Sari la continut

Spune-ți părerea! Intră alături de noi în comunitatea Republica

Vă invităm să intrați în Comunitatea Republica, grupul de Facebook în care contributorii, cei care își scriu aici ideile, vor sta de vorbă cu tine. Tot ce trebuie să faci este să ceri intrarea în acest spațiu al dialogului.

SuperȘcoala și-a triplat numărul de utilizatori în 2023. „Cu sau fără platforme educaționale, părinții trebuie să găsească soluții pentru școala copiilor”. Dăm credit educației

Echipa SuperȘcoala

Nevoia de a umple golurile de la școală nu este nouă, dar soluțiile au început să îmbrace forme noi și sunt tot mai multe. Pe grupurile de părinți nu se mai cer recomandări de culegeri de teste, ci de platforme educaționale. Pandemia a adus școala în case și părinții au putut vedea exact ce se întâmplă în timpul orelor, cu bune și cu rele, și au înțeles poate mai bine care este sursa lacunelor în ceea ce privește învățarea. Vina nu este în totalitate nici a profesorilor, și nici a copiilor. Soluția trebuie găsită însă de părinți.

„Copiii nu înțeleg la școală. Aceasta este marea problemă a părinților. Programa este foarte încărcată, profesorii trec repede de la o lecție la alta, explică prea repede sau lucrează cu un grup restrâns de copii. Percepția părinților este că profesorii sunt slab pregătiți, dar pe de altă parte este destul de greu să lucrezi cu 25-30 de copii. În pandemie aveam trei zoom-uri în casă și am văzut cât de fragmentate sunt lecțiile de multitudinea de întrebări mai puțin relevante venite din partea copiilor: “Doamna, aici punem alineat?”, “Doamnă, asta putem să scriem cu verde?”, “Doamna, pot să mă duc la baie?”, “Doamna, să știți că m-am întors!”. Profesorul se oprea și răspundea. Chiar dacă era bine pregătit, faptul că nu știa să-și gestioneze audiența afecta lecția. Și același lucru se întâmplă și în sala de clasă. Există și această problemă de atenție pe care o au copiii”, spune Răzvan Savu, co-fondator SuperȘcoala.ro, platformă educațională lansată în septembrie 2021, care anul trecut și-a triplat numărul de utilizatori, care a trecut de 50.000.

În 2024, platforma Republica vă invită să cunoașteți poveștile antreprenorilor români care au avut curajul să investească în educație. Vom intra în lumea celor care au deschis grădinițe, școli, instituții private de învățământ și care au făcut din actul de învățare - indiferent de forma pe care o îmbracă sau de vârsta celor cărora se adresează- o afacere profitabilă, cu șanse de a se dezvolta în viitor. Dăm credit educației este un proiect editorial care este realizat în parteneriat cu Banca Transilvania, pe parcursul întregului an 2024.

„Nu vrem ca elevii să mai facă o școală acasă”

Cele mai accesate lecții video de pe platforma educațională SuperȘcoala sunt cele de matematică de clasa a V-a și a VI-a, semn că aici este punctul critic în care părinții nu-i mai pot ajuta de copii, așa cum au făcut-o poate în clasele primare. Este momentul în care intervine frustrarea. Atât a copiilor, cât și a părinților.

„Cu sau fără platforme educaționale, părinții trebuie să găsească soluții pentru școala copiilor. Ce ne-am propus cu SuperȘcoala este să oferim o soluție care poate fi accesată continuu, să nu fie doar un heirup înainte de examen. La matematică, de exemplu, nu funcționează dacă acumulezi goluri pe parcurs, pentru că nu mai înțelegi. Pe platformă sunt lecții video care acoperă toată materia, de la clasa I până la clasa a XII-a. Poate fi folosită atunci când un copil nu a înțeles lecția în clasă, a lipsit sau pentru a-și reaminiti informațiile din clasă (...) Nu vrem ca elevii să mai facă o școală acasă. Dar faptul că au o lecție de 10 minute pe care o pot accesa înainte de a-ți face, de exemplu, tema la română sau la matematică, poate fi de un real folos. Pentru că, de obicei, la aceste două materii ei nu învață, știu doar că trebuie să-și facă tema”, spune Mihaela Golubenco.

