Sari la continut

Un singur om poate să schimbe cu mintea lui o țară

De patru ani, peste 500 de contributori își scriu ideile pe această platformă, construiesc împreună cu noi o comunitate, un spațiu al celor care știu că România poate să arate altfel. Te invităm să scrii și tu!

Theodor Stolojan, În fața ta: E un coșmar! Când plec la Predeal merg de regulă noaptea, pentru că altfel e dezastru, în orice zi, nu numai vineri, sâmbătă și duminică

Theodor Stolojan

 Foto captura digi24

Europarlamentarul Theodor Stolojan a vorbit la emisiunea „În fața ta” de la Digi24 despre cum încearcă să evite aglomerația de pe DN1, atunci când merge la Predeal. Fostul premier spune că prioritară pentru economia României este realizarea tronsonului de autostradă Sibiu-Pitești.

„E un coșmar! De aceea merg numai noaptea sau o iau pe Săcele. E un drum ocolit, e mai lung, dar nu ai nebunia aia de stat în trafic. De regulă noaptea circul, pentru că altfel e dezastru. Acum nu mai e vorba numai de vineri sau sâmbătă sau duminică, acum în orice zi în care te duci e o circulație foarte înghesuită acolo. S-a înmulțit foarte mult numărul de mașini. Nu e vorba numai de mașini mici, e vorba de faptul că o bună parte din importul și exportul țării se face cu tir-ul, cu camioane foarte mari, pentru care noi nu suntem pregătiți”, a subliniat fostul premier.

Stolojan spune că Sibiu-Pitești este fără discuție ruta de care România are nevoie pentru tot ce înseamnă exportul românesc. „Comarnic-Brașov, sigur, e și ea o prioritate, pentru traseul acesta, și poate fi făcută. La noi se discută foarte mult că e zonă de munți. Păi italienii au făcut autostrăzi prin munți. În Tadjikistan dacă te duci treci prin n tuneluri, nu au autostrăzi, dar au șosele, au străbătut munții.” 

Europarlamentarul a amintit că în prezent, la nivelul Uniunii Europene, este în curs de elaborare următorul buget pe termen lung, pentru perioada 2021-2027, iar miza în relația cu Bruxelles-ul ar fi fost ca noul guvern al României să aibă un plan de investiții publice, pentru stabilirea direcțiilor în alcătuirea bugetului de stat

„Sperăm ca României să îi revină măcar același volum de fonduri europene ca și în 2014-2020, având în vedere ieșirea Marii Britanii din UE. În 2020 ar trebui ca guvernul să elaboreze un program pe aceeași perioadă, 2021-2027, și să definitiveze - și poate pentru asta era nevoie de un consens politic mai larg - programul public de investiții pe 2021-2027, în care să se coreleze pe de o parte prioritățile, pe de altă parte resursele - resursele din bugetul țării, din fonduri europene, din credite externe și eventual, dacă reușim să facem și noi, din parteneriate public privat pentru proiecte de investiții”, a subliniat Theodor Stolojan.

Fostul premier consideră că prioritatea numărul 1 a României, care ar trebui prevăzută într-un program de investiții publice 2021-2027 este infrastructura, fie că discutăm de infrastructură de transporturi, sănătate, educație sau de la nivelul comunităților locale - reciclare de deșeuri, canalizare, apă potabilă.

Europarlamentarul a mai amintit că, din cauza problemelor de infrastructură din transporturi, România a pierdut în fața altor state competiția pentru investiții cu nivel de tehnicitate ridicat, și a dat ca exemplu companiile Mercedes și Volkswagen care au ales Ungaria, respectiv Turcia, pentru deschiderea de noi fabrici. 

Emisiunea „În fața ta”, de la Digi24, moderată de Claudiu Pândaru și Florin Negruțiu, care l-a avut invitat pe Theodor Stolojan poate fi urmărită sâmbătă, de la ora 14.00.

Abonează-te la newsletterul Republica.ro

Primește cele mai bune articole din partea autorilor.

