Sari la continut

Descoperă habits by Republica

Vă invităm să intrați în comunitatea habits, un spațiu în care înveți, găsești răspunsuri și resurse pentru a fi mai bun, pentru a avea o viață mai sănătoasă.

Surpriza patronului unei firme de taxiuri care a vrut să facă o schimbare printre șoferii lui: „Vă rog să fiți îmbrăcați în fiecare zi la cămașă albă sau bleu, vi le cumpăr eu. Cu cravată, bărbieriți, să miroasă bine..."

Taxi

Antreprenorul Dragoș Anastasiu are o afacere cu taximetre în București, însă spune că nu se opune serviciilor de ride-sharing, precum Uber. „Și eu am taxiuri în București. Am fost în Parlament și nu înțelegeau ăștia cum eu, care sunt proprietar de taxiuri, lupt pentru ca platforme cerute de public să poată să trăiască în continuare. Dar trebuie să existe condiții egale de luptă, aceleași servicii, aceleași impozite. Noi, dacă eram deștepți, făceam pasul către aceste formule noi. Nu ne-a dus mintea la inovare suficient de mult, am rămas pe zona tradițională și acum urlăm la ăștia care au venit - tineri, cu energie și au făcut lucruri pe care lumea le îmbrățișează cu drag și vrem să-i desființăm. Nu, nu, nu, nu așa, înseamnă că ne întoarcem în timp”, a declarat Anastasiu în emisiunea „În fața ta”, de la Digi 24.

Acesta a vorbit despre rezistența la schimbare din rândul taximetriștilor. „Dacă Ford întreba publicul: „Ce vreți pentru transportul ăsta?", publicul spunea „Niște cai mai performanți". În timp ce Ford a făcut o mașină. Dacă eu mă duc la taximetriștii mei și îi întreb „Măi, voi ce vreți?" ei n-o să vrea niciodată tehnologie. O să vrea tot ce știu ei să facă, posibil ușor îmbunătățit și cu cât mai puține reglementări. Sunt foarte puțini oameni inovativi care să se uite în viitor și care să accepte că lumea se schimbă. Și ei vor să facă lucrurile cum le făceau ieri, acum 10 ani, acum 20 de ani. Și e greu să-i convingi.

Dacă mergem la o medie, se pare că nu înțeleg, pentru că, dacă ar fi înțeles din timp, oamenii n-ar fi plecat de la serviciul respectiv. Dacă mașinile ar fi fost curate, dacă șoferii ar fi mirosit într-un fel, dacă n-ar fi fumat în mașină, dacă n-ar fi ascultat muzică ce nu-i pe placul fiecăruia...”, crede Anastasiu.

Întrebat dacă e greu să obții un grad mai ridicat de civilizație în rândurile taximetriștilor, Anastasiu a răspuns: „Sincer, da, e greu. Trebuie să fii foarte dedicat, să fii tu acolo în permanență. Eu n-am putut, la mine a fost o firmă din 20 și probabil cea mai mică, deși sunt 52 de mașini. Se poate, dar peștele de la cap se împute. Trebuie să ai pe cineva în față care are ca obiectiv schimbarea mentalității unei anumite echipe.

Am venit și am spus „Vă rog eu frumos, vă cumpăr și cămașă, vă cumpăr și cravată, vă iau și de-ăla de bărbierit și aparate de ras. Vă rog să fiți îmbrăcați în fiecare zi la cămașă albă sau bleu, vi le cumpăr eu. Cu cravată, bărbieriți, să miroasă bine, please! Mi-au zis: Șefu, eu nu pot să stau cu cravata, cravata mă strânge, transpir... Dar se pare că atunci când vin alții care fac altfel - eu merg cu firmele astea uneori din pură curiozitate ca să mai vorbesc și eu cu ei - și îi vezi impecabil și e o adevărată plăcere”, susține Dragos Anastasiu.

Emisiunea „În fața ta”, moderată de Claudiu Pândaru și Florin Negruțiu, se difuzează în fiecare sâmbătă și duminică, de la 14.5, la Digi24.

