Sari la continut

Află ce se publică nou în Republica!

În fiecare dimineață, îți scrie unul dintre autorii fondatori ai platformei. Cristian Tudor Popescu, Claudiu Pândaru, Florin Negruțiu și Alex Livadaru sunt cei de la care primești emailul zilnic și cei cărora le poți trimite observațiile, propunerile, ideile tale.

Valer Hancaș, Director Comunicare si Corporate Affairs, Kaufland România: În luna aprilie a anului trecut, realizam practic vânzările online planificate pentru tot anul 2020

Valer Hancaș

Comerțul online a urcat în România cu 30% în 2020, iar oamenii din industrie se așteaptă la creșteri cu două cifre și în 2021. O parte din aceste plusuri sunt puse pe seama crizei sanitare, care i-a determinat pe clienți să cumpere de pe paginile de internet sau din aplicațiile instalate telefon. 

Cu toate acestea, reprezentanții jucătorilor de pe piața de retail cred că ritmul de creștere se va tempera, pentru că, în ansamblu, întreaga piață începe să se maturizeze. Cei de la Kaufland se așteaptă ca în același timp cu dezvoltarea comerțului electronic, să aibă loc un amplu proces de tehnologizare a tot ceea ce înseamnă pregătirea comenzilor, diversificarea sortimentelor de produse, toate strâns legate de proximitatea în relația cu cel care comandă și furnizorii.

„Din partea Kaufland România va urma și o comunicare eficientă a tuturor inovațiilor pe care le pregătim pe zona de Kaufland Livrează, inclusiv campanii îndrăznețe, special gândite pentru consumatorul din online – interactive, cu elemente de gamification și premii surprinzătoare”, spune Valer Hancaș, Director Comunicare si Corporate Affairs, Kaufland România, într-o dialog despre tendințele pieței.

Acest conținut este parte a unui proiect special susținut de Kaufland România.

Care este creșterea pe comenzi online în 2020 și 2021?

E-tailul a devenit o parte foarte importantă a retailului modern. Raporta deja creșteri importante, iar contextul pandemic nu a făcut altceva decât să-i accelereze evoluția. În cazul nostru, vânzările de produse în online au înregistrat o explozie în timpul pandemiei. În luna aprilie a anului trecut, realizam practic vânzările planificate pentru tot anul 2020.

Conform celor mai recente studii în domeniu, în 2020, comerțul online din România a urcat cu 30% față de 2019. Și chiar dacă pe viitor ritmul se va mai tempera, cu siguranță vorbim de o piață care se va maturiza.

Colegii noștri care gestionează platforma de livrări online au un rol esențial în această perioadă, preluând o parte semnificativă din volumul de vânzări al magazinelor Kaufland. În cazul nostru, comparativ cu 2020, cu siguranță putem să vorbim de o creștere a comenzilor online.

De ce ați ales să faceți - strategic vorbind - acorduri cu principalii livratori? 

Obiectivul nostru este să răspundem rapid, complet și eficient nevoilor clienților noștri. Colaborarea cu principalale marketplace-uri este cea mai sigură și simplă manieră de a ajunge la consumatorii din online. Vorbim de parteneri stabili, cu know how și infrastructuri bine puse la punct, care respectă standardele de calitate pe care le urmărim. În pandemie, am propulsat „Kaufland livrează” și prin parteneriatele noastre cu Glovo, Foodpanda și Tazz.

Ce cumpără, de obicei, clientul care comandă online?

Coșul din online nu diferă cu mult față de cel din offline. Da, produsele de bază primează și observăm o pondere mai ridicată a comenzilor pentru alimente de zi cu zi: de la apă, la fructe și produse de panificație.

Care este cea mai mare provocare atunci când vorbim despre serviciile oferite clienților care optează pentru cumpărături online? 

Probabil cea mai mare provocare rămâne timpul. Online-ul a fost întotdeauna perceput ca fiind rapid, simplu, imediat. Odată în plus acum, când volumul comenzilor a crescut accelerat, lucrăm intens pentru a ne asigura că, după plasarea comenzii, clienții noștri primesc produsele corect, complet și în cel mai scurt timp. 