Pe lângă matematică, pe platformă sunt disponibile lecții video care acoperă materia claselor I-XII la română și engleză, dar și materiale pentru dezvoltare personală. Conceptul este același. Materia este predată de același profesor, la finalul fiecărei lecții sunt fișe de lucru care pot fi descărcate, precum și rezolvarea acestora, iar la sfârșitul fiecărui capitol, teste grilă cu indicații privind lecția pe care trebuie să o revadă atunci când răspunsurile sunt greșite. Există, de asemenea, diverse jocuri interactive, accesate în special de copiii din ciclu primar, dar și conținut gratuit: știință și cultură, șah, nutriție, prevenție consum de droguri, precum și jocuri pentru materii din ciclu primar și gimnazial.  

Un cont poate fi accesat de toți copiii familiei. Atunci când primesc acces pentru o materie, utilizatorii pot urmări lecțiile din toți anii de studiu. Asta înseamnă că se creează premisele pentru un plan de studiu individualizat. Poate merge la noțiuni din anii anteriori sau poate accesa programul de Evaluare Națională, pentru că majoritatea subiectelor de examen pot fi rezolvate pe baza noțiunilor din clasele V-VII. Însă pentru asta e nevoie de sprijinul părinților. Cel puțin la început.

„Aceasta este recomandarea pe care o facem părinților. Trebuie să fie un coach pentru copilul lor. Dacă îi dau copilului userul și parola și nu-i interesează mai departe, plătesc degeaba”, spune Răzvan Savu.

În curând, pe platformă, vor fi adăugate și cursuri de limba germană și franceză, fizică, cursuri de informatică și programare, dar și de prompt engineering. De altfel, platforma a integrat deja ChatGPT astfel încât să ofere răspunsuri pe înțelesul copiilor.   

„Platforma a fost profitabilă din primul moment”

Ideea unei platforme cu lecții video a soților soților Savu-Golubenco, ambii absolvenți ai Facultății de Matematică, nu este nouă. Ea a fost testată și în 2010. Era însă mult prea devreme. Oamenii nu erau obișnuiți să plătească pentru conținut pe internet. Pandemia a schimbat însă optica, iar lecții învățate la prima experiență le-au fost de mare folos.

„Sunt mulți oameni care au plătit pentru prima oară cu cardul în pandemie, și am vorbit cu mulți părinți care au făcut prima plată cu cardul la noi. Și i-am ajutat pas cu pas să facă asta. Erau persoane care nici măcar nu aveau card și au mers special la bancă pentru asta. Vorbim de oameni din orașe mici sau sate. Deschiderea este foarte mare pentru că părinții își doresc foarte mult să-și ajute copiii”, spune Răzvan Savu.

În 2021, proiectul a început doar cu lecții înregistrate de matematică pentru clasele III-VIII, pentru că aici părea că este cea mai mare nevoie pentru susținerea continuă a copilului. Ulterior, au fost adăugate și celelalte materii, pentru toate ciclurile, precum și alte funcționalități. 

„Platforma a fost profitabilă prin primul moment. Profesorii sunt parteneri în business și au știut că, cu cât muncesc mai mult, cu atât va fi mai profitabil. Acesta a fost modelul pentru a crea core-ul platformei. Lecțiile pentru materiile viitoare, care nu sunt atât de căutate și pe care le vom oferi gratuit, le vom face cu profesori pe care îi vom plăti pe proiect. Din păcate, nu sunt așa ușor de găsit”, a precizat Răzvan Savu, care a început să dezvolte business-uri imediat după terminarea facultății.

Felul în care copiii învață se schimbă sub ochii noștri, dar indiferent de forma pe care o îmbracă, fizic, online sau hibrid, conținutul rămâne același. Or aici este nevoie cu adevărat de schimbare.

„Actualul sistem de învățare nu e conform cu anul 2024, ci cu momentul în care informația nu era accesibilă. Azi, indiferent ce vrei să știi, afli în câteva secunde. Viitorul este pe aplicarea informațiilor. E ca și cum la matematică ți se dă o problemă cu formulele pe masă. Nu trebuie să le știi pe de rost, trebuie doar să rezolvi problema. Iar asta e valabil pentru orice materie. Adică să înveți să gândești. Viitorul este să accesezi informațiile și să știi să lucrezi cu ele”, crede Răzvan Savu.  

