Sari la continut

La 9 ani de Republica, întrebăm: ChatGPT la urne – Ce ar vota inteligența artificială? Dar tu?

De 9 ani, Republica construiește o comunitate în care ideile prind glas și dezbaterile autentice fac diferența. Anul acesta, facem un experiment: l-am întrebat pe ChatGPT cum ar vota la alegerile din România. Însă întrebarea cea mai importantă rămâne pentru tine: cum alegi tu viitorul? Scrie, alătură-te conversației și hai să schimbăm România împreună!

Theodor Stolojan, În fața ta: E un coșmar! Când plec la Predeal merg de regulă noaptea, pentru că altfel e dezastru, în orice zi, nu numai vineri, sâmbătă și duminică

Theodor Stolojan

 Foto captura digi24

Europarlamentarul Theodor Stolojan a vorbit la emisiunea „În fața ta” de la Digi24 despre cum încearcă să evite aglomerația de pe DN1, atunci când merge la Predeal. Fostul premier spune că prioritară pentru economia României este realizarea tronsonului de autostradă Sibiu-Pitești.

„E un coșmar! De aceea merg numai noaptea sau o iau pe Săcele. E un drum ocolit, e mai lung, dar nu ai nebunia aia de stat în trafic. De regulă noaptea circul, pentru că altfel e dezastru. Acum nu mai e vorba numai de vineri sau sâmbătă sau duminică, acum în orice zi în care te duci e o circulație foarte înghesuită acolo. S-a înmulțit foarte mult numărul de mașini. Nu e vorba numai de mașini mici, e vorba de faptul că o bună parte din importul și exportul țării se face cu tir-ul, cu camioane foarte mari, pentru care noi nu suntem pregătiți”, a subliniat fostul premier.

Stolojan spune că Sibiu-Pitești este fără discuție ruta de care România are nevoie pentru tot ce înseamnă exportul românesc. „Comarnic-Brașov, sigur, e și ea o prioritate, pentru traseul acesta, și poate fi făcută. La noi se discută foarte mult că e zonă de munți. Păi italienii au făcut autostrăzi prin munți. În Tadjikistan dacă te duci treci prin n tuneluri, nu au autostrăzi, dar au șosele, au străbătut munții.” 

Fostul premier consideră că prioritatea numărul 1 a României este infrastructura, fie că discutăm de infrastructură de transporturi, sănătate, educație sau de la nivelul comunităților locale - reciclare de deșeuri, canalizare, apă potabilă.

Europarlamentarul a mai amintit că, din cauza problemelor de infrastructură din transporturi, România a pierdut în fața altor state competiția pentru investiții cu nivel de tehnicitate ridicat, și a dat ca exemplu companiile Mercedes și Volkswagen care au ales Ungaria, respectiv Turcia, pentru deschiderea de noi fabrici. 

Emisiunea „În fața ta”, de la Digi24, moderată de Claudiu Pândaru și Florin Negruțiu, care l-a avut invitat pe Theodor Stolojan poate fi urmărită sâmbătă, de la ora 14.00.

Urmăriți Republica pe Google News

Urmăriți Republica pe Threads

Urmăriți Republica pe canalul de WhatsApp 

Abonează-te la newsletterul Republica.ro

Primește cele mai bune articole din partea autorilor.

