Sari la continut

Republica împlinește 10 ani

Un deceniu în care am ținut deschis un spațiu rar în România: unul al ideilor curate, al argumentelor care nu se tem de lumină și al vocilor care gândesc cu adevărat. Într-o vreme în care zgomotul crește, noi am mizat pe ceea ce contează: conținut de calitate, autentic, fără artificii, libertate de gândire, profunzime în loc de superficialitate. Pentru că doar așa România poate merge înainte. Să rămânem împreună într-un loc al reflecției, al întrebărilor care incomodează și al conversațiilor care schimbă ceva. Scrie, întreabă, contestă, propune. 
Republica îți aparține. De 10 ani și pentru anii care vin.

Valer Hancaș, Director Comunicare si Corporate Affairs, Kaufland România: În luna aprilie a anului trecut, realizam practic vânzările online planificate pentru tot anul 2020

Valer Hancaș

Comerțul online a urcat în România cu 30% în 2020, iar oamenii din industrie se așteaptă la creșteri cu două cifre și în 2021. O parte din aceste plusuri sunt puse pe seama crizei sanitare, care i-a determinat pe clienți să cumpere de pe paginile de internet sau din aplicațiile instalate telefon. 

Cu toate acestea, reprezentanții jucătorilor de pe piața de retail cred că ritmul de creștere se va tempera, pentru că, în ansamblu, întreaga piață începe să se maturizeze. Cei de la Kaufland se așteaptă ca în același timp cu dezvoltarea comerțului electronic, să aibă loc un amplu proces de tehnologizare a tot ceea ce înseamnă pregătirea comenzilor, diversificarea sortimentelor de produse, toate strâns legate de proximitatea în relația cu cel care comandă și furnizorii.

„Din partea Kaufland România va urma și o comunicare eficientă a tuturor inovațiilor pe care le pregătim pe zona de Kaufland Livrează, inclusiv campanii îndrăznețe, special gândite pentru consumatorul din online – interactive, cu elemente de gamification și premii surprinzătoare”, spune Valer Hancaș, Director Comunicare si Corporate Affairs, Kaufland România, într-o dialog despre tendințele pieței.

Acest conținut este parte a unui proiect special susținut de Kaufland România.

Care este creșterea pe comenzi online în 2020 și 2021?

E-tailul a devenit o parte foarte importantă a retailului modern. Raporta deja creșteri importante, iar contextul pandemic nu a făcut altceva decât să-i accelereze evoluția. În cazul nostru, vânzările de produse în online au înregistrat o explozie în timpul pandemiei. În luna aprilie a anului trecut, realizam practic vânzările planificate pentru tot anul 2020.

Conform celor mai recente studii în domeniu, în 2020, comerțul online din România a urcat cu 30% față de 2019. Și chiar dacă pe viitor ritmul se va mai tempera, cu siguranță vorbim de o piață care se va maturiza.

Colegii noștri care gestionează platforma de livrări online au un rol esențial în această perioadă, preluând o parte semnificativă din volumul de vânzări al magazinelor Kaufland. În cazul nostru, comparativ cu 2020, cu siguranță putem să vorbim de o creștere a comenzilor online.

De ce ați ales să faceți - strategic vorbind - acorduri cu principalii livratori? 

Obiectivul nostru este să răspundem rapid, complet și eficient nevoilor clienților noștri. Colaborarea cu principalale marketplace-uri este cea mai sigură și simplă manieră de a ajunge la consumatorii din online. Vorbim de parteneri stabili, cu know how și infrastructuri bine puse la punct, care respectă standardele de calitate pe care le urmărim. În pandemie, am propulsat „Kaufland livrează” și prin parteneriatele noastre cu Glovo, Foodpanda și Tazz.

Ce cumpără, de obicei, clientul care comandă online?

Coșul din online nu diferă cu mult față de cel din offline. Da, produsele de bază primează și observăm o pondere mai ridicată a comenzilor pentru alimente de zi cu zi: de la apă, la fructe și produse de panificație.

Care este cea mai mare provocare atunci când vorbim despre serviciile oferite clienților care optează pentru cumpărături online? 

Probabil cea mai mare provocare rămâne timpul. Online-ul a fost întotdeauna perceput ca fiind rapid, simplu, imediat. Odată în plus acum, când volumul comenzilor a crescut accelerat, lucrăm intens pentru a ne asigura că, după plasarea comenzii, clienții noștri primesc produsele corect, complet și în cel mai scurt timp. 

Conform celor mai recente studii în domeniu, în 2020, comerțul online din România a urcat cu 30% față de 2019. Și chiar dacă pe viitor ritmul se va mai tempera, cu singuranță vorbim de o piață care se va maturiza.