Urmăriți Republica pe Google News

Urmăriți Republica pe Threads

Urmăriți Republica pe canalul de WhatsApp 

Abonează-te la newsletterul Republica.ro

Primește cele mai bune articole din partea autorilor.

Comentarii. Intră în dezbatere
  • Foarte buna initiativa. Bafta! Si cred ca foarte multi copii si parinti vor dori sa se inscrie pe platforma.
    Cred ca e nevoie de mai multa reclama, banuiesc ca nu multa lume stie despre asta, mai ales in acel mediu rural in care noutatile ajung mai greu.
    • Like 0
  • Într-adevăr, cele mai grele examene pe care le-am avut au fost la profesorii care ne-au lăsat cu toate cărțile pe masă. Cine a înțeles materia nu a avut probleme. Numai la două discipline s-a întâmplat minunea asta...
    Foarte bună observația cu părintele care trebuie să țină aproape de copil, chiar dacă face abonament la o platformă școlară online. Acum mai mulți ani am avut și eu o experiență cu platforma ExamenulTău, mai ales pentru literatura română (la mate nefiind probleme). Pot spune că a fost o investiție foarte bună.
    • Like 0


Îți recomandăm

E.ON predictibilitate facturi

Din 1 iulie, jocul s-a schimbat complet în piața energiei. Asta înseamnă că furnizorii nu mai practică tarife reglementate, iar prețurile se stabilesc liber, în funcție de evoluția pieței. Da, asta a însemnat și facturi mai piperate pentru mulți dintre noi, așa că apare întrebarea firească: ce putem face ca să avem mai mult control asupra facturii lunare?

Citește mai mult

Fără poveste nu există design

Ezio Manzini este una dintre cele mai influente voci globale în domeniul designului pentru sustenabilitate și inovare socială. Profesor emerit la Politecnico di Milano și fost profesor de Design Industrial la Universitatea de Arte din Londra, Manzini a revoluționat modul în care înțelegem rolul designului în societate. Fondator al DESIS (Design for Social Innovation and Sustainability), o rețea internațională prezentă în peste 50 de universități din întreaga lume, el a fost printre primii care au articulat viziunea designului ca instrument de transformare socială și ecologică. Cărțile sale, printre care ”Design, When Everybody Designs" și "Politics of the Everyday", au devenit texte esențiale pentru designeri, arhitecți și inovatori sociali. Cu o carieră de peste patru decenii dedicată explorării modurilor în care designul poate facilita tranziția către o societate mai sustenabilă și mai justă, Manzini continuă să inspire generații de profesioniști să regândească relația dintre design, comunitate și mediu.

Citește mai mult

Hektar

Traian F1- gogoșarul rotund cu pulpă groasă, Kharpatos 1- ardeii lungi de un roșu intens la maturitate, Minerva F1- vânăta subțire cu semințe puține și miez alb, Prut F1- castravetele care nu se amărăște când îl arde soarele, Burebista- pepeni ovali cu coajă verde și miez zemos, Valahia F1, Daciana F1, Napoca F1. Zeci de soiuri hibrid de legume care poartă nume românești sunt realizate în serele private de cercetare HEKTAR, de lângă Câmpia Turzii.

Citește mai mult

Mara Barbos Niculescu

În România lui „învățăm simultan”- în aceeași oră, unii copii rezolvă probleme, iar alții silabisesc primele propoziții. Discuția cu Mara Barbos Niculescu (Director Regional Centru-Vest, Teach for Romania) oferă o imagine mai puțin vorbită la nivelul societății despre ceea ce se întâmplă în școlile vulnerabile. Clivajele adânci dintre comunități, decalajele de literație și numerație te obligă la gimnaziu, ca profesor, ori să înveți să construiești baza – citit, scris, socotit, ori să cauți sprijin din partea unui specialist.

Citește mai mult

Cartierul perfect

Nu e doar un loc pe hartă, ci o combinație de elemente care ne fac să ne simțim acasă, în siguranță și conectați. „Cartierul perfect” nu e o utopie, ci o lecție sau un model de locuire la comun. E o alfabetizare, spune Alexandru Belenyi, arhitectul care a coordonat, la inițiativa Storia, un proiect curajos în România încercând să răspundă la întrebarea: Ce înseamnă ”perfect” când e vorba de locuire?

Citește mai mult