Comentarii. Intră în dezbatere
  • Păi, de ce nu o ia pe drumul forestier din munți, propus de colegul său?
    • Like 0
  • Gecaba Gecaba check icon
    Sintetizat, un europarlamentar roman, fost prim-ministru, mebru al unui partid care a fost si este la guvernare, spune ca romanii nu sunt in stare. Nesimtitule, din cauza ta si a celor ca tine nu s-a facut nimic. Ai avut puterea si obligatia sa faci, ai condus administratia tarii, ai cota parte din raspunderea ptr dezastrul de acum. Ticalosule!
    • Like 2
    • @ Gecaba
      Mr.Oh check icon
      de ce nu candidezi matale?... si constrieste tu autostrada.... ce te impiedica?
      • Like 2
  • Ar trebui creat un index al oamenilor politici care ar trebui ignorați de presă și de electorat.
    Câteva exemple:
    Adrian Severin cel indignat că apa are doi atomi de hidrogen;
    Th. Stolojan cel aflat pe „patul morții” când i-a cedat locul lui Băsescu;
    D, Funeriu cel care și-a salvat stăpânul inventând pixelul albastru;
    Fl. Roman cel care a făcut greva foamei între două mese;
    P. Roman cel care a transformat industria într-un morman de fiare vechi;
    A. Năstase cel care a adus mojicia la rang de mesaj parlamentar;
    R.Țurcan care „propaghează” ziceri de duh morbide;
    Naționaliștii extremiști din fostul PRM răspândiți prin alte partide;
    Ziariștii deveniți politicieni după o perioadă de acoperire;
    Traseiștii politici care dimineața sunt de stânga, la gustare de centru, la prânz de dreapta, iar seara, din nou de stânga.
    Lista rămâne deschisă.
    • Like 1
    • @ Voicu Nicolae
      ehhh...cita dreptate ai, la fel ca i dl. @Decaba si as continua ideile expuse de dvs. cu Cercetarea a ceea ce a facut fiecare ministru in timpul conducerii sale ! citi bani a avut pe mina , ce a promis si cit a facut ! e greu? da, desigur, dar nu imposibil...problema e CINE s-o faca ! eu, una , astept aceasta Analiza si Limpezire a vinovatiei fiecaruia de 30 ani !
      • Like 0
  • ''Romania nu are nevoie de autostrazi'' a spus Traian Basescu in 1999
    In 2012 a fost vizitat intr-un garaj de ambasadorul SUA. Aduceti-l in emisiune si puneti-l sa repete de 10 ori: ''Romania are nevoie de autostrazi'' poate primim aprobare din SUA.
    • Like 0
    • @ Ciobanu Florin
      Mr.Oh check icon
      lasa domnule povestile. Nu ai nevoie de nici un strain ca sa construiesti o autostrada.. Ai o facultate de constructii catre produce ingineri. Ai mecanici si electricieni care pot construi o instalatie de produs asfalt. Chiar si masini de intins asfalt. Unde sunt acestia?
      Ah, nu produce scoala romaneasca inigineri si manageri competenti? asta e altceva..

      Ca iti trebuie bani ca sa cumperi in leasing utilaje si sa finanetzi un proiect de anvergura si nu ii ai? Atunci imprumutat-te. Dar trebuie sa accepti conditiile imprumutului. Ce au americanii cu asta?

      Hai sa-i luam p elevi o luna si sa-i ducem la practica productiva sa construiasca autostrada. Avem exemplul solidaritatii proletare Bumbesti-Livezeni. Sa-i punem si sa cnate in timpul muncii.
      • Like 4
    • @ Mr.Oh
      Noi suntem fuduli nu avem nevoie de străini. Un român angajat în Franța la Renault spunea că doar 13/100 din proiectanți sunt francezi. De ce oare? Oricum, am spus că avem nevoie de aprobarea SUA
      • Like 2


Îți recomandăm

articol audio
play icon mic icon Ștefan Briceag

De la externarea din spital, Ștefan Dănuț Briceag a făcut totul ca să poată relua controlul asupra propriei vieți. În februarie 2018, la 6 luni după accident, s-a mutat împreună cu prietena sa, Iulia, care care i-a fost și îi este alături. „Nu știam că există acest gen de femeie. Iar când cunoști o fată ca ea, te întrebi: Chiar există? După un astfel de accident, când te aștepți ca și mama să plece de lângă tine, ea mi-a zis: Plec când vreau eu, nu când vrei tu.” (Foto: Alexandra Pandrea)

Citește mai mult

Am mulţi cunoscuţi, prieteni si multe rude care au emigrat şi au demonstrat că pot fi cei mai buni evoluând în deplasare. Au demonstrat-o prin muncă asiduă, seriozitate şi perseverenţă. (Foto: Ionel Pop Doncilă)

Maradona din Bacău
Citește mai mult