Sari la continut

De șapte ani suntem împreună. Vă mulțumim!

Găsim valori comune, sau scriem despre lucruri care ne despart. Ne unesc bunul simț și credința că putem fi mai buni. Suntem Republica, sunteți Republica!

Utilizatorii caselor de marcat cu jurnal electronic trebuie să transmită anumite date Fiscului, în fiecare lună

Casa de marcat

(Foto: Guliver/Getty Images)

Utilizatorii caselor de marcat cu jurnal electronic sunt obligați să transmită Fiscului, până la data de 20 a lunii următoare perioadei de raportare, anumite date legate de bonul fiscal și aparatele de marcat electronice fiscale utilizate.

Obligația a fost introdusă prin H.G. 804/2017 și revine utilizatorilor aparatelor de marcat electronice fiscale, iar Ordinul ANAF nr. 627/2018 publicat în luna martie a acestui an aprobă procedura de transmitere a datelor către ANAF. 

Printre altele, sunt vizate pentru raportare următoarele date:

* datele din bonul fiscal, structurate după cum urmează:

* valoarea totală a bonului, inclusiv TVA;

* numărul de ordine al bonului fiscal, la nivelul zilei de lucru;

* data, ora și minutul emiterii bonului fiscal;

* seria fiscală a aparatului de marcat electronic fiscal;

* valoarea totală a TVA pe cote ale acesteia, cu indicarea nivelului de cotă.

* datele din raportul fiscal de închidere zilnică;

* informații referitoare la pornirea/oprirea aparatului de marcat electronic fiscal, încetarea funcționării acestuia în urma unor evenimente de tipul lipsa curentului electric sau întreruperea conexiunii la internet, precum și cu privire la repunerea în funcțiune/reconectarea aparatului.

Actul normativ menționat stabilește și procedura prin care informațiile de mai sus trebuie să ajungă la Fisc. Astfel, datele se transmit prin mijloace electronice de transmitere la distanță, până cel mai târziu în data de 20 a lunii următoare perioadei de raportare (luna calendaristică) în care aparatele de marcat electronice fiscale au fost utilizate pentru generarea oricăreia dintre datele de raportare. Potrivit Hotărârii de Guvern 804/2017, obligația de raportare a informațiilor menționate în această procedura intră în vigoare la 1 august 2018. Prin urmare, primul raport va trebui depus pentru luna august 2018, termenul de depunere fiind cel târziu 20 septembrie 2018.

În vederea îndeplinirii acestei obligații, fișierele semnate folosind certificatul digital al aparatului de marcat electronic fiscal sunt exportate de pe aparatul de marcat electronic fiscal pe un mediu de stocare extern. Prin intermediul programului de asistență pus la dispoziție pe portalul ANAF, fișierele sunt validate și atașate unui fișier PDF. Fișierul PDF cu XML atașat, semnat cu certificat digital calificat, se comunică organului fiscal prin mijloace electronice de transmitere la distanță. 

În situația în care există aparate de marcat electronice fiscale neutilizate nici măcar o zi în perioada de raportare, utilizatorii au obligația de a informa organul fiscal prin completarea și transmiterea „Declaratiei privind aparatele de marcat electronice fiscale neutilizate”. Și acest document trebuie să ajungă la autorități până cel mai târziu în data de 20 a lunii următoare perioadei de raportare în care aparatele de marcat electronice fiscale nu au fost utilizate.

Reamintim faptul că, începând cu data de 1 iunie 2018, contribuabilii mijlocii și mari au obligația de a utiliza numai case de marcat echipate cu dispozitiv de memorare a jurnalului electronic, iar contribuabilii mici începând cu data de 1 august 2018.

Conform O.G. nr. 20/2017 amenzile pe care le vor primi comercianții ce nu vor respecta termenele pentru înlocuirea caselor de marcat sunt cuprinse între 8.000 și 10.000 de lei. Totodată, operatorilor economici în cauză le va fi suspendată activitatea, până la momentul achitării amenzilor acordate de autorități. 

Abonează-te la newsletterul Republica.ro

Primește cele mai bune articole din partea autorilor.

Comentarii. Intră în dezbatere


Îți recomandăm

Stinge lumina!

Consumerismul nostru a lucrat în compensare. Ne-am cumpărat frigidere mari și le-am burdușit cu mâncare. Ne-am vârfuit cărucioarele la supermarket, cumpărând produse la ofertă de care nu aveam nevoie și care ni s-au stricat în cămară. Ne-am construit clădiri de sticlă pe care le-am luminat feeric, așteptându-ne ca factura la curent s-o plătească sfântul CEO. (Foto: Profimedia Images)

Citește mai mult

Carlos Moreno

„Logica e simplă de fapt - cu cât se construiesc mai multe drumuri pentru mașini, cu atât vom avea mai multe mașini, iar cu cât vom construi mai multe piste pentru biciclete, cu atât vom avea mai multe biciclete, de asemenea, cu cât vom face mai multe spații pentru oameni, cu atât va veni mai multă lume să facă activități”, spune Carlos Moreno. (Foto: ARCEN)

Citește mai mult

UNStudio 1

UNStudio este unul dintre cele mai cunoscute și apreciate birouri de arhitectură din lume, cu filiale în Amsterdam, Frankfurt, Shanghai, Hong Kong, Dubai și Melbourne. are în portofoliu peste 120 de proiecte internaționale, precum clădiri de birouri, rezidențiale, muzee, poduri, dar și masterplanuri urbane. Printre cele mai cunoscute lucrări - Podul Erasmus din Rotterdam, Mercedes-Benz Museum din Stuttgart, Arnhem Central Station, Designul Doha Metro Station.

Citește mai mult

Marius Sava

„La mine pacienții nu vin niciodată singuri, vin cu partenerul”, spune medicul specialist pneumolog Marius Sava, cu competențe în somnologie, de la Rețeaua Privată de Sănătate Regina Maria, despre cei care ajung la ușa cabinetului cu simptome de apnee în somn.

Citește mai mult