Conform celor mai recente studii în domeniu, în 2020, comerțul online din România a urcat cu 30% față de 2019. Și chiar dacă pe viitor ritmul se va mai tempera, cu singuranță vorbim de o piață care se va maturiza.

În luna aprilie a anului trecut realizam practic vânzările planificate pentru tot anul 2020.

Cum aleg cei mai mulți clienți să achite cumpărăturile comandate online? 

Majoritatea celor care comandă optează pentru un proces digital complet, așa că inclusiv plata se realizează online, cu cardul.

Care este profilul clientului care face cumpărături online de la Kaufland?

Vorbim de clienți tineri, din segmentul de vârstă 25-45 de ani, persoane ocupate, familiarizate, în general, cu retailul online. Fie că sunt profesioniști, studenți sau familii tinere, obiectivul este să eficientizeze timpul petrecut la cumpărături, optând pentru o manieră simplă și sigură de shopping, de cele mai multe ori, contactless și cashless.

Trenduri, provocări - la ce să ne așteptăm în perioada care urmează? 

Cum spuneam și anterior, online-ul a crescut foarte mult pe fondul pandemiei. Cu siguranță va urma, în continuare, un trend ascendent. Însă ne așteptăm, mai degrabă, la o maturizare. Este ritmul firesc, organic, de evoluție al oricărei piețe. În linie cu această maturizare, vom asista și la un proces amplu de tehnologizare a tot ce înseamnă pregătire a comenzilor online, diversificarea sortimentelor și a proximității. Din partea Kaufland România va urma și o comunicare eficientă a tuturor inovațiilor pe care le pregătim pe zona de Kaufland Livrează, inclusiv campanii îndrăznețe, special gândite pentru consumatorul din online - interactive, cu elemente de gamification și premii surprinzătoare.

Urmăriți Republica pe Google News

Urmăriți Republica pe Threads

Urmăriți Republica pe canalul de WhatsApp 

Abonează-te la newsletterul Republica.ro

Primește cele mai bune articole din partea autorilor.

Comentarii. Intră în dezbatere


Îți recomandăm

Guvernul Ciolacu Inquam

România fierbe de un an. A fiert politic, apoi instituțional, bugetar și, în cele din urmă, economic. În doar 12 luni, economia și societatea au intrat într-o spirală a degradării. Iar în centrul acestui haos se află Guvernul Ciolacu — un guvern care a reușit să cheltuiască peste 70 de miliarde de euro în plus, fără să lase urme clare de dezvoltare sau de bunăstare! Foto: Inquam Photos/Octav Ganea

Citește mai mult

Ferma Cernat

În ciuda tuturor costurilor și dificultăților, am simțit la acești oameni o dragoste profundă pentru pământul care ne hrănește pe toți. „Banii au un singur dezavantaj: nu se pot mânca”, râde dl. Moldovan.

Citește mai mult

articol audio
play icon mic icon Shelly la BT Talks

În cel mai nou episod al podcastului economic al Băncii Transilvania, BT Business Talks, am stat de vorbă cu Andrei „Selly” Șelaru despre transformarea din creator de conținut în antreprenor, despre Beach, Please și despre Nibiru – proiectul unei stațiuni private lângă Costinești, gândită ca o platformă de divertisment cu standarde unitare, mix de evenimente și o infrastructură permanentă.

Citește mai mult

Guvernul Ciolacu 2 și Iohannis

Efectele catastrofale ale guvernului-rotativă, cu premierii Ciucă - Ciolacu și miniștrii de Finanțe Cîciu - Boloș, ultimii învârtiți apoi pe la Fonduri Europene, se văd cu ochiul liber. În 2025, 7% din veniturile bugetare totale merg spre plata dobânzilor pentru datoriile contractate de România, față de 5% în 2024.

Citește mai mult

 Chris M

Pentru Chris Simion-Mercurian, scriitoarea și regizoarea de teatru care a pornit visul, și pentru partenerul ei, Tiberiu Simion-Mercurian, întreaga călătorie a însemnat nouă ani de eforturi, sacrificii și momente de criză, dar și întâlniri și emoții imposibil de trăit altfel. „Nouă ani a durat. A început în 2016. A fost foarte complicat. Și foarte impredictibil.

Citește mai mult