Sari la continut

Descoperă habits by Republica

Vă invităm să intrați în comunitatea habits, un spațiu în care înveți, găsești răspunsuri și resurse pentru a fi mai bun, pentru a avea o viață mai sănătoasă.

„Firea, fă ceva!” sau experimentul atacului de nervi în București: De ce urâm bicicliștii. Și șoferii. Și pietonii…

Marșul bicicliștilor în București

Foto: Sub sloganul „Firea, fă ceva!” sute de bicicliști s-au înscris sâmbătă într-un marș de protest pentru sensibilizarea autorităților față de problema pistelor de biciclete lipsă (Inquam Photos/ Octav Ganea)

Bicicliștii spun: vom face marșuri până ne veți asculta. Sâmbătă ne-am adunat din nou.

Taximetriștii spun: bine că nu fac marș în zi lucrătoare – se bloca Bucureștiul.

Autoritățile spun: suntem deschiși la soluții.

Automobiliștii spun: Străzile sunt deja prea înguste – de unde să rupeți loc pentru benzi speciale?

Bicicliștii spun: Este o falsă problemă: dacă facem piste pentru bicicliști vom reduce numărul de mașini pe străzi.

Automobiliștii spun: E greșit – mașinile circulă mai repede și pot transporta mai mulți pasageri în unitatea de timp pe aceeași bandă.

Bicicliștii spun: viteza medie de circulație în București este de 20 km pe oră. La fel merg și bicicletele.

Automobiliștii spun: dacă sincronizați semafoarele se va putea circula de două ori mai repede. Sistemul funcționează în țările civilizate.

Turiștii spun: noi am văzut miile de biciclete în Amsterdam sau la Londra. Deci se poate.

Bicicliștii spun: exact asta vrem și noi.

Automobiliștii spun: Bucureștiul nu e Amsterdam. În București avem 3 luni pe an cu temperaturi negative și asfalt alunecos – în Amsterdam nu există nici măcar o lună pe an cu temperaturi negative.

Bicicliștii spun: este treaba noastră dacă ieșim să ne riscăm viața pe ploaie sau polei.

Automobiliștii spun: Dar străzile îngustate pentru voi rămân îngustate și când nu le folosiți.

Bicicliștii spun: voi ne obligați – șoferii sunt needucați și trebuie să punem obstacole fizice să separăm pistele pentru biciclete. Și sunt mulți nesimțiți care parchează pe pistele de biciclete.

Automobiliștii spun: ne luați străzile și acum vreți să ne luați și locurile de parcare? Abia ne înțelesesem cu autoritățile să lase banda întâi pentru parcare. Ca în multe orașe vestice. Voi sunteți cei ce provocați scandal.

Politicienii spun: hai să nu ne certăm. Suntem în an centenar – să găsim o cale să fim toți mai toleranți unii cu alții.

Comunitatea LGBT spune: ... și tocmai în an centenar faceți referendum împotriva noastră?! Asta e toleranța clamată de politicieni.

Primăria spune: nu noi am cerut referendumul. Noi încercăm să facem viața bucureștenilor mai bună. Circulația este o prioritate pentru noi.

Consultanții japonezi spun: de 15 ani am avertizat să vă preocupați de transportul în comun și nu de noi poduri și străzi. Nu ați făcut mai nimic.

Fostul primar spune: eu am făcut metroul ușor pe linia tramvaiului 41.

Bucureștenii spun: pe linia 41 nu circulă metrou ușor. Circulă tramvaie obișnuite. Metrou înseamnă vagoane mai mari și mai comode, viteză mai mare, semafoare ce dau prioritate metroului. Nimic dintre acestea nu se regăsesc pe linia 41. Linia 41 este un simplu tramvai cu gard.

Fostul primar spune: dar se circulă mai repede pe acolo.

Șoferii de ambulanță spun: să te ferească Dumnezeu să ai nevoie să treci cu ambulanța printre mașini pe acolo – din cauza gardului mașinile nu se pot da la o parte din fața ambulanței.

Bicicliștii spun: exact! Trebuie mai puține mașini în București.

Automobiliștii spun: eu nu vă interzic bicicletele – voi de ce vreți să interziceți mașinile?

Bicicliștii spun: automobilele poluează!