Urmăriți Republica pe Google News

Urmăriți Republica pe Threads

Urmăriți Republica pe canalul de WhatsApp 

Abonează-te la newsletterul Republica.ro

Primește cele mai bune articole din partea autorilor.

Comentarii. Intră în dezbatere
  • Delia MC Delia MC check icon
    Îmbrăcămintea șoferului, cămașa și cravata reprezintă un aspect superficial. Important e să nu se sară calul la acest aspect: în maieu, descheiat la cămașă, etc. Denotă o gândire superficială. De fapt clientului puțin îi pasă dacă șoferul poartă cămașă sau nu. Îi pasă de: comportamentul șoferului, să nu fie "învârtit" pe trasee lungi, să nu miroasă urât în mașină (inclusiv a fum de țigară), taxiul sa aibă aer condiționat (vara). Aici e intr-adevăr important ca șoferul să nu miroasă în nici un fel specific (a transpirație, sau mai rău, a nespălat), deodorantul și apa caldă sunt de neprețuit ...Clientul apreciază dacă șoferul îl ajută cu bagajele, dacă îi vorbește frumos, dacă muzica nu-i sparge urechile sau dacă șoferul închide pur și simplu radioul la cererea clientului.

    Vrem să reparăm aspecte esențiale prin măsuri superficiale. Rezultatul va fi totdeauna un mare zero.

