Antreprenorul Dragoș Anastasiu are o afacere cu taximetre în București, însă spune că nu se opune serviciilor de ride-sharing, precum Uber. „Și eu am taxiuri în București. Am fost în Parlament și nu înțelegeau ăștia cum eu, care sunt proprietar de taxiuri, lupt pentru ca platforme cerute de public să poată să trăiască în continuare. Dar trebuie să existe condiții egale de luptă, aceleași servicii, aceleași impozite. Noi, dacă eram deștepți, făceam pasul către aceste formule noi. Nu ne-a dus mintea la inovare suficient de mult, am rămas pe zona tradițională și acum urlăm la ăștia care au venit - tineri, cu energie și au făcut lucruri pe care lumea le îmbrățișează cu drag și vrem să-i desființăm. Nu, nu, nu, nu așa, înseamnă că ne întoarcem în timp”, a declarat Anastasiu în emisiunea „În fața ta”, de la Digi 24.
Acesta a vorbit despre rezistența la schimbare din rândul taximetriștilor. „Dacă Ford întreba publicul: „Ce vreți pentru transportul ăsta?", publicul spunea „Niște cai mai performanți". În timp ce Ford a făcut o mașină. Dacă eu mă duc la taximetriștii mei și îi întreb „Măi, voi ce vreți?" ei n-o să vrea niciodată tehnologie. O să vrea tot ce știu ei să facă, posibil ușor îmbunătățit și cu cât mai puține reglementări. Sunt foarte puțini oameni inovativi care să se uite în viitor și care să accepte că lumea se schimbă. Și ei vor să facă lucrurile cum le făceau ieri, acum 10 ani, acum 20 de ani. Și e greu să-i convingi.
Dacă mergem la o medie, se pare că nu înțeleg, pentru că, dacă ar fi înțeles din timp, oamenii n-ar fi plecat de la serviciul respectiv. Dacă mașinile ar fi fost curate, dacă șoferii ar fi mirosit într-un fel, dacă n-ar fi fumat în mașină, dacă n-ar fi ascultat muzică ce nu-i pe placul fiecăruia...”, crede Anastasiu.
Întrebat dacă e greu să obții un grad mai ridicat de civilizație în rândurile taximetriștilor, Anastasiu a răspuns: „Sincer, da, e greu. Trebuie să fii foarte dedicat, să fii tu acolo în permanență. Eu n-am putut, la mine a fost o firmă din 20 și probabil cea mai mică, deși sunt 52 de mașini. Se poate, dar peștele de la cap se împute. Trebuie să ai pe cineva în față care are ca obiectiv schimbarea mentalității unei anumite echipe.
Am venit și am spus „Vă rog eu frumos, vă cumpăr și cămașă, vă cumpăr și cravată, vă iau și de-ăla de bărbierit și aparate de ras. Vă rog să fiți îmbrăcați în fiecare zi la cămașă albă sau bleu, vi le cumpăr eu. Cu cravată, bărbieriți, să miroasă bine, please! Mi-au zis: Șefu, eu nu pot să stau cu cravata, cravata mă strânge, transpir... Dar se pare că atunci când vin alții care fac altfel - eu merg cu firmele astea uneori din pură curiozitate ca să mai vorbesc și eu cu ei - și îi vezi impecabil și e o adevărată plăcere”, susține Dragos Anastasiu.
Emisiunea „În fața ta”, moderată de Claudiu Pândaru și Florin Negruțiu, se difuzează în fiecare sâmbătă și duminică, de la 14.5, la Digi24.
Urmăriți Republica pe Google News
Urmăriți Republica pe Threads
Urmăriți Republica pe canalul de WhatsApp
Alătură-te comunității noastre. Scrie bine și argumentat și poți fi unul dintre editorialiștii platformei noastre.
Vrem să reparăm aspecte esențiale prin măsuri superficiale. Rezultatul va fi totdeauna un mare zero.
Prețul serviciului de taximetrie depinde doar de un factor: de cât sunt în stare majoritatea clienților să plătească dar să fie rentabil pentru șoferi și profitabil și pentru patroni.
Oamenii nu trebuie numai educati ci si sa auto educe. Unii ii acuza pe taximetristi ca nu vor cravata la camasa. Pana la cravata ar fi trebuit sa vada cum domnii taximetristi arunca pe carosabil mucurile de la tzigarile fumate, pachete de tzigari goale, hartii de la pungile cu covrigi calzi, sau ambalaje de la alte alimente consumate : inghetzate, eugenii, biscuiti. Un patron nu poate impune curatenie cand toata capitala este plina de mucuri de tzigari, ambalaje de la alimente consumate pe strada, etc. Asta-i societatea. Am vazut chiar salariati de la salubritate care in timp ce maturau si fumau, aruncau chistocul pe jos, intr-o parte, probabil ca sa-l mature alti salariati de la salubritate.