Automobiliștii spun: nu și automobilele electrice. Ajutați-ne să ne schimbăm mașinile cu unele electrice.

Primăria spune: am dat vouchere pentru mașini electrice.

Automobiliștii spun: exemplu clar de aruncat banii pentru teme electorale. Banii aceia puteau fi folosiți mai bine pentru stimularea deschiderii de noi stații electrice de încărcare.

Patronii de stații de încărcare spun: abia ne scoatem banii pentru salarii. Dacă primăria deschide propriile puncte de încărcare electrică vom ajunge la faliment.

Negativiștii spun: asta e România frate. Nimic nu se poate aici.

Clujenii spun: veniți la noi și vedeți că se poate.

Automobiliștii spun: se poate să avem mai mulți bicicliști pe străzi dar vom avea și mai mulți morți.

Olandezii spun: aici este o problemă. La noi, în 2017 am avut mai mulți morți în rândul bicicliștilor decât în rândul automobiliștilor.

Englezii spun: și la noi avem o problemă similară.

Bicicliștii spun: se minte cu nerușinare. In Olanda au murit în 2017 cam 200 de bicicliști. In România, tot în 2017 au murit cam de 10 ori mai mulți automobiliști. Dovadă că nu bicicleta ucide ci șoselele proaste.

Automobiliștii spun: nu bicicleta ucide. Ci biciclistul care circulă haotic cu bicicleta neechipată. Din doi bicicliști unul nu are luminile prevăzute de lege. Mie îmi ia carnetul dacă nu am ITP-ul în regulă dar bicicliștilor nu li se întâmplă nimic.

Poliția spune: cadrul legal nu ne ajută. De cele mai multe ori bicicliștii nu au documente de identitate asupra lor.

Primăria spune: bicicliștii trebuie să înțeleagă să fie responsabili. Noi ne străduim dar trebuie și un răspuns din partea dânșilor.

Automobiliștii spun: „Comportament responsabil?” – câți bicicliști nu am văzut noi trecând pe roșu sau pe trecerea de pietoni deși acest lucru e interzis...

Bicicliștii spun: orice pădure are uscăturile ei...

Politicienii spun: să nu ne înfierbântăm din nou. Suntem în an centenar.

Preoții spun: trebuie să avem mai multă înțelegere unii pentru ceilalți.

Bicicliștii si automobiliștii spun: tocmai voi, preoții vorbiți? De banii cadorisiți pentru Catedrală făceam sute de kilometri de piste pentru bicicliști...

Eu spun:...

Urmăriți Republica pe Google News

Urmăriți Republica pe Threads

Urmăriți Republica pe canalul de WhatsApp 

Abonează-te la newsletterul Republica.ro

Primește cele mai bune articole din partea autorilor.

Comentarii. Intră în dezbatere
  • corbux check icon
    O buna parte din Bicicliesti de weekend se transforma in biciclisti utilitari odata ce depasesc simdromul normal de inferioritate in trafic. Biciclistii utilitari incep sa aiba masa critica in Bucuresti, consecinta fireasca a conditiilor de trafic inacceptabile. Numarul lor creste cu cca 10% anual si vor deveni din ce in ce mai vocali ca partener de trafic. Pentru ca nu exista infrastructura si legislatie care sa adreseze relevant acest fenomen, acestia incalca generalizat codul rutier, nerespectand reguli elementare in trafic. Priviti-o ca pe o adaptare. Nu prea are sens sa te expui in trafic si sa respiri noxele soferilor, fara sa primesti ceva in schimb. Principalele prioritati nu sunt pistele de biciclete ci transportul in comun. Rezolvarea acestei probleme va avea cel mai mare impact in aerisirea traficului.
    • Like 0
  • Victor66 check icon
    La halul abject in care circula biciclistii, ar trebui sa taca din gura. Fiecare argument al lor din cadrul acestui articol este fals sau absurd.
    • Like 0
  • florin check icon
    Trecea pe langa o intersectie si la semfor multe masini. Incep sa numar. 9 din 10 masini avea doar un pasager! De ce nu merg rumanii cu tramvaiu? Pentru ca sunt mirositori si alti nespalati. Luati nespalatii de pe strazi si vor renunta 3 din 10 soferi.
    • Like 1
    • @ florin
      In acceptiunea dumneavoastra, fiind "rumani", suntem nespalati atat eu cat si dumneavoastra, atat Domnul Ion Caramitru cat si Dna Simona Halep. Asta este riscul generalizarilor.

