Sari la continut

Spune-ți părerea! Intră alături de noi în comunitatea Republica

Vă invităm să intrați în Comunitatea Republica, grupul de Facebook în care contributorii, cei care își scriu aici ideile, vor sta de vorbă cu tine. Tot ce trebuie să faci este să ceri intrarea în acest spațiu al dialogului.

Vodafone își mărește echipa și recrutează specialiști în IT. „Căutăm oameni creativi și inovatori care vor să construiască alături de noi un viitor mai bun cu ajutorul tehnologiei”

Anca Bancu

Vodafone a anunțat că face trecerea de la o companie de telecomunicații la una de tehnologie și că își propune să recruteze, în acest sens, specialiști în domeniul IT. „Trecerea la o companie de tehnologie înseamnă că ne propunem să continuăm să fim tot mai orientați asupra clientului nostru și să-i oferim produse și servicii integrate construite pe cea mai bună infrastructură de conectivitate, cu o rețea de calitate, atât mobilă, cât și fixă. Și vorbim aici nu doar de servicii de telecomunicații, ci de soluții precum IoT, e-health, smart agriculture sau e-education”, spune Anca Bancu, HR Director Vodafone România.

„Avem alături de noi o serie de parteneri pe zona de tehnologie care ne ajută în tot acest efort de a răspunde rapid la orice solicitare sau provocare din partea clienților noștri. Însă credem că este esențial să avem o echipă internă extinsă care să coordoneze și să implementeze toate aceste soluții digitale, într-o perioadă de creștere a cererii pe acest segment”, afirmă ea. Printre pozițiile scoase la concurs de companie se numără cele de Back-end Developer, DevOps Engineer și Manager, Digital Solution Architect sau Developer.

Ce înseamnă că Vodafone face trecerea de la o companie de telecomunicații la una de tehnologie?

Anca Bancu: Contextul actual, în care am simțit cu toții că este important, mai mult ca oricând, să fim conectați, a dus la o accelerare a procesului de digitalizare. Găsirea soluțiilor potrivite pentru ca afacerile să-și poată continua activitatea la parametri normali a fost esențială în acești ultimi doi ani. Astfel, ne-am dorit să fim acel partener la care clienții noștri pot apela atunci când au nevoie de o soluție digitală integrată. Iar obiectivul nostru acum este această evoluție de la o companie de telecomunicații la una de tehnologie.

Trecerea la o companie de tehnologie înseamnă că ne propunem să continuăm să fim tot mai orientați asupra clientului nostru și să-i oferim produse și servicii integrate construite pe cea mai bună infrastructură de conectivitate, cu o rețea de calitate, atât mobilă, cât și fixă. Și vorbim aici nu doar de servicii de telecomunicații, ci de soluții precum IoT, e-health, smart agriculture sau e-education.

Pentru a susține această transformare, ne adaptăm structura organizațională intern și ne uităm la modul în care lucrăm și la competențele necesare în viitor. Trecerea la o companie de tehnologie ne obligă să continuăm să fim Agile și să lucrăm în echipe cross-funcționale, fiecare cu un obiectiv clar definit. În centrul tuturor acestor decizii rămâne mereu experiența clienților. Prin experții noștri, vrem să avem o perspectivă profundă asupra clienților și a nevoilor lor reale, iar acest lucru ne oferă oportunitatea de a rămâne relevanți prin ajustarea modului în care evoluăm și răspundem cerințelor. Mai mult, trebuie să ținem pasul cu toate schimbările din piață și cu viteza cu care au loc, mai ales în industria în care operăm, de aceea inovația și flexibilitatea sunt esențiale pentru noi.

Ne concentrăm acum și pe mărirea echipei de IT și căutăm oameni creativi și inovatori care vor să construiască alături de noi un viitor mai bun cu ajutorul tehnologiei. Aceștia vor avea oportunitatea să facă parte dintr-o echipă multiculturală, One Tech Team, ce include experți din 12 țări. Punem un mare accent pe schimbul de experiență între echipele din țările în care avem operațiuni și credem ca este o oportunitate pentru toți cei ce ni se alătură, precum și pentru clienții noștri, care pot avea astfel o viziunea asupra ultimelor tehnologii folosite la nivel mondial.  

De la agricultură smart la smart city

Ce noi servicii veți oferi?

Anca Bancu: Pandemia a accelerat trendul digitalizării în mai multe companii sau a dat startul acestui proces acolo unde tehnologia nu juca încă un rol esențial. Clienții companii sunt tot mai interesați de soluții digitale care să le asigure stabilitatea afacerii pe termen lung, care să ofere eficiență și productivitate crescută. Foarte multe companii, indiferent de dimensiune, aleg din ce în ce mai mult soluții digitale bazate pe IoT.

Am acordat multă atenție soluțiilor de smart agriculture, precum digitalizarea spațiilor industriale prin sisteme inteligente de management, ca irigarea automată, controlul luminii și căldurii, analiză software pentru predicția dăunătorilor și bolilor, utilizarea IoT pentru a măsura temperatura, umiditatea aerului și concentrația de substanțe. Toate aceste soluții au rolul de a duce la o eficiență ridicată a culturilor și a creșterii animalelor.

Sănătatea este un alt segment care ne preocupă. Soluțiile de telemedicină și aplicațiile bazate pe IoT pentru asistență medicală duc la o utilizare mai eficientă a resurselor, servicii de asistență medicală mai bune pentru pacienți, precum și un acces al bolnavilor din zone îndepărtate la îngrijire online. Mai mult, aceste soluții pot monitoriza sănătatea populației, astfel putem anticipa anumite tendințe și acționa în consecință, o excelentă metodă de prevenție. Un exemplu de soluție IoT în telemedicină sunt dispozitivele purtabile sau implantate conectate, care, prin îngrijirea pacientului în afara spitalului, reduc costurile de tratare și monitorizare. Iar cu ajutorul roboticii și realității augmentate (AR) se pot realiza intervenții chirurgicale și se poate oferi asistență la distanță. Astfel, crește calitatea îngrijirii și, mai ales, accesul la asistență medicală în afara celor mai avansate sisteme spitalicești.