    Prețul serviciului de taximetrie depinde doar de un factor: de cât sunt în stare majoritatea clienților să plătească dar să fie rentabil pentru șoferi și profitabil și pentru patroni.
    • Like 3
  • Va invit la Alba Iulia sa vedeti cum sunt imbracati soferii de autobuze.Toata lumea la camasa si cravata si asta de multi ani.La taximetristi nu este asa.
    • Like 2
  • Nu vor civilizație pentru că indivizii care formează "mâna de lucru" a acestor firme sunt inadaptabili la tot ce este civilizat. Asta, cu toate că îi vezi manevrand telefoane performante, tablete, etc. Dar și maimuțele reușesc, după îndelungi eforturi. La atât se oprește contactul lor cu lumea civilizată. In rest, vor să îi suportăm așa cum sunt și chiar să ne coborâm noi la nivelul lor. Atâta timp cât nu se face educație în primii ani de viață, in familie (???!!!) și in clasele primare (???!!!) nu vor fi civilizați. S-ar mai putea face cu forța, dar asta înseamnă, pe undeva, limitarea unor drepturi, nu esențiale. Cine ar pricepe sensul acestor măsuri? Vor fi, imediat, unii care vor zbiera.
    • Like 5
    • @ Zugravu Mircea
      Te-ai chinuit atâta ca să scrii un pomelnic de prostii. Mișto.
      • Like 0
    • @ Adrian Ionescu
      Prostii sunt pentru tine. Probabil că faci parte din acea categorie.
      • Like 3
    • @ Zugravu Mircea
      Nu pot angaja șoferi de calitate pentru că majoritatea clienților sunt săraci ca tine și nu-și permit să plătească măcar 1 euro/km ca la Budapesta, nu mai zic de 2 euro așa cu e în vest și atunci firmele se adaptează realității din piață, de 30 cenți își permit clienții, de 30 de cenți le oferi condiții. Un șofer bun și o mașină bună costă bani dar nu ai cum să înțelegi deși sigur ești de dreapta, și de abia te stăpânești să-mi explici cum e cu economia de piață.
      • Like 0
    • @ Adrian Ionescu
      Te inseli. Cum poti spune ca majoritatea clientilor sunt saraci cand ei prefera sa mearga cu UBER sau alte servicii care sunt mai scumpe?Oamenii prefera sa mearga cu trotinete electrice decat sa se suie intr-un taxi imputit. Cu ce il costa pe un sofer sa aiba bun simt si sa nu miroasa a transpiratie?
      • Like 6
    • @ Adrian Ionescu
      Folosind expresia " ......... săraci ca tine ..." ai spus mult despre calitatea ta de om/individ. E clar că faci parte din adunătură, (în foarte mare parte), care formează hoardele de ....taximetriști. In ceea ce privește comparația tarifelor, noi nu suntem plătiți in euro, iar nivelul veniturilor este mult sub nivelul țărilor €. Chiar de am avea tarife identice cu ceilalți europeni, calitatea umană a șoferilor de taxi, în mare parte, ar fi aceeasi, implicit calitatea serviciilor, ca și în prezent, mizerabilă. Și cu asta gata, nu-ți mai răspund. Nu meriti atenție, nu pricepi.
      • Like 3
    • @ Zugravu Mircea
      Va invit , sa circulati cu taxi ,prin majoritatea oraselor din Ardeal ,Banat, si veti vedea diferenta enorma , fata de Bucuresti ,Vaslui ,Botosani , Gorj , etc,
      • Like 0
  • Si taximetria si taximetristii fac parte din societatea in care functioneaza. Toata lumea(?) cunoste proverbul : "cum e turcul si pistolul !". Asa este societatea si ei fac parte din ea, nu trebuie sa ne plange.
    Oamenii nu trebuie numai educati ci si sa auto educe. Unii ii acuza pe taximetristi ca nu vor cravata la camasa. Pana la cravata ar fi trebuit sa vada cum domnii taximetristi arunca pe carosabil mucurile de la tzigarile fumate, pachete de tzigari goale, hartii de la pungile cu covrigi calzi, sau ambalaje de la alte alimente consumate : inghetzate, eugenii, biscuiti. Un patron nu poate impune curatenie cand toata capitala este plina de mucuri de tzigari, ambalaje de la alimente consumate pe strada, etc. Asta-i societatea. Am vazut chiar salariati de la salubritate care in timp ce maturau si fumau, aruncau chistocul pe jos, intr-o parte, probabil ca sa-l mature alti salariati de la salubritate.
    Nivelul de autoeducatie este dat de nivelul de educatie din familie, de cel din institutiile scolare si din societate.
    Cred ca suntem departe de tarile civilizate.
    Vina este a lui Ceausescu, el ne-a distrus. Uitati-va cat se chinue pur si simplu cei ce slujesc acest regim implementat in 1989 de Dl Gorbaciov, media care-i serveste, sa ne ridice nu pe niste culmi de cultura, civilizatie si instructie, dar macar la nivel de niste dealuri. Dar stradaniile lor au dat chix.
    Din doua una : ori regimul impus in 1989 nu ni se potriveste, ori noi nu ne potrivim regimul impus de Dl Gorbaciov.
    • Like 2
    • @ Cristescu P. Radu
      Ai să râzi, dar nu Ceaușescu ne-a distrus. Cei ce au venit după el cu "generația pro", lansată de primul post tv pentru îndobitocirea nației.
      • Like 2
    • @ Zugravu Mircea
      Dorin check icon
