Sari la continut

La 9 ani de Republica, întrebăm: ChatGPT la urne – Ce ar vota inteligența artificială? Dar tu?

De 9 ani, Republica construiește o comunitate în care ideile prind glas și dezbaterile autentice fac diferența. Anul acesta, facem un experiment: l-am întrebat pe ChatGPT cum ar vota la alegerile din România. Însă întrebarea cea mai importantă rămâne pentru tine: cum alegi tu viitorul? Scrie, alătură-te conversației și hai să schimbăm România împreună!

Șeful Corpului de Control al premierului: „Moda 1 demnitar = 1 mașină de serviciu, cu tot cu șofer, drenează sume imense din banii de la buget în fiecare lună”

Premierul Dacian Cioloș se deplasează fără coloană oficială și fără girofaruri, iar unii miniștri vin la muncă cu metroul, scrie pe Facebook șeful Corpului de Control al primului-ministru, Valentin Mircea, care a anunțat că renunță la autoturismul de serviciu și se va deplasa la serviciu cu bicicleta, cu metroul sau cu Uber. 

El spune că în instituțiile publice există „o mulțime de șefi și șefuleți care nu renunță la auto de serviciu”.

„Nu vreau să mă laud și nu sunt singurul demnitar care nu uită că singura calitate care nu se pierde, cea de bază, este cea de cetățean. Sunt miniștri și alți demintari care aleargă la maraton - Dragoș Pîslaru, Raluca Prună, Adrian Curaj, Dragoș Doros, Claudiu Vrînceanu, etc - și sunt miniștri în actualul guvern care merg cu metroul și la film cu copii - Raluca Pruna, Violeta Alexandru și alții. Chiar și primul ministru Dacian Ciolos merge fără coloană și fără girofaruri. Aceasta este normalitatea și nimic altceva”, scrie Valentin Mircea. 

Șeful Corpului de Control al premierului spune că ceea ce l-a determinat să renunțe la mașina de serviciu este rezultatul unui control efectuat la Sucursala transporturi auto a RAAPPS, care pune la dispoziție autoturisme pentru guvern, „la prețuri foarte mari și fără licitație”.

„Moda 1 demnitar = 1 mașină de serviciu, cu tot cu șofer, drenează sume imense din banii de la buget în fiecare lună. Sunt instituții care nu au hârtie pentru imprimantă, dar au o mulțime de șefi și șefuleți care nu renunță la auto de serviciu, care este considerată un adevărat drept, iar renunțarea la aceasta este un tabu. Măcar în mediul privat, punerea la dispoziție a unui autoturism poate fi supusă impozitării, dacă persoana îl folosește pentru transportul spre birou și spre casă”, comentează Valentin Mircea.

În opinia lui, scene ca aceea cu David Cameron sau primarul Londrei in metrou „ni se par PR, dar nu sunt chiar așa”. „La Bruxelles și la Paris, unde sunt amenințări teroriste reale, secretarii de stat și directorii merg cu metroul și doar miniștrii/comisarii merg cu autoturism de serviciu. Securitatea o asigură - doar pentru anumiți demnitari - SPP. Restul este risipă”, arată șeful Corpului de Control.

La sfârșitul lunii ianuarie, premierul Cioloș a declarat, răspunzând la o întrebare din partea presei, că nu folosește poliție în trafic și preferă să se trezească cu 10-15 minute mai devreme pentru a ajunge la timp la birou.

Minstrul Justiției, Raluca Prună, a povestit recent pe Facebook că într-o seară, puțin după ora 22:00, la metrou la Piața Victoriei nu a mai găsit casa de bilete deschisă, iar paznicul a invitat-o să sară turnichetul. 

Urmăriți Republica pe Google News

Urmăriți Republica pe Threads

Urmăriți Republica pe canalul de WhatsApp 

Abonează-te la newsletterul Republica.ro

Primește cele mai bune articole din partea autorilor.

Comentarii. Intră în dezbatere
  • check icon
    Doamnă dragă, văd că șeful corpului de control al guvernului este vedeta dv. Nu insinuez nimic, dar văz că vă place rău de tot de el. Ah, a aflat și domnia sa că în alte țări miniștrii merge la birou cu metroul, cu autobuzul ori cu bicicleta? Eu știam de mult asta, dv. nu? Dacă aș fi ministru aici, nu aș avea însă curaj să merg cu bicicleta prin București, la asemenea trafic dement mi-aș pune viața în pericol. Mai întâi l-aș ruga pe ministrul de interne să pună naibii ordine în trafic, consiliul general să voteze niște hotărâri dure privind parcarea de-a curmezișul, apoi mai văd. Cu metroul, dacă aș putea, da, cu condiția ca, în sfârșit, să se facă și stații la marile intersecții pe unde metroul trece prin tunel dar nu e stație. E mult de lucru. Aștept următorul episod despre alte isprăvi ale d-lui șef al corpului de control.
    • Like 0
  • Mie printre altele mi se pare o reclama mascata la un serviuciu ilegal in Romania... Cum poate seful Corpului de Control al premierului sa ne indemne sa folosim uber care face un transport ilicit de persoane???
    • Like 0
  • Pentru mine ar fi mai simplu sa scada nr de parlamentari la 300. 150 o camera, 150 o camera. Costurile adiacente ar scadea colosal. La fel si in ministere, o injumatatire a personalului ar scadea dramatic costurile.
    • Like 3


Îți recomandăm

Vegeterra

Etica muncii e sfântă pentru dl. Szocs Jozsef: „Degeaba ai pământ dacă nu îl muncești”. De altfel, în zonă puține suprafețe de teren zac necultivate. „Pe aici nu prea sunt pământuri lăsate pârloagă”.

Citește mai mult

articol audio
play icon mic icon Cabana perfectă:

Cine nu s-a visat măcar o dată într-o cabană de munte cu vedere la pădure, cu miros de lemn proaspăt și liniștea aceea curată, ruptă de agitația orașului? Chiar dacă nu trăim permanent la altitudine, putem aduce atmosfera aceea în propriul nostru spațiu- fie că e o casă de vacanță, fie un apartament urban care vrei să respire mai mult aer de natură. Stilul de cabană modernă e o combinație rafinată între confort rustic și funcționalitate contemporană, o invitație de a trăi mai simplu, dar cu gust.

Citește mai mult

articol audio
play icon mic icon e-factura

Dacă ne uităm la primele 7 luni din 2025, cheltuielile au fost mai mari cu peste 20% decât veniturile, în condițiile în care acestea au crescut cu aproape 12% față de anul precedent. Cheltuielile de personal și asistență socială reprezintă aproape 67% din venituri. Dacă adăugăm și costul dobânzilor, care a crescut îngrijorător față de 2024, ajungem la peste 75% din total venituri. foto: Profimedia

Citește mai mult