De asemenea, vremurile actuale ne-au arătat cât de important este să fim pregătiți pentru educație online, iar acestei nevoi îi putem răspunde prin platforme de eLearning, cu soluții integrate care să includă servicii de conectivitate, dispozitivele necesare pentru a accesa conținutul educațional și aplicațiile dedicate. Contribuția Vodafone în domeniul educației din România a fost una însemnată. Sprijinul nostru în această zonă a cuprins mai multe inițiative în ultimii ani, cu atât mai mult în perioada pandemiei, și mă refer aici la licitația Ministerului Educației, implicarea în zeci de proiecte derulate de autorități locale și oferirea de internet în școli, cu câteva sute de astfel de instituții conectate.

Un alt obiectiv care credem că este esențial pentru România, este dezvoltarea unor strategii coerente de Smart Cities și Smart Villages. Prin intermediul infrastructurii telecom și integrarea soluțiilor digitale, ca aplicații bazate pe IoT, AI și Big Data, putem avea orașele și localitățile rurale conectate. Aceste soluții digitale îmbunătățesc eficiența serviciilor mari consumatoare de energie, cum ar fi transporturile publice, rețelele rutiere și iluminatul stradal. Se mai numără aici și senzorii de monitorizare a calității aerului, iluminatul inteligent, controlul traficului, sisteme de management al deșeurilor, clădiri eficiente din punct de vedere energetic și hotspoturi WiFi publice.

Pe de altă parte, platforme digitale coerente pentru serviciile publice ar putea permite un transfer de date mult mai facil și corelarea între instituțiile statului. Transformarea digitală a acestor servicii trebuie să însemne o regândire a întregii experiențe oferite utilizatorului, pentru ca acesta să poată interacționa ușor, plăcut și eficient cu fiecare instituție publică.

În aceste zone ne vom concentra și în perioada următoare, dar suntem aici pentru orice provocare din partea clienților noștri și vom lucra împreună să dezvoltăm soluțiile ideale pentru ei.

„Avem ca obiectiv să ne creștem departamentul de IT cu 100 de noi colegi”

Așa a apărut nevoia de a vă mări echipa. Care sunt cerințele pe care trebuie să le îndeplinească cei care vor să se alăture companiei?

Anca Bancu: Avem alături de noi o serie de parteneri pe zona de tehnologie care ne ajută în tot acest efort de a răspunde rapid la orice solicitare sau provocare din partea clienților noștri. Însă credem că este esențial să avem o echipă internă extinsă care să coordoneze și să implementeze toate aceste soluții digitale, într-o perioadă de creștere a cererii pe acest segment. Colegii noștri din toate țările unde avem operațiuni lucrează ca o singură echipă, iar schimbul de experiență și tehnologii reprezintă un avantaj competitiv pentru noi.

Căutăm întotdeauna oameni pasionați de ceea ce fac, care își doresc să crească, să se perfecționeze în meseria lor, deschiși la tot ce este nou și la colaborare și care se pot adapta schimbărilor pe care această industrie le cere. În prezent recrutăm noi colegi cu competențe în zona de IT, și căutăm persoane la nivel de mid-senior și senior.

Ce joburi sunt oferite și în ce stadiu se află procesul de recrutare?

Anca Bancu: Avem ca obiectiv să ne creștem departamentul de IT cu 100 de noi colegi până la finalul acestui an, care să ocupe poziții precum Back-end Developer, DevOps Engineer și Manager, Digital Solution Architect sau Developer. Până în acest moment, am recrutat deja pentru peste 60% din poziţiile nou înfiinţate.

Urmăriți Republica pe Google News

Urmăriți Republica pe Threads

Urmăriți Republica pe canalul de WhatsApp 

Abonează-te la newsletterul Republica.ro

Primește cele mai bune articole din partea autorilor.

Comentarii. Intră în dezbatere


Îți recomandăm

Centrul Pompidou

Francezii anunță, sub patronajul președintelui Emmanuel Macron, deschiderea pe 27 martie a celei mai mari expoziții Brâncuși de până acum, iar un vin românesc a fost ales drept vinul oficial al evenimentului inaugural: Jidvei. (Profimedia Images)

Citește mai mult

Familia Mirică

„Eu, soția, mama și tata. Mai nou, sora și cumnatul care au renunțat să lucreze într-o firmă mare de asigurări ca să ne ajute cu munca pământului. Au fugit din București și au venit la fermă, pentru că afacerea are nevoie de forțe proaspete. Și cei 45 de angajați ai noștri, pe care-i considerăm parte din familie”. Aceasta este aritmetica unei afaceri de familie care poate fi sursă de inspirație pentru toți tinerii care înțeleg cât de mult a crescut valoarea pământului în lumea în care trăim.

Citește mai mult

Dan Byron

Într-un dialog deschis, așa cum sunt și majoritatea pieselor scrise de el, Daniel Radu, cunoscut mai degrabă ca Dan Byron, a vorbit recent la podcastul „În oraș cu Florin Negruțiu” despre copilăria sa, cântatul pe străzi la vârsta de 16 ani, amintirile mai puțin plăcute de la Liceul Militar de Muzică, dar și despre muzica sa și publicul ei întinerit. (Foto: Cristi Șuțu)

Citește mai mult