Sari la continut

Revoluția online

România digitală este cea care ne face să mergem înainte. Un proiect Republica, susținut de eMAG.

Valer Hancaș, Director Comunicare si Corporate Affairs, Kaufland România: În luna aprilie a anului trecut, realizam practic vânzările online planificate pentru tot anul 2020

Valer Hancaș

Comerțul online a urcat în România cu 30% în 2020, iar oamenii din industrie se așteaptă la creșteri cu două cifre și în 2021. O parte din aceste plusuri sunt puse pe seama crizei sanitare, care i-a determinat pe clienți să cumpere de pe paginile de internet sau din aplicațiile instalate telefon. 

Cu toate acestea, reprezentanții jucătorilor de pe piața de retail cred că ritmul de creștere se va tempera, pentru că, în ansamblu, întreaga piață începe să se maturizeze. Cei de la Kaufland se așteaptă ca în același timp cu dezvoltarea comerțului electronic, să aibă loc un amplu proces de tehnologizare a tot ceea ce înseamnă pregătirea comenzilor, diversificarea sortimentelor de produse, toate strâns legate de proximitatea în relația cu cel care comandă și furnizorii.

„Din partea Kaufland România va urma și o comunicare eficientă a tuturor inovațiilor pe care le pregătim pe zona de Kaufland Livrează, inclusiv campanii îndrăznețe, special gândite pentru consumatorul din online – interactive, cu elemente de gamification și premii surprinzătoare”, spune Valer Hancaș, Director Comunicare si Corporate Affairs, Kaufland România, într-o dialog despre tendințele pieței.

Acest conținut este parte a unui proiect special susținut de Kaufland România.

Care este creșterea pe comenzi online în 2020 și 2021?

E-tailul a devenit o parte foarte importantă a retailului modern. Raporta deja creșteri importante, iar contextul pandemic nu a făcut altceva decât să-i accelereze evoluția. În cazul nostru, vânzările de produse în online au înregistrat o explozie în timpul pandemiei. În luna aprilie a anului trecut, realizam practic vânzările planificate pentru tot anul 2020.

Conform celor mai recente studii în domeniu, în 2020, comerțul online din România a urcat cu 30% față de 2019. Și chiar dacă pe viitor ritmul se va mai tempera, cu siguranță vorbim de o piață care se va maturiza.

Colegii noștri care gestionează platforma de livrări online au un rol esențial în această perioadă, preluând o parte semnificativă din volumul de vânzări al magazinelor Kaufland. În cazul nostru, comparativ cu 2020, cu siguranță putem să vorbim de o creștere a comenzilor online.

De ce ați ales să faceți - strategic vorbind - acorduri cu principalii livratori? 

Obiectivul nostru este să răspundem rapid, complet și eficient nevoilor clienților noștri. Colaborarea cu principalale marketplace-uri este cea mai sigură și simplă manieră de a ajunge la consumatorii din online. Vorbim de parteneri stabili, cu know how și infrastructuri bine puse la punct, care respectă standardele de calitate pe care le urmărim. În pandemie, am propulsat „Kaufland livrează” și prin parteneriatele noastre cu Glovo, Foodpanda și Tazz.

Ce cumpără, de obicei, clientul care comandă online?

Coșul din online nu diferă cu mult față de cel din offline. Da, produsele de bază primează și observăm o pondere mai ridicată a comenzilor pentru alimente de zi cu zi: de la apă, la fructe și produse de panificație.

Care este cea mai mare provocare atunci când vorbim despre serviciile oferite clienților care optează pentru cumpărături online? 

Probabil cea mai mare provocare rămâne timpul. Online-ul a fost întotdeauna perceput ca fiind rapid, simplu, imediat. Odată în plus acum, când volumul comenzilor a crescut accelerat, lucrăm intens pentru a ne asigura că, după plasarea comenzii, clienții noștri primesc produsele corect, complet și în cel mai scurt timp. 

Conform celor mai recente studii în domeniu, în 2020, comerțul online din România a urcat cu 30% față de 2019. Și chiar dacă pe viitor ritmul se va mai tempera, cu singuranță vorbim de o piață care se va maturiza.

În luna aprilie a anului trecut realizam practic vânzările planificate pentru tot anul 2020.

Cum aleg cei mai mulți clienți să achite cumpărăturile comandate online? 

Majoritatea celor care comandă optează pentru un proces digital complet, așa că inclusiv plata se realizează online, cu cardul.

Care este profilul clientului care face cumpărături online de la Kaufland?

Vorbim de clienți tineri, din segmentul de vârstă 25-45 de ani, persoane ocupate, familiarizate, în general, cu retailul online. Fie că sunt profesioniști, studenți sau familii tinere, obiectivul este să eficientizeze timpul petrecut la cumpărături, optând pentru o manieră simplă și sigură de shopping, de cele mai multe ori, contactless și cashless.

Trenduri, provocări - la ce să ne așteptăm în perioada care urmează? 

Cum spuneam și anterior, online-ul a crescut foarte mult pe fondul pandemiei. Cu siguranță va urma, în continuare, un trend ascendent. Însă ne așteptăm, mai degrabă, la o maturizare. Este ritmul firesc, organic, de evoluție al oricărei piețe. În linie cu această maturizare, vom asista și la un proces amplu de tehnologizare a tot ce înseamnă pregătire a comenzilor online, diversificarea sortimentelor și a proximității. Din partea Kaufland România va urma și o comunicare eficientă a tuturor inovațiilor pe care le pregătim pe zona de Kaufland Livrează, inclusiv campanii îndrăznețe, special gândite pentru consumatorul din online - interactive, cu elemente de gamification și premii surprinzătoare.

Abonează-te la newsletterul Republica.ro

Primește cele mai bune articole din partea autorilor.

Comentarii. Intră în dezbatere


Îți recomandăm

Dove cover

De ce au nevoie adolescenții pentru a-și dezvolta o imagine sănătoasă de sine? De mai mulți factori protectori, dintre care cel mai important este relația de încredere și apropiere cu adulții din viața lor, cu precădere părinții.

Citește mai mult

Mădălina Stănescu

„Nu ar trebui să existe business de niciun fel care să nu aibă prezență minimă în online, iar aici mă refer la website în primul rând și apoi la pagini pe rețelele de socializare. Încă mai sunt afaceri care au numai prezență pe Facebook, iar noi le spunem că nu e sănătos să-ți pui tot ce ține de identitatea și brandul tău pe o singură platformă, care, iată, acum ceva săptămâni, a picat 6 ore, nu a mai funcționat deloc”, spune Mădălina Stănescu, fondator Optimized,

Citește mai mult