      Daca va preocupa ca "rumanii" folosesc masina indeosebi cu un singur pasager (soferul) atunci banuiesc ca sunteti la curent ca exact aceeasi problema o au toate tarile din lume. De exemplu, in SUA, una din benzile de pe autostrada este rezervata exclusiv masinilor in care, pe langa sofer, mai este un pasager. Nu vreau sa va dezamagesc dar in majoritatea timpului si aceasta banda este mai putin populata comparativ cu celalalte. Pentru ca si "americanii" obisnuiesc sa mearga mai degraba singuri in masina.Ca si romanii de altfel, Si ca multi altii...
      • Like 1
  • Îmi place articolul. Confirmă încă o dată buna tradiţie româească, când întotdeauna ceilalţi sunt de vină, dacă lucrurile merg prost.
    • Like 0
  • Să bat şi eu câmpii şi să scriu despre ce am văzut la alții ( mai la vest ) dar la noi nu se poate : şosea de centură ,semafoare sincronizate şi care să țină cont de trafic , metrou în toate cartierele Bucureştiului ,tren urban ( metrou uşor ) care să lege comunele ( noile ,,cartiere " ) de Bucureşti făcând legătura cu metroul , parcarea interzisă complet în centrul oraşului la suprafață . Cam astea ar fi după părerea mea prioritățile dar nu o să le vedem puse in aplicare la noi într-un viitor previzibil. Aia cu bicicleta e un moft in cazul Bucureştiului. Cine e ăla care merge cu bicla din Drumul Taberei in Pipera ? Să fim serioşi.
    • Like 0
    • @ Adrian Adrian
      Perfect! Si de ce sa nu-i facem noi agenda doamnei primar? Cu cele enumerate de dumneavoastra puse in ea? De ce sa vina partidele cu "programul de guvernare"? Haideti sa le spunem ce vrem si de ce ii platim.
      • Like 0
    • @ Florian Berghea
      Vă dau o veste proastă ,la noi politicienii candidează la primăria Bucureştiului nu pentru a face ceva pentru Bucureşti ci pentru propăşirea lor socială şi materială. Mai corect spus ,,vin la produs " iar în cazul Duamnei Pandele se adăuga şi prostia .
      • Like 0
    • @ Adrian Adrian
      In regula. Ce putem face sa schimbam asta?
      • Like 0
    • @ Florian Berghea
      Să sprijinim un candidat preocupat de soarta Bucureştiului dar trebuie să existe candidatul acela. Nicuşor Dan se apropia de ce trebuie deşi el nu avea şi o strategie de dezvoltare a oraşului . Oricum nu a fost sprijinit iar acum nici atât după ce a dovedit că e un om echilibrat şi nu impărtăşeşte doctrina progresistă iar asta a dus şi la
      excluderea lui din USR.
      • Like 0
    • @ Adrian Adrian
      Cauta pe youtube, sunt biciclisti cu biciclete mai scumpe decat 70% din masinile din Bucuresti care pedaleaza zilnic 100-150 km. Exista biciclete asistate electric, nu trebuie sa transpiri ca un porc cand mergi pe ea, nu mai sunt ca acum 50 de ani.

      Problema e alta in Romania:
      - lasa-ma sa te las
      - lasa ca merge si asa
      - in general, lasa si o sa facem.
      • Like 1
    • @ Radu Andrei Malica
      I-am văzut şi eu pe ăia trei pe biclele alea scumpe .
      • Like 0
  • Ionel check icon
    Azi dimineata mi-au trebuit 15 minute sa trec de intersectia Buzesti/Titulescu.I Mihalache, fiind la mijlocul coloanei !!!! La un verde a reusit sa treacao singura masina !!!! De ce ? pentru ca soferii care fac la stanga spre C Victoriei efectiv blocheaza intersectia, desi vad ca nu pot trece de ea si intra intentionat !!! Politie ioc !!! Doar daca trece presedintele/premierul/coloana oficiala, dupa care pur si simplu DISPAR !!! SOLUTIA : CAMERE VIDEO DE MONITORIZARE A TRAFICULUI...Aplicarea legii, a se citi amenda pt orice neregula in trafic. Dar cine sa o faca ? pentru ca pe firea o incurca dragnea !!??
    • Like 0
    • @ Ionel
      Pai sa vedem. Camere video ziceti. Asta inseamna investitii in infrastructura si personal. Care sa urmareasca ce se intimpla pe aceste camere. Deci bani de la cineva. La ce sa renuntam pentru a face rost de bani? La catedrala? La referendum? La podul peste strada Virtutii? La concertul de craciun?