Comentarii. Intră în dezbatere
  • Ovidiu check icon
    Stolojan? Da, un fost care încă ma este. Cumva, înca europarlamentar, dacă rețin bine. Probabil, ultima tură, sau cine știe, poate va mai încerca și după 80... Că e bine, îndemnizație, pensie, profit din nu știu ce firme, toate la nivel de superlativ. Se plânge de DN1, Comarnic - Brașov, care ar fi o prioritate, acum, când a împlinit el 79. Când avea 50 de ani, instalat la Finanțe sau prim ministru, nu era o prioritate. A trecut prin PCR, FSN, PLD, PD-L, PNL, dizident PNL și iar PNL... oportunismul fiind un trend la modă și benefic, mai ales după '90. Susținător al lui Iliescu, al lui Băsescu, candidat la președinție, apoi, retras (din motive de sănătate?), deschizând calea lui Băsescu spre Cotroceni. Unul din cameleonii post decembriști de succes, cu casă de vacanță la Predeal.
    Dacă-i dai un bobârnac pe buzunarul de la piept, vor sări de-acolo câteva molii moarte de pe vremea PCR -PSD, cu miros de naftalină.
    • Like 0
  • Păi, de ce nu o ia pe drumul forestier din munți, propus de colegul său?
    • Like 0
  • Gecaba Gecaba check icon
    Sintetizat, un europarlamentar roman, fost prim-ministru, mebru al unui partid care a fost si este la guvernare, spune ca romanii nu sunt in stare. Nesimtitule, din cauza ta si a celor ca tine nu s-a facut nimic. Ai avut puterea si obligatia sa faci, ai condus administratia tarii, ai cota parte din raspunderea ptr dezastrul de acum. Ticalosule!
    • Like 2
  • Ar trebui creat un index al oamenilor politici care ar trebui ignorați de presă și de electorat.
    Câteva exemple:
    Adrian Severin cel indignat că apa are doi atomi de hidrogen;
    Th. Stolojan cel aflat pe „patul morții” când i-a cedat locul lui Băsescu;
    D, Funeriu cel care și-a salvat stăpânul inventând pixelul albastru;
    Fl. Roman cel care a făcut greva foamei între două mese;
    P. Roman cel care a transformat industria într-un morman de fiare vechi;
    A. Năstase cel care a adus mojicia la rang de mesaj parlamentar;
    R.Țurcan care „propaghează” ziceri de duh morbide;
    Naționaliștii extremiști din fostul PRM răspândiți prin alte partide;
    Ziariștii deveniți politicieni după o perioadă de acoperire;
    Traseiștii politici care dimineața sunt de stânga, la gustare de centru, la prânz de dreapta, iar seara, din nou de stânga.
    Lista rămâne deschisă.
    • Like 1
    • @ Voicu Nicolae
      ehhh...cita dreptate ai, la fel ca i dl. @Decaba si as continua ideile expuse de dvs. cu Cercetarea a ceea ce a facut fiecare ministru in timpul conducerii sale ! citi bani a avut pe mina , ce a promis si cit a facut ! e greu? da, desigur, dar nu imposibil...problema e CINE s-o faca ! eu, una , astept aceasta Analiza si Limpezire a vinovatiei fiecaruia de 30 ani !
      • Like 0
  • check icon
    ''Romania nu are nevoie de autostrazi'' a spus Traian Basescu in 1999
    In 2012 a fost vizitat intr-un garaj de ambasadorul SUA. Aduceti-l in emisiune si puneti-l sa repete de 10 ori: ''Romania are nevoie de autostrazi'' poate primim aprobare din SUA.
    • Like 0
    • @
      check icon
      Noi suntem fuduli nu avem nevoie de străini. Un român angajat în Franța la Renault spunea că doar 13/100 din proiectanți sunt francezi. De ce oare? Oricum, am spus că avem nevoie de aprobarea SUA
      • Like 2


Îți recomandăm

Solar Resources

„La 16 ani, stăteam de pază la porumbi. Voiam să-mi iau o motocicletă și tata m-a pus la muncă. Aveam o bicicletă cu motor și un binoclu și dădeam roată zi și noapte să nu intre cineva cu căruța în câmp. Că așa se fura: intrau cu căruța în mijlocul câmpului, să nu fie văzuți, făceau o grămadă de pagubă, călcau tot porumbul. Acum vă dați seama că tata nu-și punea mare bază în mine, dar voia să mă facă să apreciez valoarea banului și să-mi cumpăr motocicleta din banii câștigați de mine”.

Citește mai mult

Octavian apolozan

Tavi, un tânăr din Constanța, și-a îndeplinit visul de a studia în străinătate, fiind în prezent student la Universitatea Tehnică din Delft (TU Delft), Olanda, una dintre cele mai renumite instituții de învățământ superior din Europa. Drumul său către această prestigioasă universitate a început încă din liceu, când și-a conturat pasiunea pentru matematică și informatică.

Citește mai mult

Green Steps

100.000 de români au participat la marcarea a 100 de kilometri din traseul Via Transilvanica într-un mod ingenios. „Drumul care unește”, este un traseu turistic de lungă distanță, care traversează România pe diagonală, de la Putna la Drobeta Turnu Severin și este destinat drumeției pe jos, cu bicicleta sau călare. Via Transilvanica este semnalizată cu marcaje vopsite și stâlpi indicatori. Pe parcursul drumeției, călătorii vizitează ceea ce constructorii spun că este cea mai lungă galerie de artă din lume, pentru că la fiecare kilometru se găsește o bornă din andezit sculptată individual.

Citește mai mult