      Generația Pro a vrut să vă deschidă la minte .Dar mulți ați ales să rămâneți la indobitoceala Ceaușist -Comunistă.
      • Like 2
    • @ Dorin
      E clar ca, cu dvs., nu au reusit. Corect: "... a vrut sa deschida mintea". Nu "la minte".
      • Like 1
    • @ Anca Paduraru
      Dorin check icon
      Vă credeți cumva Abranburica?
      • Like 1
    • @ Dorin
      Generația pro este aia care contestă educația, cultura generală, respectul față de părinți, față de școală, aia care, în timpul orelor de curs, o găsești pe bănci, in parcuri, ascultând manele la telefon, band și fumând, vorbind tare și golănește, fără să țină cont de prezența copiilor, maturilor, sfidând orice reprezintă bunul simț, de care nici nu vor să audă. Asta este educația dată prin televiziuni. Nu noi am rămas "îndobitociți in ceaușism", voi vă complaceți în mizerie morală și spirituală. În întreaga societatate umană, cu unele excepții, scara valorilor a fost inversată. Noi ne doream muzica rock de calitate, blue-jeans, să călătorim. Voi vă " doriți" droguri, homosexualitate, muzică de grotă, care să vă creeze starea de zombi, bani cât mai multi fără a da nimic în schimb. Sunteți formați pentru a fi, cu ușurință, manipulați și folosiți în diverse interese. Evident, sunt și oameni inteligenți printre voi, dar sunt puțini, neapreciați, care s-au autoeducat, pe banii familiei, care p!eaca încotro vad cu ochii.
      • Like 2
    • @ Zugravu Mircea
      Dorin check icon
      Vreți nu , vreți generația Pro reprezintă viitorul iar voi trecutul ,dar încă nu ați înțeles asta.
      • Like 1
    • @ Dorin
      Asta este foarte adevărat. Să..... vedeți ce fel de viitor va fi! Oricum, specia merge mai departe.
      • Like 1
    • @ Dorin
      Probabil au vrut (și au reușit) să le deschidă mintea (=capul) ca să le toarne gunoiul în cap. De când cu ”democrația occidentală” a început să se degradeze civilizația. La asta s-a adăugat permisivitatea autorităților față de violență și huliganisme. Dar și preocuparea exclusivă a noilor politicieni doar pentru propria îmbogățire ! Totul s-a degradat !
      • Like 0
  • Vanu Vanu check icon
    Cravata este un simbol clar al imbecilitatii.
    Nu am intalnit pana acum in viata un om cu miez care sa poarte aberatia aia inutila si stupidoida la gat.
    Argumente?
    1. Utilitate 0(ZERO)
    2. Cei care cauta si alte argumente sunt mult prea superficiali ca sa mai piarda timp pe net.
    • Like 2
    • @ Vanu
      Sunteți, cumva, unul dintre noii primari din București ? Aș înțelege dacă te-ai referi la perioada caniculară de vară dar în rest ... nu ai deloc dreptate. Spălatul și o haină curată fac parte dintr-un minim de civilizație ! Doar nu vrei să spui că purtatul unei cravate nu aduce un profit material direct !
      • Like 0
  • Are tupeu omul nu glumă. Trebuia să-l întrebați cât era planul la firmă lui, cât era tariful și așa aflați calitatea oamenilor care veneau să se angajeze la el. Patronii ăștia de doi lei au făcut praf taximetria iar acum dau vine pe șoferi, tupeu nu glumă. E bine că a apărut sharingul și ăștia dau faliment deși și aici e o chestie comică, toată presa s-a agitat (contra cost) în favoarea uber dar acum au apărut rușii de la Yango și cunoscând clienții (am făcut taxi o vreme) știu că ei vor fugi unde e mai ieftin așa că se anunță vremuri comice.
    • Like 2
    • @ Adrian Ionescu
      Dorin check icon
      Corect
      • Like 0
  • Inchirierea bunurilor personale nu poate fi oprita - au aparut zeci de aplicatii ce inlesnesc asta pentru locuinte (Airbnb), masini (Uber, Lyft).
    Taximetristii din Romania nu pot institui un monopol pe transportul persoanelor. E ca si cum noi ceilalti, i-am forta pe taximetristi sa-si cumpere de mancare numai de la Carrefour.
    Fara optiune...
    • Like 2
  • Valentin check icon
    Problemele şoferilor de taxiuri le aparţin lor şi nu clienţilor. Clientul vrea doar un mediu civilizat. Dacă angajaţii unei firme au probleme, atunci să-şi facă un sindicat.
    • Like 0
    • @ Valentin
      Te înșeli, clientul vrea doar mocăneală, dacă-l duci pe,, maxim 10 lei" poți să-l duci și cu roaba, va fi fericit.
      • Like 0
    • @ Adrian Ionescu
      Vanu Vanu check icon
      Amandoi generalizati ca niste prunci care n au citit in viata lor un curs de logica
      • Like 1
    • @ Vanu
      Nu generalizez, eu am lucrat o vreme pe taxi și știu ce vorbesc, dacă-i duceam pe maxim 10 lei acceptau să le dau și un scuipat, se stergeau, ăsta e adevărul. Când aveam 1,39 iar Street taxi (o companie a Speed taxi) avea 1,99 veneau la mine deși eu nu aveam aer condiționat iar mașina o spălăm la săptămână, cei de la 1,99 aveau mașină curăța și aer condiționat dar milogii nostrii de dreapta tot la 1,39 trăgeau. Cunosc bine clientul, acum e la fel, la 1,69 vine un cazan iar mașină bună de la 1,99 în sus,
      • Like 0
    • @ Adrian Ionescu
