Sari la continut

Ne vedem live pe Republica!

Facem anul ăsta un pas mai departe în această călătorie care ne-a unit: construirea unul loc al dezbaterii, al schimbului de idei, al bunului-simț. Lansăm un nou spațiu unde ne putem întâlni. Comunitate.republica.ro este locul unde ne vedem live.

Spoiler alert! | „And just like that...” Răspunsul inspirat al Peloton la o criză de imagine de proporții

Mr. Big

Notă: Spoiler alert!

Producătorul de echipamente de exerciții fizice Peloton a înțeles pe propria-i piele cum o criză poate izbucni oricând, din orice.

Situația este cel puțin ciudată.

HBO produce o continuare a celebrului serial „Sex and the City”, care se numește „And Just Like That” și în care regăsim aceleași personaje: Carrie (Sarah Jessica Parker) and Mr. Big (Chris Noth).

La finalul primului episod, Mr. Big își folosește bicicleta Peloton pentru a mia oară și, la scurt timp, suferă de un atac de cord și moare. În film!

Criză de imagine pentru Peloton? Evident! Mai mult, au existat și pierderi financiare: 11 procente scădere în acțiunile companiei peste noapte. 

Unde a fost problema ?

Există două metode de plasare de produs în producții de film.

Prima se referă la situația în care compania plătește pentru ca produsele sale să apară în anumite filme sau seriale. Peloton a refuzat să-și exprime poziția oficială cu privire la un eventual acord de plasare de produs.

A doua variantă permite companiilor de producție să cumpere drepturile de a folosi mărci înregistrate. Doar că această soluție se aplică doar când utilizarea produsului nu afectează imaginea companiei.

Ceea ce este cât se poate de clar, indiferent de metoda folosită, este că Peloton nu a știut exact ce se va întâmpla în acest episod și nici cum produsul său va fi folosit. Mai mult, se pare că în serial apare și Jess King, antrenoarea oficială a celor de la Peloton.

Da, Peloton ar fi putut foarte ușor acționa HBO în judecată. Doar că…

Cum a rezolvat Peloton situația?

Din punctul meu de vedere, într-un mod absolut genial.

Cum am spus mai sus, soluția imediată ar fi fost să acționeze HBO în judecată. Doar că niște oameni isteți au știut că acest lucru nu îi va ajuta cu absolut nimic.

În primul rând, cardiologul companiei a ieșit în față și a susținut că Mr. BIG (atenție, personajul fictiv) „avea o viață extravagantă și că se afla într-o situație de risc.”

În al doilea rând, au creat un spot de 38 de secunde (disponbil pe pagina de Twitter Peloton ) cu denumirea „And just like that…he’s alive.”

În cadrul clipului, Chris Noth flirtează cu antrenoarea Peloton Jess King, în jurul bradului de Crăciun. La un moment dat acesta spune că se simte „minunat” și o întreabă pe Jess dacă „ar trebui să mai dăm o tură? Viața este prea scurtă pentru a nu face acest lucru..”

În final, Ryan Reynolds (vocea spotului) afirmă că „And just like that, oamenilor le-a fost amintit că pedalarea regulată îmbunătățește inima, plămânii și circulația, reducând riscul bolilor cardiovasculare. Pedalarea întârește mușchii inimii, reduce frecvența cardiacă de repaus, dar și nivelul de grăsimi din sânge. Trăiește!”

Urmăriți cu atenție utilizarea „And just like that” în comunicarea de criză. Inteligent.

Ce putem învăța de aici?

În primul rând, o criză de imagine poate izbucni oricând, din orice. Te poți trezi peste noapte cu o situație care îți va distruge munca. Acesta este și motivul pentru care pregătirea este esențială.

Și este cazul ca și mediul de afaceri din România să înțeleagă acest aspect.

În al doilea rând, o acțiune în instanță nu ar fi rezolvat problema imaginii companiei. În gestionarea unei crize, tribunalul opiniei publice și tribunalul clasic sunt două aspecte total diferite. Până când este procesul soluționat, imaginea companiei are în continuare de suferit. Acesta este și motivul pentru care există avocați și consultanți de criză, iar ei ar trebui să lucreze împreună.

În al treilea rând, viteza contează. Reacția companiei a fost rapidă, pentru că avea nevoie să oprească cât mai rapid scăderea. Repet, deja criza se manifesta în pierderi financiare.

Gestionarea unei crize de imagine nu e ceva ce poți face pe genunchi sau printr-un comunicat de presă semnat „reprezentanții companiei”. Sigur, putem încerca și această variantă, dar rezultatele vor fi minime.

Să ne uităm cu atenție la Peloton. Avem ce învăța. 

Abonează-te la newsletterul Republica.ro

Primește cele mai bune articole din partea autorilor.

Comentarii. Intră în dezbatere
  • Filbert check icon
    Acea secventa din film nu ar fi fost facuta fara acordul prealabil al Peloton-ului, avocatii stiu de ce. Asta explica si reactia 'rapida' a firmei.
    • Like 0


Îți recomandăm