Domnul Popescu se uită la mine, dar mai mult la umbra mea. „O facem, Claudiu, dacă tu zici că putem, o facem.”
Întotdeauna m-am întrebat de unde atâta încredere. „Am vorbit cu Florin, cu Alex”, îi spun eu, compensând cu delasineînțelesuri tăcerea lui. Nu-l știți pe domnul Popescu. Și nici eu, după atâția ani, nu-mi dau seama bine când își arcuiește sprâncenele în jos, pregătit să demoleze până și aerul din față, sau când le ține invers, într-o prietenie de netelevizat.
Pe terasa din Pache Protopopescu sunt eu, el și câțiva privitori care așteaptă să vadă când bea bere, că sigur ăsta, la cât de rău e, bea bere. Nu bea bere.
„Și cum să se cheme?”, întreabă. Nu cum arată la față, dar mai ales prin spate, adică de programare cine se ocupă. Nici ce costuri directe, pi and l-uri, balans șituri sunt.
„Domnule Popescu, mai avem o lună!”, zic eu amuzat-ușurat, ca un student care, crezând că va fi prins la înghesuială, constată că profesorul e de viață.
Un an și o lună după care știu mai degrabă ce ne leagă pe noi patru, domnul Popescu, mine, Alex și Florin, decât ce ne desparte- peste un milion de alți oameni în fiecare lună.
Las masa terasei din Pache și merg, avem timp altă dată de bere, la primul an al Republicii.
Aștia suntem. Până acum. Oameni care vin citind pe Facebook, sau tastând direct- republica.ro
Iar mai jos aveți câteva date demografice și legate de interese ale celor care citesc, deci probabil și ale voastre.
Un an în care peste 180 de oameni, unii cunoscuți, personalități ale condeiului, sau domeniului în care lucreaza, sau, dimpotrivă, tineri care au prins curaj și au scris. Și o fac bine.
Oameni care au stat de vorbă cu voi și căora voi le-ați răspuns. Republica a fost și va rămâne un spațiu al dialogului civilizat.
Dar și un spațiu al advertisingului civilizat, în care reclama te invită să o alegi, nu să o închizi.
Și inovăm în continuare. Platforma primește modificări periodic, modificări venite din feedback-ul pe care voi ni-l trimiteți.
E un an în care Agențiile de publicitate și clienții care vor să-și comunice produsele au înțeles relația noastră cu cei care ne citesc. Mai jos sunt, alfabetic puse, brandurile care au ales Republica în primul an. Le mulțumim.
Dar mai ales vă mulțumim vouă. Celor care ne citiți.
PS. Urmează un nou an în care una dintre preocupările noastre e felul în care ajunge informația la voi. Evoluția tehnologiei, felul în care consumăm știrile, editorialele ne provoacă să regândim și pentru România felul în care primiți și citiți.
Și vă arăt doar o imagine a următorului proiect Republica. E doar în fază de dezvoltare, dar și așa așteptăm părerile voastre.
Urmăriți Republica pe Google News
Urmăriți Republica pe Threads
Urmăriți Republica pe canalul de WhatsApp
Alătură-te comunității noastre. Scrie bine și argumentat și poți fi unul dintre editorialiștii platformei noastre.
Multumesc tare.
Sper sa rămâneți la același nivel si pe viitor.
Este neîndoios un succes, iar proiectarea perfectibilității îl va consolida.
Poate ca unele aspecte in acest sens ar mai fi de avut in vedere:
- prezența, când este cazul, a autorilor materialelor, printre cititori (subsolul articolelor); in prezent, este rara avis...
- lipseste aproape complet literatura (de gândit un format interesant, poate nu cronica de întâmpinare „clasica”, ci o formula de informare, eseuri dedicate cititului, gustului pentru arta...aici tematica devine variata...și trebuie confruntată cu interesul lectorilor dar și cu ocazia nobila pe care ar avea-o ”Republica” de educație culturală (chiar daca unora le suna antipatic formula!);
- dupa un an, ati vazut ce fel de cititori aveti, cum si cititorii si-au dat seama ce puțeti /ati putea oferi și cine le sunt ”tovarășii” de lectură ori de comentariu: dați o șansa in plus celor care vedeți ca sunt mai sprințari spiritual, mai abili in expresie și cu idei interesante.