      Dvs emiteti judecati ca ala care statea in usa Maternitatii si zicea: maaa, da' ce se mai inmultesc romanii! La fel de corect comentariul cu al celui care statea in poarta Cimitirului si zicea" maaa, da' ce mai mor romanii! Vorbiti, adicatelea, dupa ce va intra dvs pe usile masinii. Nu aveti informatii despre "ceilalti": aia care nu ar intra nici morti la dvs in masina. Pentru motivele evidente, explicate clar de dvs. insiva.
      • Like 2
    • @ Anca Paduraru
      Ăia care nu ar fi întrat,, nici morți " în mașină la mine deși mergeam cu maxim 10 lei erau prea puțini ca să conteze, erau prea puțini și pentru o firmă de taxi, Street taxi a dat faliment după un an din lipsă de clienți. La UBER e aceiași chestie, rup ușile la tariful standard de 1,3 iar când intră dinamicul aleargă după un taxi de 1,69 iar uber va fi îngropat de Yango pentru că se aude că va fi mai ieftin. Țară de milogi cu pretenții.
      • Like 0
  • Ce atent la detalii este acest angajator de taximetrie, cămașă albă sau bleu, cravată, le-ar fi cumpărat chiar el, ba ar mai fi cumpărat și lame să fie șoferii bărbieriți și să se dea cu de alea după ras...De obicei o cămașă de culoare deschisă se poartă împreună cu un pantalon din stofă recent călcat și cu niște pantofi din piele proaspăt cremuiți și lustruiți...Ce este taximetristul din București azi? Cei mai necăjiți sunt ,,planoriștii"care și ăștia sînt de două feluri :
    1;cei mai necăjiți, cei care predau integral încasările, mai puțin bacșișurile, dacă există, și primesc de la angajator salariul minim pe economie chiar dacă au calificare, uneori îi mai fură din bani angajatorul, eu așa am pățit de la angajatorul TAXI Cobălcescu, și mai primește soferul o cantitate de carburant, care de obicei nu are legătură cu cît consumă mașina, și partea exotică taximetristul nu primește mașina cu plinul făcut, primul plin se face, plătește de taximetrist cu banii personali, iar această investiție nu o mai recuperează nici o dată, eu așa am fost tratat la Taxi Cobălcescu, am fost angajat într-o vineri, am primit 30 de lei să cumpăr benzină, GPL-ul l-am cumpărat cu banii din buzunar, am încălcat contarctul de muncă și am lucrat sîmbăta și duminică, am avut încasări cam 500 lei, predate luni la casierie împreună cu raportul scos de aparat, compania de Taxi mi-a dat un vaucher cu care să alimentez, doar produsesem 500 lei, dar norma de consum GPL era de 9% și mașina consuma 13-14%, pagubă pentru șofer, nici nu s-a pus problema să mi se deconteze sumele cu care tot alimentasem mașina de vineri pînă luni, chiar dacă aveam bonuri cu CIF-ul Taxi Cobălcescu, am plecat după 2 săptămîni, se întîmpla prin primăvara lui 2016
    2. O altă variantă de șoferi angajați, la ,,plan" aceștia sunt mai puțin chinuiți, din încasări trebuie să plătească angajatorului o sumă fixă 6 zile pe săptămînă, 70 lei/zi, din încasări alimentează, spală mașina, odorizante, cele mai bune rezultate se obțin cu deodorantele spray care sînt fîsîite puțin înainte de intrarea în mașină a clienților, clientelor, efectul este imediat și clienții apreciază, eu am lucrat curat și protejat, intra persoana în mașină, spunea unde dorește să ajungă, întrebam dacă are un traseu pe care îl preferă, cîștigam astfel încredere, pe străzi nu alergam ca disperatul, dacă trînteam o frînare puternică într-o situație complicată, ceream scuze, purtam cămașă de culoare deschisă dar fără cravată, să vă scriu cum arată o cămașă de culoare deschisă după 12 ore petrecute într-o mașină, vara, sau cum miroase șoferul?
    Completare, dacă un șofer adună restanțe la plan pentru 2-3 zile este dat afară fără mari discuții.
    A-3-a situație sunt taximetriștii independenți, PFA, aceștia sînt norocoșii, cam așa am fost și eu vreo 20 de ani, cine nu performează iese din domeniu, marele avantaj? Dacă taximetristul independent nu este solicitat de un client cunoscut, și dacă nu are chef de muncă, și dacă are bani în buzunare, poate să nu meargă la lucru, dar clienții au întotdeauna prioritate indiferent de zi sau oră.
    Gata am făcut un articol. din interiorul taximetriei.
    • Like 4
  • Valentin check icon
    În afară, patronii fac cursuri speciale de lidership - a nu se confunda cu marketing - care îi ajută să-şi motiveze angajaţii atât de mult, încât să pară că ideea le-a venit lor.
    Când începi cu "vă rog eu frumos" nu ştiu cât motivezi pe cienva. Mai curând impui. E clar că un mediu civilizat ajută la ridicarea afacerii, dar asta trebuie şi înţeles, nu doar impus.
    Şi se poate, există tehnici specifice (ex. NPL Language). Noi însă suntem în urmă cu o sută de ani cel puţin, chestiile astea nu prea se fac pe la noi decât în cercuri restrânse.
    • Like 0
    • @ Valentin
      Ai vrut să scrii NLP, cred. Dar e bine să te dai drept ”altcineva”, cu alt nivel.
      • Like 0


