(Foto: captură video)
Un milion de euro au fost returnaţi clienţilor care au depus la Protecţia Consumatorului reclamaţii la adresa băncilor şi a instituţiilor nebancare, a anunțat joi seara preşedintele ANPC, Marcel Bogdan Pandelică, care a fost invitatul emisiunii „În fața ta” de la Digi24.
„Dacă în urmă cu mulți ani discutam de foarte multe reclamații din domeniul financiar-bancar, azi discutăm de aproape 40-50 de reclamații. Toate aceste acțiuni ale noastre au însemnat peste 2,2 milioane de lei amenzi, peste un milion de euro care au fost dați înapoi consumatorilor. Numărul de reclamații a fost cumva în procent mai mare la început în domeniul bancar, acum numărul de reclamații a crescut pe IFN-uri. Peste 60% la IFN-uri, restul pe partea de bănci”, a declarat președintele ANPC.
Marcel Bogdan Pandelică a admis că în România băncile se comportă diferit cu clienții față de cele în vestul Europei.
„Sincer vă spun, da! Da! Relația dintre furnizorii de servicii financiar bancare și consumatori n-a fost o relație tocmai echilibrată, cum e probabil în țările vestice. S-au speculat aceste perioade unde a fost vid legislativ, până în 2008, ușor, ușor, aceste etape au fost eliminate începând cu 2010, când a fost pentru prima dată validată Ordonanța 50 care reglementa și echilibra această relație printr-o serie de reglementări, îmbunătățiri aduse legislației”, a răspuns șeful ANPC.
Solicitat să exemplifice, Bogdan Pandelică a făcut referire la unele dintre comisioane practicate de bănci.
„Până în 2010 era vorba de dobânda anuală efectivă care acoperea o serie de costuri. Azi mai sunt o serie de aspecte – comisionul de risc, de acordare, care în continuare sunt supuse evaluării și controlului nostru periodic pentru a fi eliminate astfel de practici”, a explicat șeful ANPC.
Emisiunea „În fața ta” moderată de Claudiu Pândaru și Florin Negruțiu poate fi urmărită de luni până joi la Digi24, începând cu ora 22:30.
Urmăriți Republica pe Google News
Urmăriți Republica pe Threads
Urmăriți Republica pe canalul de WhatsApp
Alătură-te comunității noastre. Scrie bine și argumentat și poți fi unul dintre editorialiștii platformei noastre.
Am ipoteca si in Romania si in strainatate iar diferenta de dobanda e 4 ori mai mica, si zero comisioane pt plata, gestionare cont, etc.
Nu e nevoie nici sa fim tare inteligenti sa pricepem de ce: sunt sucursale de banci cu spatiu iiimens si cativa angajati si abia abia cate un client. In strainatate foarte multe servicii sunt "remote" - probabil in India: pe email pot activa/dezactiva optiuni, deschide/inchide inca un cont, inca o asigurare sau inchiderea ei etc.