Nivelul de autoeducatie este dat de nivelul de educatie din familie, de cel din institutiile scolare si din societate.
Cred ca suntem departe de tarile civilizate.
Vina este a lui Ceausescu, el ne-a distrus. Uitati-va cat se chinue pur si simplu cei ce slujesc acest regim implementat in 1989 de Dl Gorbaciov, media care-i serveste, sa ne ridice nu pe niste culmi de cultura, civilizatie si instructie, dar macar la nivel de niste dealuri. Dar stradaniile lor au dat chix.
Din doua una : ori regimul impus in 1989 nu ni se potriveste, ori noi nu ne potrivim regimul impus de Dl Gorbaciov.
Nu am intalnit pana acum in viata un om cu miez care sa poarte aberatia aia inutila si stupidoida la gat.
Argumente?
1. Utilitate 0(ZERO)
2. Cei care cauta si alte argumente sunt mult prea superficiali ca sa mai piarda timp pe net.
Taximetristii din Romania nu pot institui un monopol pe transportul persoanelor. E ca si cum noi ceilalti, i-am forta pe taximetristi sa-si cumpere de mancare numai de la Carrefour.
Fara optiune...
1;cei mai necăjiți, cei care predau integral încasările, mai puțin bacșișurile, dacă există, și primesc de la angajator salariul minim pe economie chiar dacă au calificare, uneori îi mai fură din bani angajatorul, eu așa am pățit de la angajatorul TAXI Cobălcescu, și mai primește soferul o cantitate de carburant, care de obicei nu are legătură cu cît consumă mașina, și partea exotică taximetristul nu primește mașina cu plinul făcut, primul plin se face, plătește de taximetrist cu banii personali, iar această investiție nu o mai recuperează nici o dată, eu așa am fost tratat la Taxi Cobălcescu, am fost angajat într-o vineri, am primit 30 de lei să cumpăr benzină, GPL-ul l-am cumpărat cu banii din buzunar, am încălcat contarctul de muncă și am lucrat sîmbăta și duminică, am avut încasări cam 500 lei, predate luni la casierie împreună cu raportul scos de aparat, compania de Taxi mi-a dat un vaucher cu care să alimentez, doar produsesem 500 lei, dar norma de consum GPL era de 9% și mașina consuma 13-14%, pagubă pentru șofer, nici nu s-a pus problema să mi se deconteze sumele cu care tot alimentasem mașina de vineri pînă luni, chiar dacă aveam bonuri cu CIF-ul Taxi Cobălcescu, am plecat după 2 săptămîni, se întîmpla prin primăvara lui 2016
2. O altă variantă de șoferi angajați, la ,,plan" aceștia sunt mai puțin chinuiți, din încasări trebuie să plătească angajatorului o sumă fixă 6 zile pe săptămînă, 70 lei/zi, din încasări alimentează, spală mașina, odorizante, cele mai bune rezultate se obțin cu deodorantele spray care sînt fîsîite puțin înainte de intrarea în mașină a clienților, clientelor, efectul este imediat și clienții apreciază, eu am lucrat curat și protejat, intra persoana în mașină, spunea unde dorește să ajungă, întrebam dacă are un traseu pe care îl preferă, cîștigam astfel încredere, pe străzi nu alergam ca disperatul, dacă trînteam o frînare puternică într-o situație complicată, ceream scuze, purtam cămașă de culoare deschisă dar fără cravată, să vă scriu cum arată o cămașă de culoare deschisă după 12 ore petrecute într-o mașină, vara, sau cum miroase șoferul?
Completare, dacă un șofer adună restanțe la plan pentru 2-3 zile este dat afară fără mari discuții.
A-3-a situație sunt taximetriștii independenți, PFA, aceștia sînt norocoșii, cam așa am fost și eu vreo 20 de ani, cine nu performează iese din domeniu, marele avantaj? Dacă taximetristul independent nu este solicitat de un client cunoscut, și dacă nu are chef de muncă, și dacă are bani în buzunare, poate să nu meargă la lucru, dar clienții au întotdeauna prioritate indiferent de zi sau oră.
Gata am făcut un articol. din interiorul taximetriei.
Când începi cu "vă rog eu frumos" nu ştiu cât motivezi pe cienva. Mai curând impui. E clar că un mediu civilizat ajută la ridicarea afacerii, dar asta trebuie şi înţeles, nu doar impus.
Şi se poate, există tehnici specifice (ex. NPL Language). Noi însă suntem în urmă cu o sută de ani cel puţin, chestiile astea nu prea se fac pe la noi decât în cercuri restrânse.