      La ceva trebuie sa ranuntam. Cum? Pai punand o ordine in prioritati. Si spunandu-i doamnei primar care sunt prioritatile. Ale mele...ale dumneavoastra...ale Bucurestenilor. Politicienii nu trebuie lasati sa inventeze prioritati pentru ca noi i-am ales (deci le-am dat un job!) ca sa aiba grija de prioritatile NOASTRE. Nu altele.
      • Like 1
    • @ Florian Berghea
      Ionel check icon
      Trebuie stabilite niste prioritati. Dvs spuneti sa renuntam la...la....Chiar azi citeam ca se aloca 556 milioane de lei pt prelungirea Ghencea !!! Ne apucam de 100 de obiective si nu terminam niciunul. Traficul in capitala este prioritatea nr 1 si sper ca aici nu incap alte discutii. Multi am circulat in Europa si am vazut cum merg treburile acolo. Am platit si amenzi acolo unde nu am respectat legea. Daca eu filmez o neregula in trafic nu am unde sa o trimit !!!! De fapt , fiecare face ce il taie capul in trafic. In Anglia daca te apropii prea mult de cel din fata si trimite filmarea la politie esti chemat si amendat la politie. La noi se urca pe tine, legea pumnului....Nici nu vezi politie in strada, pt ca totul este monitorizat video. La noi politia dirijeaza circulatia in sens giratoriu !!!!! Daca exista sistem video facem economii la alte cheltuieli cu personalul si masinile politiei centrale si locale.....etc
      • Like 1
    • @ Florian Berghea
      Ați băgat catedrala in discuție,nu scăpăm de lozinci ! Să fim serioşi . Nu se introduc camere din motive obiective tipic româneşti ,gaborul ce mai mânâncă plus că o cameră trimite amenda tuturor pe când gaborul arde doar fraierii. Ar trebui făcut un soft special in care numerele şmecherilor să fie omise. De ce credeți că suntem singura țară din UE unde nu sunt radare fixe ? Din cauza catedralei ? Nu ,ci pentru că suntem un popor de şmecheri iar camerele ne-ar deranja.
      • Like 2
    • @ Florian Berghea
      Victor66 check icon
      La catedrala.
      • Like 0


Îți recomandăm

Centrul Pompidou

Francezii anunță, sub patronajul președintelui Emmanuel Macron, deschiderea pe 27 martie a celei mai mari expoziții Brâncuși de până acum, iar un vin românesc a fost ales drept vinul oficial al evenimentului inaugural: Jidvei. (Profimedia Images)

Citește mai mult

Familia Mirică

„Eu, soția, mama și tata. Mai nou, sora și cumnatul care au renunțat să lucreze într-o firmă mare de asigurări ca să ne ajute cu munca pământului. Au fugit din București și au venit la fermă, pentru că afacerea are nevoie de forțe proaspete. Și cei 45 de angajați ai noștri, pe care-i considerăm parte din familie”. Aceasta este aritmetica unei afaceri de familie care poate fi sursă de inspirație pentru toți tinerii care înțeleg cât de mult a crescut valoarea pământului în lumea în care trăim.

Citește mai mult

Dan Byron

Într-un dialog deschis, așa cum sunt și majoritatea pieselor scrise de el, Daniel Radu, cunoscut mai degrabă ca Dan Byron, a vorbit recent la podcastul „În oraș cu Florin Negruțiu” despre copilăria sa, cântatul pe străzi la vârsta de 16 ani, amintirile mai puțin plăcute de la Liceul Militar de Muzică, dar și despre muzica sa și publicul ei întinerit. (Foto: Cristi Șuțu)

Citește mai mult