mai mult

Food waste Japonia

„În Japonia mâncarea e un personaj din marea poveste a lumii, un prim pas în călătorie. Fiecare regiune are cel puțin un ingredient sau o mâncare pentru care e faimoasă și care, când îi vine sezonul, e consumată în restul Japoniei. E și o formă ritualică de a reuni timpuri, locuri și oameni. Mâncarea japoneză e o formă de echilibru”, spune scriitorul George Moise într-un interviu pentru habits by Republica.

Citește mai mult