Sari la continut

Un singur om poate să schimbe cu mintea lui o țară

De patru ani, peste 500 de contributori își scriu ideile pe această platformă, construiesc împreună cu noi o comunitate, un spațiu al celor care știu că România poate să arate altfel. Te invităm să scrii și tu!

Șeful Corpului de Control al premierului: „Moda 1 demnitar = 1 mașină de serviciu, cu tot cu șofer, drenează sume imense din banii de la buget în fiecare lună”

Premierul Dacian Cioloș se deplasează fără coloană oficială și fără girofaruri, iar unii miniștri vin la muncă cu metroul, scrie pe Facebook șeful Corpului de Control al primului-ministru, Valentin Mircea, care a anunțat că renunță la autoturismul de serviciu și se va deplasa la serviciu cu bicicleta, cu metroul sau cu Uber. 

El spune că în instituțiile publice există „o mulțime de șefi și șefuleți care nu renunță la auto de serviciu”.

„Nu vreau să mă laud și nu sunt singurul demnitar care nu uită că singura calitate care nu se pierde, cea de bază, este cea de cetățean. Sunt miniștri și alți demintari care aleargă la maraton - Dragoș Pîslaru, Raluca Prună, Adrian Curaj, Dragoș Doros, Claudiu Vrînceanu, etc - și sunt miniștri în actualul guvern care merg cu metroul și la film cu copii - Raluca Pruna, Violeta Alexandru și alții. Chiar și primul ministru Dacian Ciolos merge fără coloană și fără girofaruri. Aceasta este normalitatea și nimic altceva”, scrie Valentin Mircea. 

Șeful Corpului de Control al premierului spune că ceea ce l-a determinat să renunțe la mașina de serviciu este rezultatul unui control efectuat la Sucursala transporturi auto a RAAPPS, care pune la dispoziție autoturisme pentru guvern, „la prețuri foarte mari și fără licitație”.

„Moda 1 demnitar = 1 mașină de serviciu, cu tot cu șofer, drenează sume imense din banii de la buget în fiecare lună. Sunt instituții care nu au hârtie pentru imprimantă, dar au o mulțime de șefi și șefuleți care nu renunță la auto de serviciu, care este considerată un adevărat drept, iar renunțarea la aceasta este un tabu. Măcar în mediul privat, punerea la dispoziție a unui autoturism poate fi supusă impozitării, dacă persoana îl folosește pentru transportul spre birou și spre casă”, comentează Valentin Mircea.

În opinia lui, scene ca aceea cu David Cameron sau primarul Londrei in metrou „ni se par PR, dar nu sunt chiar așa”. „La Bruxelles și la Paris, unde sunt amenințări teroriste reale, secretarii de stat și directorii merg cu metroul și doar miniștrii/comisarii merg cu autoturism de serviciu. Securitatea o asigură - doar pentru anumiți demnitari - SPP. Restul este risipă”, arată șeful Corpului de Control.

La sfârșitul lunii ianuarie, premierul Cioloș a declarat, răspunzând la o întrebare din partea presei, că nu folosește poliție în trafic și preferă să se trezească cu 10-15 minute mai devreme pentru a ajunge la timp la birou.

Minstrul Justiției, Raluca Prună, a povestit recent pe Facebook că într-o seară, puțin după ora 22:00, la metrou la Piața Victoriei nu a mai găsit casa de bilete deschisă, iar paznicul a invitat-o să sară turnichetul. 

Abonează-te la newsletterul Republica.ro

Primește cele mai bune articole din partea autorilor.

Comentarii. Intră în dezbatere
  • check icon
    Doamnă dragă, văd că șeful corpului de control al guvernului este vedeta dv. Nu insinuez nimic, dar văz că vă place rău de tot de el. Ah, a aflat și domnia sa că în alte țări miniștrii merge la birou cu metroul, cu autobuzul ori cu bicicleta? Eu știam de mult asta, dv. nu? Dacă aș fi ministru aici, nu aș avea însă curaj să merg cu bicicleta prin București, la asemenea trafic dement mi-aș pune viața în pericol. Mai întâi l-aș ruga pe ministrul de interne să pună naibii ordine în trafic, consiliul general să voteze niște hotărâri dure privind parcarea de-a curmezișul, apoi mai văd. Cu metroul, dacă aș putea, da, cu condiția ca, în sfârșit, să se facă și stații la marile intersecții pe unde metroul trece prin tunel dar nu e stație. E mult de lucru. Aștept următorul episod despre alte isprăvi ale d-lui șef al corpului de control.
    • Like 0
  • Mie printre altele mi se pare o reclama mascata la un serviuciu ilegal in Romania... Cum poate seful Corpului de Control al premierului sa ne indemne sa folosim uber care face un transport ilicit de persoane???
    • Like 0
  • Pentru mine ar fi mai simplu sa scada nr de parlamentari la 300. 150 o camera, 150 o camera. Costurile adiacente ar scadea colosal. La fel si in ministere, o injumatatire a personalului ar scadea dramatic costurile.
    • Like 3


Îți recomandăm

Fetiță la laptop

Situația se poate schimba în orice moment și școli aflate acum în scenariul verde sau galben pot trece de pe o zi pe alta în scenariul roșu, dacă în cadrul lor vor fi confirmate 3 cazuri de Covid. (Foto: Guliver/ Getty Images)

Citește mai mult

Scoala din valiza

„Educația digitală nu înseamnă neapărat distanțarea între copil și profesor. Și aici îmi vine în minte un alt exemplu: profesorii dintr-o școală din Ialomița, care au devenit dependenți de copiii pentru a putea să folosească mijloacele digitale și s-au apropiat de copii”.

Citește mai mult

Andreas Lier - BASF

„Mă duc aproape în fiecare dimineață cu bicicleta la birou, pe o distanță de 3-4 km, în timp ce vecinii mei adoră să-și conducă SUV-urile, să stea în ambuteiaje, să polueze aerul, lăsând o amprentă mare de carbon doar pentru a se simți foarte confortabil și a afișa simboluri de statut social”, dezvăluie Andreas Lier, CEO al BASF România, într-un interviu pentru Republica.

Citește mai mult

O afacere cu cânepă

Ionuț a plecat în India în toamna lui 2017 ca să viziteze cele șapte orașe sfinte. A luat această decizie după un an și jumătate în care a lucrat pentru o companie elvețiano-britanică din Praga, unde ajunsese ca proaspăt absolvent al unui masterat în Olanda, care nu și-a găsit nimic de lucru în țară.

Citește mai mult

Andrei Pitis

Andrei Pitiş, unul dintre cei mai cunoscuţi oameni din industria locală de IT, a investit până în prezent în 15 startup-uri, după ce în 2018 a demarat un proiect prin care vrea să ajute 100 de români să ajungă milionari în euro din startup-uri în tehnologie.

Citește mai mult