Sari la continut

Spune-ți părerea! Intră alături de noi în comunitatea Republica

Vă invităm să intrați în Comunitatea Republica, grupul de Facebook în care contributorii, cei care își scriu aici ideile, vor sta de vorbă cu tine. Tot ce trebuie să faci este să ceri intrarea în acest spațiu al dialogului.

Transportatorii români cer un mini-Schengen: eliminarea controalelor la frontiera româno-bulgară

PTF Giurgiu - Ruse

Foto: Inquam Photos

După blocarea accesului României și Bulgariei în spațiul Schengen, transportatorii români propun eliminarea controalelor la granița dintre cele două țări.

„România şi Bulgaria au aderat împreună la Uniunea Europeană şi au făcut în permanenţă echipă pentru intrarea în spaţiul Schengen împreună, fiind necesară continuarea eforturilor comune pentru aderarea la spaţiul Schengen. În acest spirit de solidaritate, UNTRR solicită Guvernului României ca împreună cu Guvernul Bulgariei să soluţioneze urgent şi pragmatic simplificarea până la eliminare a controalelor în frontiera dintre cele două ţări", se arată într-un comunicat al Uniunii Naţionale a Transportatorilor Rutieri din România

Transportatorii au atras atenția că prin votul negativ al Austriei, „industria de transport rutier, cel mai mare exportator de servicii al României, este cea mai afectată ramură economică”. 

Și au condamnat abordarea subiectivă și neprincipială a guvernului acestui stat. „Dacă Austria ar fi vrut să transmită un semnal, aşa cum pretinde, împotriva extinderii Schengen, atunci ar fi trebuit să nu accepte nicio ţară candidată. Votul selectiv demonstrează, prin acceptarea Croaţiei şi respingerea României şi Bulgariei, o abordare subiectivă şi neprincipială care a torpilat unitatea Uniunii Europene sub atenta supraveghere a Comisiei Europene. În aceste condiţii, este greu de înţeles votul favorabil al României şi Bulgariei pentru aderarea Croaţiei la Schengen. UNTRR îşi exprimă profunda nemulţumire că celelalte state membre UE, mai ales marile democraţii occidentale, au abandonat principiul îndeplinirii obligaţiilor tehnice ca fiind necesar şi suficient pentru includerea României şi Bulgariei în spaţiul Schengen. Schimbarea regulilor la finalul jocului numai pentru o parte din candidaţi dovedeşte aplicarea clară de tratament inegal şi preferenţial. Oare acestea devin noile principii ale Uniunii Europene? Dacă Austria şi celelalte state membre UE vor să schimbe condiţiile de aderare în spaţiul Schengen, atunci trebuie să le impună pentru viitoarele ţări candidate şi nu pentru cele existente, cărora li s-au solicitat îndeplinirea unor condiţii clare, pe care acestea le-au îndeplinit deja", se mai arată în comunicatul UNTRR.

Urmăriți Republica pe Google News

Urmăriți Republica pe Threads

Urmăriți Republica pe canalul de WhatsApp 

Abonează-te la newsletterul Republica.ro

Primește cele mai bune articole din partea autorilor.

Comentarii. Intră în dezbatere
  • Ar fi o mare greseala care va complica si mai mult ecuatia admiterii in Schengen. Atat tehnic e dificil de aplicat asa ceva cat si politic e neinspirat, pentru ca se mai poate inca juca pe cartea decuplarii de Bulgaria in acest dosar.
    • Like 0


Îți recomandăm

Solar Resources

„La 16 ani, stăteam de pază la porumbi. Voiam să-mi iau o motocicletă și tata m-a pus la muncă. Aveam o bicicletă cu motor și un binoclu și dădeam roată zi și noapte să nu intre cineva cu căruța în câmp. Că așa se fura: intrau cu căruța în mijlocul câmpului, să nu fie văzuți, făceau o grămadă de pagubă, călcau tot porumbul. Acum vă dați seama că tata nu-și punea mare bază în mine, dar voia să mă facă să apreciez valoarea banului și să-mi cumpăr motocicleta din banii câștigați de mine”.

Citește mai mult

Octavian apolozan

Tavi, un tânăr din Constanța, și-a îndeplinit visul de a studia în străinătate, fiind în prezent student la Universitatea Tehnică din Delft (TU Delft), Olanda, una dintre cele mai renumite instituții de învățământ superior din Europa. Drumul său către această prestigioasă universitate a început încă din liceu, când și-a conturat pasiunea pentru matematică și informatică.

Citește mai mult

Green Steps

100.000 de români au participat la marcarea a 100 de kilometri din traseul Via Transilvanica într-un mod ingenios. „Drumul care unește”, este un traseu turistic de lungă distanță, care traversează România pe diagonală, de la Putna la Drobeta Turnu Severin și este destinat drumeției pe jos, cu bicicleta sau călare. Via Transilvanica este semnalizată cu marcaje vopsite și stâlpi indicatori. Pe parcursul drumeției, călătorii vizitează ceea ce constructorii spun că este cea mai lungă galerie de artă din lume, pentru că la fiecare kilometru se găsește o bornă din andezit sculptată individual.

Citește mai mult