În luna aprilie a anului trecut realizam practic vânzările planificate pentru tot anul 2020.

Cum aleg cei mai mulți clienți să achite cumpărăturile comandate online? 

Majoritatea celor care comandă optează pentru un proces digital complet, așa că inclusiv plata se realizează online, cu cardul.

Care este profilul clientului care face cumpărături online de la Kaufland?

Vorbim de clienți tineri, din segmentul de vârstă 25-45 de ani, persoane ocupate, familiarizate, în general, cu retailul online. Fie că sunt profesioniști, studenți sau familii tinere, obiectivul este să eficientizeze timpul petrecut la cumpărături, optând pentru o manieră simplă și sigură de shopping, de cele mai multe ori, contactless și cashless.

Trenduri, provocări - la ce să ne așteptăm în perioada care urmează? 

Cum spuneam și anterior, online-ul a crescut foarte mult pe fondul pandemiei. Cu siguranță va urma, în continuare, un trend ascendent. Însă ne așteptăm, mai degrabă, la o maturizare. Este ritmul firesc, organic, de evoluție al oricărei piețe. În linie cu această maturizare, vom asista și la un proces amplu de tehnologizare a tot ce înseamnă pregătire a comenzilor online, diversificarea sortimentelor și a proximității. Din partea Kaufland România va urma și o comunicare eficientă a tuturor inovațiilor pe care le pregătim pe zona de Kaufland Livrează, inclusiv campanii îndrăznețe, special gândite pentru consumatorul din online - interactive, cu elemente de gamification și premii surprinzătoare.

Urmăriți Republica pe Google News

Urmăriți Republica pe Threads

Urmăriți Republica pe canalul de WhatsApp 

Abonează-te la newsletterul Republica.ro

Primește cele mai bune articole din partea autorilor.

Comentarii. Intră în dezbatere


Îți recomandăm

Studenți la calculator

Din când în când mai schimb vorbe la o cafea, la sfârșit de săptămână, cu studenții sau foștii studenți cu care am lucrat în diverse momente ale vieții. Fac asta de ani de zile și încă îmi face plăcere. La început, când încercam să ne cunoaștem mai bine, eram convinsă că stăpânesc bine limba română. Aveam impresia că știu nuanțe, subtexte, ritmuri. Până într-o zi, acum câțiva ani, când unul dintre ei a spus: „Mamăăă, ce vibe soft are mesajul ăsta, dar totuși e on point.” Și-atunci am realizat că trebuie să mai învăț.

Citește mai mult

Fady Fady Chreih | Reginamaria.ro

De la etajul 17 al unei clădiri emblematice din Nordul Bucureștiului, orașul pare mai verde și mai ordonat. Fady Chreih, CEO-ul Rețelei private de sănătate Regina Maria, îmi povestește, într-un interviu pentru platforma republica.ro, despre cum s-a transformat o afacere locală lansată în toamna lui 1995 într-un motor al unei schimbări culturale- a redefinit ce înseamnă să fii pacient, medic și angajator într-o Românie care se caută încă pe sine și face eforturi să găsească răspunsuri la întrebări dificile în istoria sa de după 1990. În 20230, Regina Maria vizează afaceri de 1 miliard de euro, dublu față de astăzi.

Citește mai mult

politician - Foto: Mihajlo Maricic / Panthermedia / Profimedia

O funcție atât de importantă, cum este cea de prim-ministru, este ocupată de o persoană care este numită oficial de președintele României, în principiu la propunerea partidelor politice reprezentate în Parlament. Spun în principiu, deoarece o persoană din zona non politică ar putea fi numită de președintele țării și eventual votată de partidele reprezentate în Parlament. Foto: Profimedia

Citește mai mult

fermierul din Sânbenedic

Într‑o Românie în care încă ne mai întrebăm cum rămâne cu agricultura noastră, poveştile oamenilor care se încăpăţânează să construiască ceva aici, la noi acasă, capătă valoare. La Republica am tot scris despre antreprenori, despre profesori, despre doctori, despre tineri plecaţi şi întorşi, încercând să arătăm că se poate. E și cazul lui Adi Lupean, ne arată tuturor că se poate.

Citește mai mult

 Mândra Chic

Povestea Mândra Chic începe cu un moment aparent banal, dar care a schimbat totul. Alina Zară își amintește scena de acum mai bine de 15 ani: mătușa Cornelia răsfoia un număr al revistei Vogue, unde a văzut „o rochie de dantelă de Miuccia Prada” ...

Citește mai mult