Îți recomandăm

Solar Resources

„La 16 ani, stăteam de pază la porumbi. Voiam să-mi iau o motocicletă și tata m-a pus la muncă. Aveam o bicicletă cu motor și un binoclu și dădeam roată zi și noapte să nu intre cineva cu căruța în câmp. Că așa se fura: intrau cu căruța în mijlocul câmpului, să nu fie văzuți, făceau o grămadă de pagubă, călcau tot porumbul. Acum vă dați seama că tata nu-și punea mare bază în mine, dar voia să mă facă să apreciez valoarea banului și să-mi cumpăr motocicleta din banii câștigați de mine”.

Citește mai mult

Octavian apolozan

Tavi, un tânăr din Constanța, și-a îndeplinit visul de a studia în străinătate, fiind în prezent student la Universitatea Tehnică din Delft (TU Delft), Olanda, una dintre cele mai renumite instituții de învățământ superior din Europa. Drumul său către această prestigioasă universitate a început încă din liceu, când și-a conturat pasiunea pentru matematică și informatică.

Citește mai mult

Green Steps

100.000 de români au participat la marcarea a 100 de kilometri din traseul Via Transilvanica într-un mod ingenios. „Drumul care unește”, este un traseu turistic de lungă distanță, care traversează România pe diagonală, de la Putna la Drobeta Turnu Severin și este destinat drumeției pe jos, cu bicicleta sau călare. Via Transilvanica este semnalizată cu marcaje vopsite și stâlpi indicatori. Pe parcursul drumeției, călătorii vizitează ceea ce constructorii spun că este cea mai lungă galerie de artă din lume, pentru că la fiecare kilometru se găsește o bornă din andezit sculptată individual.

Citește mai mult
sound-bars icon